تجربه رانندگی با هیوندای النترا در جاده

 

تجربه رانندگی با هیوندای النترا در جاده

 

رپورتاژ - النترا یکی از مشهورترین تولیدات شرکت هیوندای است که در تمامی 7 نسلش، خودرویی موفق و پرفروش بوده است. یک سدان متوسط شهری که بعد از هر بار عرضه به بازار، با بررسی نقاط ضعف، سعی در رفع مشکلات خود کرده و در نسل جدید خودرویی کم نقص‌تر به بازار عرضه می‌کند.

آخرین مدل هیوندای النترا در ایران، مدل 2018 این خودرو است که توسط کرمان موتور هم به صورت وارداتی و هم به صورت مونتاژی عرضه شده است. هیوندای النترا در رقابت با خودروهای سراتو و سوناتا همواره سعی کرده که بازار را به نفع خود تغییر دهد.

یکی از مواردی که باعث موفقیت این سدان زیبا، رانندگی خوب و هندلینگ مناسب آن است. در ادامه تجربه رانندگی با هیوندای النترا در طول جاده‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

ویژگی‌های خوب فنی هیوندا النترا

سدان جمع و جور و خوش چهره‌ی هیوندای، به خصوص در مدل جدید آن توانسته نظر سخت پسندان را نیز به سمت خود جلب کند کیفیت ساخت بسیار بالای هیوندای النترا یکی از مهمترین نقاط قوت این خودرو است. سواری خوب و هندلینگ عالی النترا یکی از چندین خصوصیت طلایی آن است.

یکی از مواردی که پیش از برشمردن محاسن هیوندای النترا باید به آن اشاره کرد، ابعاد این خودرو است. النترا یک خودروی مناسب برای یک خانواده چهار نفره است. به دلیل فرم طراحی این خودرو، افراد قد بلند ممکن است در قسمت عقب کمی دچار مشکل شوند که البته این مشکل در مدل 2018 هیوندای النترا کاملا برطرف شده و حالا با یک کابین جادار و خوب روبه روییم.

سیستم فنر بندی نرم النترا در سفرهای جاده‌ای آرامش سرنشینان را برهم نخواهد زد. فرمان‌پذیری خوب این سدان کوچک به خصوص در پیچ‌ها و شرایط خاص رانندگی، خیال راننده را برای واکنش‌های احتمالی راحت می‌کند. النترا یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری در زیر کاپوت خود دارد که 147 اسب‌بخار نیرو آزاد می‌کند و به خوبی با گیربکس اتومات 6 سرعته شیفت ترونیک، هماهنگی دارد. این موضوع باعث کشش خوب خودرو و رانندگی لذت بخش آن شده است.

با النترا در هنگام سفر گذارتان کمتر به پمپ بنزین می‌خورد. مصرف سوخت 7.1 لیتری این خودرو یکی از نقاط قوت آن است. البته شاید شتاب 10.5 ثانیه‌ای النترا خیلی نسل جوان جویای هیجان و سرعت را راضی نکند، اما هیوندای النترا آن‌قدر نکات مثبت دارد که این یکی خیلی هم به چشم نمی‌آید.

 

ایمنی خوب النترا در سفر

هیوندای النترا را نمی‌توان یک خودروی فول آپشن دانست. اما عملکرد بی‌نقص آپشن‌های این زیبای کره‌ای، یکی دیگر از دلایل اقبال النترا است. وجود مواردی مانند سنسورهای عقب، جلو، باران،چراغ‌های دی لایت، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سانروف و بسیاری امکانات مولتی مدیا، باعث شده که سواری لذتبخش این خودرو دوچندان شود.

از طرف دیگر یک نکته برجسته در مورد هیوندای النترا ایمنی بسیار بالای این خودرو است. هیوندای النترا توانسته بالاترین امتیازها را از موسسه‌ی ایمنی اروپا دریافت کند. به دست آوردن این امتیاز به دلیل عملکرد خوب بخش‌های فنی النترا بوده است.

سیستم‌های ترمز ضدقفل، ترمز کمکی و توزیع نیروی ترمز در کنار آپشن‌هایی نظیر کروز کنترل،کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدود کننده، سیستم شناسایی نقطه کور و 5 کیسه هوا از نظر ایمنی خیال راننده و سرنشینان را در مسافرت‌ها راحت می‌کند. البته باید خاطر نشان کرد که بیشتر این امکانات در مدل ۲۰۱۸ هیوندای النترا دیده می‌شود.

