دلیل کم شدن باد لاستیک در تابستان

 

دلیل کم شدن باد لاستیک در تابستان

 
یک دلیل بسیار مهم برای کم کردن باد لاستیک‌ های خودرو‌ها در فصل تابستان و گرما، اثر بسیار زیاد گرما روی لاستیک‌ ها است. این اثر می‌تواند خود را به صورت خالی شدن باد یا ترکیدن لاستیک نمایان کند.
 
به گزارش ایران جیب از پرشین خودرو، فشار باد درست لاستیک، تأثیر بسیار زیاد روی عمر لاستیک‌ها و همچنین کیفیت رانندگی شما، کنترل‌پذیری و فرمان‌پذیری خودرو دارد.
 
نکته مهم این است که تنظیمات فشار باد لاستیک‌ها در طول فصول مختلف، باید با یکدیگر متفاوت باشند، زیرا تغییرات هوا روی فشار باد لاستیک، تأثیر مستقیم می‌گذارد و با کم و زیاد شدن دمای هوا، فشار باد داخل لاستیک نیز کم و زیاد می‌شود.
 
حتما شما نیز شنیده‌اید که در ابتدای فصول گرم سال، باید باد لاستیک خودروها را کم کرد. این کار، تقریبا به یک عادت هر ساله برای رانندگان تبدیل شده است، بدون آن که از دلیل اصلی این موضوع با خبر باشند.
 
ترکیدن لاستیک در فصل تابستان، بسیار بیشتر از سایر فصل‌های سال اتفاق می‌افتد که دلیل اصلی کم کردن باد لاستیک در این فصل است؛ زیرا با این کار از ترکیدن لاستیک جلوگیری خواهید کرد.
 
همان‌طور که گفته شد، ترکیدن لاستیک خودرو در فصل تابستان، یک موضوع بسیار شایع است، تا جایی‌که بسیاری از تصادفات جاده‌ای در این فصل، به دلیل ترکیدن لاستیک در جاده است.
 
از این‌رو، بررسی کردن میزان باد لاستیک‌ها در آغاز فصول گرم سال، موضوع بسیار ضروری است.
 
زمانی که هوا گرم می‌شود، هوای داخل لاستیک نیز داغ و در اثر گرما منبسط می‌شود و به همین سبب، فشار هوای داخل لاستیک بیشتر از حالت عادی افزایش می‌یابد. زمانی که فشار باد لاستیک خودروی شما از حد تعریف‌شده، استاندارد و عادی، بیشتر شود، فشار زیاد به تایر وارد می‌شود و در نتیجه، لاستیک می‌ترکد.
 
همان‌گونه که می‌دانید، لاستیک‌ها نقش بسیار ویژه‌ای در کنترل خودرو و حرکت آن دارند و این موضوع، موجب می‌شود که اهمیت تنظیم فشار و باد لاستیک در ابتدای فصل تابستان و گرما هرچه بیشتر شود.
 
شما می‌توانید امنیت خودروی خود را به‌راحتی و در آغاز فصل گرما با تنظیم فشار باد لاستیک‌ها تأمین کنید.
 
بر اساس تشخیص کارشناسان، با هر پنج درجه تغییر دمای هوا، فشار باد لاستیک‌های خودرو نیز تغییر می‌کند.
 
به‌طور مثال، زمانی که دما ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد، فشار باد لاستیک خودرو نیز به اندازه ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و کم‌باد خواهد شد.
 
به یاد داشته باشید که کم و زیاد شدن فشار باد لاستیک خودروی شما با چشم قابل تشخیص نیست و نمی‌توان این موضوع را بدون بررسی دقیق، پشت گوش انداخت. جهت این‌که مطمئن شوید فشار باد لاستیک خودروی شما به مقدار کافی است، باید از بادسنج لاستیک استفاده کنید.
 
 
کم کردن باد لاستیک در فصول گرما، چه تأثیری روی خودرو دارد؟
زمانی که فشار باد لاستیک خودروی خود را از حالت استاندارد، کمتر تنظیم می‌کنید، به لاستیک‌های خودروی خود کمک می‌کنید؛ زیرا همان‌طور که گفته شد، دمای بالای هوای بیرون، به خودی خود، موجب افزایش فشار نیز می‌شود.
 
وقتی لاستیک روی آسفالت و زمین داغ حرکت می‌کند، این دما را به‌طور مستقیم به هوای داخل تایر منتقل می‌کند و به دلیل فضای کم داخل تایر، این هوا بسیار زود فشار زیادی پیدا می‌کند.
 
گرچه این موضوع در کوتاه‌ مدت، به هیچ‌ عنوان مشکل‌ساز نمی‌شود، اما در دراز مدت، می‌تواند آسیب‌های زیاد به لاستیک شما وارد کند.
 
حتما دیده‌اید، زمانی که یک بادکنک در فضای گرم قرار می‌گیرد، زود‌تر می‌ترکد. گرچه لاستیک‌ها بسیار مستحکم‌تر و مقاوم‌تر از یک بادکنک معمولی هستند، اما حادثه‌ فصل تابستان در آن‌ها که موجب ترکیدگی تایر خودرو‌ها می‌شود، مشابه ترکیدن یک بادکنک است.
 
با کم‌ باد کردن لاستیک، البته طوری که فشار کمتر و بسیار اندک از حالت استاندارد داشته باشد، می‌توانید از ترکیدن لاستیک خودروی خود در فصول گرم، جلوگیری کنید.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کم شدن باد لاستیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم
جواد : بگو نافم بچسبه به پیشونیت
29 : منظورم مهمترین جایگاه شکایت سازمان بازرسی هست در جواب آن دوستمون آدرس شکایت به خود ایران خودرو را می خواست نوشتم خودمم کم احتمال میدم
سعید تیگو7 : خدارو شکر صدور فاکتور ها شروع شد
ایرانی تیگو 7 پرمیوم : مبارکه . خبر خوبی بود
رضا : من خوشبختانه یا بدبختانه واریز کردم قسطی
چنگیز : 176.950.000
حسین : کسی از دی مونده فاکتور نشده باشه
سقف فلز دستی اسفند : 17 ام تکمیل وجه کردم خبری نی ، سقف فلزیا تازه دارن تحویل دی ماهیا رو میدن
علی : تیگو 7 پرو مشکی تایید نهایی لیزینگ 21 فروردین امروز فاکتور شد