کلیدهای فیزیکی در کابین خودروهای آئودی حذف خواهد شد

 

امکان کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار

 
آئودی قصد دارد در راستای بهبود فناوری در محصولات خود، کابین خودروهای آینده را بدون دکمه و کلیدهای متداول تولید کرده و آن‌ها را با نمایشگرهای لمسی جایگزین کند.
 
پیشرفت‌های فنی در طراحی خودرو اجتناب‌ناپذیر است. خودروسازان در پی یافتن راه‌هایی برای آسان‌، جذاب‌ و بهتر کردن امکانات و قابلیت‌های محصولات خود هستند. به‌عنوان مثال چراغ‌های جلو را در نظر بگیرید؛ در زمان‌های گذشته برای اولین‌بار از چراغ بنزینی استفاده می‌شد تا به افراد توانایی رانندگی در شب را بدهد. امروزه فناوری لیزر مرسوم شده است؛ این مثال به‌تنهایی نشان می‌دهد که ما از لحاظ پیشرفت‌های تکنولوژی، راهی بسیار طولانی را پیش رفته‌ایم.
 
 
از جمله شرکت‌هایی که در خط مقدم پیشرفت قابلیت‌های خودرو قرار گرفته‌اند، آئودی است. در آئودی RS Q8 و اکثر خودروهای جدید این شرکت، سه نمایشگر در داشبورد دیده می‌شوند؛ پنل دیجیتال پشت‌فرمان، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی و سیستم کنترل تهویه مطبوع. البته خوشبختانه هنوز دکمه‌ای فیزیکی برای تنظیم صدا در سیستم صوتی خودرو وجود دارد.
 
با این حال، برند آلمانی تنها به چنین تغییراتی اکتفا نمی‌کند. براساس گزارشی از Motor Authority، مارک لیشته، مدیر واحد طراحی آئودی گفته است که می‌خواهد به‌طور کامل از شر دکمه‌ها و کلیدهای داخل خودروهای آینده اخلاص شود. هدف و چشم‌انداز لیشته از خودروهای آئودی با کابینی پر از صفحه‌نمایش و واقعیت افزوده همراه است.
 
چنین چشم‌اندازی به این معنی است که خودروهای آئودی در آینده دارای پنل پشت‌فرمان کوچک‌تری خواهند بود که اطلاعات کمتری را نشان می‌دهند تا بتوانند جای خود را به صفحه‌نمایش هدآپ که از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند، بدهند. دو صفحه‌نمایش بزرگ در مرکز داشبورد نیز در یک نمایشگر لمسی بزرگ ادغام شده و نمای بی‌نظیری در داخل کابین خودرو ایجاد می‌کند.
 
اما لیشته می‌داند که نمایشگرهای لمسی مورد علاقه‌ی همگان نیستند؛ بنابراین هنوز هم روشی جایگزین برای تنظیم میزان صدای سیستم صوتی خودروهای آئودی وجود دارد. 
 
لیخت در گزارش Motor Authority خاطرنشان كرد که این تغییرات به‌صورت تکامل خواهد بود و نه تغییر انقلابی، تا از شوكه كردن مشتریان جلوگیری شود.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

میلاد
0

این خیلی بده، راننده اگه مثلا بخواد دو درجه تهویه کم و زیاد کنه باید کلا رانندگیُ ول کنه بچسبه به سیستم لمسی تهویه و... که میتونه بسیار خطرناک باشه.
09:52  1398/09/28
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
تارا : وقتی تاریخ پرونده تغییر کنه یعن میخواید فاکتور بشید
اطلس بهمن : سلام چرا فاکتور نمیکنن کسی خبری داره اخه تو سال جدید اصلان فاکتور نکردن تا امروز حتما جریانی هست لطفا کسی خبر داره مارا هم در جریان بزاره سپاس
سعید8 : نمونه ش همین مدیران خودرو که از همه گرون فروش تره و x55 پرو هم که گندکاری جدیدشونه. فروش اقساطی هم متوقف کرده تا قیمت بره بالا
امیر j7 تهران : من هم شکایت ثبت کردم. حداقل کار ممکن هست. هرچند تو این خراب شده اگر نظارت و رسیدگی بود اینا این کارو با مردم نمیکردن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس اتومات : سلام دوستان.امروز کسی فاکتور نشد؟
پرهام : تا یک شنبه نمیتونین صبر کنین ؟؟چرا خود زنی میکنید اسفندی ها ؟
علی رانا پااییز : من واریز کردم 457 دراومد برام تحویل خرداد
رانا پلاس+ : درست میشه
شرکت کنید : تنظیم شکایت همگانی متقاضیان پارس زمستان 402////مکان ؛؛؛تهران بزرگراه ستاری بلوار شهید مخبری نبش خیابان ایران زمین دیوان عدالت اداری کل کشور ساعت 9صبح
رضا : دروغ نزن،کاملامعلومه جمله بندیت سرکاریه،بهاروندن برن سراغ تابستون؟ به خاطر تجمع قراره ندن؟😡
پارس ای ال ایکس : دوستان ببخشید یه سئوال... از زمانی میزنه پلاک گذاری شد چند روز طول میکشه تحویل بدن..؟؟
207 اتو تکمیل 28 آذر : 207 اتومات تحویل دی و 207 اتومات رضا دی،که تاریخ تکمیل وجهتون 22 و 23 آذر بود، شما هم انشالا فاکتور شدین؟
اکبر موعد 30 بهمن : داداش من به حسابت نمیریزن باید از نمایندگی پیگیر باشی بهت حواله میدن ببری بانک پول بگیری دنبالش نری بهت زنگ نمیزنن
حبیبی : ارتقا یافته ها کلا فراموش شدند خیلی وقته فاکتور نمیشن چه اتومات و چه دستی