شهرداری تهران مدعی شد: طرح کنترل آلودگی هوا سرعت خودروها را ۷ درصد افزایش داده

 

شهرداری تهران مدعی شد: طرح کنترل آلودگی هوا سرعت خودروها را ۷ درصد افزایش داده

 
معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اولین نتایج بررسی طرح کنترل آلودگی هوا را منتشر کرد. در بررسی‌های شهرداری تهران، مشخص شده که پس از اجرای طرح در ماه‌های اخیر، متوسط سرعت خودروها به شکل متوسط ۷ درصد افزایش داشته و از طرفی، مردم ۸.۵ درصد استفاده بیشتری از مترو داشته‌اند.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، از ابتدای تیرماه ۹۸ طرح محدوده کنترل آلودگی هوا جایگزین طرح زوج یا فرد سابق شد. به این منظور دوربین‌های پلاک‌خوان در مبادی ورودی و خروجی محدوده کنترل آلودگی هوا نصب و ضوابط مصوب تردد در محدوده مذکور اعمال شد.
 
پس از گزارش‌های ماهانه‌ای که در پایان تیر و مرداد ۹۸ شرکت کنترل ترافیک تهران از تأثیر اجرای این طرح بر ترافیک معابر شهر منتشر کرد، اکنون به مقایسه وضعیت ترافیکی معابر شهر تهران در سه‌ماهه ابتدایی اجرای این طرح با مدت‌زمان مشابه سال گذشته پرداخته و با بررسی تغییرات میانگین سرعت در معابر شریانی شهر و همچنین تعداد مسافران مترو قبل و بعد از اجرای طرح، نشان داده که این طرح تا چه حد توانسته است بر بهبود وضعیت ترافیکی شهر مؤثر باشد.
 
در گزارشی که به‌طور مشترک از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک، شرکت کنترل کیفیت هوا و شرکت کنترل ترافیک تهیه شده، در بخش مربوط به ترافیک معابر، وضعیت عمومی ترافیک و به‌ویژه میانگین سرعت در معابر شریانی شهر تهران و تعداد مسافران مترو، طی سه‌ماهه ابتدایی اجرای طرح (فصل تابستان) در محدوده طرح ترافیک، بین دو محدوده، محدوده طرح کنترل آلودگی هوا و همچنین کل شهر در مقایسه با مدت مشابه سال پیش مقایسه شده است.
 
در بررسی انجام شده مشخص می‌شود که متوسط سرعت معابر در محدوده کنترل آلودگی هوا در تابستان سال 98 نسبت به مدت مشابه سال پیش، در ساعات اجرای طرح افزایش داشته است.
 
بر اساس این گزارش که با رصد دوربین‌های کنترل ترافیک طی دوره مورد بررسی در سال ۱۳۹۸ تهیه شده، متوسط سرعت معابر در معابر داخل دو محدوده (طرح ترافیک و زوج و فرد سابق) در ساعات اجرای طرح حدود ۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است. میزان متوسط این شاخص در بین دو محدوده ترافیکی نیز نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۷ حدود ۷ درصد و در کل شهر حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است که به معنای کاهش عمومی ترافیک در معابر شهر تهران است.
 
شاخص دیگری که بر اساس آن می‌توان تأثیر اجرای طرح کاهش بر بهبود ترافیک از طریق کاهش استفاده از خودروی شخصی را سنجید، تغییرات تعداد مسافران مترو است. بر اساس برآورد کلی این شاخص، تعداد سفرهای صورت گرفته با مترو که از داده‌های مربوط به بلیت‌های الکترونیک به دست آمده است، در ساعات اجرای طرح در داخل مرزهای محدوده کنترل آلودگی هوا در تابستان ۱۳۹۷ برابر با ۳۹،۱۵۸،۱۹۱ سفر بوده که این میزان در مدت مشابه سال جاری با ۷.۵ درصد افزایش به ۴۲،۱۱۲،۶۸۴ سفر رسیده است.
 
این در حالی است که میزان این شاخص در تابستان سال‌های ۹۷ و ۹۸ در کل محدوده شهر تهران به ترتیب برابر ۹۴،۴۶۲،۵۶۳ و ۹۹،۴۴۳،۷۳۸ نفر بوده است؛ یعنی در کل شهر نیز با ۵.۵ درصد افزایش تقاضای استفاده از مترو در تابستان ۹۸ نسبت به تابستان ۹۷ روبه‌رو بوده‌ایم.
 
معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مدعی است که در فضای بین دو محدوده، شاهد ۸.۵ درصد افزایش تعداد مسافران مترو هستیم که «نشان می‌دهد اجرای طرح کاهش توانسته است به میزان قابل توجهی بر انتقال سفرها از خودروی شخصی به حمل و نقل عمومی تأثیر بگذارد.»
 
