مدیران سابق سایپا بازداشت شدند

 

مدیران سابق سایپا بازداشت شدند

 
موج بازداشت‌ها در پرونده‌های مالی مرتبط با خودروسازان، از مدیران ایران‌خودرو آغاز شد و پس از دستگیری ۲ نماینده‌ی مجلس، حالا به سایپا رسیده است.
 
 طبق اخبار منتشره، فریدون احمدی نماینده مردم زنجان و محمد عزیزی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی به اتهام معاونت در اخلال بازار خودرو بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌اند. سخنگوی قوه‌قضائیه در گفت‌وگو با بخش خبری سیمااعلام کرد:
 
بازداشت این دو نماینده مجلس به پرونده‌ای مربوط می‌شود که در ارتباط با فروش محصولات سایپا از مدت‌ها قبل در دادگستری و دادسرای تهران تشکیل شده است. به گفته غلامحسین اسماعیلی این دو نماینده در فرایند تحقیقات دادسرا مکررا احضار و از آن‌ها تحقیقات لازم به عمل آمده است. گویا دادگاه برای این دو نماینده، وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته که تا لحظه تنظیم این خبر به دلیل عدم تأمین وثیقه، نمایندگان موردنظر در بازداشت هستند.
 
موج بازداشت‌ها در پرونده خودرو، از مدت‌ها پیش کلید خورده و در اولین گام، قوه‌قضائیه به سراغ مدیران پیشین سایپا رفت و پس از تشکیل پرونده‌ای با ۲۵ متهم، ۶ تن از آن‌ها را بازداشت کرد. بنابر شنیده‌ها، اتهام مطرح شده در این پرونده، اخلال در بازار خودرو به واسطه زد و بند مدیران پیشین سایپا با نمایندگی‌های این شرکت است، هرچند هنوز این موضوع رسما از سوی دستگاه قضایی تأیید نشده است. گفته می‌شود دو مدیرعامل پیشین سایپا در جمع بازداشت شدگان هستند و فعلا اطلاعات زیادی درباره سرانجام پرونده آن‌ها در دست نیست.
 
چند هفته پس از بازداشت مدیران پیشین سایپا اما خبر رسید مدیرعامل ایران‌خودرو نیز چند ساعت پس از برکناری، توسط مقامات قضایی بازداشت شده است. دوشنبه گذشته بود که علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد هاشم یکه‌زارع از مدیرعاملی ایران‌خودرو برکنار شده و دلیل کنار گذاشتن وی نیز افزایش قیمت محصولات بدون هماهنگی بوده است. چند ساعت پس از این گفته سخنگوی دولت، ضابطان قضایی با حضور در دفتر مدیرعامل ایران‌خودرو، وی را بازداشت کردند. اصل بازداشت یکه‌زارع به تأیید مقامات قضایی رسیده اما هنوز اظهارنظری رسمی در مورد دلیل بازداشت وی بیان نشده است.
 
در کنار مدیرعامل ایران‌خودرو اما دو نفر از مدیران ارشد این شرکت نیز بازداشت شده‌اند که اتفاقا اتهام آن‌ها نیز دقیقا مشخص نیست. اما دو روز پس از برکناری و بازداشت مدیرعامل ایران خودرو، خبر بازداشت دو نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با پرونده اخلال در بازار خودرو، دهان به دهان چرخید. سرانجام نیز مقامات قضایی بازداشت این دو نماینده را تأیید کردند و آن طور که سخنگوی قوه‌قضائیه می‌گوید، احمدی و عزیزی در رابطه با پرونده سایپا راهی زندان شده‌اند.
 
موج بازداشت‌ها در پرونده اخلال در بازار خودرو اما در حالی آغاز شده که مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز اظهارنظر رسمی در مورد این ماجرا انجام نداده‌اند. در واقع با وجود آنکه مدیرعامل بزرگ‌ترین خودروساز کشور بلافاصله پس از برکناری، بازداشت شده است، وزارت صنعتی‌ها همچنان سکوت پیشه کرده و هیچ واکنشی در این مورد نشان نمی‌دهند. مشخص نیست سکوت وزارت صنعت در ماجرای بازداشت‌های اخیر، ناشی از هماهنگی با دستگاه قضا است یا دلیل دیگری دارد. طبعا اگر این سکوت به دلیل هماهنگی با قوه‌قضائیه باشد، می‌توان  آن را  توجیه کرد، اما اگر این موضوع نباشد، افکار عمومی انتظار داردوزارتخانه پاسخگوی اتفاقاتی که در خودروسازی کشور طی این مدت رخ داده، باشد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاوه
0

