ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و آپشن های رفاهی فیس لیفت ایرانیزه پژو 301 اعلام شد

 

ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و آپشن های رفاهی فیس لیفت ایرانیزه پژو 301 اعلام شد

 
ایران خودرو در سال 99 بر روی تولید یک سدان براساس نسخه ایرانیزه پژو 301 با کد فنی K132 مانور می دهد، این صفحه به بررسی اخبار و اطلاعات این خودرو اختصاص دارد.
 
مشخصات فنی K132 اتوماتیک و دنده ای اعلام شد [به‌روزرسانی] - تیر 99
گروه صنعتی ایران خودرو که برنامه دارد پیش فروش K132 را آغاز کند، به تازگی مشخصات فنی نمونه دنده ای و اتوماتیک این سدان جدید را بر روی وبسایت خود قرار داده است.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت رسمی ایران خودرو، K132 در ابتدا در نسخه تنفس طبیعی دنده ای و اتوماتیک به بازار می آید. بر خلاف اینکه مدیران ایران خودرو نمونه اتوماتیک K132 را با پیشرانه TC7 پلاس معرفی کرده بودند، شاهد هستیم که در ابتدا نسخه اتوماتیک ایران خودرو K132 با پیشرانه EC5 به بازار می آید.
 
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مشخصات فنی K132 اتوماتیک و دنده ای:
 
 
همانطور که از تصاویر مشخص است، ایران خودرو تصمیم گرفته تا K132 را در دو تیپ مختلف از نظر رده تجهیزات و مشخصات فنی ارائه دهد که از نظر فنی مهمترین تفاوت به وجود یا عدم وجود گیربکس شش سرعته اتوماتیک مربوط می شود که می تواند باعث تضعیف شتاب صفر تا صد به میزان 2 ثانیه شود. در واقع مدل دنده دستی قادر به شتاب گیری 0 تا 100 ظرف 9.5 ثانیه (عدد رسمی ایران خودرو) است و در مقابل مدل اتوماتیک با شتاب رسمی 11.5 ثانیه به وضوح خودرو کند تری محسوب می شود.
 
از نظر مصرف سوخت هم برتری از آن مدل دستی است که در حدود 1.5 لیتر کم مصرف تر از نسخه اتوماتیک ظاهر می شود، اما در نقطه مقابل سطح تجهیزات رفاهی مدل اتوماتیک به شدت بالاتر است و شامل تجهیزاتی نظیر ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف و در کمال تعجب سامانه های ایمنی کنترل بخار بنزین و کمربند های ایمنی سه نقطه ای، ایربگ جانبی، صندلی هایی با استاندارد ایزو فیکس می شود.
 
صندلی جلو برقی و رینگ های آلومنیومی، راهنمای روی آینه های جانبی (با قابلیت تا شدن) از جمله دیگر موارد اختلاف این دو خودرو است که کفه ترازو را به سمت خرید مدل اتوماتیک سنگین‌تر می کند و مشتریان علاقه مند به مشخصات اسپرتی تر مدل دنده دستی را مایوس می دارد.
 
نکته دیگر عدم اشاره به سامانه ایمنی کنترل پایداری (ESP) است که امید می رفت در این مدل عرضه شود اما همچنان غیب این ویژگی ایمنی بسیار مهم در خودروهای مونتاژ داخل مشهود به نظر می‌رسد.
 
اولین تصاویر از ایران خودرو K132 [به‌روزرسانی] - تیر 99
ساعاتی پیش ایران خودرو طی مراسمی از نسخه نهایی پروژه k132 رو نمایی کرد. این مدل که هنوز نام تجاری آن مشخص نیست بر مبنای پژو 301 ساخته شده است (هرچند ایران خودرو از تایید رسمی این مساله طفره می رود) و قرار است با نسخه به روز شده پیشرانه tu5 به قدرت 115 اسب بخار و گیربکس به روز شده خانواده پژو 206 و پژو 405 روانه بازار شود.
 
 
همچنین در نسخه اتوماتیک احتمالا از تلفیق موتور ef7 توربو و گیربکس اتوماتیک ساخت چین استفاده خواهد شد. گفتنی است که این موتور و گیربکس در واقع برای نسخه اتوماتیک دنا پلاس توربوچارجر توسعه داده شده است و نصب آن بر روی پلت فرم کا 132 می تواند تلفیقی از قوای محرک دنا (به عنوان آخرین فیس لیفت 405) با اتاق پژو 301 (نسخه به روز شده براساس پلت فرم پژو 206) را ارائه دهد و یک خودرو ترکیبی کاملا جدید را از منظر عدم مشابهت با محصولات پژو را پدید آورد.
ایران خودرو K132
 
 
نسخه اولیه ایران خودرو K132 که چند ماه قبل با حضور رئیس جمهور معرفی شده بود.
 
