کاهش هزینه های تولید با توسعه هلدینگ های قطعه سازی

 

کاهش هزینه های تولید با توسعه هلدینگ های قطعه سازی

 
در حالی راهکار برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو و بهبود وضعیت تولید و داخلی سازی احیای زنجیره تامین عنوان می شود که نگاهی به تجربیات جهانی نشان می دهد هم اکنون هلدینگ ها یا مجموعه سازان بزرگ با هدف کاهش هزینه ها جایگزین شرکت های واسطه ای شده اند.
در عین حال نگاهی به این تجربیات نشان می دهد که ارایه اختیارات بیشتر به شرکت‌های تأمین کننده چندان منجر به بهبود داخلی سازی نمی‌شود این در حالیست که فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پاشنه آشيل توليد را تامين قطعات می داند و معتقد است که راهكار برون رفت از این مسئله، احيای شركت ساپكو با ماموريت‌های جديد در حوزه تأمين قطعات متناسب با شرايط، تامين به موقع با هزينه كم و كيفيت بالا است.
 
در حال حاضر در بسیاری از کشورها شرکت‌های واسطه‌ای به‌دلیل افزایش هزینه خرید و همچنین بوروکراسی زیاد، توسط خودروسازان بین‌المللی از چرخه تامین حذف شده‌اند و جای آنها را مجموعه سازان یا هلدینگ‌های قطعه‌سازی) گرفته اند. در واقع هلدینگ‌های قطعه‌سازی که به آنها OEM می‌گویند، وظیفه تامین قطعات را برای شرکت‌های خودروساز بر عهده گرفته‌اند.
 
فعالان صنعت قطعه نیز معتقدند که با ایجاد مجموعه سازی در صنعت خودرو و رونق هلدینگ ها شاهد کاهش هزینه های تولید در صنعت خودرو خواهیم بود.
 
امید رضایی، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به مزایای ایجاد هلدینگ های قطعه سازی می گوید: در صورت ایجاد هلدینگ های قطعه سازی، هزینه های خودروسازی به شکل چشمگیری کاهش می یابد چرا که قطعه سازان نسبت به ایجاد هلدینگ های خود اقدام کرده و قطعات از طریق یک منبع به خودروساز تحویل داده می شود که در این شرایط شاهد حذف واسطه ها و هزینه های زاید خواهیم بود.
 
وی لازمه اجرایی شدن این‌ امر را اصلاح قوانین می داند و می افزاید: پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان و انجام سایر تعهدات دو طرفه در خصوص تحویل قطعات نیز از دیگر ضرورت های تحقق این امر باید دانست.
 
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی با بیان این که ساپکو با هدف بهره وری و سرعت بیشتر در فرایندهای تامین و تسریع در امور حذف شد، تصریح می کند: در گذشته توافق های ساپکو باید برای تصویب به ایران خودرو می رفت و این روند کار را طولانی می کرد، بر این اساس مدیرعامل یک مرحله را حذف کرد تا خود خودروساز درگیر شود که به دلیل آشنایی با نیاز خودروساز تاثیر مثبتی در بهبود امور داشت اما در دوره جدید مسئولیت های بیشتری به ساپکو داده شده و این شرکت دیگر تنها یک تامین کننده نیست و در حالی که باید نگاه این بود که عنوان زنجیره تامین از وظایف ساپکو به حداقل برسد و مباحث مهندسی خودکفایی و عمق ساخت داخل به ساپکو داده شود، اما از این امرغافل شده بود .
 
