ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد

 

ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد

 
نمایندگان در جلسه علنی امروز- یکشنبه- مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح یک فوریتی ساماندهی صنعت خودرو را رفع کردند.
 
به این ترتیب دولت موظف است طی مدت سه سال از لازم الاجرا شدن این قانون با اجرای صحیح سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن و سیاست‌های کلی تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، زمینه رقابت پذیری در صنعت خودرو را به نحوی فراهم کند که دولت صرفا اقدامات نظارتی و سیاستگذاری و تنظیم گری کند.
 
بر منبای ماده ۳ این طرح، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تدوین سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی از جمله خودروهای تمام برقی، ترکیبی هیبریدی«انواعی که قابلیت پرشدن مخزن انرژی(شارژ) از طریق اتصال به منبع های خارجی را نیز دارند)» و خودران نیز امکان استفاده از سوخت‌های غیرسنگواره ای(غیر فسیلی) دیگر حداکثر ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون اقدام کند.
 
نمایندگان در ماده ۳ این طرح تعریف خودروهای هیبریدی تغییر دادند؛ بر اساس ماده ۳ وزارت صنعت مکلف شده بود سند راهبردی فناوری های نوین در صنعت خودروسازی از جمله خودروهای تمام برقی و تمام هیبریدی را تهیه کند که با رفع ایراد شورای نگهبان واژه تمام هیبریدی به ترکیبی تغییر پیدا کرد.
 
در اصلاحیه ماده ۶ این طرح، عبارت«شورای عالی رقابت» به عبارت«شواری رقابت» اصلاح شد. همچنین در نمایندگان در اصلاحیه ماده ۷ مقرر کردند در صورت وقوع تصادف تا ۵ سال پس از اولین شماره گذاری، شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی یا واردکننده در صورتی که خریدار از عیب و نقص مذکور مطلع نباشد به میزان دخالت عیب و نقص مذکور و ایمنی خودرو در وقوع تصادف در میزان خسارت و تلفات حادثه، دارای مسئولیت مدنی باشد.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s5 karaj20 mehr : سلام دوستان دیروز من زنگ زدم واحد شکایات کرمان موتور وکلی داد و بیداد کردم بلاخره امروز فاکتور شد و شماره شاسی اختصاص پیدا کرد جهت اطلاع
تارا LXV4 : سلام موعدتحویل من ۲۰اسفند۱۴۰۲ بود تاراLxv4که خدارو شکر امروز فاکتور شد.
s5 : کسی هستش که شهریور سال قبل s5 ثبت نام کرده باشه و هنوز ماشینش شاسی نشده؟
زهرا : شما اقساطی ثبت نام کرده بودید؟
گلچین : ماشین تارا v1pفروش سه ماهه،واریزی اسفند،تحویل ۱۶خرداد والا معلوم نیست چیکار میخوان بکنن.برا بار هزارم تاریخ رو بروز کردن.
اس فایو مهر : من امروز رفتم نمایندگی کلی داد و بیداد کردم و یه زن اومد آروم صحبت کرد و منو برد اتاق مدیریت که بیشتر از این آبروشونو نبرم .. ولی با داد میگفتم اینا ماشین مهر رو هموز تحویل ندادن پولتونو بدین طلا ۵ ماه دیگه نقدشو بخرید شما هم حتما برید ، مجبور میشن ماشینامونو بدن
مهدی s5 26 مهر : اقای اصفهان سفید بودی یا مشکی
شاهین اتومات 24دی : من پیگیری کردم، اصلا فاکتور نکردن ، همون 18 دی مونده، اینا شایعه هست ، مشکل تامین قطعه دارن، حالا حالا ها تحویل نمیدن، پیگیر شکایت از بازرسی باشین تعداد بره بالا
میلاد : من s5 ماه 12/06/1402 ثبت نام کردم نه شاسی خورده و نه خبری هست خدا لعنتشون کنه کسی هست شرایطش مثل من باشه؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه : سلام با این حساب 201 خورو دیکه فاکتور بشه میرسه به من
رانای من کجایی : رانا جونم کجایی من مردم از جدایی
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : دوستانی که کوییک جی ایکس ار ال هستن هر رنگی فرق نمیکنه زنگ بزنید که تا چه تاریخی فاکتور کردن ماشینشونو؟
207دستی اسفند : ببخشید از کجا فهمیدید چند نفر جلو شما هستند؟ من تکمیل وجه 20 ام هستم چند نفر دیگه موندن؟
رضا : سلام دوستان کسی هست نوبتش زمستان باشه اصلا تا حالا براش پیامک نیامده باشه لطفا تیک بزنید
حسین سورن بنزینی : با سلام خدمت دوستان بنده تکمیل وجه 18 دی هستم. تحویل 30 بهمن. امروز فاکتور شدم.
در جواب دوستمون سورن دوگانه : تمام مشخصات کد 21 با همون ارتقایافته کد 23 یکی هست و هیچ فرقی نمیکنه.
شهاب : جناب دوگانه آبی کبود شما که اطلاعات بیشتری دارید، نمیدونید چرا سورن موتور جدید رو فاکتور نمی کنند؟ و این توقف یا کندی تا کی ادامه داره؟
سورن پلاس دوگانه تکمیل وجه 10 بهمن : مگه میتونن آخه این همه آدم تکمیل وجه کردن.پس تکلیف اونا چی میشه
دوگانه دی ماهی : سلام مبارک تون باشه انشاالله چرخش بچرخه.پای راست زیر سر ما.منظورت 100چی؟مسافت؟یاسرعت؟