قیمت k۱۳۲ ایران خودرو [به‌روزرسانی] - اردیبهشت 99
اخیرا «فرشاد مقیمی»، مدیرعامل شرکت ایران خودرو در گفت‌وگوی ویژه خبری از عرضه خودرو خودروی «132 K» در بهمن ماه خبر داد. آیا با توجه به شرایط موجود عرضه خودروهای جدید به بازار چقدر جدی است؟
 
 
یک کارشناس بازار خودرو در پیش‌بینی درباره نرخ خودرو K132 اظهار کرد: «به نظر می‌رسد نرخ کارخانه‌ای این خودروی جدید 100 میلیون تومان باشد اما چنانچه قرار باشد این خودرو به بازار عرضه شود مطمئنا نرخ آن به بالای 200 میلیون تومان خواهد رسید.»
 
آغاز تولید فیس لیفت پژو 301 در بهمن ماه 99 [به روز رسانی] - اردیبهشت 99
ایران خودرو چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد در اقدامی بی سابقه فیس لیفت پژو 301 را تحت کد فنی IKCO K132 تولید کند.
 
این پروژه که با نام K132 شناخته می شود حاصل تلاش جمعی از مهندسین و مخترعین داخلی بوده و گام بزرگی در راستای داخلی سازی صنعت خودروسازی در کشورمان است.
 
محصول نهایی این پروژه با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و گفته می شود در مرحله اول موتور EC5 و گیربکس دستی خودرو مذکور را همراهی خواهد کرد.
 
ایران خودرو قصد دارد IKCO K132 را با موتور EF7 توبورشارژپلاس و گیربکس اتوماتیک نیز تولید کند.
 
 
براساس اطلاعات منتشر شده فیس لیفت پژو 301 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است.
 
از جمله امکانات ایران خودرو K132 می توان به فرمان برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ESC, EBA، ABS, HSA, ، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، سیستم کروز کنترل و سیستم تهویه برقی اشاره کرد.
 
حال باید منتظر ماند و دید این محصول جدید ایران خودرو با چه قیمتی و در چه تاریخی راهی بازار کشورمان خواهد شد.
 
اطلاعات اولیه از ایران خودرو K132 [به‌روزرسانی] - بهمن 99
امروز در جلسه هیات دولت در اقدامی بی سابقه فیس لیفت پژو 301 را تحت کد فنی IKCO K132 در حضور رئیس جمهور رونمایی کرد.
 
اطلاعات فنی چندانی از این خودرو در دست نیست اما آنچه واضح است اینکه در پی تحریم های صنعت خودروسازی و فروش سهام گروه پژو به فیات کرایسلر و تشکیل یک هولدینگ آمریکایی، ایتالیایی فرانسوی، پروژه تولید پژو 301 در ایران با چالش های فراوانی روبرو شده بود و حالا به نظر می رسد که ایران خودرو راه حل برون رفت از این شرایط را تولید نسخه فیس لیفت شده با برند اخصاصی خود تحت عنوان K132 یافته است.
 
 
تا زمان نگارش این مطلب، تصاویر چندانی از این خودرو منتشر نشده است اما با نگاهی به تصور نمای داخل که با حضور رئیس جمهور همراه است می توان بر شباهت قابل توجه داشبورد و تریم داخلی با نسخه استاندارد پژو 301 صحه گذاشت.
 
 
حال باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری در خصوص این خودرو ارائه شود اما با توجه به داخلی سازی پیشرانه EC5 (نسخه ارتقا یافته TU5) احتمال استفاده از این پیشرانه بر روی ایران خودرو کا 132 بسیار بالاست.
 
 
 
نگاهی به چالش های تولید پژو 301 در ایران بدون حضور پژو [به روز رسانی] - تیر 98
پژو 301 جزو خودروهای پسابرجامی به شمار می‌رود و تولید آن در قرارداد ایران خودرو و پژو گنجانده شده بود و قرار بود با قیمتی حدودا 60 میلیون تومان روانه بازار شود. با این حال پژو تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا از ایران رفت و تولید 301 معلق شد. اما پس از مدتی پژو 301 در مسیر داخلی‌سازی قرار گرفته و قرار شد به تولید انبوه برسد.
 
