سرنوشت خودرویی ها در پذیره نویسی داراسوم به کجا می رسد؟

 

سرنوشت خودرویی ها در پذیره نویسی داراسوم به کجا می رسد؟

 
همزمان با تغییر برنامه دوم برای عرضه پالایشگاه ها تحت عنوان دارادوم و تاثیر منفی این تصمیم بر بازار سرمایه، شاهد صف های فروش طولانی در بازار سرمایه بودیم که این امر در نهایت تصمیم مدیران را تغییر داد و زمانن مشخصی برای عرضه دارادوم تعیین شد و در این شرایز این پرسش مطرح می شود که با این شرایط، وضعیت داراسوم که شامل گروه خودرویی و فلزات اساسی می شود به کجا خواهد رسید؟
 
این روزها که بازار سرمایه به دلیل رفتارهای هیجانی سرمایه گذاران با نوسانات زیادی روبرو شده،گروه خودرو نیز متاثر از این روند افت قیمت را تجربه کرده به طوری که بر اساس آمار موجود، اصلاح قیمتی رخ داده در گروه خودرو حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده است. این اصلاح پرشتاب که بخش زیادی از آن به دلیل تصمیم ناگهانی توقف عرضه دارادوم بود، سرنوشت داراسوم که شامل گروه خودرو و فلزات اساسی است را با ابهام های فراوانی روبرو کرده است. ضمن آن که این احتمال وجود دارد که عرضه این گروه نیز با تاخیر یا تعلیق روبرو شود.
 
اما مهدی حاجی وند، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با تاکید بر این که به طور قطع پذیره نویسی داراسوم به خودرویی ها اختصاص خواهد داشت، می گوید: داراسوم تحت عنوان گروه خودرویی و فلزات اساسی عرضه خواهد شد و آن چه که عرضه این گروه را قطعی می کند به قول وزیر اقتصاد، همکاری و همراهی وزیر صنعت است بنابراین سهام ها در صورت نبود مشکل در قالب داراسوم عرضه خواهد شد.
 
وی می افزاید: خودرویی ها با رشد خوبی همراه شده بودند و عدم عرضه دارادوم باعث شد تا این گروه نیز مانند کلیت بازار دست به اصلاح بزنند و پیش بینی می شود که حدود 30 درصد اصلاح در گروه خودرویی انجام شده است بنابراین با بازگشت پالایشگاهی ها و کلیت بازار، این موارد متعادل شده و یا حداقل روند منفی خود را ادامه نمی دهند.
 
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر قرار گرفتن گروه خودرویی در فهرست داراسوم و اثر آن بر رشد یا کاهش سهام خودرویی ها نیز اظهار می کند: بدون شک پیش بینی این وضعیت در گرو عرضه دارادوم است بدون شک برای این که دولت این گروه را با قیمت بالاتری به فروش برساند فرصت دو ماهه ای برای داغ کردن قیمت پالایشگاهی ها دارد که به طور قطع این فرصت برای خودرویی ها و فلزات اساسی بیشتر است.
 
حاجی وند با بیان این که بر اساس پیش بینی ها مقرر شده تا گروه خودرویی ها در آبان و یا آذر ماه عرضه شود، تصریح می کند: شاید گروه خودرویی نسبت به پالایشگاهی ها با شیب ملایمتری روند رو به رشد خود را ادامه دهند این در حالیست که پیش از این سهام خودرویی ها سقف قیمتی را زده بود که به نظر می رسد هم راستا با پالایشگاهی ها باید سقف قیمتی که در گذشته به ثبت رسانده بودند را پیش ببرند.
 
وی ادامه می دهد: به طور کلی گروه خودرویی ها به لحاظ مثبت بودن روند بازار و همچنین دارادوم ها باید روند رو به رشدی را در آینده طی کنند.
 
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص احتمال مخالف عرضه خودرویی ها و قرار گرفتن آن ها در فهرست داراسومی ها نیز می گوید: هنوز رویکرد مشخصی از سوی مسئولان در این باره دیده نمی شود این دز حالیست که با قدرت از عرضه سهام پتروشیمی ها صحبت می شد اما در عمل این اتفاق نیفتاد، اما با این حال در صورت همراهی وزیر صنعت، بدون شک خودرویی ها به راحتی داراسومی می شوند ضمن آن که جو روانی در خصوص عرضه خودرویی ها در جامعه ایجاد شده که با توجه به تجربه بد لغو دارادوم، احتمال تکرار این شرایط در داراسوم وجود نخواهد داشت.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پذیره نویسی داراسوم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : من تحویل دی بودم بالاخره امروز تارا خانم رو تحویل گرفتم
محمد : نه بالا گرفتار شدیم
تارا دستی : خوب خداروشکر تارا تیرماه و مرداد هم با تارا دستی زمستان براشون پیامک واریز وجه اومده بدون گرانی و احتمالا برای پیش فروش تیرماه هم احتمالا دهم خرداد بیاد
امین : فروش فوری شاهین اتوماتیک طرح جوانی جمعیت واریز ۲۴ دی ۴۰۲ تکمیل وجه بیمه و مالیات ۳۰ فروردین ۴۰۳ فاکتور ۲۴ اردیبهشت ۴۰۳ چراغ تحویل روشن ۲۹ اردیبهشت انشالله به زودی همه ماشیناشون رو تحویل بگیرن
شاهین : سلام دوستان دوباره طرح تبدیل اومده، این دفعه ساینا اس هنوز بازی های سایپا ادامه دارد....
اس ۳ : سلام دوستان کسی هست ثبت نام آذر باشه براش پیامک شاسی اومده باشه
T8 مشهد : ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
مجتبی S3 : چند روزه اینجا بدجور تگرگ میزنه،تمام ماشینا آسیب دیده انشالله ماشینا آسیبی نخورده باشه
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : زنگ بزنید قشنگ توضیح بدین صداتون ضبط میشه
فاکتور 207 اتو اسفند : تکمیل وجه30 دی فاکتور شد تحویل 29 اسفند
احمد رضا : رنگ‌ها رو دیر میدن کاش تبدیل میزدید
207 : سلام دوستان .من نمیدونم چرا آخه تبدیل نمیزنن هم قیمتش تو بازار بالاتره هم خیلی ابشنش بیشتره حداقل 5تا ابشن بیشتر داره هم خیلی شیکتره .بنظر من تبدیل نزدن بزرگترین اشتباهه
محمدرضا : نوبت تحویل خرداد کیه فاکتورمیشن؟؟سورن موتورجدید
پارس 4722 : سلام به دلم افتاده تا فردا عصر پیامک ها میاد
پارس بهار : دوستان الویت بهار را ایرانخودرو میگه اول تیره اگه فراخوان بشن اونم تبدیل به سورن میاد چون 5هزار نفر دیگه الویت زمستان مونده پارس هم زیاد ندارنداگه برسه به الویت زمستان برسه پژو پارس بهار وتابستان طرح تبدیل میاد چقدر انتظار بکشیم بعد هم باید ماشینی جایگزین برداریم
احمد : سلام تا 8بود
رضا : دادش تبدیل به سورن میاد
سارا رحیمی : چند روز بعد از پلاک شدن ماشین میاد نمایندگی؟ تحویل حضوری چجوریه دردسر نداره؟ ممنون میشم جواب بدید🙏