پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

 

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

 

سوناتا چند ماهی است که وارد نسل جدید خود شده و البته ظاهر جنجالی آن انتقادات فراوانی را به همراه داشته است؛ اما همه‌چیز یک خودرو به طراحی آن مربوط نمی‌شود. ما اخیراً توانسته‌ایم نسخه هیبریدی این سدان کره‌ای را بررسی کنیم. قوای محرکه هیبریدی سوناتا باعث شده وضعیت کلی خودرو بهبود یابد. آنچه از نظر خواهید گذراند تجربه بررسی تخصصی این خودروست. با ما همراه باشید.

  • طراحی (امتیاز ۷ از ۱۰)

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

در نگاه اول و دوم و سوم، هیوندای سوناتا هیبرید شبیه گربه‌ماهی بوده و جلوپنجره بزرگ آن کاملاً آماده‌ی بلعیدن غذاست؛ اما جدای از این موارد ما واقعاً ظاهر این خودرو را دوست داریم. مدل هیبریدی از همان سپر جلوی مدل پایه استفاده کرده و در کل ظاهر منسجم‌تری را ایجاد کرده است.

همچنین مدل لیمیتد به‌صورت استاندارد با پانل خورشیدی بزرگ در سقف عرضه می‌شود که طبق ادعای هیوندای باعث می‌شود در هر روز حدود ۳ کیلومتر به برد الکتریکی خودرو اضافه شود. این امر قابل‌دستیابی به نظر می‌رسد زیرا اگر خودرو را به مدت ۲ ساعت زیر نور خورشید پارک کنید سقف خورشیدی می‌تواند ۲۵ درصد باتری را شارژ کند. برای افرادی که پارکینگ سرپوشیده ندارند این یک ویژگی خوب بوده اما احتمالاً ارزش استهلاک کابین در درازمدت را نخواهد داشت.

یکی از دلایل استایل ظریف سوناتا نمای جلویی است که فاقد فاصله پانلی عجیب بین جلوپنجره و کاپوت می‌باشد. همه‌چیز سوناتا هیبرید مانند برادران استاندارد خود بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به پروفایل کلی فست بک مانند، تریم LED و کروم غیرعادی و… اشاره کرد.

کابین نیز متمایز بوده و یک صفحه‌نمایش ایستاده، انتخاب‌گر دنده دکمه‌ای و فرمان مشابه نمونه‌های موجود در هواپیماها در آن دیده می‌شوند. مدل حاضر در تست از پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی سود برده بود. کیفیت کابین عالی نیست و پلاستیک‌های سخت در نقاطی همچون بخش بالایی درب‌ها و کنسول مرکزی دیده می‌شوند. شاید کیفیت کابین سوناتا در سطح متوسط این کلاس باشد اما طراحی آن خوب است.

  • راحتی (امتیاز ۷ از ۱۰)

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

یک سواری طولانی در روز یکشنبه باعث شد حس خوبی از سوناتا هیبرید در جاده‌های باز را به دست آوریم. صدای باد و جاده به خوبی سرکوب شده و سیستم صوتی Bose کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. سواری خودرو در جاده‌های ناهموار احساس‌برانگیز بوده که یکی از دلایل آن رینگ‌های ۱۷ اینچی است.

در بخش جلو فضای کافی برای راننده و سرنشین وجود داشته و مونروف پانورامیک حتی به‌صورت سفارشی در این مدل عرضه نمی‌شود و این موضوع باعث شده فضای سر بهبود یابد. صندلی‌های گرم و سرد شونده نیز برای افراد بزرگ‌سال عالی بوده و در کل عملکرد خوبی دارند.

اگرچه ابعاد بدنه سوناتا هیبرید مشابه دیگر خودروهای این کلاس است اما بخش عقب کابین کمی تنگ حس می‌شود. اگرچه صندلی عقب این خودرو فضای خوبی دارد اما هوندا آکورد کابین جادارتری را ارائه می‌کند.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۹ از ۱۰)

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

هیوندای تلاشی جدی برای تمایز محصولات خود از نظر تکنولوژیکی انجام می‌دهد. لیست بلندبالای ایمنی فعال سوناتا هیبرید شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، دستیار رانندگی در بزرگراه و… می‌باشد.

صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۳ اینچی با پشت آمپرهای یاد شده باعث می‌شوند برخی عملکردها را بتوان با کمترین حواس‌پرتی کنترل کرد. اپل کارپلی و اندروید اتو هم به‌صورت استاندارد وجود دارند. نسخه لیمیتد این خودرو به‌صورت استاندارد از شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند سود برده ولی سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو به‌صورت انحصاری در این تریم دیده می‌شوند. عملکرد این سیستم صوتی واقعاً تحسین‌برانگیز است.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۷ از ۱۰)

هیوندای سوناتا هیبرید

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و واحد الکتریکی و باتری ۱.۶ کیلووات ساعتی سوناتا هیبرید قدرت ۱۹۲ اسبی ارائه می‌کنند که خیلی قابل‌توجه نیست اما خب بیشتر از قدرت نسخه‌های بنزینی می‌باشد.

اگرچه قدرت پیشرانه سوناتا هیبرید در این کلاس خیلی قابل‌توجه نیست اما وظیفه رساندن آن به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک گذاشته شده است که قدرت را بسیار لذت‌بخش‌تر از گیربکس‌های CVT موجود در رقبا منتقل می‌کند. به همین خاطر سوناتا مشتاق‌تر از رقبا حس می‌شود و تجربه سواری هیجان‌انگیزتری ارائه می‌کند. در جاده‌های پر پیچ و هم این خودرو حس خوبی را به راننده منتقل خواهد کرد.

درحالی‌که بسیاری از خودروها لذت رانندگی را با شتاب گیری سریع ارائه می‌کنند سوناتا هیبرید با مصرف سوخت اقتصادی چنین چیزی را میسر می‌سازد. البته برخلاف بسیاری از خودروهای الکتریکی شده، سوناتا نیازمند راننده‌ای مسن نیست و مصرف سوخت اقتصادی خود را به‌صورت نرمال به نمایش می‌گذارد. ترمزهای احیا شونده نیز عملکرد راحتی دارند.

  • ایمنی (امتیاز ۹ از ۱۰)

هیوندای سوناتا هیبرید

ایمنی فعال جزو ویژگی‌های استاندارد سدان های میان سایز امروزی است و بنابراین جای تعجبی ندارد که سوناتا هیبرید به‌صورت استاندارد با ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر، پایش نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی عرضه شود. تریم لیمیتد تست شده همچنین به چراغ‌های جلوی LED مجهز بوده و توانسته امتیازات عالی را در تست‌های تصادف به دست آورد.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۶ از ۱۰)

هیوندای سوناتا هیبرید

از آنجایی که اکثر رقبا برای کاهش حداکثری مصرف سوخت از گیربکس CVT استفاده می‌کنند بنابراین سورپرایز شدیم که دیدیم سوناتا هیبرید به همان گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک وفادار بوده و البته مصرف سوخت خوبی را بر جای گذاشته است. مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی این خودروی کره‌ای به ترتیب برابر با ۵.۲/۴.۶/۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

باید به این نکته اشاره کرد که سوناتا هیبرید لیمیتد مصرف سوخت بزرگراهی بهتری نسبت به رقبا با تجهیزات مشابه داشته و افرادی که به مصرف سوخت پایین اهمیت زیادی می‌دهند می‌توانند سوناتا هیبرید بلو با مصرف سوخت بهتر را بخرند.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۶ از ۱۰)

هیوندای سوناتا هیبرید

با قیمت پایه ۳۵۳۰۰ دلاری، هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ضرورتاً ارزان نیست. این خودرو لیست تجهیزات پر و پیمانی داشته و مصرف سوخت آن نیز خوب است. هیوندای معمولاً آپشن های زیادی را عرضه نمی‌کند و تنها هزینه‌های تحویل بوده که قیمت را به ۳۶۲۷۵ دلار رسانده است.

سوناتا در مقایسه با هوندا آکورد تورینگ و فورد فیوژن تیتانیوم قیمتی رقابتی دارد. کمری XLE هیبرید قیمت پایه ارزان‌تری داشته ولی در صورت وجود تجهیزات مشابه گران‌تر خواهد بود. برخی از رقبا کابین جادارتر و شاید پیشرانه قوی‌تری داشته باشند؛ اما هیوندای با گارانتی طولانی خود می‌درخشد. برای بسیاری از افراد، سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ می‌تواند یک خودروی روزمره عالی باشد.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۷.۳ از ۱۰)

پشت فرمان هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۰، خوبی که خوب‌تر شد!

