چرا خودروهای الکتریکی محبوب هستند؟

 

چرا خودروهای الکتریکی محبوب هستند؟

 
خودروهای الکتریکی دارای مزایایی از جمله هزینه‌ی سوخت پایین، شارژ در خانه، هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری پایین، کم‌صدا بودن و راحتی سواری هستند که باعث اقبال خریداران به آن‌ها شده است.
 
افراد زیادی هستند که در خرید خودروی الکتریکی یا بنزینی تردید دارند و هنوز نتوانسته‌اند تصمیم نهایی خود را بگیرند. طرفداران خودروهای برقی برای تصمیم خود دلایلی ارائه می‌دهند که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 
 
۱. هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری کمی دارند
 
کسانی که پیش از این مالک خودرو برقی بوده‌اند، اعتراف می‌کنند که این خودروها، هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری کمی دارند. به گزارش کانسیومر ریپورتس، بیشتر خودروهای الکتریکی هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری کمتری نسبت به مدل‌های احتراق داخلی دارند؛ زیرا قطعات كمتری دارند و ساده‌تر هستند و نیازی به تعویض روغن ندارند. 
 
۲. هزینه‌های سوخت کمتری دارند
 
کسانی که از خودروهای برقی بهره می‌برند، می‌توانند ماهانه صدها دلار پس‌انداز کنند. در مقابل، خودروهای بنزینی را داریم که اکثر افراد از آن‌ها برای رانندگی استفاده می‌کنند و هر ماه هزینه‌های زیادی را برای پر کردن باک این خودروها می‌پردازند. البته بستگی به شیوه استفاده شخصی افراد نیز دارد و این همان چیزی است که وزارت انرژی ایالات متحده می‌گوید:
 
هزینه‌ی سوخت خودروهای الکتریکی در یک مسیر مشخص، به‌طور متوسط​​ نصف خودروهای معمولی بنزینی است. علاوه بر این، برخی از تاسیسات شارژ در شب حتی خدمات ارزان‌تری نیز ارائه می‌دهند که می‌تواند هزینه‌ی برق مشتریان را کاهش دهد. برای افراد معدودی که دارای سیستم خورشیدی خانگی هستند، هزینه‌ی سوخت خودروی برقی به‌طور بالقوه می‌تواند به‌طور کامل حذف شود.
 
۳. خداحافظی با پمپ بنزین و شارژ خودرو در خانه
 
بسیاری از مالکین خودروهای برقی (نه همه‌ی آن‌ها)، بیشتر کارهای مربوط به شارژ خودرو را در خانه انجام می‌دهند. آن‌ها وقتی به خانه می‌آیند، شارژر خودرو را وصل می‌کنند و صبح شارژ به پایان خواهد رسید. بسیاری از مالکین معتقد هستند که این بزرگ‌ترین دلیل برای تمایل نداشتن به خرید دوباره خودروی بنزینی است.
 
 
۴. خودروهای برقی کم‌صدا هستند
 
هنگامی که نظر مالکان را درباره‌ی خودروهای برقی می‌رسید، اولین واکنش مثبت آن‌ها به کم‌صدا بودن است. افرادی که برای اولین‌بار سوار خودروی الکتریکی می‌شوند، خیلی سریع به کم‌صدا بودن این خودروها پی می‌برند و معمولاً از این تجربه احساس رضایت می‌کنند. ویدئوهای زیادی در یوتیوب وجود دارد که واکنش بسیاری از افراد را در اولین ورود به خودروی برقی ثبت کرده‌اند و می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد.
 
۵. شتاب آنی و رضایت از رانندگی
 
معمولاً مالکان خودروهای برقی از شتاب آن و تجربه‌ی رانندگی با این خودروها، احساس رضایت می‌کنند. این خودروها در مسیرهای شیب‌دار (مانند بالا رفتن از کوه) نیز عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند. برخی افراد ممکن است تصور کنند که خودروهای برقی مانند شورولت بولت یا تسلا مدل ۳ در بالا رفتن از مسیرهای شیب‌دار و کوهستانی مشکل دارند، اما باید بدانید که خودروهای بنزینی نیز در بالا رفتن از چنین مسیرهایی با مشکل روبه‌رو هستند. 
 
۶. احیای انرژی
 
یکی دیگر از دلایل تمایل مشتریان به خرید خودروی الکتریکی، بازیابی انرژی است. خودروهای بنزینی هرگز چنین قابلیتی ندارد و این ویژگی تنها در خودروی هیبریدی و برقی دیده می‌شود. استفاده از این قابلیت در خودروهای الکتریکی، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود و در بلندمدت، هزینه‌های این خودروها را کاهش دهد.  
 
احتمالاً بزرگ‌ترین بحث علیه خودروهای برقی تا به امروز، قیمت آن‌ها بوده است. اما این روند به سرعت در حال تغییر است و پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌های آینده و با فراگیر شدن خودروهای برقی و گسترش زیرساخت‌های شارژ، این مانع نیز برطرف شود. هم‌اکنون بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی مانند تسلا، فولکس‌واگن، جنرال موتورز، مرسدس بنز، فورد و جیلی به‌شدت برای توسعه فناوری باتری خودروی الکتریکی و زیرساخت‌های شارژ آن‌ها تلاش می‌کنند. قطعاً دنیای آینده از آن خودروهای برقی خواهد بود و روزی قیمت این محصولات به خودروهای بنزینی معمولی خواهد رسید.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروهای الکتریکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