هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟

 

هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟

 
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
 
ترکیدن لاستیک در حین رانندگی با سرعت بالا به شدت خطرناک است و دانستن این که در چنین مواقع حساسی باید چگونه عمل کرد، بسیار تعیین کننده است و حتی در شرایط خطرناک می تواند جان فرد را نیز نجات دهد.
 
در هنگام ترکیدن لاستیک خودرو نخستین کاری که پس از حفظ آرامش از راننده بر می‌آید، محکم نگه داشتن فرمان با دو دست، تمرکز بر روی مسیر مقابل و عدم چرخش فرمان به طرفین است.
 
ترکیدن لاستیک
 
همچنین راننده نباید پایش را از روی پدال گاز به یکباره بردارد، زیرا این عمل اصطلاحاً موجب کله کردن خودرو شده و انتقال وزن خودرو از لاستیک‌های عقب به لاستیک‌های جلویی را بدنبال دارد.
 
نکته مهم دیگری که راننده باید حتماً رعایت نماید عدم استفاده از ترمز خودرو است، زیرا اگر تایر آسیب ‌دیده در قسمت جلوی خودرو باشد، عمل ترمز کردن افزایش وزن و فشار خودرو بر قسمت جلوی خودرو را بدنبال دارد که امکان انحراف و چپ کردن خودرو از عواقب بدیهی آن است.
 
اگر راننده احساس کرد خودرو در حال منحرف شدن است، باید به آرامی به پدال گاز ضربه بزند زیرا با این کار می‌تواند سرعت خودرو را حفظ کند و هم به آرامی سرعت را کاهش دهد.
 
مانند دیگر شرایط اضطراری، نکته کلیدی این است که آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید شرایط را تحت کنترل خود درآورید.
 
اگر لاستیک‌های عقبی خودرو پنچر شده باشد ترمز ناگهانی حرکت رو به جلوی خودرو را سخت خواهد کرد، در این حالت راندن خودرو بسیار دشوار است و به احتمال زیاد خودرو منحرف خواهد شد.
 
پس از توقف باید خودرو به سمت راست جاده منتقل و از علائم هشدار دهنده استفاده شود تا از وقوع حادثه‌ای دیگر جلوگیری شود.
 
مهمترین اقدامی که باید انجام دهید این است که مجدداً کنترل خودرو را به دست بگیرید، خودرو را در جاده نگه دارید، مسیر حرکت خودرو را کنترل کنید و اجازه ندهید خودرو از مسیر اصلی خود منحرف شود.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ترکیدن لاستیک خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

هیچی نگم بهتره
0

ممنون از اطلاعات لازم ،به موقع و کار گشا
23:38  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: ۱:خدا ۲:پرچم ساینا☝️
0

.
21:47  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: ۱:خدا ۲:پرچم ساینا☝️
0

واقعا مرسی خدا🤣🤣
21:43  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: ۱:خدا ۲:پرچم ساینا☝️
0

خواهش میکنم قابل نداره
21:37  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: دوست خدا
0

مدیر متنتون عالی
14:00  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: دوست خدا
0

ممون از تمام مدیران این سایت🌹🌹🌹🌹
13:48  1398/08/13
پاسخ دادن
علی 1188
1

کاملا موافقم
09:55  1393/06/30

سامان
0

من 8 ماهه سانتافه دارم خیلی ازش راضیم فقط یه اشکالی وجود داره اونم اینکه نسبت به ظاهرش اون راحتی رو که از بیرون تصور میکنی داشته باشه نداره.
18:47  1393/09/16

کاربر: دوست خدا
0

واقعا ممنون از مدیر سایت
13:24  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: farid458
3

با سلام به دوست عزیزم سعید جان
ابتدا در مورد فراری و اینکه چرا suv نمیسازه بهتره با یک مثال کار رو جلو ببریم
سعید جان اگه دقت کرده باشی برای مثال اگه از یک نوع ماشین فقط یک دونه در یک شهر یا کشور وجود داشه باشه چقدر اون ماشین تو چشم خواهد بود همه در مورد اون کنجکاو میشوند و می خوان قضیه تک بودن ماشین رو بفهمند خوب این خودش میشود یک نوع تبلیغ برای کمپانی .
یکی از عقاید آقای انزو فراری (موسس فراری) این بوده که ماشینی که فراری میسازه باید یک دستگاه از کشش بازار کمتر باشه تا برای خرید ماشین سرو دست بشکنن برای مثال فراری انزو در400 دستگاه تولید شده ferrari fxx فقط در 30 دستگاه ، الان هم کشور هایی مثل چین وهند روز به روز در حال پیشرفت و ثروتمند شدن هستند و اکثر کشور های ثروتمند عربی هم عاشق تجملات و خاص بودن هستند و میخوان ماشین تک و خاص داشته باشند برای همین هیچ گاه ماشین های فراری روی زمین نمیمونند
حتی کمپانی فراری تا چندی پیش عقیده داشت نباید از توربو در ماشین استفاده کرد ولی بالاخره مجاب شد در مدل california tاز توربو استفاده بکند
09:33  1393/06/28

کاربر: farid458
3

در ادامه کامنت قبلی
سعید جان :
فراری هم اکنون در ماشین laferrari از انجین هیبریدی هم استفاده کرده این یعنی پیشگامی با استفاده از تکنولوژی روز
تولید در تیراژ محدود همواره یکی از برگ های برنده فراری بوده ، مدل های خاص کلاسیک فراری در حراجی های مختلف همواره قیمت بالایی داشتند برای مثال ferrari gto مدل سال 1962 که در تیراژ 36 دستگاه تولید شده بود در یک حراجی به قیمت 38 میلیون دلار به فروش رسید مطمئنا اگر تیراژ بالایی داشت قیمتش تا اون حد بالا نبود suv هم به همین ترتیب ولی با قضیه ای متفاوت به شخصه فکر میکنم با کنار رفتن آقای مونته زومولو از ریاست فراری عقاید قدیمی از فراری برود و فراری وارد کسب و کار suv ها هم بشود چون این ماشین ها فروش فوق العاده ای در دنیا دارند
و در مورد ??.....made in فراری :
آقای انزو فراری کمپانی فراری رو در سال 1929(85 سال قبل)در مارانللو در شمال ایتالیا تاسیس کرد و در اصل فراری یک کمپانی ایتالیایی هست البته در سال 1929 فراری ماشین نمیساخته و فقط اسپانسر مسابقات اتومبیل رانی بوده و از سال 1947(67 سال قبل)شروع به تولید کرده است☺

09:52  1393/06/28

کاربر: EmoVergil
0

خیلی جالب بود ممنون از سایت خوبتون 🌷🙏🏻
10:38  1398/08/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 30دی : اگر بتونی یک شکایت دیگه داشته باشی حتماً تحویل میدن ولی نمیکذارن چون به ضرر شون هست تعداد شکایت بالا بره.
سینا : سلام دوستان کسی هست 4714 پارس سفارشی باشه؟
پارس سفارشی : راستی دوستانی که ماشینشون پلاک شده مدل 1403 خورده یا 1402
پارس زمستان : دوستانی که امروز پلاک شده ماشینشون مدل 1403 خورده یا 1402
امیر : آره داداش برا من اومد
207 : برا همه اینجوریه داداش فقط تو نیستی معلوم نیست چیکار میکنن
فروش فوری 151 اسفنددددد : دست اونی که فاکتور میکنه بشکنه ایشلا
207 : چرا میزنم مشاهده قرارداد چیزی نمیاره با چی بازش کنم
امیر : دروغ قرن
صادق : سلام. میشه بعد واریز پول ، رفت شکایت کرد؟