یکی دیگر از نکات مثبت هیوندای النترا بازار خرید و فروش خوب این خودرو است النترا همواره طرفداران خودش را در بازار پیدا می‌کند. بررسی آگهی‌های خودرو النترا و گوناگونی انواع تیپ‌ها در این آگهی‌های نشان می‌دهد که تقریبا تمام مدل‌ها و نسل‌های این خودرو، توانسته مخاطب خاص خودش را پیدا کند و این موضوع دلیلی به جز کیفیت ساخت خوب هیوندای النترا ندارد.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای النترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود زمستان 403 : درود برشرفت .کسی که میخواد سوداگری کنه باید این چنین بخشی بشنوه .
آرمان : سلام بستگی به شهر داره من یزد هستم ۲۱ فروردین پلاک شده دیروز بارگیری شده بعضی از دوستان هستند دو روز بعد تحویل گرفتن
joni جون : عزیزان شماراشفارش می کنم به تقوی صبر
S3 تهران : کسی از عید به اینور s3 تحویل گرفته؟ اطلاعاتی دارید ممنون میشم بگید. ما که هفت ماه تو انتظارییم و خبری نیست.تماس میگیریم جواب سربالا میدن.
عادل : دوستان یه آقایی به نام آسترکی بود چند وقت پیش توی کامنتها یه شماره گذاشته بودن( گفته بود زنگ بزنید یه خانوم کاظمی هست بگید بهش وصلتون میکنه به مسئول فاکتور ) کسی میدونه جریانش چیه اونم راست میگفت یا سرکاری بود؟؟؟
مصطفی : سلام دوستان، کسی از سرنوشت شاهین اتومات تحویل زمستن 403 خبری نداره؟ مایی که مهر 290 دادیم بعد ماه بعد فروش فوری گذاشتن!چرا زودتر تحویل نمیدن!لااقل تابستون بدن!
Reza : سلام طرح فرزند آوری بهمن از دوستان کسی فاکتور شده?
حمید : سلام جناب آرمان منم شاهین اتومات طرح 90 روزه هستم از یزد میشه لطفا شما بفرمایید چه طرحی بودین و چه شرایطی کب فکتور شده براتون
تارا دستی تبدیل به v1p : برای چندمین بار تاریخ صدور فاکتور بروز شده2/10
اطلس ۲۸ بهمن : با سلام شما چه رنگی بودین که زود فاکتور شدین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : با سلام عزیزان کسی هست 25 فروردین تکمیل وجه کرده باشه و فاکتور شده باشه ؟ لطفا اطلاع رسانی بکنید ممنونم
دنی : سلام داداش قیمت چند زده تکمیل وجه کنی ممنون
محیا : سلام اسناد خودرو بعداز تحویل خودرو تیک میخوره و بعد از تحویل ماشین بدستت میرسه ما ماشین تحویل گرفتیم ولی هنوز اسناد بدستمون نرسیده
رضا : دوستان سامانه یکپارچه مدت زیادی هست که میزنه در حال بروز رسانی میدونید یعنی چه اینها میخوان موعد تحویل مشخص نباشه که کسی بتونه شاکی بشه
سعید : دوست عزیز فکر 16 دی رو دارن فاکتور مکنن شما 30 دی هستین
ماندانا : خودت برو اداره پست منطقه تون، مامور نمیاد من صبر کردم نیومد خودم رفتم نزدیکترین پست
اتومات : امروز 20 فاکتور شد شما بشمار 9روز دگه قولت میدم فاکتوری
مرد ایرانی : سلام،قیمت کارخانه افزایش پیدا کرد،قیمت تک سوز آبشنال 560 تومن شده ،و قیمت دوگانه آبشنال 622 تومن شده و قیمت تک سوز آبشنال با موتور جدید شده 579 تومن
آیدا : برگ سبز اصولا چند روز بعد کارت ماشین پست میشه؟
دوگانه آذر : سلام چندم تکمیل وجه کردی ? مال کدوم شهر هستین ?