پیش بینی سالی پررونق برای سهام خودروسازان/ جان دوباره خودرویی ها با پایان کرونا

 

پیش بینی سالی پررونق برای سهام خودروسازان/ جان دوباره خودرویی ها با پایان کرونا

 
در حالی بازار سرمایه سال جدید را با رشد آغاز کرده و تابلوی سبز بازار این روزها عیدی سرمایه گذاران این بازار بوده، این پرسش مطرح می شود که سهم صنعت خودرو در سال جدید از این سبزپوشی چه خواهد بود؟
صعود نماگر بورس تهران به کانال ۵۷۴ هزار واحدی در روز گذشته بورس را با رکوردهای جدیدی همراه کرده به طوری که شاخص در روز گذشته با شش هزار و ۵۹۴ واحد رشد به آرامش رسید. در این شرایط خودروسازان که سال گذشته را با افزایش سرمایه به پایان رساندند به روزهای رونق سهام خود امیدوار هستند و از آن جا که این بازار در حال حاضر با رونق مواجه است، انتظار برای رشد قیمت سهام افزایش یافته است. فعالان این بازار نیز معتقدند که روند رشد بازار سرمایه با وضعیت فعلی اقتصادی ادامه دار خواهد شد که این امر بر سهام‌خودروسازان نیز تاثیرگذار است.
 
مهدی حاجی وند، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به تاثیر مقطعی کرونا بر کاهش تولید در صنعت خودرو می گوید: هرچند پیش بینی می شود کرونا منجر به کاهش تولید در صنعت خودرو شود اما در عین حال نباید از تاثیر تحریم ها نیز غافل شد اما به دلیل حفظ ارزش سرمایه از سوی مردم عادی یکی از بازارهایی که با استقبال روبرو می شود، بازار سرمایه خواهد بود.
 
وی با اشاره به تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه ای می افزاید: در این شرایط مردم‌ علاوه بر در اختیار داشتن خودرو به دنبال حفظ ارزش سرمایه های خود هستند از سوی دیگر رکود و کرونا و مجموع عواملی که منجر به کاهش تولید می شود این امکان وجود دارد که سهم یک شرکت خودرویی چندان جذاب نباشد این در حالیست که بازار سرمایه از ابتدای امسال یکی از پربازده ترین بازارها بوده است.
 
حاجی وند با بیان این که کرونا در حال حاضر همه بازارها را زمین گیر کرده و تنها بازار رو به رشد بازار سرمایه است، اظهار می کند: این بازار به دلایل شرایط خرید و فروش، عاری از هرگونه انتقال ویروس است به همین دلیل نقدینگی وارده منجر به افزایش قیمت سهام می شود بنابراین تزریق نقدینگی مناسب به بازار سرمایه می تواند این بازار را تحت تاثیر قرار داده و با رشد مواجه کند.
 
این کارشناس ارشد بازار سرمایه ادامه می دهد: از سوی دیگر انتظارات تورمی اثر خود را در بورس نشان داده به طوری که انتظار برای افزایش قیمت دلار و سکه به طور پیش فرض وجود دارد و در این شرایط بورس به اصطلاح در حال پیشخور کردن است چرا که سرمایه گذاران آینده را پیش بینی کرده و نسبت به خرید سهام اقدام می کنند.
 
به گفته وی، با توجه به این عوامل رشد سهام پیش بینی می شود که خودروسازان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
 
حاجی وند در خصوص تاثیر جهش تولید بر قیمت سهام خودروسازان می گوید: زمانی این موضوع می تواند تاثیرگذار باشد که برای بنگاه ها اتفاق خوبی رخ دهد و این اتفاق ارایه تسهیلات ارزان قیمت، سریع و شفاف است اگر قرار باشد خودروسازان همان روالی که تاکنون در زمینه تامین مالی طی کرده اند را در پیش رو داشته باشند به هیچ عنوان شاهد جهش تولید نخواهیم بود.
 
این کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر ضرورت تامین منابع مالی صنعت خودرو از بازار سرمایه می افزاید: در صورت تحقق جهش تولید در اقتصاد و همه صنایع شاهد این اثربخشی در صنعت خودرو نیز خواهیم بود بنابراین تحقق این امر نیازمند پیش شرط هایی است تا تولید ارزان و رشد در همه صنایع از جمله خودرو محقق شود.
 
