نکات تعویض پلاک: عدم صدور گواهی احراز سکونت نوشماره ها در مراکز تعویض پلاک

 

نکات تعویض پلاک: عدم صدور گواهی احراز سکونت نوشماره ها در مراکز تعویض پلاک

 

شلوغی و ازدحام مراکز تعویض پلاک به خصوص در دوران شیوع کرونا از جمله چالش هایی بوده است که حالا قرار است از طریق فعال سازی یک سیستم نوبت دهی آنلاین برای مراکز تعویض پلاک، اندکی تسهیل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر جزئیات اجرای طرح نوبت‌دهی اینترنتی برای دریافت خدمات تعویض پلاک و شماره‌گذاری:

 

عدم صدور گواهی احراز سکونت نوشماره ها در مراکز تعویض پلاک [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض‌پلاک پلیس راهور ناجا گفت: «از ۱۳ شهریور ماه جاری، گواهی احراز سکونت برای خودروهای نوشماره در مراکز تعویض پلاک در کل کشور صادر نخواهد شد.»

سرهنگ علی محمدی، با اعلام این خبر اظهار داشت: «تمام مالکان خودروهای نو شماره باید هنگام تحویل خودرو، مدارکی مبنی بر سکونت اعم از سند ملک یا برگه اجاره نامه را به نمایندگی‌های فروش خودروسازان تحویل دهند.»

 
 

وی‌ گفت: «کارگزاران نمایندگی‌ها از طریق سیستمی، مدارک احراز سکونت را به مراکز تعویض پلاک پلیس راهور برای شماره گذاری خودروهای نو شماره ارسال می‌کنند.»

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: «این تصمیم در راستای تسهیل در امور شهروندان اندیشیده شده است چراکه با توجه به وضعیت قرمز کرونایی مراکز شماره گذاری با ۵۰ درصد ظرفیت فعال بوده و متقاضیان با معطلی چند روزه برای اخذ نوبت در کلان‌ شهرها به خصوص تهران مواجه بودند.»

بدون پیاده شدن، پلاک خودرو خود را تعویض کنید  [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

چندی پیش رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از انجام خدمات تعویض پلاک به صورت اینترنتی در دو مرکز خاوران در شرق تهران و میثم در غرب تهران سخن به میان آورد.

گفتنی است که در این مراکز ۸۵ تا ۹۰ درصد فرآیند مربوط به شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودروها به شکل اینترنتی انجام می‌شود و تنها اقدامات مربوط به بازدید اصالت خودرو از سوی کارشناسان و پلاک‌کوبی یا فک پلاک به صورت حضوری است. این خدمات نیز در کمتر از ١۰ دقیقه ارائه شده و ارائه آن‌ها نیازمند پیاده شدن فرد از خودرو نیست.

با توجه به گفته‌های سرهنگ علی محمدی این طرح به زودی در کلان‌شهرهایی مثل اصفهان و خراسان نیز عملیاتی خواهد شد.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک: احتمال فروش نوبت به هیچ وجه وجود ندارد  [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

چندی پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که مطابق با آن یک سری افراد سودجو نوبت خود در سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک را واگذار کرده و در ازای آن مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به بازار سیاه ایجاد شده برای نوبت‌دهی در سامانه تعویض پلاک، گفت:

در سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک احتمال فروش نوبت به هیچ‌وجه وجود ندارد. برخی از افراد با مراجعه به مراکز خدمات الکترونیک با پرداخت مبالغ اندکی اقدام به دریافت نوبت از طریق این مراکز می‌کنند که در این زمینه هم مشکل خاصی وجود ندارد و قیمت‌ها براساس عرف خدماتی است که در این مراکز ارائه می‌شود.

با توجه به گفته‌های وی در یک سوم از استان‌های کشور امکان دریافت نوبت به صورت روزانه وجود داشته و در مابقی استان‌ها از جمله استان تهران نیز مشکل نوبت‌دهی به دلیل ازدیاد مراجعه‌کننده است. مراکز تعویض پلاک با افزایش ساعت کاری خود سعی در حل این مشکل دارند.

پلیس خبر داد:‌ گام تازه برای اینترنتی شدن تعویض پلاک خودرو [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که در سال‌های اخیر هوشمندسازی ارائه خدمات و برنامه‌‌ریزی برای کاهش مراجعات حضوری را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار داده، در ماه‌های اخیر اجرای طرح تعویض پلاک و شماره‌‌گذاری اینترنتی را در دو مرکز آغاز کرده است؛ موضوعی که رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا به تشریح جزئیات آن پرداخت.

سرهنگ علی محمدی با بیان اینکه هوشمندسازی خدمات پلیسی یکی از اولویت های اصلی رییس پلیس راهور ناجا است، گفت: «در همین راستا نیز طرح نوبت‌دهی اینترنتی برای دریافت خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک در تمامی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک به اجرا درآمده و مدتی است که طرح شماره گذاری و تعویض پلاک اینترنتی در دو مرکز اجرا شده و به زودی گسترش پیدا می‌کند.»

