شاسی بلند مفهومی آئودی AI:TRAIL کواترو رونمایی شد

 

شاسی بلند مفهومی آئودی AI:TRAIL کواترو رونمایی شد

 
آئودی از خودروی مفهومی و الکتریکی AI: TRAIL کواترو در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی کرد که علاوه بر قابلیت رانندگی آفرود، از فناوری خودران نیز بهره می‌برد.
 
آئودی از خودروی مفهومی AI: TRAIL کواترو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی کرد؛ مدلی آزمایشی از خودروی الکتریکی آفرود که رانندگی خودران را با قابلیت‌های خاص ترکیب می‌کند. خودروی مفهومی شبیه ماه‌نورد، پیش‌نمایشی از برخی ویژگی‌های طراحی است که آئودی برای مدل‌های شاسی‌بلند آینده‌ در نظر دارد. خودرو AI: TRAIL چهارمین عضو از سری مدل‌های مفهومی AI آئودی به شمار می‌رود که با نمایش ایکون (Aicon) در سال ۲۰۱۷ آغاز شد.
 
مدل مفهومی جدید آئودی دارای چهار موتور الکتریکی برای هر چرخ و دارای قدرت ترکیبی ۴۲۹ اسب‌بخار و ۱,۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، هیچ دیفرانسیل و قفلی در سیستم انتقال قدرت آن وجود ندارد، چرا که به شرایط رانندگی، هر موتور به‌صورت جداگانه کنترل می‌شود.
 
آئودی ظرفیت باتری را مشخص نکرده اما می‌گوید شعاع حرکتی اعلام‌شده بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر در جاده‌های آسفالته یا ۲۵۰ کیلومتر در زمین‌های ناهموار و آفرود است. بیشینه سرعت این خودروی برقی خودران به ۱۳۰ کیلومتربرساعت محدود می‌شود.
 
 
نکات برجسته‌ی این مدل مفهومی، تنها قوای محرکه نیست بلکه طراحی خاص بدنه است. آئودی در این مدل، دید گسترده کابین به سبک هلیکوپتر داشت را دراختیار سرنشینان گذاشته است. پنل‌های قسمت جلویی و جانبی و سقف از شیشه ساخته شده است.
 
 
داشبورد عاری از نمایشگر است. در عوض راننده می‌تواند از گوشی هوشمند استفاده کند که در ستون فرمان به‌عنوان صفحه‌نمایش و مرکز کنترل عملکردها و سیستم ناوبری خودرو تعبیه شده است. سیاست استفاده نکردن از صفحه‌نمایش در داخل کابین AI: Trail به آئودی این امکان را می‌دهد که داشبورد کوتاه‌تری داشته باشد و باعث افزایش دید سرنشینان به بیرون شود.
 
خودروی مفهومی AI: Trail با ۴/۱۵ متر طول و ۲/۱۵ متر عرض، دارای ابعاد مشابهی با آئودی Q3 است؛ فاصله‌ی کف خودرو تا زمین ۳۴ سانتی‌متر است، به این معنی که می‌تواند از مسیر آبی به عمق بیش از نیم متر هم عبور کند.
 
 
شاید جالب‌ترین ویژگی آئودی AI: TRAIL، فقدان چراغ‌های سنتی است که در عوض از پنج پهپاد بدون روتور مجهز به چراغ LED ماتریکس استفاده می‌کند. راننده می‌تواند از آن‌ها روی باربند سقفی بهره ببرد یا آن‌ها را در جلوی خودرو به پرواز در آورد تا جاده را روشن کنند. پهبادها همچنین از دوربین‌هایی برخوردار هستند که می‌توانند تصاویر را به نمایش‌گر تلفن هوشمند راننده منتقل کنند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شاسی بلند , AI:TRAIL






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسن : سلام دوستانی که اطلس ثبت نام کردین لطفا بگین تحویل چه ماهی وتونستین بزنین؟من خودم تحویل دی ماه زدم
شکایت قضایی : تعزیرات زیر نظر قوه فضاییه هست و صمت جزو هیات دولت هست دو تا قوه جداگانه هستند. شما تاخیر خودروت باعث شده حسابی قیمه ها رو بریزی توی ماست ها
دوگانه بهمن : صبر کنید تا ۲۰ روز دیگه میاد انشالا
تارا : من هشت ماهه تکمیل وجه کردم تارای دستی هنوز هیچ خبری نیست
اطلس اسفند : جوری معلومه هنوز به تولید انبوه نرسیده وباید یه سری مشکل داشته باشن یک ماهه یک نفرم فاکتور نشده
اطلس اسفند : بنظرم به یه مشکلاتی خوده تولیدش
در انتظار فاکتور : بچه های دی کی فاکتور شدید و چه تاریخی واریز کردید؟
بنده خدا : سایپا به توگفت میخواد گرون کنه ماشینی که ۳ماه پیش باید میداد؟؟؟
ساینا 7 دی : داداش دلیلشو نمیدونی یعنی؟ چون که دو روز قبل عید از ترس که پولمون بی ارزش نشه رفتیم آزاد خریدیم حالا بقیه رو نمیدونم ولی من ازاد خریدم الانم باید حواله بفروشم مقداری از قرضمو بدم پیامک سهند اومد اقدام نکردم الانم ساینا اس اومده ولی درگاه اطلس جی هم بازه ، اختلاف قیمت اطلس جی با بازار زیاده 182 تومن فرقشه
اشکان : این انسانه به هر چیزی ارزش میده نه ماشین ب انسان احترام ب نظر همدیگه لطفآ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : با کارت به نام شخص دیگه نمیشه اینترنتی پرداخت کرد اما حضوری تو نمایندگی مشکلی نداره
اسفند : سلام دوستان پرداخت با یه کارت دیگه به نام شخصی دیگر امکان پذیر هست یا نه ممنون جواب بدین
علی شوقی : تا حالا اینقدر از تعطیلات بدم نیومده بود ،شانس ما کارمندای سایپا اهل اضافه کار هم نیستن کارمون جلو بیفته،همشون وضعشون خوبه رفتن مسافرت
مهدی : سلام کسی هست 7 اسفند تکمیل وجه شده باشه و هنوز فاکتور نشده باشه
پریسا : سلام دوستان پژو پارس ساده تو بازار چندمدل 403؟
مهدی : سلام آقا پرهام گفتین فردا جواب میدم
پیش فروش ابان : 26 فروردین تکمیل وجه کردم خبری نیست فعلا
سیدمحمد رضا نبوی : سلام من از سال 94،سمند دوگانه شرکتی موتور ملی کلاس 16(EF7)دارم، فقط قبل عید موتورشو تعمیر اساسی کردم و تمام مصرفی ها رو هم تعویض کردم،متاسفانه بدلیل نیاز مالی میفروشم اگه خریدید سعی کنید ماشین. EF7که فنیش خوب باشهه بگیرید.
سعید تیگو7 : نه پیام نماید باید در وضعیت مشتری رصد کنی و صدور فاکتور سبز میشه
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شد لطفا اطلاع رسانی کنید ممنون