وی اظهار می کند: تامین و مباحث مهندسی و ساخت داخل و عمق بخشی به ساخت داخل اولویت بعدی ساپکو است بنابراین لازم بود این شرکت در امور تامین احیا شود .
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه‌سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : کارزار اعتراض به کارمان موتور را امضا کنید https://www.karzar.net/114251
s5 - مهر27 : اول J7 ثبت نام کنیم بعدش سر وصدا کنیم? !!!
عارف : سلام لطفا آیه یاس نخونید. اپراتورای سایپا باید مردم رو ناامید کنند که حواله دارا رو بیارن به اطلس و سهند نوظهور. منتظر شاهین میمونیم
ممم : اطلاعات تماس اداره تحویل سایپا بزرگراه لشگری، خ پنجاه و دوم، بین خ چهارم و ششم، اداره تحویل سایپا تلفن: 44922685 - 021
ممم : اطلاعات تماس اداره تحویل سایپا بزرگراه لشگری، خ پنجاه و دوم، بین خ چهارم و ششم، اداره تحویل سایپا تلفن: 44922685 - 021
یوسف : والا داداش منم ماشین طلا فروختم، ولی هرچی جلوتر میریم ناامیدتر میشم، نه راه پس داریم نه راه پیش، خدا لعنت کنه کسی رو که اینجوری اعصابمون رو بهم ریخته
ممم : اطلاعات تماساداره فروش سایپا کیلومتر 11جاده مخصوص کرج، جنب شرکت پارس الکتریک، سازه گستر 1، ساختمان شماره1، طبقه همکف تلفن تماس: 44908545 – 021
ممم : مرکز امور مشتریان سایپا در محله آرژانتین تهران و در استان تهران كيلومتر 11 بزرگراه شهيد لشگري (جاده مخصوص كرج) - معاونت بازاريابي و فروش گروه سايپا واقع شده است.
مجتبی : سلام دوستان کرمان موتور شنبه ثبت نام A5و J7 داره. میتونین همون روز به نمایندگی مراجعه کنین و سر و صدا کنبن تا بقیه به دام نیوفتن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شاهین : دوستان عزیز سلام میگم ماشین امروز فاکتور شده کی تحویل میدن؟
محمد : خیرفقط دوخورده ای تاسه میلیون بابت صندومالیات ایناهست
امیرحسین : سلام ما 21 ام واریز کردیم تاریخ 17 ام هم پلاک شدیم تهران ساینا اس دوگانه سوز هنوز تحویل نگرفتم به نظرتون مشکل کجاست؟
بهی اریزو 6 پرو : سلام خدمت دوستان،جناب الوند عزیز یه توضیحی در مورد اریزو 6 پرو هم بدین که چقدر طول میکشه تحویلشون،اکثرا میگن کندترین تحویلی ها اریزو 6 ها هستن،ایا صحیحه؟
ساینا دوگانه سوز : یعنی فردا میاد؟
207 سفید تحویل اسفند : کاش منم میشد تبدیل بزنم به مشکی، 207 رنگ مشکی هم خوشگل تره هم خوش فروش تر و هم گرون تر،از دوستان کسی هست با من ماشینشو عوض کنه؟ من تهران هستم
207 اتو اسفند : بخشی از 25 آذر فاکتور شده
فریده 29 اسفند : من ساعت 9 و 45 دقیقه چک کردم امده بود فورا تغییر رنگ رو اعمال کردم. هنوز که فاکتور نشدم. تکمیل وجه 21 دی هستم.
اسفندی : زنگ زدم شرکت گفتن دعوت نامه اسفند بعد ازاتمام بهمنیا میاد
Farshid fx : پاسخ به x33 کراس: قیمت ماشین های مونتاژی تابعی از قیمت دلار مبادلاتی و افزایش دستمزد نیروی انسانی و حقوق گمرکی و مالیات و حواله اسقاط هست. اگه اینا معلوم باشه که سه سوته قیمت بدست میاد و مشمول زمان نمیشه. الان فقط بخش مالیات و دستمزد نهایی شده که میشه گفت همون 7 درصدی هست که بهمن خودرو و کرمان خودرو فعلا ثبت نام کردن. یه مسیله مهم گیر کرده و اون اینکه وزیر گفته هیتی رو واسه ارزخواری مونتاژکاران و کاهش سهم قطعه سازان تشکیل داده که باعث میشه مونتاژ کار بلاتکلیف بشه مثلا اگه بیان سهمیه اش رو کم کنن یا باید یه سری قطعاتی رو که وارد میکرده از بازارداخلی تامین کنه یا ظرفیت تولیدشو کم کنه که کاهش تولید یعنی افزایش هزینه های دستمزدی. یه داستان دیگه هم از اول سال مطرح شده اینه که وزارت صمت پیشنهاد داده عوارص گمرکی قطعات خودروهای بالای 1500 سی سی 2 برابر بشه که اینم مونتاژکار و بلاتکلیف میکنه. از طرف دیگه رییس سازمان اسقاط خودرو های فرسوده گفته میخواد با افزایش قیمت حواله اسقاط امسال 3 برابر بیشتر از پارسال خودروی فرسوده رو اسقاط کنه. خلاصه منتظر افزایش 50 درصدی تا حداقل 20 درصدی باشید