قیمت‌ها به پلتفرم‌های آگهی آنلاین بازگشتند

 

قیمت‌ها به پلتفرم‌های آگهی آنلاین بازگشتند

 
قیمت‌‌های خودرو از ساعت ۷ شب روز گذشته (۱۷ دی‌ماه) روی پلتفرم‌های آگهی آنلاین دوباره به نمایش درآمدند.
 
به گزارش پیوست، نمایش قیمت آگهی‌های خودرویی که از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون از روی بسترهای آگهی آنلاین همچون دیوار، باما و شیپور با هدف کنترل قیمت در این بازار حذف شده‌ بودند، حالا مجدد روی این بستر قابل مشاهده است.
 
قیمت‌های خودرو به دستور دادستانی تهران و بر اساس شکایتی که وزیر صمت آن زمان یعنی رضا رحمانی از این بسترهای آگهی آنلاین کرده بود، حذف شده بود حال پس از گذشت این دوره زمانی با مشخص شدن بی‌تاثیری حذف قیمت‌ها از بسترهای آگهی آنلاین بر افزایش قیمت‌ها، قیمت‌‌ها مجددا به نمایش درآمدند.
 
قیمت‌ها به پلتفرم‌های آگهی آنلاین بازگشتند
 
به نظر می‌رسد در مرحله اول بسترهای آگهی آنلاین اقدام به برگرداندن قیمت‌های خودرو روی پلتفرم‌های خود کرده‌اند و پس از آن قرار است به تدریج قیمت مسکن نیز به نمایش در آید.
 
هم‌اکنون قیمت اجاره مسکن و رهن در این پلتفرم‌ها نمایش داده می‌شود؛ اما قیمت‌ها برای بخش خرید و فروش مسکن قابل مشاهده نیست.
 
پیش از این ممنوعیت نمایش ۸ ماه قیمت روی پلتفر‌م‌های نیازمندی آنلاین، سال گذشته (نیمه سال ۹۸) نیز به دلیل التهاب بازار خودرو، یکبار دیگر قیمت‌ها از روی پلتفرم‌های آگهی آنلاین حذف شد. البته در آن زمان با ایجاد محدودیت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مشخص از سوی خود پلتفرم‌ها، قیمت‌ها دوباره بازگشت. دراین مورد حتی چارچوب‌های فعالیت نیازمندی‌های آنلاین تهیه و تدوین شد تا از طریق آن امکان نظارت بر آگهی‌های آنلاین وجود داشته باشد و با تعیین این چارچوب مشکل حذف قیمت‌ها در پلتفرم‌های آنلاین حل شود.
 
نیما اشرف زاده، مدیراجرایی شیپور در این خصوص به پیوست گفت: «طی ماه‌هایی که قیمت‌ها از روی پلتفرم‌ها حذف شده بود، مردم برای به دست آوردن قیمت دقیق به مشکل برخورد می‌کردند از سویی برخی از سایت‌های غیر رسمی و کانال‌های تلگرامی نیز قیمت‌های غیر واقعی را برای مردم به نمایش می‌گذاشتند همین امر موجب شده بود تا میزان نارضایتی مردم از این روند افزایش یابد.»
 
او اضافه کرد: «طبق قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ارائه کنندگان کالا ملزم به نمایش شفاف قیمت کالا و خدمات هستند، پلتفرم‌های آگهی آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید قیمت‌ها را به صورت شفاف به مردم ارائه کنند، بازگشت قیمت‌ها روی پلتفرم‌ها نیز خارج از این رویه صورت نگرفته است.» او تاکید کرد که با توجه به خوابیدن التهاب بازار خودرو بهترین زمان برای بازگرداندن قیمت‌ها روی بسترهای آگهی آنلاین همین دوره بود.
 
از سویی نمایندگان مجلس نیز طی هفته‌های گذشته بارها تاکید کرده‌اند که حذف قیمت‌ها تاثیری بر افزایش یا کاهش قیمت خودرو و مسکن نداشته است. در هفته‌های گذشته نمایندگان مجلس طی اظهار نظر‌های مختلفی خواستار بازگشت قیمت‌ها روی پلتفرم‌های آگهی آنلاین شده بودند. آنها اعلام کرده بودند که حذف قیمت‌ها از این بسترها نه تنها هیچ تاثیری بر کنترل قیمت‌ها نداشته است بلکه در این دوره مردم بیشتر متضرر شده‌اند.
 