با توجه به اظهارات دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، عمده مشکل قطعه سازان در تولید خودرو پژو 301، قطعات الکترونیکی است که برای این منظور باید صنایع زیرساختی اصلاح شوند. در این زمینه می‌توان از صنایع دفاعی کشور که از زیرساخت‌های خوبی برای ساخت قطعات الکترونیکی دارند، بهره گرفت.
 
 
مازیار بیگلو در رابطه با پروژه خودروهای پژو 301 که قرار است به دست تولیدکنندگان ایرانی ساخته شود؛ اظهار کرد: «عمده اینکه نتوانسته‌ایم در قطعات الکترونیکی خودکفا باشیم، این است که قطعات استانداردی که در محصولات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند در ایران تولید نمی‌شوند. به طور مثال آی‌سی های خاص مصرفی در ایران تولید نمی‌شوند و البته وظیفه خودروساز و قطعه ساز نیز نیست که این قطعات را تولید کند.»
 
ایران خودرویی ها پیش تر اعلام کرده بودند پژو 301 با داخلی سازی اولیه 60 درصدی تولید خواهد شد، حال اینکه 40 درصد باقی مانده از کجا تامین می‌شود، در حال حاضر خیلی مشخص نیست.
 
دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو افزود:« ایران در سایر صنایع نیز نمی‌تواند برخی مواد را تولید کند. به طور مثال پلی‌آمید در ایران تولید نمی‌شود لذا در ساخت قطعات پلاستیکی که نیاز پلی‌آمیدی است، باید مواد اولیه آن وارد شود. ورق‌های بدنه خودرو نیز همگی وارداتی هستند و این در حالی است که ایران خودش تولیدکننده و صادرکننده آهن است اما نمی‌توانیم ورقه بدنه خودرو را تولید کنیم. در قطعات الکترونیکی نیز روال به همین صورت است. اینکه قطعه‌سازی بخواهد آی‌سی یا برد الکترونیکی تولید کند، در هیچ جا مرسوم و در واقع مقرون به صرفه نیست.»
 
 
وی اظهار کرد: «در حال حاضر جلسات خودکفایی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع به صورت هفتگی برگزار می‌شود. در حال حاضر با توجه به محدودیت‌ها، راهکار پیش‌رو برای رفع این مشکل این است که صنایع زیر ساختی اصلاح شوند. این امکان وجود ندارد که قطعه ساز بتواند قطعات خاص یا مواد اولیه مورد نیاز را خودش تولید کنند. مذاکرات خوبی با صنایع دفاع صورت گرفته است؛ چرا که زیرساخت‌های خوبی در ساخت قطعات الکترونیکی همچون آی‌سی ها یا ترانزیستورهای خاص که مورد استفاده در ساخت قطعات الکترونیکی هستند در صنایع دفاع وجود دارد.»
 
بیگلو افزود: «همچنین قرار است که در صنایع معدنی نیز همچون مس، آهن، آلومینیوم و آلیاژهای خاص که در کشور تولید نمی‌شوند و وارداتی بوده، به خودکفایی برسیم. سازمان گسترش در این قضیه بسیار خوب فعالیت را آغاز کرده است. البته باید این را هم در نظر بگیریم که همه این فعالیت‌ها زمان‌بر و هزینه‌بر بوده و این سرمایه بری توسط خودروسازان و قطعه سازان امکان عملیاتی شدن ندارد اما بسیار امیدواریم که نتایج مطلوبی از سوی همکاری سازمان گسترش حاصل شود.»
 
دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو با بیان این که در مورد تولید خودروهای پژو 301، تعدادی محدودی از مواد اولیه و قطعات استاندارد باید وارد شود گفت: «ما نمی‌توانیم دور خود دیوار کشیده و تصور کنیم که در یک جزیره زندگی می‌کنیم. برای ساخت این محصول نیز قطعاً به واردات برخی قطعات و مواد اولیه نیاز داریم؛ چرا که تولید آن در ایران مقرون به صرفه نبوده یا امکانات و تکنولوژی آن وجود ندارد. در این خودروها عمده تفاوت با سایر محصولات خودرویی این است که از ابتدای شروع پروژه و زمانی که قرار شد این خودرو تولید شود، عمق خودکفایی آن معادل خودروهای پر تیراژی قرار گرفت که سال‌های زیادی است در ایران تولید می‌شوند.»
 
