بی ام و M5 CS منهارت با قدرت ۷۸۸ اسب بخار معرفی شد

 

بی ام و M5 CS منهارت با قدرت ۷۸۸ اسب بخار معرفی شد

 
تیونر مشهور آلمانی منهارت پرفورمنس، جدیدترین محصول خود را براساس بی‌ام‌و M5 CS معرفی کرد. منهارت چهره‌ی M5 CS را تغییر داده و قدرت پیشرانه را به ۷۸۸ اسب بخار رسانده است.
 
بی‌ام‌و M5 CS سریع‌ترین محصول خودروساز بایرنی است؛ چند روز پیش، صحت این ادعا در آزمایشی ثابت شد؛ اما آیا M5 CS استثنایی، پس از افتادن به دست تیونری قدرتمند، سریع‌تر می‌شود؟ منهارت پرفورمنس به‌تازگی از پروژه‌ی MH5 GTR رونمایی کرد. آن‌ها پروژه‌ی خاص خود را با کار روی پیشرانه M5 CS شروع کرده و خودرویی خاص را براساس M5 CS ساخته‌اند.
 
مهندسان، قدرت و گشتاور MH5 GTR استثنایی را با استفاده از جعبه‌دنده‌ی قدرتمند MHtronik و ورودی‌های هوای کربنی منهارت افزایش داده‌اند؛ بنابراین پیشرانه‌ی هشت سیلندر توئین توربوشارژ بی‌ام‌و، به‌جای قدرت ۶۳۵ اسب‌بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور کارخانه، ۷۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۹۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که ارتقاء بزرگی نسبت به مدل کارخانه‌ای است و باید MH5 GTR رکورد صفر تا ۱۰۰ و ۲٫۸۱ ثانیه‌ای M5 CS را چند دهم بهبود ببخشد.
 
کار منهارت با انجام تغییرات مزبور به اتمام نمی‌رسد. آن‌ها دستی به چهره‌ی بیرونی M5 C5 کشیده و دوباره آن را طراحی کرده‌اند. اکنون خودروی سریع بی‌ام‌و به نظر سیاه است و ظاهری تیره رنگ دارد. این خودرو با پوششی موسوم به نور مهتاب، ملبس به لایه‌ای نازک و پلاستیکی و ترکیبی از آبی تیره‌ی براق و متناقص با عناصر خاکستری مجموعه‌های پیشین منهارت تزئین شده است.
 
در مسیر طراحی چهره‌ی MH5 GTR، تزئینات طلایی رنگ کارخانه‌ای M5 CS حذف شده‌اند. همچنین رینگ‌هایی با آلیاژ سبک از نوع Y-spoke در اندازه‌ی ۹x۲۱ در جلو و ۱۰٫۵x۲۱ در عقب قرار گرفته و در درون گلگیرهایی منحصربه‌فرد می‌چرخند. با توجه به نکات فوق، ابعاد لاستیک‌های نصب شده در MH5 GTR منهارت، 295/30ZR21 و  275/30ZR21 است. اسپیسرهای اضافی بر محور جلو نصب شدند تا به این ترتیب از تراز بودن لاستیک یا چرخ‌ها در سطح افقی اطمینان حاصل شود.
 
شاسی ارتقاء یافته و در این بخش از فنرهای کویل و سیستم تعلیق KW با امکان کاهش ارتفاع استفاده می‌شود و به‌همین خاطر عملکرد بهتری در هنگام عبور از پیچ‌ها شاهد هستیم. با توجه به این نکته که افزایش قدرت، مساوی با صدای بیشتری است؛ از یک اگزوز افترمارکت هم استفاده می‌شود.
 
اگزوز مزبور شامل چهار لوله‌ی خروجی در عقب با روکش سرامیکی یا کربنی سفارشی ۱۰۲ میلی‌متری بوده و از سیستم اگزوز مخصوص cat-back همراه با شیر کنترل استفاده می‌کند. سیستم cat-back و مبدل‌های کاتالیزوری ۲۰۰ سلولی HJS، جایگزین لوله‌های OPF-Delete شده و فیلتر OPF/GPF فقط در نمونه‌ی صادراتی در دسترس است.
 
همچنین منبع اگزوز منهارت همراه با شیر کنترل اتوماتیک و تأیید EC در دسترس خواهد بود. علاوه‌بر‌این، در حال حاضر به دلیل افزایش سطح عملکرد، منهارت بدنبال تأیید سازمان دیدبانی فنی یا توف (TÜV) است.
 
منهارت قیمت مدل مزبور را اعلام نکرده و با توجه به اینکه M5 CS در نسخه‌ی پایه با قیمت ۱۴۲ هزار دلار فروخته می‌شود؛ مطمئناً MH5 GTR حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو در نمایشگاه IAA Mobility مونیخ ۲۰۲۱ حضور خواهد داشت.
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و M5 CS






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟
حسین : ضدیخ زیاد پر کردی باید نصف اب نصف ضدیخ بریزی منم‌ضدیخ زیاد ریختم رادیاتورم نابود شد درز هاش باز شد بعد رفتم یه مسی خریدم اینار ضدیخ کم ریختم مشکل حل شد البته اگز از درزهای دور ردایاتورت باشه اگر هم از درش باشه که هیچی یه در بخر
پژوپارس : پس بقیه کی فراخوان میده بخشنامه 4714 انگار بیخیال شده ،
د : خخخخخخخخخخ
استپ : یعنی چی؟ طرح تبدیل استپ اتومات چیه الان؟
ساینا تک : منم فاکتور نشدم پذیرش 11 بهمن