اپل مدیر پیشین خودروهای الکتریکی BMW را به استخدام خود درآورد

 

اپل مدیر پیشین خودروهای الکتریکی BMW را به استخدام خود درآورد

 
گفته می‌شود اپل یکی از مدیران ارشد سابق بخش خودروهای الکتریکی BMW را استخدام کرده است تا بتواند روند توسعه‌ی اتومبیل خودرانش را تقویت و تسریع کند.
 
هفته‌ی گذشته، مشخص شد که دیو اسکات (رهبر تیم رباتیک پروژه‌ی اپل کار) کوپرتینویی‌ها را به‌ دلیل تصدی سِمَت مدیرعاملی شرکتی فعال در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی ترک کرده است. این سومین خروج بزرگ از پروژه‌ی خودروهای الکتریکی و خودران اپل از آغاز سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. حال گفته می‌شود که غول دنیای فناوری نیز برای جبران خروج‌های بزرگ، افراد سرشناسی را در صنعت خودرو زیرنظر دارد و می‌خواهد آن‌ها را برای پیش‌برد پروژه‌ی اپل کار جذب کند. جدیدترین مورد یکی از مدیران اسبق BMW است که بیش از سه دَهه در شرکت باواریایی فعالیت داشت کارنامه‌ی درخشانی در صنعت خودرو دارد.
 
به گزارش اپل‌اینسایدر و به‌نقل از بلومبرگ، شرکت واقع در کوپرتینو در هفته‌های اخیر اولریش کرانز، معاون ارشد پیشین BMW و یکی از کلیدی‌ترین افراد در توسعه‌ی وسایل نقلیه الکتریکی i3 و i8 شرکت آلمانی را استخدام کرده است. کرانز قبل از تأسیس شرکت خودروهای خودران کانو (Canoo)  بالغ‌بر ۳۰ سال در BMW حضور داشت. وی حدود یک ماه قبل از پیوستن به اپل از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل کانو کناره‌گیری کرد.
 
کانو استارتاپی است که گفته می‌شد غول دنیای فناوری در اوایل سال ۲۰۲۰ با آن مذاکراتی داشته و از قرار معلوم، اپل و کانو چندین گزینه از سرمایه‌گذاری تا خرید را به‌عنوان بخشی از تلاش کوپرتینویی‌ها برای پیش‌برد پروژه‌ی خودروی الکتریکی بررسی کرده‌اند. کانو پلتفرم وسایل نقلیه‌ی الکتریکی مقیاس‌پذیر و ماژولار را توسعه داده است و در آن مقطع، همین امر دلیلی بر توجه اپل به شرکت مذکور عنوان می‌شد. ماژول ابداعی کانو برای پشتیبانی از طیف وسیعی از کاربردهای خودرو برای مصرف‌کنندگان و مشاغل طراحی شده و گفته می‌شود استارتاپ یادشده اکثر الکترونیک خودرو را برای انعطاف‌پذیری بیشتر در طراحی کابین ادغام کرده است.
 
در ابتدا، کانو امیدوار بود از‌طریق اپل سرمایه جذب کند؛ اما ظاهرا گفت‌وگوها بی‌نتیجه ماند و در‌نهایت، به ادغام کانو با شرکت HCAC.IV منجر شد. اکنون، اپل فردی را استخدام کرده است که مدیرعاملی شرکت یادشده را برعده داشت و می‌تواند پروژه‌ی اپل کار را به عملیاتی کردن نزدیک‌تر کند. 
 
استخدام مدیرعامل اسبق کانو و از اعضای کلیدی بی‌ام‌و، تلاش‌های اپل برای ابتکار عمل در خودروهای خودران را نشان می‌دهد. گفته می‌شود کرانز گزارش خود را به داگ فیلد ارائه خواهد داد كه قبل از عزیمت به اپل برای اداره بخش اتومبیل آن موسوم به پروژه تایتان (Project Titan)، رهبری توسعه‌ی تسلا مدل ۳ را برعهده داشت.
 