آخرین باری که هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ را راندیم تحت تأثیر طراحی متمایز و تجهیزات ایمنی و رفاهی سخاوتمندانه آن قرار گرفتیم. ما مشتاق بودیم ببینیم آیا نسخه هیبریدی این خودرو نیز عملکرد مشابهی دارد یا خیر و به همین خاطر یک هفته آن را تست کردیم.

خودروی حاضر در تست از رنگ بدنه خاکستری و کابین مشکی سود برده و پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو جای خود را به نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری و باتری ۱.۶ کیلووات ساعتی و واحدی الکتریکی داده است؛ و شاید جای تعجبی نباشد که هیوندای تجربه رانندگی لذت بخشی را ارائه می‌کند.

مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید لیمیتد

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی/الکتریکی
  • قدرت: ۱۹۲ اسب بخار
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۵.۲/۴.۶/۵ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۳۵۳۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۳۶۲۷۵ دلار
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای سوناتا هیبرید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
DA : ▫تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز ▫اعلام دعوتنامه پیشنهادی ساینا.اس دوگانه سوز 🔻مشتریان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه ۱۴۰۲ بود، همین خودرو، مطابق قرارداد و مهلت زمانی ۱۵ روزه برای تکمیل وجه با قیمت ۲۸۷ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد. 🔗 saipanews.com/news/id/23602 🆔 @saipanews_com
عادل : برا خودمم تاحالا چند بار تاریخ آماده برای صدور فاکتور تغییر کرده آخرین تاریخش هم برای پنج اردیبهشت هست با پشتیبانی که تماس گرفتم گفتن به خاطر همین موارد هست هرچند ایران خودرو هیچ کدوم از حرفهاشون راست نیست احتمالن اینم دروغ گفتن😑😑
mhd S3 : روال ثبت شکایت تعزیرات چطوری هستش؟.من ماشین رو بگیرم دادگستری شکایت می کنم برای تاخیر بدبختی ما شهرستانی ها که فقط یه نمایندگی داریم اینه که نمایندگی با هامون سر لج افتاده پیگیری می کنی تازه شاکی هم هستن ولی تهران و بقیه شهرا بزرگ چنتا نمایندگی دارن
mhd S3 : دو نفر فکر کنم تحویل گرفتن تو تاریخچه همین گفتگو ها چک کنی میبینی
T8 : بله ، برا تحویل هم باید با نمایندگی در تماس باش تا بارگیری کنن بیاد برسه زمان میبره
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابوالفضل دوگانه دی ماه : سلام بنده هم 21م اینترنتی تکمیل وجه کردم دیروز فاکتور شدم امروز پیامک تحویل حضوری اومده
حسین : تکمیل وجه 7 بهمن هنوز فاکتور نشده است.
علی دی ماه : امشب یا فردا میرسه
علی : دوستانی که اعلام میکنید واریز کردیم یعنی پیامک اومده آخه من 4714 هستم پیامک برام نیومده کسی اطلاع داره باید چکارکنم راهنمایی کنید لطفا
1 : فنی حرف شما درسته ولی بازاری 207 رو بهتر و زودتر میخرن من تبدیل زدم که بفروشم و دستم برای انتخاب خرید رانا یا پژو پارس باز باشه ولی وقتی رانا بگیری فروشش سخته
محسن : بر پدر و مادر شورای رقابت وبانیانش لعنت خود فروشها فکر کنم با گرفتن یک خودرو زیر میزی از ایران خودرو ،وژدان انصاف و شرف خودشونوفروختن،تف به وژدانه نداشدتان
پارس : سور پرایز طلائی ایران خودرو!!!!!!!سه روز تکمیل وجه را تمدید کرد!! فهیمه چقدر مابدبختیم ،همون موقعی که 160میلیون رافشار دادی سورپرایز شدیم،بس دیگه.نقی تو باهمه اینجوری،ولی عظیمی باتو اونجور،
امیرعلی : سلام ببخشید برای شما کی اومد پیامک تکمیل وجه
گل بس : تابلو خالی میبندی
تو یک آش ...غالی : هر دفعه یکی روشنگری میکنه تو بیش از 5 تایپک سریع میزنی تا اون روشنگری بره پایین و کسی نبینه . تو همونی هستی که جای نام نوشتم