تویوتا از وانت توندرا 2022 با موتور هیبریدی رونمایی کرد

 

تویوتا از وانت توندرا 2022 با موتور هیبریدی رونمایی کرد

 
شرکت خودروسازی تویوتا از جدیدترین محصول خود که با موتور هیبریدی کار می‌کند رونمایی کرده است.
 
این وانت که توندرا ۲۰۲۲ نامگذاری شده است، از یک موتور با مصرف دوگانه بنزینی و الکتریکی مدرن موسوم به V-6 به جای مدل مرسوم V-8 استفاده می‌کند.
 
بازار وانت‌های آمریکا عمدتا در درست خودروسازان آمریکایی نظیر فورد است که در دیترویت مستقر هستند، با این حال تویوتا در سال‌های اخیر توانسته با فروش بیش از ۱۰۰ هزار وانت در سال خود را به عنوان رقیبی برای محصولات آمریکایی مطرح کند. هرچند کارخانه ماشین‌سازی فورد با فروش سالانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار وانت F-150 که در همین دسته قرار دارد، پیشتاز بازار این رده محصولات است.
 
مسئولان تویوتا می‌گویند موتور توندرای جدید می‌تواند تا ۴۳۷ اسب بخار قدرت تولید کند که ۵۶ اسب بخار بیشتر از موتور مدل قبل و کارآیی‌اش ۴۵ درصد بالاتر از توندرا ۲۰۲۱ است. توانایی حمل بار برای این مدل تا ۸۸۰ کیلوگرم و ظرفیت بکسل نیز تا حدود ۵.۵ تن اعلام شده که نسبت به مدل سال قبل افزایش نشان می‌دهد.
 
مایک اسویرز، معاون ارشد دفتر توسعه محصولات تویوتا، در بیانه‌ای گفت: «ما یک رویکرد جدید برای توسعه وانت‌ کامیون‌های خود در نظر گرفته‌ایم و به همین خاطر مجبور شدیم در بسیاری از کارهایی که قبلا انجام داده بودیم تجدید نظر کنیم.»
 
شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهانی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای شروع به استفاده از موتورهای برقی در محصولات تولیدی خود کرده‌اند. تحلیلگران بازار خودرو می‌گویند استقبال خریداران پیکاپ‌ها و شاسی بلند‌ها در سال‌های اخیر از موتورهای هیبریدی محسوس‌تر بوده است.
 
شرکت خودروسازی فورد با موتورهای هیبریدی که آن را اکوبوست (EcoBoost) می‌نامد، توانسته در بازار خودروها سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.
 
بنابر اعلام تویوتا در طراحی وانت جدید یک صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی در جلوی داشبورد قرار داده شده و علاوه بر یک سامانه کمکی برای راننده، یک سیستم هوشمند اطلاع‌رسانی و سرگرمی نیز افزوده شده است.
 
تویوتا هنوز قیمت مدل تازه توندرا ۲۰۲۲ و میزان مصرف سوخت آن را اعلام نکرده است. با این حال گفته می‌شود قیمت اولیه این خودرو از ۳۴ هزار دلار برای مدل پایه تا ۵۰ هزار دلار برای مدل پرو (حرفه‌ای) متغیر است و مصرف سوخت این مدل نیز در شهر ۱ گالن (حدود ۳.۷ لیتر) به ازای هر ۲۰ کیلومتر و در اتوبان ۱ گالن به ازای هر ۲۷ کیلومتر برآورد می‌شود.
 
انتظار می‌رود توندرا ۲۰۲۲ در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وانت توندرا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین باز : مراقب باشید که با صبر کردن زیاد مثل پژو پارس زد حال نخورید بگن بیا بگیرید البته با قیمت ۶۰۰ تومن.اگه داری صبر کن
عارف : منم مدیر یکی از شرکت های بنز هستم، جو نده لطفا
A5 : سلام دوستان بنطرتون خرید نقدی a5انجام بدم تاخیر در تحویل داره ؟ یا تاخیرها بیشتر برای اقساطی هست.؟
کوثر الهیاری : میخام
مرضیه : بنطرتون برای ثبتنامی های جدید هم تاخیر داره ؟ من میخواستم a5بنویسم ولی الان دودل شدم
مهدی : سلام دوستان عزیز الکی شایعه نکنید خیالتون را راحت کنم اصلا شاهین اتومات مشکل گیربکس ندارد
شکایت : دوستانی که دفتر خدمات قضایی شکایت کردن برای گرفت جریمه دیرکرد، لطفا متن شکایت رو اینجا بزارن
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : از این شرکت خرید کنید بیچاره می شید به هیچکس جوابگو نیستن به بالا وصلن همش دروغ میگن ماشین برج ۷ پارسال رو تحویل ندادن دارن ثبت نام جدید میکنن
محمد : دوستانی که میگن اطلس و سهند رو واریز وجه انجام بدیم، خبر دارن هنوز اونایی که اطلس بهمن ماه تحویل 90 روزه بوده فاکتور نشدن؟!
تارااتومات : سلام دوستان برای من توی کاستومر قسمت حمل خودرو برای تحویل تیک سبز خورده به نظرتون چقد طول میکشه تا ماشین برسه نمایندگی مسافت تهران تا شهرستان هم حدود ۵۰۰ کیلومتر هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه بهمن : سلام آقا مصطفی بنده هم ثبت نامی بنام من نیست بهمن ماهی هستم تکمیل وجه از کارت خودم پرداخت کردم . از هرکارتی وبنام هرکی میتونی پرداخت کنی یادت باشه از بین درگاهای پرداختی درگاه پرداخت صادرات انتخاب کنید رمز دوم کارت بایست فعال باشد
میلاد : بخشنامه ما 4713هستش این چجوریه چرا فراخوان هنوز برا ما نیومده
دوگانه : خیلی ممنون آقا امین
207 : برا من دیشب فاکتور شد
207 : ایرادات ثبت شده پلاک: در انتظار تایید ستاد- ماده 10 دوستان کسی از این داستان خبر داره؟ از هجدهم همینجوریه پلاک نمیشه
رانا تبدیل به TU3تکمیل 20دی : سود تاخیر داشتی
دلتنگ پرهام : آقا پرهام گیج شدیم بالاخره فردا دعوتنامه اسفند میاد یا چهارشنبه؟
سورن جدید دوبهمن پرداخت وجه .تحویل دو اردیبهشت : سلام من دو بهمن پول یکجا پرداخت کردم فعلا ک خبری نیست خسته شدم
سورن جدید دوبهمن پرداخت وجه .تحویل دو اردیبهشت : سلام من دو بهمن پول یکجا پرداخت کردم فعلا ک خبری نیست خسته شدم
امین : 141/500