اولین زمزمه‌های خودروی خودران اپل در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و در قالب پروژه‌ی تایتان رسانه‌ای شد و تاکنون بارها اخباری مبنی بر عرضه‌ی این اتومبیل با نام احتمالی «Apple Car» منتشر شده است. در ابتدا تصور می‌شد فعالیت اپل به طراحی سیستم‌ها و خدمات برای وسایل نقلیه خودران معطوف شده باشد؛ اما اخیرا جزئیاتی از توسعه‌ی خودروی فیزیکی نیز منتشر شده و واضح است که اپل هنوز فناوری‌های وسایل نقلیه‌ی فیزیکی را توسعه می‌دهد. به نظر می‌رسد کوپرتینونشین‌ها تمرکز خود را دوباره به تولید یک وسیله نقلیه تمام عیار تغییر داده و تاکنون چندین مدیر یا مهنس سرشناس در صنعت خودرو نظیر یک مدیر تسلا که در بخش پیشرانه‌ها و مسئول ساخت شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده‌اند.
 
چندی پیش نیز مشخص شد که جان جیاناندریا (John Giannander) رئیس بخش هوش مصنوعی اپل، رهبری تیم پروژه‌ی تایتان را بر عهده گرفته است و از این پس خودروی خودران اپل تحت نظارت او توسعه خواهد یافت. علاوه بر این، پیش‌تر اخباری مبنی بر همکاری TSMC و اپل به‌منظور تولید تراشه‌های این نوع اتومبیل‌ منتشر شد. البته در ماه‌های اخیر، اپل تعدادی از مدیران کلیدی از جمله بنجامین لیون، جیمه ویدو و دیو اسکات را از دست داد.
 
هنوز مشخص نیست اپل چگونه خودروی خودران را به‌صورت فیزیکی تولید خواهد کرد؛ ولی با استناد به گزارش‌های اخیر، احتمال دارد کوپرتینویی‌ها برای ساخت وسایل نقلیه از بازوی تولیدی شرکای خودروساز استفاده کنند. گفته می‌شود اپل به‌صورت سنتی و مانند آنچه در آیفون‌ و سایر محصولاتش انجام می‌دهد، قطعات خاصی از جمله حسگرهای لایدار (LiDAR) برای استفاده در Apple Car را از شرکت‌های شخص ثالث تهیه خواهد کرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای الکتریکی BMW , خودروی اپل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر آریزو6پرو : تا کی صبوری باید کرد!!!!!! حداقل یه تاریخ دقیق تحویل بدهند خیال آدم راحت میشه
29 اسفند : دقیقا فاصله بین 346تا 460 بخاطر صندلی چرم واینه که چرا داره تصمیم داشتند کد 21 تبدیل زدیم قیمتش حدود 430 باشد اما تصمیم به جایگزین کردن 23 به جای سقف فلز شدند بخاطر ارتقا به 85 گانه وکد 21 این دو مورد بالا را نداشت گذاشتن بعد عید تبدیل زدند امثال ما بنفعمون شد.
علی گلستان : فردا برم بانک ببینم چقد میدن😃😃
مریم : دی دوگانه هیچی پول نمیدن
چرا : حالش خوب نیست
مریم : علی گلستان قیمت 285 شماکلا 255 میدی
حمید : همه ماشینارو دارن میدن به دوگانه هایه سورن باره همشون تبدیل 207پانا دنده دستی میاد بعد اینجا همه لنگ فاکتور شدن
207 ارتقا : آخه ماهایی که ارتقا یافته ثبت نام کردیم برا این بود که اجبار کردن سقف فلزی رو تبدیل بزنیم به ارتقا یافته
مهرانs5 : سلام.از نمایندگی که موقع ثبت نام انتخاب کردی میتونی بپرسی . فقط اون نمایندگی خاص امکان مشاهده میزان اعداد و ارقام داره.
نازلی فونیکس fx : ممنون هم چنین شما عزیزان ی کم صبوری کنید حل میشه همه چیز