بررسی آمار و داده‌های بانک مرکزی از سوی دیوار نیز طی هفته گذشته مشخص کرده بود که حذف قیمت‌ها هیچ تاثیری بر کنترل قیمت‌ها نداشته است و روند افزایش قیمت در بخش مسکن و خودور همچنان پس از حذف قیمت‌ها از پلتفر‌م‌های آگهی آنلاین ادامه داشته است.
 
بهاره آورین، عضو شورای شهر تهران نیز نیمه‌های تابستان اعلام کرده بود که حذف قیمت‌ها از بستر آگهی‌های آنلاین نظام شفافیت اطلاعات و جریان آزاد اطلاعات را خدشه دار می‌کند و نه تنها تاثیری در کنترل قیمت مسکن ندارد؛ بلکه مشکلات مردم در این بخش را نیز چند برابر می‌کند.
 
به نظر می‌رسد همانطور که برای حذف قیمت‌ها از روی پلتفرم‌های آگهی آنلاین نامه رسمی و مکتوبی به این پلتفرم‌ها زده نشده، حال برای بازگرداندن قیمت‌ها نیز نامه کتبی در اختیار آنان قرار نگرفته است.
 
 
 

منبع (source)

peivast

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چان چان گان گان : شما چه زمانی ثبت نام کردید ؟ اسفند ۴۰۱ یا بهمن ۴۰۲؟
اطلس : بله.موعد آذر. شماره درخواست و پذیرش هم اومد. تو بخشنامه اگه دقت کرده باشین برای کسایی که دی 402 ساینا ثبت نام کردن دو تا انتخاب گذاشته یکی ساینا و یکی دیگه اطلس. ولی برای کسایی که بهار امسال(گویا بهار هم ثبت نامی داشته) ساینا ثبت سفارش کردن فقط میتونن ساینا رو ثبت نام کنن
اطلس : تکمیل وجه این طرحی که ثبت نام کردیم رو کی باید انجام بدیم؟ از نمایندگی پرسیدم گفت همون آذر باید تکمیل وجه کنی!!! من اطلس موعد آذر رو ثبت نام کردم.مگه تکمیل وجه 3 ماه جلوتر از تاریخ تحویل خودرو نیست؟! تو برگه ای که از نمایندگی هم گرفتم نوشته تاریخ صدور دعوتنامه:هفته ی چهارم آذر! هرچقدر دیرتر تکمیل وجه بشه امکان اینکه به افزایش قیمت کارخانه بخوریم هست.چقدر زرنگ شدن اینا کسی اطلاع دقیقی داره؟
شاهین : سلام قیمت جدید شاهین اتوماتیک کی قراره اعلام بشه کسی میدونه ؟ و به نظرتون محدوده قیمتش چقدره ؟
کیان : کی نتونسته ثبت نام کنه اعلام کنه
مسعود : من کجا گفتم ۲۰۷ با موتور TU3 ؟! گفتم موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به کل محصولات سایپا میارزه . عینک بزن دوست من مگر نه چشمات از اینم ضعیفتر میشه .
نادر : الله اکبر آبجی برو خداتو شکر کن تکمیل وجه کردی خیالت راحته ولی بازم چشمت سیر نمیشه
بیتا : با سلام انشاالله شامل همه ثبت نام کنندگان شود .حتی شامل شما
فرزاد : دوستان امکان تغییر رنگ خودرو رو داریم جک رو دیروز پولش رو پرداخت کردم الان میخام رنگش رو از سفید به مشکی تغییر بدم باید چیکار کنم؟ ممنون میشمـ راهنمایی کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام.ما 29 پلاک شدیم هنوز نیومده
امیر : هیچ فرقی نمیکنه الکی درست کردن
جومنگ : فقط تبدیل بزنید اسفندی ها تا بهتون زود بدنش
207 تبدیلی : تکمیل وجه 19 دی فاکتور شده
فروش فوری 1 اسفند : سلام کسی فاکتور شده ؟ اعلام کنه طرح 90 روزه
آل ایکس : سلام آقای محمدی برادر کی فاکتور شدی واینکه چند روز بعد فاکتور پلاک شدین ممنون
هوسانگ نیانگ : توباید چین باشی ایران چکارمیکنی
جونگ : تبدیل بزنید خیلی خوبه زود میدن
فروش فوری 90 روزه : دمت گرم که خبر دادی
هوسانگ نیانگ : جومی چطوری برو دنبال کارت چی میخای اینجا