۵۰ درصد قطعات یدکی بازار شناسه دارند/ آمادگی اتحادیه لوازم یدکی برای شناسایی قطعات قاچاق

 

۵۰ درصد قطعات یدکی بازار شناسه دارند/ آمادگی اتحادیه لوازم یدکی برای شناسایی قطعات قاچاق

 
در حالی بر اساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا در سال گذشته ۲.۴ میلیارد دلار قاچاق لوازم یدکی به کشور انجام شده که اتحادیه لوازم یدکی معتقد است برخی از این آمار مربوط به کالاهای کم کیفیت و یادبی کیفیت بوده و مصداق قاچاق نیست.
 
تاکید بر جلوگیری از قاچاق در صنعت قطعه و لوازم یدکی در حالی با انعقاد قراردادی میان ستاد مبارزه با قاچاق و انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در حال اجرایی شدن است که جای اتحادیه لوازم یدکی به عنوان ضلع سوم این موضوع خالی است. هرچند این اتحادیه بارها بر آمادگی خود برای شناسایی کالای موجود در قاچاق تاکید کرده اما با این حال هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
 
سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر نبود تعریف درستی از قاچاق در کشور می گوید: هم اکنون کالاهای بی کیفیت و یا کم کیفیت در ردیف کالای قاچاق قرار می گیرند در حالی که کالای قاچاق به کالایی اطلاق می شود که نباید در دسترس قرار گیرد.
 
وی می افزاید: در صورت تلاش هیات مدیره و همکاری قطعه سازان، می توان تولیدکنندگان قطعات یدکی را تحت نظر اتحادیه لوازم یدکی قرار داد که در این صورت کمک بزرگی به شناسایی کالاهای کم کیفیت و قاچاق، تولید، توزیع و حتی قیمت ها خواهد شد اما در حال حاضر هیچ ارتباطی میان تولیدکننده و توزیع کننده وجود ندارد و اتحادیه لوازم یدکی با سابقه طولانی فعالیت، هنوز شناخت کاملی از تولیدکنندگان ندارد و تنها تولیدکنندگان بزرگ و شناخته شده عضو اتحادیه هستند.
 
کاظمی با تاکید بر عدم شناخت تولیدکنندگان قطعات ادامه می دهد: اگر دولتی ها نسبت به همکاری با انجمن قطعه سازان در زمینه تولید مواد با کیفیت و تولید قطعات خودروهایی که در کشور تردد دارند، اقدام کند، دستاورد بزرگی برای کشور در زمینه مبارزه با قاچاق و ورود کالای بی کیفیت به بازار خواهد بود. 
 
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران تصریح می کند: هم اکنون اجناس کم کیفیت و بی کیفیتی که در بازار وجود دارد، از آن تحت عنوان قاچاق یاد می شود در صورتی که قاچاق کالایی است که دولت ها ورود آن را همانند مواد مخدر ممنوع کند و وجود آن برای مردم مضر باشد اما هم اکنون قطعات موجود در بازار در برخی موارد توسط کوله برها و یا به صورت چمدانی از مرزها بدون پرداخت تعرفه وارد می شود که این کالاها قاچاق خواهند بود اما در همین حال برخی قطعات توسط گمرک و به صورت قانونی وارد می شود اما با این حال باز هم از آن به عنوان کالای قاچاق یاد می شود.
 
وی می افزاید: دلیل این روند عدم پرداخت تعرفه گمرکی عنوان می شود در حالی که در هنگام خروج از گمرک باید نسبت به بررسی این موارد اقدام شود. هم اکنون مواردی دیده می شود که واردکننده پس از ۴ ماه خواب کالا در گمرک قادر به ترخیص کالا نیست چرا که عنوان می شود تعرفه های گمرکی را پرداخت نکرده و این کالا در ردیف کالای قاچاق قرار می گیرد در حالی که باید در گمرک دلایل آن را بررسی کرد.
 
کاظمی با بیان این که کالای وارد شده به گمرکات قاچاق نخواهد بود، اظهار می کند: اتحادیه قابلیت شناسایی کالای قاچاق در بازار را دارد اما این امر مستلزم استخدام نیروی انسانی و آموزش آن ها است.
 
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران در خصوص شناسه دار بودن لوازم یدکی موجود در بازار نیز می گوید: هم اکنون قطعات موجود در نمایندگی های خودروسازان فعال در کشور دارای شناسه هستند و شرکت شناسا نیز هم اکنون با دارا بودن ۱۵۰ عضو نسبت به لیبل کردن قطعات با کیفیت اقدام می کند و سالاته حدوددسه میلیون لیبل صادر می کند که کالا با این شناسه به راحتی قابلیت پیگیری خواهد داشت.
 