آن قدر اخبار دستگیری مفسدان و غارتگران هزاران میلیاردی عادی شده که سایپا توش به چشم نمی آید!
17:32  1398/06/08
پاسخ دادن
کمال
0

تا سه سال پیش این دو خودرو ساز همه محصولاتشون رو قسطی میدادن با پیش پرداخت معقول . اوضاع اقتصادی تو این دو سال متحول شد . قیمت ارز و طلا و ثبات کم شاخصهای اقتصادی . خودرو ساز هم از این مقوله جدا نیست . من منکر مدیریت در خودروسازی به طور اخص و تولید و صنعت به طور اعم نیستم ولی باید منطقی دید و قضاوت کرد.
12:18  1398/06/04
پاسخ دادن
2%
0

زدن خوردن تموم کردن، آخر سرم یه نمایش شستن تمیز و مبرا کردن واسه مردم اجرا کردن.
10:57  1398/06/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : دوستان تماس گرفتم میگن اصلا مشخص نیس کی شاسی بشه رسما دروغ میگن
مهدی بیگلویی : دوستان پیامک بازم برای شاهین دنده‌ای میاد ولی نه با قیمت فعلی. احتمالا حدود ۱۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت بخوره. لطفا واقع بین باشیم. خودمون رو گول نزنیم
محمد : نیم اول هم تموم شد امروز زنگ زدم میگن اصلا معلوم نیست کی تحویل بدن خاک بر سروتون با این شرکتتون
بهزاد : با سلام ، منکه پلاک فعال ندارم برا من عدم تخصیص زده، ثبت نام اولیه هم انجام دادم موندم بلا تکلیف بر چه اساسی چانگان را داره نمیده ، شاید اطلاعاتشون بروز نیست، دوستان کسی آدرس وزارت صنعت و معدن را داره، چطوری باید پیگیری کنیم، زنگ هم که میزنم جواب سربالا ميدند، مسخره کردند، 500 میلیون پول بلوکه کردم با پلاک غیر فعال عدم تخصیص زدند، کی جوابگو هست.... ؟؟!!
حمید معصومی نژاد رٌم : در خدمتم
شاهین اتومات 24دی : باور کنید من به این نتیجه رسیدم سایپا پیش پیش میدونست باید با تاخیر ۳ماهه تحویل بده، جریمه تاخیر رو از ما گرفته ، حالا میخواد پول خودمونو بهمون پس بده، میگه جریمه تاخیر میدیم، قیمت شاهین اتومات کمتر از این حرفا بود که از ماگرفتن،
S3 زنجان : قرار بوده تحویل خودرو بنده ۲۵ بهمن باشد الان موفق شدم صحبت کنم با دفتر کرمان موتور گفتند از خرداد ماه شروع میشوند . چطور مرتب تمدید میکنید ؟؟؟،
mhd S3 : دلتون خوشه ها ما اسفند فاکتور شدیم هنوز تحویل ندادن فقط شکایت قضایی کنید
S5 تهران : امروز صبح به من گفتند از خرداد ماه شروع میکنیم به تحویل !!!!!!! گفتم دروغه شما از بهمن همینو میگید هر دو هفته یکبار 15 روز بعد موکول میکنند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 33 اتومات اسماعیل : منم منتظر هستم
اسفند دوگانه : من زنگ زدم سایپا گفت کم مونده دعوت نامه بفرستیم ولی نگفت کی فقط گفت تو تحویل قبلیا یکم مشکل داشتیم الان رفع شده
رضا : پس کی فراخوان پارس زمستان میاد 4723 هستم
دی ماه : عباس دی نمایندگی یا اینترتی پرداختی کردی ؟ چندم فاکتور شدی ؟
ابراهیم : 30بهمن تاریخ تکمیل و جه کی بوده چرا فاکتور نمیشیم پس من 19 دی ماه تکمیل و جه کردم تحویل 30 بهمن
سعید تیگو7 : سلام کسی از صدور فاکتور از نمایندگی خبر جدیدی داره؟
بهار 1403پارس : سلام دوستان من ب ایران‌خودرو زنگ زدم گفتم کی فراخوان بهار میاد گفت تا خرداد مجوز تولید داره. تو خرداد میخواد یه اتفاقاتی بیفته بعد ببینیم چی میشه
جواب به پرهام : پلاک شدن که معلومه کی میشن در مورد دعوتنامه اسفند بگید که امروز میاد ؟ مبلغ 134 تومن که گفتید
پارس سفارشی زمستان : این رضا واقعی نیست.
فروش فوری 90 روزه : سلام آقا پرهام فروش فوری 90 روزه تا کی فاکتور شدن . من 28 دی هستم هنوز خبری نشده