شهرداری تهران مدعی شد: طرح کنترل آلودگی هوا سرعت خودروها را ۷ درصد افزایش داده
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کنترل ترافیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: EmoVergil
0

اگه اجرا بشه عالیه
21:18  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
0

البته این طرح اسمش تیغ زدن حداکثری مردم تهران نان دارد
11:59  1398/07/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس ۲۸ بهمن : با سلام شما چه رنگی بودین که زود فاکتور شدین؟
مهم : دوستان اگر واقعا مصرف کننده هستید ثبت نام کنید که بعد از چند ماه دیگه به شدت پشیمان خواهید شد مثال خودم اگه چند ماه پیش برای پیش فروش ساینا تحویل خرداد ماه ثبت نام کرده بودم الان یک ماه دیگه داشتم تحویل می گرفتم نه اینکه الان ۴ ماهه علاف هستیم و منتظر تحویل فوری ساینای خیالی، حالا تصمیم با خودتان است قدر این فرصت رو بدونید
cs55 : دوستان کسی که تهران تشریف داره یه زحمتی بکشه لطفی بکنه بره وزارت صنعت معدن و همینطور سایپا سوال کنه یه خبری بگیره بلخره هر جوابی به اون بنده خداها که شنبه رفته بودن به کسیم که باز بره میدن هزینه ایاب ذهاب وقت گذاشتنش هم میدیم فقط خدایی یکی که تهرانه این زحمتو بکشه
چانگان cs55🤠 : شما پیام نذار اینجا همچی حل میشه ،یه ذره از حرفاتون صداقت برداشت نمیشه.
معروفی : سلام من 24 دی ماه شاهین اتومات تکمیل وجه کردم تحویل سه ماهه بوده ولی هنوز هیچ خبری نیست از دوستان کسی هس که اطلاعی داشته باشه
تارا دستی تبدیل به v1p : وقتی خبری نیس چی اختلاط کنیم همه دمق و ناامید هستم از تاخیر بوجود اومده
Majid : منم فاکتور نشدم هنوز پذیرش ۱۵بهمن، رنگ سفید مشکی.
شیراز S3 : بدون شکایت خیر دوسال پیش s5 با تاخیر گرفتیم اول توی نمایندگی تقاضا دادیم بعد 6 ماه که خبری نشد رفتیم دفتر خدمات قضایی شکایت کردیم خسارت از زمان واریز وجه اولیه تا موقع تحویل می باشد که فقط روزهای کاری مدت قرارداد کسر میشود بعد از ابلاغ به وکیلشون پول رو بفاصله 20 روز واریز کردن به حساب. جدیدا هم s3 نوشتیم قرارداد رو غیر قانونی عوض کردن که خسارت تا موقع شاسی که نقص قوانین خودروسازهاست وقتی تحویل گرفتم بازهم روال قبل رو انجام میدم و شکایت میکنم ازشون
s3 کرمان : شما فکر کردی کارخانه چطوره ؟ چندتایی سوله هست بقیش زمین باز چند هکتاری از هرجای بم روی بلندی وایسی داخل کرمان موتور یا راین خودرو یا مدیران خودرو مشخصه اتفاقا شما داری اطلاعات غلط میدی مشخصه تا حالا کارخانه های هکتاری ماشین سازی رو ندیدی واسه همینه توی ذهنته که همش زیر سقفه
خداسایپا : خداکنه واسه ماهم پیامک بیاد. واسه کسی که پلاک داره هم اومده پیامک دوستان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهاجر : منم 8 بارگیری شده واسه شهر خوی ولی فعلا که نرسیده
مرتضى : سلام داداش رنگ ماشینم آبى کبود متالیک هست
حاج محسن : نه برادر اشتباه نکن من هم 4712 اولویت سوم زمستان ده روز پیش پیامک اومد فوری واریز کردم دیروز پلاک هم شدم پارس ساده
30بهمن 4552 : تحویل اسفندهستی؟؟
اپشنال : ببخشید 90 روزه اشتباه تایپی بود
207 تحویل اسفند : چرا پلاک نمیشیم بعد 5 روز
یعقوب : دوستان مراحل شما هم برگشته عقب
اپشنال : بله 30 روزه
رضا : زمان مشخصی نداره فکر کنم به نوع ماشین مربوط باشه من ایکس 22 پرو ثبت نام کردم حدود45 روز زمان برد تا تخصیص
207اتو فلز : سلام موعدتحویل سی دی دیروز نهم فاکتورشدم