تغییرات قیمت خودروها در بازار طی پنج ماهه گذشته چقدر بوده است؟

 

تغییرات قیمت خودروها در بازار طی پنج ماهه گذشته چقدر بوده است؟

 
در قرعه کشی ویژه محصولات ایران خودرو نزدیک به 3.5 میلیون نفر برای تحویل فوری کمتر از 10 هزار دستگاه خودرو شرکت کردند، چنین شرایطی به معنای وجود 350 تقاضا به ازای هر دستگاه خودرو است که احتمالا در تاریخ صنعت خودروسازی جهان، رکوردی جدید تلقی می شود.
 
این در حالیست که مدیران ارشد وزارت صمت امیدوار بودند از مسیر طرح قرعه کشی بتوانند جلوی رشد قیمت‌ها را در بازار بگیرند. اما علیرغم عرضه بیش از 48 هزار دستگاه خودرو از این طریق، مشخص است که بازار خودرو روندی افزایشی را تجربه می کند و چنین ظرفیتی از تحویل سه ماهه، پاسخگوی عطش میلیونی بازار خودرو کشور نیست.
 
 
افزایش نرخ ارز و تورم به‌عنوان دو متغیر کلان و همچنین عدم تعادل میان عرضه و تقاضا سه ضلع مثلثی بودند که در مسیر سیاست‌گذار خودرویی برای ایجاد آرامش در بازار قرار داشت، به این ترتیب نرخ ارز تبدیل به قطب‌نمای قیمت در بازار خودرو شد. آنچه مشخص است از مدت‌ها پیش به واسطه نوسانات نرخ ارز، دارندگان خودرو پیش از عرضه محصولات خود به بازار، نرخ ارز را روی تابلوی صرافی‌ها رصد و سپس اقدام به اعلام قیمت می‌کردند.
 
 
اما در ادامه سری به بازار خودرو می‌زنیم و میانگین قیمتی پنج محصول موجود در بازار را طی بازه خرداد تا مهر امسال مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
در خرداد همزمان با برگزاری اولین مرحله از فروش فوق‌العاده دو خودروساز بزرگ کشور میانگین قیمت خودرو تیبا صندوق‌دار در بازار ۷۵ میلیون تومان، ساینا ۸۶ میلیون تومان، سمند LX ساده ۱۰۵ میلیون تومان، میانگین قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو ۱۲۰ میلیون تومان و میانگین قیمت پژو ۲۰۰۸ نیز ۴۹۲ میلیون تومان بود. اما به‌تدریج و با رشد نرخ ارز و تورم از خرداد تا مهر میانگین قیمتی این محصولات نیز در بازار روند صعودی به خود گرفت.
 
چنان‌که در مهر میانگین قیمت تیبا صندوق‌دار ۱۴۳ میلیون تومان، میانگین قیمت ساینا ۱۵۷ میلیون تومان، میانگین قیمت سمند LX ساده ۲۰۵ میلیون تومان، میانگین قیمت ۲۰۶ تیپ دو ۲۲۹ میلیون تومان و میانگین قیمت پژو ۲۰۰۸ به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسید. نقطه اوج افزایش قیمت خودرو ها را باید در مهرماه جست‌وجو کرد، زمانی که نرخ ارز توانست با تغییرات لحظه‌ای خود بیشترین اثر را روی قیمت‌ها در بازار خودرو بگذارد.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : خودرو x22پرو سپر جلو شکسته الا ن ۳ ماه است هیچ کدام از نمایندگی ندارند فقط پاس میدهند به نمایندگی دیگه ماشینی که خدمات پس از فروش نداشته باشه چه بدرد می خورد
تارا اتومات : به سلامتی
امیر : من 1401 ثبت نام کردم اسفند 1402 تکمیل وجه کردم هنوزم خبری نشده
زمستان ۴۰۳شاهین : سلام آقا خبر جدیدی دارید
اس تری : تا میتونید روزی دو سه بار زنگ به کارشناس های دره پیت کرمان موتور بزنید آسیشون کنید
J7 : دوماهه شاسی شده ولی تو‌صدور بیمه مونده مثل هررروز امروزم زنگ زدم میگه بیمه صادر شده ولی تو قسمت پیگیری زرده تو سایت دولت منم نگاه میکنم بیمه ای صادر نشده
تارااتومات : سلام دوستان من موعد تحویل ماشینم سه ماه بود بعد از هفت ماه ماشینمو فاکتور کردن هیچ کس هم خبر نداره که دقیقن کی فاکتور میشه هرکسی بهتون گفت ماشینتون فاکتور میشه باور نکنید تا ایران خودرو خودش نخواد فاکتور نمیکنه موعد تحویل ماشینتون هر ماهی بود ۴الی ۵ ماه بعدش ماشین و میدن یعنی ۴ الی ۵ ماه تاخیری داره مگر اینکه خوش شانس باشید زودتر فاکتور کنن
علی اس۵ : کاشکی همین طور باشه
1 : این دی ماهی ها چرا تموم نمیشن پس
جابر : قیمت شاهین جی ۵۶۰ قیمن شاهین اتومات۷۴۰
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو : بقیه خودرو ها مشخص نیس که کی مجوز میخورن یا این ماه میخورن یا نه
دمپایی 151 : مابه‌التفاوت تو سیستم نیومده بوده حتما تا الان موندی
مریم کوییک پلاس اتومات : والا دارن از حسودی میمیرن😂😂
محمد : در جواب دوستان نه دروغ میگه اپراتور که داره 21 فاکتور میکنن من خودم 25 ام نمایندگی واریز کردم دیروز پلاک شدم
نرگس207 اسفند : سلام حمل خودرو چقدر طول میکشه تیک بخوره؟
151 : سلام فروش فوری بهمن که مابه‌التفاوت 16 فروردین پرداخت کردم و تو سیستم نوشته امروز فاکتور شدم
امیر : ظاهرا جلو فاکتور رو گرفتن الکی پول نریزید
پارس 1402 : سلام من 4714الویتم بود امروز پیام واریز اومده
جواد : قیمت تمام شده چند شد
الهام : دوستان خواهشا بگید هزینه سفر واسه تحویل حضوری حدودا چقدره ؟ میصرفه از شهرکرد برم کاشان بیارمش