نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده

 

نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده

 
آیا دیدن اینکه همه پشت فرمان شاسی بلندهای لوکس سه خودروساز مطرح آلمان یعنی آئودی Q5، ب ام و X3 و مرسدس GLC می‌نشینند شما را اذیت نمی‌کند؟ می‌دانیم در چه فکری هستید…
 
 
شما می‌توانید در بازار خودروهای کارکرده با بهایی نازل صاحب کراس اوورهای شناخته شده و حتی بعضاً لوکس شوید؛ اما اگر به دنبال یک کراس اوور لوکس با قیمت معقول، کارکرد نسبتاً کم و البته سواری بسیار خوب باشید چه؟!
 
اگر شما به دنبال چنین خودرویی باشید ما توصیه می‌کنیم چشم خود روی ب ام و X3 با قیمت زیر 30 هزار دلار در بازار دست‌دوم‌ها بسته و به دیگر اعضای این کلاس یعنی جگوار اف پیس و آلفارومئو استلویو نگاه کنید.
 
 
اول از همه اینکه دو خودروی یاد شده تقریباً سه سال پیش و به‌صورت هم‌زمان وارد بازار خودروی آمریکا شده‌اند و سن نسبتاً پایینی دارند. به این ترتیب شما شاهد سطح مناسبی از تجهیزات رفاهی و ایمنی خواهید بود.
 
شما همچنین می‌توانید این دو شاسی‌بلند را با پیشرانه‌های 4 سیلندر بنزینی مدرن و یا حتی پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار در جگوار انتخاب کنید؛ و بله همه‌ی این ویژگی‌ها در خودروهایی با قیمت زیر 30 هزار دلار دیده می‌شوند.
 
نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده
 
در آغاز باید گفت استایل این خودرو کاملاً متمایز است. برخلاف برخی رقبای آلمانی، استلویو نمی‌خواهد خیلی شما را تحت تأثیر قرار دهد و البته نیازی هم به این کار ندارد.
 
 
این خودرو از همان پلتفرم جیولیا استفاده کرده و اگرچه سواری آن به تیزی سدان چهار درب آلفارومئو نیست اما قطعاً اسپورت تر از رقبای مستقیم خود می‌باشد.
 
برخی کارشناسان تحت تأثیر چابکی و توازن این کراس اوور قرار گرفته‌اند و این در صورتی بوده که استلویو از سیستم تعلیق اسپورت و دامپرهای تطبیقی بی‌بهره بوده است. این خودرو سواری سفتی دارد اما نسبتاً پایدار می‌باشد.
 
 
 
شما می‌توانید این خودرو را با بهای حدود 25 هزار دلار پیدا کنید و برخی نمونه‌ها حتی کارکرد بالایی هم ندارند.
 
استلویو از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF استفاده می‌کند. این پیشرانه که صدای خیلی خوبی هم دارد قدرت 276 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری تولید کرده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت حدود 5.5 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.
 
 
 
بله شما با این مبلغ نازل مالک شاسی‌بلندی جذاب، هیجان‌انگیز اما دو ساله خواهید شد. قیمت این خودرو تقریباً مشابه قیمت نسخه پایه تویوتا راو 4 مدل 2020 می‌باشد.
 
نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده
 
جگوار از زمانی که شروع به استفاده از پلتفرم D7 کرده روی ریل افتاده است. از جمله خودروهایی که این معماری را به کار گرفته‌اند می‌توان به XE، XF و رنجروور ولار اشاره کرد. نسل‌های فعلی سدان های جگوار ثابت کرده‌اند که سواری هیجان‌انگیزی دارند.
 
 
 
تقریباً همان موضوع درباره اف پیس هم صدق می‌کند. این خودرو طراحی بسیاری جذابی داشته و کمی بزرگ‌تر از استلویو می‌باشد. به همین خاطر شاید نتوان آن را کامپکت دانست. اگرچه ابعاد این خودرو بین ب ام و X3 و X5 قرار می‌گیرد اما بیشتر شبیه X3 است تا X5 و بنابراین خیلی بزرگ‌تر از استلویو نیست.
 
اما اف پیس هنوز هم طویل‌تر، پهن‌تر و جادارتر از استلویو بوده و بنابراین می‌تواند راحت‌تر از رقیب ایتالیایی باشد.
 
نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده
 
دیگر دلیل ترجیح این خودرو می‌تواند به ویژگی‌های کابین آن همچون متریال بهتر مربوط باشد. البته اگر شما اولویت اصلی خود را سواری خودرو قرار دهید این استلویو است که با چابکی بیشتر خود خودنمایی خواهد کرد؛ اما در کل اف پیس ابهت بیشتری داشته و در سر پیچ‌ها نیز پایداری بیشتری را نشان می‌دهد.
 
نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده
 
اگرچه برخی مدل‌های اف پیس با پیشرانه 2 لیتری 247 اسبی عرضه می‌شوند اما برخی نسخه‌ها دارای پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری 335 اسبی هستند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر مدل‌های ضعیف‌تر به خوبی استلویو نیست اما مدل قوی‌تر هیجان بیشتری دارد.
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , آلفارومئو , جگوار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد : سلام من دیشب توی سامانه صمت از سایپا شکایت کردم و امروز باهام تماس گرفتن و پیگیر کارم شدن. دلیل شکایتم پیامک واریز اطلس و سهند به جای شاهین بود. گفتن که فرایند شکایت زمانبر هست و بازه تاریخی که سایپا گذاشته تموم میشه، با توجه به نتیجه نامشخص این شکایت من تصمیم گرفتم ماشین اطلس رو بردارم امیدوارم که ماشین خوبی باشه.
reza : سلام منم تحویل ۲۶ دی بود ،هنوز فاکتور نشده
S5. تهران : بنده ثبت نام مرداد هستم. پلاک هم شده ولی خبری از تحویل ندارم. کل مدارک خودرو هم برام پست شده حتی کارت سوخت
شکایت قضایی : کدوم جریمه تاخیر؟ اصلا همچین چیزی ندارن باید شکایت کنی دادگاه هزینه کنی شاید ۶ ماه بعد اگر قاضی صلاح دونست یک مبلغی برات درنظر گرفت.
تارا 6 سرعته : سلام موعد تحویل اسفند یا تکمیل وجه رو میفرمایین
رضا T8 : سلام به همگی همین الان از نمایندگی تماس گرفتن گفتن ماشین رسیده عصر بیا ببرش. ایشالله قسمت همه بشه ثبت نام 18 بهمن
Ali : سلام شاهین دنده ک بماند الان چرا شاهین اتومات رو تحویل نمیدن؟؟ یکی از بچه ها یک ماه پیش تاریخ تحویلش بوده تحویل نمیدن یعنی خط تولید شاهین خراب شده یا کار دیگه دارن میکنن؟
mhd S3 : کرمان موتور فقط با شکایت قضایی دیرکرد میده اگر از طریق خود شرکت اقدام کنی مثل ماشین دادنشون فقط سرکارت می زارن تاریخچه گفتگو هارو بخون بقیه از تجربیاتشون گفتن
Ali : سلام شاهین دنده ک بماند الان چرا شاهین اتومات رو تحویل نمیدن؟؟ یکی از بچه ها یک ماه پیش تاریخ تحویلش بوده تحویل نمیدن یعنی خط تولید شاهین خراب شده یا کار دیگه دارن میکنن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو 8 پرومکس بندر : سلام به همه .امیدوارم هر کجای ایران که هستید شاد و خرم باشید .تو این مدت از نظرات دوستان استفاده کردیم امیدورام مراحل ثبت نام تا تحویل خودروی منم در اینده واسه دوستان مثمر ثمر باشه . 11/17 ثبت نام نقدی بیمه 12/15 و کارت ماشین و برگ سبز تحویل در فروردین ماه و تحویل خود ماشین بعد از پیگیری های فراوان 02/19
مجید : برادر واریز وجه شما چندم بوده
شیما : تحویل بهار کسی دعوتنانه براش اومده؟207دستی سقف فلز
علی : مبارکه داش رضا
kaf : 4724 کسی براش پیامک اومده
207 : مرگ بر موسی
احمد : سلام کسی از دوستان هستش که برای بخشنامه 4714 ، که 1403/02/18 واریز کرده باشه برای پارس ELX فاکتور شده باشه چون من 18 ام پرداخت کردم و همون روز هم سخا و مدارک را تحویل دادم در قسمت میز خدمت گزینه تکمیل وجه داره میچرخه در صورتی که من کل پول را واریز کردم لطفا کسی میدونه تا چه تاریخی پارس ای ال ایکس فاکتور شده ؟
x33 cross : سلام.من صبح زنگ زدم از من هنوز مجوز خروج نخورده. قرارداد نقدی 7 دی. تحویل سیستمی 24 اردیبهشت. امروز گفتن مشکلی نیس و سود تاخیر میگیرین. تا ماه قبل قطعی میگفتن میدیم و الان از تاخیر حرف میزنن. انقدر طول کشید ذوقش پرید و بی حس شدیم.
سورن دوگانه 30 دی تبدیل به 207 پاناما : دوستان چند روز بعد فاکتور شدن پلاک میشه ماشین؟
شیما : کارشناس ایران خودرو گفت افزایش قیمت نیومده فعلا بهار داریم دعوتنامه میفرستیم و ارتقا یافته نیست و همون 207 دستی تحویل میدن