طراحی و تولید قطعه براساس نیاز خودروساز / توسعه محصول با اختصاص 40 درصد درآمد حاصل از فروش به تحقیق و توسعه

 

طراحی و تولید قطعه براساس نیاز خودروساز / توسعه محصول با اختصاص 40 درصد درآمد حاصل از فروش به تحقیق و توسعه

 
ختصاص سه تا 5 درصد درآمد حاصل از فروش خودروسازان به تحقیق و توسعه در حالی در سند چشم انداز پیش بینی شده که هم اکنون این صنعت از کمبود طراحی و توسعه محصول رنج می برد و تنها راهکار بهبود این وضعیت نیز توجه ویژه به تحقیق و توسعه خواهد بود.
 
نگاهی به آمار واردات قطعات نشان می دهد که هم اکنون عمده این واردات، مواد اولیه است و در چنین شرایطی نتیجه استفاده از واحدهای تحقیق و توسعه به ویژه برای تولیدکنندگان مواد اولیه ، یافتن مواد اولیه جایگزین موثر خواهد بود. 
 
عدم توجه به موضوع تحقیق و توسعه در صنعت خودرو به ویژه قطعه در حالی است که به گفته فعالان این صنعت، هم اکنون در دنیا سالانه ۱۱۴ میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه در صنعت خودرو می شود در حالی که نسبت تحقیق و توسعه به ارزش افزوده در صنعت خودرو در ایران به ۱.۲ درصد می رسد. در این میان این پرسش مطرح می شود که دلیل این بی توجهی چیست؟
 
محمدرضا دهقان، مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع تولیدی کروز در گفت و گو با خبرنگار با تاکید بر این که خودروساز بودجه ای به قطعه ساز در زمینه تحقیق و توسعه اختصاص نمی دهد، می گوید: در حقیقت قطعه ساز بر اساس قطعه ای که باید تامین کند اقدام به تولید می کند و از سود حاصل از فروش خود مبلغی را به تحقیق و توسعه اختصاص می دهد.
 
وی می افزاید: بخشی از بودجه ای که در زمینه تحقیق و توسعه هزینه می شود به نیروی انسانی و فضایی که به او اختصاص می یابد تعلق دارد و بخشی نیز به تجهیزات مرتبط با تحقیق و توسعه بازمی گردد که این تجهیزات گران قیمت بوده و اگر می خواهیم در این زمینه پیش برویم باید این تجهیزات را در اختیار داشته تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.
 
مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع تولیدی کروز با تاکید بر این که میزان اختصاص بودجه بستگی به میزان تیراژ تولید دارد، ادامه می دهد: اگر تیراژ تولید افزایش یابد درصد اختصاص بودجه نیز افزایش خواهد یافت و بر عکس این موضوع نیز خواهد بود زیرا تجهیزات و هزینه، مبلغ مشخصی دارد. 
 
دهقان با اشاره به اقدامات انجام شده ازسوی این مرکز درسال های گذشته تصریح می کند: از سال 90 مرکز تحقیقات در این شرکت تولید راه اندازی شد و یک سال و نیم بعد محصولات تولیدی آماده عرضه به بازار شد اما به هرحال به زمان نیاز بود تا همه محصولات را در اختیار داشته باشیم و نسل های مختلف محصولات را ارایه دهیم که در نهایت از 4 سال اخیر، قادر به تولید همه محصولات هستیم.
 
وی اظهار می کند: این که در بازار چه محصولاتی وجود داشته باشد، سیاست گذاری تعریف شده از سوی خودروساز است  و طراحی قطعات نیز بر اساس نیازمندی خودروساز انجام می شود. این در حالیست که نگاهی به فعالیت شرکت های بزرگ نظیر بوش، زیمنس و کونتینانتال نیز نشان می دهد که این شرکت ها نسبت به تولید قطعات ریز اقدام نمی کنند بلکه شرکت هایی خاص موظف به تولید این قطعات بوده و شرکت های به نام تنها این قطعات را به گونه ای کنار هم قرار می دهند تا محصول نهایی و مورد نظر تولید شود.
 
مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع تولیدی کروز در پایان با تاکید بر این که با تکیه بر تحقیق و توسعه قادر به تولید همه قطعات به روز دنیا هستیم، می گوید: قطعه ساز همواره بر اساس نیاز خودروساز اقدام به طراحی و تولید قطعه می کند و عدم توجه به شرکت های تحقیق و توسعه در صنعت قطعه نیز دلایل متعددی دارد که یکی از آن ها عدم اختصاص بودجه به این موضوع از سوی قطعه ساز و همچنین خودروساز است. 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک : اونایی گه پیش فروش شاهین اتوماتیک مهرماه 402 290 میلیون واریز وجه کردن چرا دعوتنامه ارسال نمیشه تکمیل وجه کنیم پذیرش 24 مهر 402 قرارداد دارم باشرکت سایپا
علی : سلام وقت بخیر من برج ۲ ۱۴۱‌تومن برج ۱۲هم۱۲۷م ریختم برج۲تحویل گرفتم ساینادوگانه امروز از سایپا۹۳ پیامک واریز دیر کرد امده که برم بانک صادرات چقدر میریزن
ابی : من ۲۳ دی تکمیل وجه کردم شاهین اتوماتیک رو (طرح تحویل فوری ) دوباره ۱۶ فروردین ۷۵۰۰ پول گرفتن ،هنوز بعد۴ ماه تحویل ندادن ماشین رو ، هنوز برام پلاک ثبت نشده به هر جا هم زنگ میزنم میگه صبر... تازه شاکی هم میشن از پیگیری میگن خوب دیر بدیم سود تاخیر میگیری!
جی سون هشتم آبان : امروز ماشین و تحویل گرفتم ثبت نام نقدی هشتم آبان تاریخ فاکتور 21 اسفند ارسال مدارک (کارت سوخت و کارت ماشین و سند سبز ظرف سه هفته گذشته) امروز دریافت شد. اداره تحویل تهران
تارا دستی مشکی V1 : منم تحویلی 2 بهمن هستم هنوز خبری نیست نه تاریختحویل مدارکم تغییر کرده(هنوز 1 /2 هست) نه فاکتور شده البته تا این لحظه خدا داند
امیر : نه عزیزم ساناز خانم شما را فراموش نکردن سلسله مراتب کار ها داره انجام میشه ایشاالله همین روز ها پیام میاد ولی اونروز پیام اومد خیلی خوشحال کننده است
سلام اگر نداری جاش شاهین بهمون بده : سلام خب نداری بجاش بهمون شاهین بده
علی : داداش چند فروختی شاهین رو؟
یوسف : واسه من هیچی اضافه نشده، فقط نوشته ارسال به خودروساز. و این متن جدید رو که بقیه دوستان میفرمایند برای من نوشته نشده. من هم ثبت نامی بهمن ۴۰۲ چانگان cs55 هستم، وضعیت ارسال به خودروساز و منتظر پیامک
علی : از پلیس من متونی استعلام کنی برای پلاک
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام جی ایکس ار ال زنگ زدم میگه تا 17بهمن فاکتور شده تااالان
رضا سورن دوگانه : نحوه دریافت سود تاخیر چگونه است
کارن : چرا مجوز خروج صادر نمیشه به کجا باید شکایت کنیم ؟
ایکس 33 اتومات اسماعیل : سلام باید تمام مراحل سبز بشود تا مدارک بیا در خونه
فروش فوری 90 روزه : سلام .از کجا بفهمیم که پلاک شدیم ؟
سورن دوگانه دیماه : سلام دوستان یعنی امروز دوگانه کسی فاکتور نشده
زمستان : سلام.شما هم پارس به سورن تبدیل زده بودین؟
زمستان : سلام.منم 15 اسفند تبدیل پارس به سورن زدم تحویل زده 16 خرداد بنظرتون واسه ما هم با تاخیر تحویل میدن؟
امیر آریزو6پرو : 9 اسفند تکمیل وجه کردم تمام مدارک و کارت سوخت دستم هست ولی خبری از ماشین نیست و صدای مشتری جوابگو نیستند و رد تماس میزنن اگر راه دور نبود میرفتم کارخونه مستقیم سوال میکردم که دردشون چیه
رانا 29 اسفند : خدا کنه ما اسفندی ها هم فاکتور بشیم واقعا تحت فشاریم