وی یادآور شد: «این پروژه کاملاً به دست قطعه‌ساز ایرانی انجام می‌شود. اولین باری است که تولیدکنندگان ایرانی (خودروسازان، قطعه‌سازان و…) دور هم جمع شده و هیچ شریکی خارجی هم وجود ندارد. البته اگر سازمان گسترش در پروژه‌های خودکفایی به نتیجه برسد، قطعاً از همان مواد اولیه و قطعات استانداری که در داخل تولید می‌شوند، استفاده خواهد شد.»
 
بیگلو خاطرنشان کرد: «تاکنون دستیابی به خودکفایی و عمق داخلی‌سازی ۸۰ درصدی در خودرو پژو 301 محقق شده و اگر برخی زیرساخت‌های مربوط به صنایع مادر آماده شود، درصد خودکفایی در ساخت این محصول بیشتر خواهد شد.»
 
 
 
طبق اطلاعات فعلی می توان گفت که علیرغم شدت تحریم ها، ایران خودرو برای عرضه نسخه داخلی سازی شده پژو 301 مصمم است و براساس پیش بینی ها، این خودرو در نیمه دوم سال جاری معرفی خواهد شد.
 
پژو 301 در داخل کشور رقبایی عمدتا چینی. که ماشین هایی همچون مانند دنا پلاس، سراتو 1600، برلیانس H330، جک J5، بسترن F5، ام‌وی‌ام 550 و آریزو 5 دانست. رقبای چینی 301 طبق معمول از امکانات رفاهی بیشتری بهره می‌برند. اما این محصول اقتصادی پژو برای پیروزی در بازار ایران می‌تواند به قیمت پایین‌تر و قوای محرکه‌ی بهتر خود تکیه کند.
 
راه‌ اندازی خط آزمایشی پژو 301 ظرف یک تا دو هفته آینده [به روز رسانی] - بهمن 98
مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: «خط آزمایشی پژو 301 ظرف یک تا دو هفته آینده رونمایی و کار آن از سه ماه نخست سال آینده شروع خواهد شد.»
 
هاشم یکه‌زارع، در خصوص وضعیت تولید پژو 301 گفت: «در رابطه با تولید پژو 301 ظرف یک الی دو هفته آینده از خط آزمایشی این خودرو رونمایی خواهیم کرد و در محدوده‌ای که متعاقبا اعلام می‌کنیم بدون اتکا به پژو به تولید انبوه می‌رسد.»
 
لازم به ذکر است که تولید پژو 301 با رقم 10هزار دستگاه شروع می‌شود و به مرور به 100 به 250 هزار دستگاه در سال خواهد رسید. این نکته را باید گفت که خط تولید این خودرو در سه ماه اول سال آینده کار خود را آغاز کند.
 
85 درصد از محصولات پژو 2008 تحویل مشتریان شد
 
وی ادامه داد: «در حال حاضر داخلی‌سازی پژو 301 به حدود 60 درصد رسیده است اما زمانی که تولید انبوه آن آغاز شود به 80 درصد نیز خواهد رسید. نمی‌توان گفت که داخلی‌سازی برای 301 به صورت کامل انجام می‌شود و نهایتا این رقم به 80 الی 85 درصد می رسد. در مورد پژو 2008 نیز تعداد دستگاه‌هایی را که فروختیم تحویل خواهیم داد و 85 درصد مشتریان خودرو خود را تحویل گرفته‌اند. در برنامه‌های تولید، پژو 2008 را نیز در آینده داریم اما این کار بعد از پژو 301 انجام خواهد شد.»
 
 
 
ساخت داخل قطعات «های‌تک»
 
یکه‌زارع در رابطه با ساخت قطعات های‌تک اظهار کرد: «تاکید بر این است که ساخت داخل قطعات های تک نیز به خوبی انجام شود. لازم به ذکر است که صنایع دفاع نیز ظرفیت‌های خوبی دارد و با ما جلسه‌ای داشتند و از این ظرفیت‌ها نیز استفاده می‌کنیم. برای ساخت داخل قطعات باید سرمایه‌گذاری صورت پذیرد و حتی قطعاتی که از نظر توجیه اقتصادی، ساخت داخل آن‌ها به صرفه نیست با این وجود و با توجه به شرایط خاص باید انجام شود.»
 