کاظمی اظهار می کند: هم اکنون ۵۰ درصد قطعات موجود در بازار دارای شناسه و لیبل هستند و باقی نیز شناخته شده نیستند البته برندهای شناخته شده نیز دارای لیبل های ویژه شرکتی هستند اما باقی قطعات را نمی توان قطعات قاچاق و یا بی کیفیت دانست ببوه قطعاتی است که از کشورهایی همچون چین وارد می شود.
 
وی دلیل این روند را عدم حمایت دولت می داند و می گوید: در صورت حمایت دولت از این اتحادیه و کمک گرفتن از اعضا برای شناخت و کیفیت قطعات می توان نسبت به کنترل وضعیت اقدام کرد، اتحادیه نیز این آمادگی را برای حمایت خواهد داشت.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعات یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : تو سایت ایران جیب و چند کانال مربوط با اخبار خودرو این خبر رو درج کردن؛عرضه خودروهای وارداتی و برقی در سامانه خودروهای وارداتی از روز یکشنبه دوستان کسی میدونه این خبر مربوط میشه به کسانی که قبلا پول بلوکه کردن با میخوان ثبت نام جدید انجام بدن؟
DA : خطاب ب سید بهنام ساینا اره حاجی شما میدونی درسته شما سهند بزن بعدا حرف میزنیم وقتی یدونه S رو برات G کردن موقع تکمیل وجه و صد تومنم از اونجا میکنن تو پاچتون حرف میزنیم ماشین بروزا
DA : .خطاب ب #عاطفه با شماره کارت کسی ک خودرو براش زده شده پرداخت کنید فک نکنم اصلاح بزنه اگر باز اصلاح خورد ب نمایندگی منطقتون مراجعه کنید
دوست : عجله نفرمایید برا سخا . کل زمان بری اش یک ربع هست .بعد ثبت درکلفی نت .و ارائه آخرین پیامک به اداره پست بعد چند ساعت و اگر آشنا باشه همون لحظه ثبت و تایید میشه . کمی صبر کنید ممکن هست احراز هویت اعتبارش دارای مدت معین باشد و دوباره کاری براتون پیش نیاره . صبور باشید . ماشین هم بزودی دعوتنامه اش را دریافت می کنید به مبارکی
بانک صادرات j7 : سلام برای من و همکارم ک دقیقا ۲۸ اسفند شاسی شدیم همین مشکل پیش اومده حتی اونهایی ک تو اردیبهشت و فروروین هم شاسی شدن بیمه ب اشون صادر شده ولی ماها ن نمیدکنم این ۲۸ اسفند چرا اینجوریه زنگ‌بزنیم همه پیگیر شیم لطفا
عالیه : عسلام منم ۲۰آذرثبت نام کردم نوشته ارسال به خودروساز
ایمان (شاهین اتومات) : خدالعنتشون کنه این بی شرف ها سرکارمون گذاشتن خدا به دادمون برسه حالا حالا ها اینا به ما ماشین نمیدن موندیم پیاده
چان : سلام دوستان تکلیف ما که زده بود ارسال به خودروساز حالا میگن پلاک فعال داری چی میشه موندم که چکار کنم لطفآ راهنمای بفرمائید
میلاد : سلام دوستان ثبت نام خودروی وارداتی از روز یکشنبه شروع میشه به نظرتون تاثیری درکار ما داره یانه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دشمن همین جاست : ازامروز ی کم فکرکنید،دشمنان اصلی رابشناسید،اکثرا خودی هستند
دشمن همین جاست : ایرانی مظلوم،ومسیولین ظالم به ظاهرمتدین،نفرین برشما
رانا تحویل 30 بهمن تکمیلی 11 دی : من 4552 تکمیل وجه 11 دی امروز صبح فاکتور شدم
دشمن همین جاست : این ظلم ها یک روز تمام خواهدشد
دشمن همین جاست : ادعای همه چیز را داریم البته فقط ادعا داریم
30بهمن : سلام تحویلی های 30بهمن که 11دی تکمیل وجه کردن کسی امروز فاکتور شد؟
پارس تابسان 1403 : دوستان برا تابستان کی پیام خواهد امد که بفکر پول شیم ممنون راهنمایی کنید 🌹🙏
دشمن همین جاست : دشمن خارجی نیازنداریم این رفتارهافقط ازیک دشمن دوست برمیاد
ایمان : سلام دوست عزیز به نظرتون تکلیف چیه حواله بفروشیم باید مالیات بدیم
پیش فروش دی ماه : سلام دوستان من الان زنگ زدم به 096550گفت اطلاعات شما وجود ندارد یعنی فاکتور شدم دوم تکمیل وجه کردم