به گزارش خودروکار، این اظهارات در حالی مطرح می شود که خودروسازان در روزهای پایانی سال گذشته نسبت به انجام تجدید ارزیابی با هدف افزایش سرمایه اقدام کرده و این موضوع را به تصویب رسانده اند که این امر خود نیز بر قیمت سهام خودروسازان اثرات مثبتی بر جای گذاشته است و حال با تزریق نقدینگی بیشتر به بازار سرمایه پیش بینی می شود، سال جاری سال پر رونقی برای سهام خودرویی ها باشد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه‌سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Cs55 ! : آقای فرهاد شما جزء عدم تخصیص ها بودین یا ارسال به خودروساز؟؟
مهدی روحبخش : ۲ دی ماه ۱۴۰۲ ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت کردم برای x55 با شرایط اقساط نمایندگی و پرسنل 777 مهرشهر کرج گفتن ۴۵ روز کاری ماشینو میگیری پولو که گرفتن دیگه جواب تلفن و ندادن پرونده من بدون هیچ مشکلی ۶۰ روز بعد تایید شده بخاطر کمکاری پرسنل نمایندکی یا هر کوفت دیگه الانم که هیچی به هیچی نه ماشینی هست نه پاسخ گو هستن الان مقام مسئول کیه ؟؟
حمید j هفت : ,باسلام خدمت دوستان امروز تماسی که با نمایندگی داشتم گفتن که اینا خودشون با هم مشگل دارن به خاطر همین مجوز بارگیری نمیدن الکی کارت می‌فرسته یا بیمه یا یاشسی می‌کنه صدای مردما بخوابونه دیونمون کردن بخدا از شهریور تا حالا
سعید : سلام j4 شماره شاسی اومده، بیمه هم شده رفته برای صدور پلاک چند وقت بعد تحویل داده میشه؟
سینا s5 اقساطی آبان ماه : سلام .من ۸ ام آبان اقساطی ثبت نام کردم و خودرو را ۲۵ ام فروردین تحویل گرفتم،اونوقت چطوری هنوز شهریور ماه و مهر ماه تحویل داده نشد؟؟ خیلی عجیبه
ساینا زمستان : سلام برای منم پیامک واریز سهند و ساینا و اطلس اومد ولی هیچ کدومو واربز نکردم ، به نظرت حواله من چی میشه؟ دوباره میفرستن؟چون ماشین ثبت نامی من فوق‌العاده بود نه پیش فروش
ساینا : ساناز خانم.انشاالله تکمیل وجه ماشین شما به زودی میاد .بسلامتی و دلخوشی شما و سایر دوستان ازش استفاده کنند . نگران نباش ماشین را می گیری با همون قیمت قبلی .دیگه نوبت شماست به امید خدا
محمد آریسان، 4 ام اردیبهشت : داداش دمت گرم که خبر فاکتور شدنتو دادی. بقیه دوستان هم هر موقع فاکتور شدن بگن که بدونیم روند فاکتور شدنو
s5 : چه غلطی کردم اومدم کرمان موتور ثبت نام کردم الان 880 ملیون پولم برج 7 تاالان رو هواس هم مجبورم چک اقساط پاس کنم ک برگه بشه اول بدبختی و مسدودی حساب و گرفتاری هست یکی چکش ک پاس شد چک دومم تو راهه ماشینی هم در کار نیس
بانک صادرات J7 : بالاخره امروز تازه پیامک شاسی اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صادق : ولا ما که پذیرش 19اسفندیم هنوز خبری از فاکتور نیست
یاسین : سامانه یک پارچه که خرابه باز نمیشه
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : قوه پول نبود 21دی پرداخت شده
ج : در جواب محسن آنقدر هم خوش بین نباش ایران خودرو قبلاً هم زیاد تعهد داده وعمل نکرده
ج : ایران خودروقبلا هم تعهد زیاد دادوعمل نکرده
پارس سفارشی : سلام دوست عزیز منم بخشنامه 4714 هستم نمیدونم چرا هنوز برام پیامک نیومده برا شما چه تاریخی پیامک اومده؟!
دی207 تکمیل 19 : من امروز فاکتور شدم 19 دی تکمیل
تحویل 31اردییهش : چرا تاریخ در حال آماده سازی فاکتور انقدر تغییر میکنه درحالیکه ازون مرحله رد شده و روی فاکتور شدن میچرخه؟!
بی قرار دوگانه دی : سلام دوستان از موقع پلاک چند روز طول می‌کشه بیاد نمایندگی
ساینا : پرهام ی بینامسیه با 10تا اسم‌میاد بالا گولش نخورید