فرانسه با استفاده از رادارهای صوتی وسایل نقلیه پر سر و صدا را جریمه می‌کند

 

فرانسه با استفاده از رادارهای صوتی وسایل نقلیه پر سر و صدا را جریمه می‌کند

 

مقامات شهر پاریس در نظر دارند کسانی را که خودروی آنها صدایی بلند و بیش از حد مجاز دارد، جریمه کنند. برای دستیابی به این هدف، از سال ۲۰۱۹ رادارهایی برای سنجش میزان بلندی صدا در نقاط مختلف شهر نصب شده و بصورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ هر چند از آن تاریخ تاکنون این رادارها نقشی در جریمه کردن خاطیان نداشته‌ند، اما به نظر می‌رسد دیر یا زود بالاخره آنها وارد مدار خواهند شد.

 

حالا خبر می‌رسد به غیر از پاریس، رادارهای سنجش صدا در دیگر شهرهای فرانسه نیز به شکل آزمایشی به کار گرفته می‌شوند. نیس، برون و لیون برخی از این شهرها هستند که عملکرد رادارهای سنجش بلندی صدا در آنها ارزیابی می‌شود. ضوابط قانونی سیستم‌های مربوطه در پاییز امسال تدوین خواهد شد تا زمینه برای تست‌های نهایی فراهم شود. آنطور که اعلام شده این سیستم‌ها تا پایان سال ۲۰۲۲ یا نهایتا اوایل سال ۲۰۲۳ شروع به کار نموده و چپ و راست به جریمه کردن شهروندان خواهند پرداخت!

 

فرانسه با استفاده از رادارهای صوتی وسایل نقلیه پر سر و صدا را جریمه می‌کند
 

 

 
 

سیستم جریمه بر اساس میزان بلندی صدا شامل یک دوربین ۳۶۰ درجه و یک آنتن آکوستیک با چهار میکروفن می‌شود. این میکروفون‌ها نه‌تنها دقت اندازه‌گیری را بالاتر می‌برند، بلکه جهت صدا را نیز تشخیص می‌دهند. چنانچه خودرویی هنگام عبور از کنار یکی از این سیستم‌ها صدایی بیشتر از حد مجاز تولید کند، بلافاصله عکس پلاک آن ثبت شده و جریمه‌ای برای مالک صادر می‌شود.

با توجه به مبانی کارکرد این سیستم، مالکین موتورسیکلت‌های قدیمی و مدل‌های جدیدی که سیستم اگزوز آنها دستکاری شده و همچنین دارندگان خودروهای مجهز به سیستم اگزوز اسپرت باید بیشترین نگرانی را نسبت به صدور جریمه داشته باشند.

 

فرانسه با استفاده از رادارهای صوتی وسایل نقلیه پر سر و صدا را جریمه می‌کند
 

 

حتما در جریان هستید برخلاف عموم ماشین‌بازان که شیفته صدای اگزوز و غرش‌های مهیب موتور هستند، بسیاری از شهروندان آنها را برهم‌زننده آرامش خود می‌دانند؛ به همین خاطر کم نیست تعداد پرونده‌هایی که در آنها به دلیل صدای بلند اگزوز خودرو – مخصوصا در اول صبح – از همسایه‌ای شکایت شده است.

برای مقابله با پرونده‌هایی از این دست و جلوگیری از آلودگی صوتی شهرها قوانین جدیدی تصویب شده که به موجب آنها سازندگان خودروهای اسپرت ملزم هستند صدای خروجی اگزوز را در بازه‌ای معین حفظ کنند. خودروسازان هم برای همخوانی با مقررات و جلب رضایت مشتریان دست به یک راهکار هوشمندانه زده و اگزوز این دست از خودروها را به فلپ‌های ویژه‌ای مجهز کرده‌اند که راننده از طریق آنها می‌تواند میزان بلندی صدا را تا حدودی تنظیم کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آلودگی صوتی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی : دوستانی که تحویل میگیرن توی تحویل دقت کنن که تگرگ بدنه ماشیناشون رو آسیب نزده باشه
j7 : ممنون ، سیتم شرکت جالبه ، منم تهرانم و 7 آبان تکمیل وجه و قراردادم بوده ، 21 اسفند هم شاسی شده ولی از تحویل خبری نیست
رضا : منم ثبت نام نقدی ۲۷‌شهریورم شاسی نشدم اینا که الان شاسی شدن همه قسطی و ان تکمیل وجه نکردن اصن
علی اس۵ : سیاست کرمان موتور این هست که اونی نقدی پول داده که هیچ و اونی که قسطی خریداری چون چک دومشون نزدیک هست را شاسی میکنند که همه چک هاشونو پاس کنند
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بی نتیجته : برو باهاش کات کن وعده الکی بهت داده بود😉😉😉😉
دوگانه 29اسفند : درود داداش اگه مال شما سه ماهه روفاکتوره مالمن چهارماهه تحویلم اول دی بود یهودیدم شده اسفند اینارو جهت اطلاع گفتم ،و شکایت وزارت صمت و بازرسی هم بدردنخورد باید شکایت دادگاهم با چندماه دوندگی آخرش یه قاضی هرچی بگه همونه باتوجه به مقاله یکطرفه قرارداد میخواد بگه باید جریمه تاخیر بده همین حالا تا اون موقع ممکنه ماشینو گرفتی راه علاج جمع شدن همه باهمه
باقر : پول در جیب مدیران خودرو کارت وبرگ سبز در جیب خودمان ماشین در کویر زیر آفتاب قضاوت کنید سود با که می باشد !!!!
میتی : اگه 300 نقد داری 180 حواله بده ساینا نو بخر از بازار چاره نیست
قم هفته چهارم دیماه ساینا اس دوگانه سوز : تیبایی ولی لاستیک ها کویر تایر زاپاس گلدستون
مهندس : سلام مبارک باشه آقا پوریا انشاله هرچه زودتر پلاک میشه و تحویل میگیری، میشه بگی تاریخ تشکیل پرونده ت کی بوده و شماره پروندت چنده؟ منم 2 اسفند تکمیل وجه کردم ولی مدارک چون دیر تحویل نمایندگی دادم تکمیل پرونده 23 اسفند شده. تاریخ تحویل تو قراردادم یک خرداده ولی فعلا فاکتور نشده. رنگ سفید
علی : سلام دی ماهی هستم . 29 تکمیل وجه سخا 3 اردیبهشت . امروز فاکتور شدم .
سورن مشکی : سلام اسفند رنگ مشکی ef7 تک فاکتور شده ها کسی هست پلاک شده باشه؟
تحویل تیر ماه : نه دیگه به ما افزایش نمیخوره خیلی رفته بالا همین الانشم
Farshid fx : پاسخ به ایمان p : خودتون 90 روز کاری ( بدون احتساب پنجشنبه ها ) رو حساب کنید یا از صدای مشتری یا نمایندگی سوال کنید. تاریخ شروع از واریز وجه ثبت نام نقدی یا تایید نهایی کمیته نهایی لیزینگ در ثبت نام اقساطی هست