وزارت صمت شاه کلید حل مشکلات مواد اولیه صنعت خودرو

 

وزارت صمت شاه کلید حل مشکلات مواد اولیه صنعت خودرو

 
ایجاد سازوکاری مشخص از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت در حوزه تامین مواد اولیه صنعت خودرو می تواند مهر پایان بر بسیاری از مشکلات بزند اما متاسفانه تا به این لحظه چنین سازوکاری از سوی وزارت صمت به عنوان سیاست گذار صنعت خودرو ایجاد نشده است.
 
 صنعت فولاد به عنوان واحد بالادست صنعت خودرو نقش مهمی در تامین مواد اولیه به ویژه ورق مورد نیاز خودرویی ها ایفا می کند.
 
این موضوع به اندازه ای حائز اهمیت است که فولاد مبارکه پروژه نورد گرم 2 را برای تامین نیاز واحدهای داخلی از جمله خودروسازی در دستور کار قرار داده است.
 
با این حال گله مندی هایی درباره تامین مواد اولیه فولادی از سوی قطعه سازان و خودروسازان مطرح می شود که نظارت بر بازار و حذف واسطه ها می تواند به این بازار سامان بخشد.
 
حجت اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع بیان کرد: بخشی از نیازهای صنعت خودرو از طریق تولیدکنندگان فولاد تامین می شود و ما نیز همیشه تاکید بر آن داشتیم که آن بخش از محصولاتی که در داخل تولید می شود به آسانی و با قیمت مناسب در اختیار خودروسازان قرار بگیرد.
 
وی اظهار کرد: بدون شک سازو کار اجرایی این موضوع به دست وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که در دو حوزه متولی هستند. درواقع هر دو زنجیره به طور کامل در اختیار وزارت صمت است.
 
فیروزی تصریح کرد: به هر میزان نیاز  خودروسازان در زمینه مواد اولیه و قطعات تامین شود شاهد بازخورد این موضوع در صنعت خودرو خواهیم بود. درنتیجه این دو موضوع مورد تاکید کمیسیون صنایع و معادن مجلس بوده و نیاز به قانون گذاری ندارد.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینکه  خودروسازان به راحتی ورق مورد نیاز خود را تامین کنند، سازوکاری است که باید از سوی وزارت صمت ارائه  شود و چندین بار در جلسات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است. وزارت صمت بدون هیچ مانعی می تواند این موضوع را اجرا کند.
فیروزی همچنین تصریح کرد: هرچند این موضوع بارها مورد تاکید قرار گرفته اما همچنان سازو کار مشخصی برای آن تعریف نشده تا خودروسازان نیازهای فولادی خود را بدون دغدغه تامین کنند.
 
بدون شک اجرایی شدن چنین موضوعی بر میزان قیمت تمام شده خودروسازان تاثیر گذار بوده و می تواند هزینه های تولید را کاهش دهد. فیروزی در این باره بیان کرد: بدون شک این سازوکار در سرعت و افزایش ظرفیت تولید بسیار موثر خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: باید وزارت صمت مجموعه ای را برای پیگیری این موضوع ایجاد کند و با مسئولیت پذیری این مبحث را دنبال کند زیرا این موراد نیازمند طرح، لایحه و قانون نیست. فراموش نکنیم سیاست گذاری کلان در صنعت خودرو و فولاد به دست وزارت صمت است.
 
فیروزی تاکید کرد: با توجه به اینکه با تعدد قانون مواجه هستیم مجلس در صورت عدم ایجاد این سازوکار از سوی وزارت صمت می تواند در قالب نظارت این موضوع را دنبال کند.
 
وزارت صمت شاه کلید مشکلات تامین مواد اولیه صنعت خودروسازی به ویژه ورق های فولادی خواهد بود. درنتیجه ایجاد سازوکار یاد شده می تواند علاوه بر حذف واسطه ها قیمت تمام شده خودرویی ها را نیز منطقی کند. باید دید وزارت صمت در دولت جدید چه برنامه ای برای هدایت صنعت خودرو و تامین نیازهای آن دارد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابوذر : اتفاقا برای منم اومده تعویض با پژو ۲۰۷ دستی
DA : خیلی کیف میکردید براتون پیامک اطلس و سهند اومده؟ بفرما برای 26 ام دقیقا همونا برای همون تاریخ دی تا اسفند فروش گذاشته 😂😂😂 سایپای مکّار ومردم طمٌاع... از قدیم گفتن دروغگوی مکر گر همیشه طماع و حریص رو هربار فریب میده😁😁
زهرا : یه چه شماره تماسی؟
تارا : مبارک باشه چه رنگی بودین شما
تارا دستی تبدیل به V1p : تارا v1p تا اخر هفته اکثرا فاکتور میشه.
S5مهر : برا منم شاسی شد امروز ثبت نام ۲۰ مهر
S5مهر : امروز شاسی شد ثبت نام ۲۰ مهر
تارا v1p : در جواب تارا اتومات اگه بخواهد فاکتور بشه تاریخ پرونده هم بروز میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل پژو پارس به سورن پلاس : سلام دوستان امروز چه کسانی فاکتور شدن بی زحمت بگین ماهم اطلاع پیدا کنیم با تشکر تکمیل وج 9اسفند تحویل 8خرداد منتظر فاکتور شدن !!!
پارس تابسان 1403 : بهار تموم شد دوستان بهاری چرا ساکت هستین😐 بر تابستان کی فراخان بفرستن خدا داند 😭😭
30 بهمن : تا چه تاریخی فاکتور شده؟
سودابه x33 : من 207 اتومات توی دی ماه 560 فروختم باضرر هنوز هم بدون ماشین هستیم
مهدی ساینا85گانه : سلام عرض ادب فروش فوری23دی پذیرش 19اردیبهشت فاکتوروامروزپلاک شدم جهت اطلاع دوستان
دوگانه اسفند402 : چرا پشیمون شدین؟
29 اسفند : دوستان یکه خودرو براشون فاکتور شده یا تحویل گرفتن یک سوال دارم لطفا پاسخ بدهید در صفحه ای فاکتورشدیم یک آیتم اضافه شده بنام اطلاعات خودرو وقتی وارد میشویم بعد از مشخصات خود رو یک قسمت هست نوشته ورود با رمز پوی جریانش چیه ؟ فعال نیست کدامیک از دوستان کارکردن. چه‌جوری باید وارد بشیم
محمد دی : منظور مسافت هستش
رانا بهمن : 16 فاکتور 24 حمل به نمایندگی جهت اطلاع دوستان
اریزو5 : بهار خانم چجوری شما با پیمانکار تماس گرفتید؟شمارشونو چجوری پیدا مردید؟ممنون میشم راهنمایی کنید