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات مربوط به شماره‌گذاری اینترنتی در مرکز شماره‌گذاری و تعویض‌پلاک خاوران در شرق تهران و مرکز میثم در غرب تهران ارائه می‌شود، گفت: «با اجرای این طرح بین ۸۵ تا ۹۰ درصد فرآیند مربوط به شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودروها به شکل اینترنتی انجام می شود و تنها اقدامات مربوط به بازدید اصالت خودرو از سوی کارشناسان و پلاک‌کوبی یا فک پلاک به صورت حضوری است که البته در این بخش نیز حتی نیازی به پیاده شدن از خودرو وجود ندارد.»

 
 
 

منبع (source)

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , نکات تعویض پلاک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : دوستان واسه همه اون زیر زده اطلاعات خودروساز ،واسه افرادی که در مرحله فاکتور شدن و کسایی که تکمیل وجه کردهم اینو زده ،نگران نباشید،با این شدتی که سایر خودروسازان دارن ماشین خارجی ثبت نام میکنن شما مطمین باشید پیامک تکمیل وجه سایپا به زودی خواهد اومد،سایپا اصلن دوست ندارع مشتری خودشو به این راحتی به بقیه بده ،صبر کنید آخر داستان خوبه انشالله
s5 - مهر27 : سلام دوستان توجه داشته باشند که ثبت نام شهریور بودن اهمیتی نداردو لطفا زمان تکمیل وجه را بفرمایید . به نظر میرسه الان بیستم مهر به بعد را دارن s5 فاکتور میکنند. البته من هم هنوز فاکتور نشدم و 27 مهر ثبت نام اقساطی و واریز وجه کردم.
ممدی : کدوم شهر هستین؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : شما فروش فوق العاده سه ماهه دی 402 بودین؟
ابوالفضل : برای همه این قسمت اضافه شده مشکلی نیست منتظر پیامک باشید
امیر : برای منم همینو زده اطلاعات بازگشتی عرضه کننده خودرو زیرش زده هیچ اطلاعاتی از سوی عرضه کننده خودرو ارسال نشده است معلوم نیست دارن چه .... میخورن واقعا
علی اس۵سلام : ثبت نام ۲۲ مهر امروز ساسی شد از فردا برای تحویل زنگ میزنم و داد و بیداد میکنم😀
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام آخر شاسی ماشین ما هم آمد
اس ۵ : شاسی بشه چند روز طول میکشه تحویل بدن؟؟
آزاد : هفته چهارم بهمن بودم تکمبل وجه ۸ اردیبهشت کردم ۱۴۲ میلیون تقریبا . ۱۱۴ هم زمان ثبت نام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : 18 دی تکمیل وجه کردم فاکتور نشدم،،کسی 18 دی فاکتور شده خبر بده
امید : سلام دوستان سوالی داشتم 48 ماه محدودیت که میگن از زمان تحویلماشینه یا زمان ثبت نام
mehdi Day : سلام دوستان از دی ماهی ها کسی هست که 21تکمیل وجه کرده و پلاک شده باشه و منتظر بارگیری به نمایندگی باشه
پارس ای ال ایکس : سلام چطور معلوم شدی بخش نامه
ف م : دوستان عزیز لطفعا راهنمایی کنید روز چهار شنبه 26 اردیبهشت چه ساعتی و جلوی کدام اداره باید حضور داشته باشیم دوباره تکرار میکنم راهنمایی کنید 26 اردیبهشت چه ساعتی و جلوی کدام اداره حضور داشته باشیم منتظر جواب هستیم
کوییک پذیرش 19 اسفند : سلام ،میشه شماره پذیرش رو اعلام کنید
معترضین پارس زمستان : قیمت ارز و طلا و خودرو بشدت رو به پائینه دوستان اگه واریز وجه نکنیم به التماس می افتند قیمت بازار وقتی رو به پائین باشه دلالان ( به ویژه دلالان ایران خودرو ) انگیزه ای برای فعالیت ندارند و خودروهای احتکار شده می مونه رو دست شون ماها همه عادت داریم به تورم و حرصِ خرید و حفظِ ارزشِ پول و اینجور چیزا اما برای یکبار هم شده بیآین خلاف جهت گذشته حرکت کنیم ماها که تا اینجاش 200میلیون ضرر کردیم و کلی با اعصاب و روانمون بازی شده و چیزی برا از دست دادن نداریم، پس فقط همین یکبار و بیآین ؛ واریز وجه نکنیم و ثابت کنیم که این قیمت و قبول نداریم
207 اتوو فلز : ممنون میشم جواب بدید
یعقوب : منم 22 فاکتور شدم ولی هنوز پلاک شده
کوییک Gxl پذیرش 19 اسفند : چه رنگی فاکتور شدید