مبنای قیمت‌گذاری خودروها
 
وی در پایان به ذکر نکاتی در خصوص قیمت‌گذاری خودروها پرداخت و گفت: «طبق قانون، هر قراردادی که وجود دارد، زمان تحویل مبنای قیمت‌ها است. به عنوان مثال اگر خودرویی در مهر سال گذشته ثبت‌نام شده باشد با همان قیمت مهر سال گذشته به مشتری تحویل داده خواهد شد. این نکته که گفته می‌شود مبنای قیمت‌ها بر اساس قیمت‌های بهمن سال گذشته است صحیح نیست. فروش‌های فوری نیز بر اساس قیمت روز خواهد بود و در این نوع فروش‌ها مبنای قیمت نیز همان زمان تحویل خواهد بود.»
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو K132






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

مسعود
2

شتر در خواب بیند پنبه دانه . . . . . . . . .
15:06  1399/04/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام به همه دوستان ، همه تحویل ماشین های کرمان موتور تاخیر دارد ، جک J4 هم تاخیر دارد یا خیر
حسین : سلام دوستان الان ۴روزه تیکه تحویل به نمایندگی نخورده کسی میدونه کی زنگ می زنن دبگه؟مسافتم ازتهران زیادنیست حدود۴۰۰کیلومتر
سعید : اگر منظورت سایت سایپا هست باید تاریخ سفارش را درج کنی. حتما نوشته از تاریخ سال جدید سفارشی نداری
چانگان cs55🤠 : سلام دوستان الان تماس گرفتم سایپا کارشناس ۸۸ گفت افزایش قیمت داریم ولی هنوز بهمون دقیق ابلاغ نشده که بگم راجع به هزینه های جانبی هم هست افزایش، و معلوم هم هنوز نیست کی پیامک بیاد برای واریز . ولی حدودی قیمت چیزی که گفت بیشتر از مبلغ اعلامی تو سایت ها بود . اینو گفتم آمادگی داشته باشیم ان شاالله
mhd S3 : نزدیک به یک ماه شروع دوره اعصاب خوردی و بلاتکلیفی با کرمان موتور رو بهت تبریک میگم
ساناز : منم دقيقا همينم هنوز فاكتور نشده زنگ زدم گفتن تو تحويل هم تاخير داريم.دوستان بهمن پيگير باشيد
تارا دستی مشکی V1 : سلام ما تحویلی 2 بهمن هستیم هنوز فاکتور نشده دیدم برخی دوستان تا 6 بهمن تیتانیوم نوشتن تحویل شده ایا کسی هست فروش فوری یکپارچه 2 بهمن به بعد مشکی فاکتور شده باشه ممنون
تارا دستی مشکی V1 : سلام دوستان ما که تحویل گرفتن پارسال حدود یک ماه بوده اما امسالی ها بیشتر از 1 ماه و در حدود 2 ماه . یه حواله میاد نمایندگی که تحویل گرفتین پول میره بحساب بانک صادرات . حواله رو از نمایندگی میگیرین میرین بانک صادرات دریافت می کنید ولی شما برای 2ماه دیگه حساب کن
علی : سلام پراید ۸۹ وقتی گاز میدوم دور موتور ب ۳ میرسه دنده تو کابین صدای لرزش میده مشکل از چیه
اریسان ۲۰ فروردین : تولید روزانه اریسان به شدت کاهش پیدا کرده و ایرانخودرو هم برای جذب نقدینگی هر دو هفته یه بار فروش فوری میذاره و بازارش رو خراب کرده دوستانی که برای سود میخوان اصلا سمت اریسان نیان و کسانی که برای مصرف هست از همون بازار بگیرسد ده تومن اختلافشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی ماهی : چطور فهمیدی پلاک شدی
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفت دعوتنامه اسفند اخر خرداد ماه میاد
ف : اگر راست بگی .فکر کنم حوالت سوخته
مسعود دی ماهی : سلام. پنشنبه پلاک شد ماشینم. ب نظرتون کی میرسه نمایندگی؟
سلام : شال دیگه
شیرین : آفرین مهدیا جان حرف دل همه رو زدی
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : سلام کسی امروزم فاکتور نشده.؟؟
زینب : با سلام پارس الویت زمستان 402هستم بخشنانه 7505 چرا برایم پیامک نمیتد کسی میدونه الان من الویت چندم هستم تورا خدا جواب بدین کی پیامک واریز این بخشنامه میاد اصلا به ما میده نمیده
60019تحویل 29اسفند : معمولا شنبه خبری نیست یکشنبه اگه بشه
محمد : سلام نمیدونم چرا برا من مسیج نمیاد دنا پلاس اتومات بهار 1403 هستم