ایجاد رکود تورمی در بازار خودرو/کاهش تولید عامل اصلی افزایش قیمت

 

ایجاد رکود تورمی در بازار خودرو/کاهش تولید عامل اصلی افزایش قیمت

 
برخی از فعالان بازار خودرو از رکود تورمی در بازار خبر می دهند و پیش بینی می کنند که اگر کاهش تولید تداوم داشته باشد و نیاز خودروسازان به منابع مالی و قطعات خودرویی رفع نشود این بازار دچار التهاب خواهد شد.
برخی از فعالان بازار عنوان می کنند که رکود تورمی در بازار  خودرو به وجود آمده و پس از یک دوره کاهش  قیمت خودروهای تولید داخل بازار دوباره روند صعودی به خود گرفته است.
 
علت اصلی این افزایش قیمت،  نیز کاهش تولید عنوان و کمبود نقدینگی و منابع ارزی برای تامین قطعات از بزرگترین علل این کاهش تولید نیز یاد می شود. فعالان بازار معتقدند شیب صعودی قیمت آغاز شده و پیش بینی می کنند این روند  سرعت داشته باشد  و نیاز است تا سیاست گذاران حوزه خودروی کشور برای این مسئله خود را آماده کنند.
 
آن ها همچنین می گویند  اگر می‌خواهیم بازار خودرو متعادل شود و قشر متوسط از این بازار حذف نشود شاید لازم باشد به واردات خودرو نیز دوباره فکر شود تا حداقل نیاز بازار نیز تامین شود چرا که اگر کاهش تولید به سبب نبود قطعه  ادامه پیدا کند در آینده بازار با کمبود عرضه مواجه و دوباره دچار چالش می شود.
سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار  خودروکار درباره آخرین وضعیت بازار خودرو  نیز می گوید: بازار در شرایط رکود قرار دارد و قیمت‌ها  دچار تغییر زیاد نمی شوند اما تغییرات به گونه‌ای است که درازمدت خود را نشان خواهند داد.
 
او اضافه می کند:  در حال حاضر خودرو‌های وارداتی و مونتاژی نسبت به خودرو‌های داخلی کاهش قیمت بیشتری دارند.
 
 موتمنی ادامه می دهد: یکی از دلایل ریزش به کم بودن خریدار بر می‌گردد که موجب شده قیمت کاهش یابد از طرفی برخی افراد که در گذشته این نوع خودرو‌ها را به امید کسب سود خریداری کرده بودند با توجه به شرایط بازار دیگر برای آن‌ها نگهداشتن خودرو‌ها مقرون به صرفه نیست به همین دلیل آن‌ها را برای فروش عرضه می‌کنند که روی قیمت اثر گذاشته است.
 
او می افزاید : علی رغم کاهش قیمت ها در مدت  اخیر  اما خریداران معتقدند که هنوز قیمت به بهمن ماه سال گذشته نرسیده و انتظار دارند قیمت‌ها مجددا کاهش یابد به همین دلیل خرید نمی‌کنند.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو  تصریح می کند: هر زمان که قیمت‌ها بی ضابطه افزایش یابد بازار با رکود مواجه می‌شود و همه به انتظار کاهش قیمت می‌مانند.زمانیکه نوسان ارزی نداریم قیمت‌ها باید کاهش یابد، گفت: در حال حاضر قیمت خودرو نسبت به نرخ ارز بالا است و باید کاهش یابد.
 
به گفته این مقام مسوول در صورتی که خودرو‌های ناقص کارخانه‌ها تکمیل و عرضه بیشتر شود قیمت‌ها کاهش خواهد یافت. اگرچه خودروسازان در آمارهای اعلامی از تکمیل خودروهای ناقص خود خبر می دهند اما همچنان آمار کلی تولید روند کاهشی دارد و این موضوع بازار را دچار مشکل خواهد کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

جز افزایش قیمت فعلا چیزی نمیبینیم
21:57  1398/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود زمستان 403 : درود برشرفت .کسی که میخواد سوداگری کنه باید این چنین بخشی بشنوه .
آرمان : سلام بستگی به شهر داره من یزد هستم ۲۱ فروردین پلاک شده دیروز بارگیری شده بعضی از دوستان هستند دو روز بعد تحویل گرفتن
joni جون : عزیزان شماراشفارش می کنم به تقوی صبر
S3 تهران : کسی از عید به اینور s3 تحویل گرفته؟ اطلاعاتی دارید ممنون میشم بگید. ما که هفت ماه تو انتظارییم و خبری نیست.تماس میگیریم جواب سربالا میدن.
عادل : دوستان یه آقایی به نام آسترکی بود چند وقت پیش توی کامنتها یه شماره گذاشته بودن( گفته بود زنگ بزنید یه خانوم کاظمی هست بگید بهش وصلتون میکنه به مسئول فاکتور ) کسی میدونه جریانش چیه اونم راست میگفت یا سرکاری بود؟؟؟
مصطفی : سلام دوستان، کسی از سرنوشت شاهین اتومات تحویل زمستن 403 خبری نداره؟ مایی که مهر 290 دادیم بعد ماه بعد فروش فوری گذاشتن!چرا زودتر تحویل نمیدن!لااقل تابستون بدن!
Reza : سلام طرح فرزند آوری بهمن از دوستان کسی فاکتور شده?
حمید : سلام جناب آرمان منم شاهین اتومات طرح 90 روزه هستم از یزد میشه لطفا شما بفرمایید چه طرحی بودین و چه شرایطی کب فکتور شده براتون
تارا دستی تبدیل به v1p : برای چندمین بار تاریخ صدور فاکتور بروز شده2/10
اطلس ۲۸ بهمن : با سلام شما چه رنگی بودین که زود فاکتور شدین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتومات30دی : فکر کن تو گرونی میفروختی باید 30 درصد از سودتو میدادی مالیات حدود 150 تومن
علی : دوستان 207 فلز تکمیل وجه 13 دی موعد تحویلم 29 اسفند کی فاکتور میشه حدودا؟
رانا بهمن : سلام 10 دی
جواب تاچر : به هر خطی که شما دادید زنگ زدم یدونه بوقم نخورد قطع میشه اینا عمدن دارن اینجوری میکنن . پیگیر نباشیم فکر میکنن نفهمیم باید حضوری بریم
تحویل 30بهمن تکمیل وجه 12دی : سلام تاریخ تکمیل وجه شما چندم دی ماه بوده جسارتا؟
207تبدیل29اسفند : الان زنگ زدم ایران خودرو 207 تبدیل را گفتند از زمانی که هزینه تبدیل را پرداخت کردین حداکثر تا یک ماه ماشین به دستتون میرسه
رانا 30 بهمن : دوستان کسی هست از پنجم به اینور پلاک شده باشه؟ من واریز 9 دی تحویل 30 بهمن رانا، عادی بودم که پنجم فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشدم، ممنون میشم اگه پنجم به بعد پلاک شدین پاسخ بدین، فرق نمیکنه چه رانا چه هر ماشین دیگه
تحویل 30بهمن تکمیل وجه 12دی : سلام جسارتا چندم دی ماه تکمیل وجه کردید؟؟
رانا بهمن : خیر بهمن
محمد : سلام من 23بهمن نقدی ثبت نام کردم تا8اسفندهمه گزینه ها تیک خوردو5فروردین403هم کارت وبرگ سبزش بدستم رسید ولی هنوز ماشین نیومده