اگر واردات خودرو قانونی شود، ناچار به اجرا هستیم

 

اگر واردات خودرو قانونی شود، ناچار به اجرا هستیم

 
وزیر صمت گفت: اگر طرح واردات خودرو نهایتا تبدیل به قانون شود ما مکلف به اجرا خواهیم بود اما نظر شخصی من و رسمی وزارت صمت عدم واردات در شرایط فعلی کشور است.
 
رضا فاطمی امین در حاشیه نشست هم اندیشی رؤسای اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که اگر طرح واردات خودرو توسط شورای نگهبان تصویب و در نهایت تبدیل به قانون شود واکنش وزارت صمت که پیش از این نسبت به واردات موضع منفی گرفته بود چه خواهد بود، اظهار کرد: بحث قانون یک بحث جداست و بحث منطق اقتصادی یک بحث دیگر است. مسلماً هر چه در قالب قانون تصویب شود ما مجری آن خواهیم بود.
 
وزیر صمت افزود: اما نظر کارشناسی من به عنوان مقام مسئول در حوزه صنعت و البته نظر رسمی وزارت صمت این است که واردات و صادرات جریان حیات اقتصادی هر کشوری است و همانطور که صادرات می‌کنیم باید واردات هم انجام دهیم اما این فرآیند باید هوشمندانه باشد.
 
وی ادامه داد: بنابراین وقتی تراز تجاری کشور مناسب باشد من مخالفتی با واردات خودرو نخواهم کرد و معتقدم بخشی از بازار باید با خودروی خارجی تأمین شود تا در رقابت، قیمت و کیفیت شاهد بهبود باشیم.
 
فاطمی امین گفت: در شرایط فعلی که منابع ارزی محدود است اگر این منابع صرف واردات خودرو شود منجر به افزایش نرخ ارز و گرانی برای همه مردم خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که اگر تبدیل به قانون شود واکنش شما چیست گفت: اگر واردات خودرو تبدیل به قانون شد قطعاً ما ملزم و مکلف به اجرا خواهیم بود اما نظر شخصی من و نظر رسمی وزارت صمت این است که نباید در دوران گذار تصمیمی بگیریم که یک بخشی به نظرمان بهبود یابد و بسیاری از بخش‌های دیگر دچار زیان شوند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چانگان cs55🤠 : خیر فقط اونایی که اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کردند می توانند خودرو انتخاب کنند
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : سلام امروز کیا فاکتور شدن؟
مجید : سلام منم پلاک فعال ندارم واسم عدم تخصیص زده ایا کسی هست اطلاعی از این موضوع داشته باشه ممنون میشم❤️
S5ccc : اونهایی که کامنت میزارید.زیر پست من. گفتم که خیلی بی وجود هستید. چون نمی تونید حقتون رو بگیرید.فقط لات مجازی هستید متاسفم شما حتی وجود نکردیت.چیزی که خودتون گفته بودین رو انجام بدید.موندم چجور روتون میشه دوباره میاین تواین گروه.حداقل اسمتونو عوض کنید که کسی ندونه شما بودین که دیروز بلوف میزدید. ضمنا اونهایی که شهرستان بودن حد اقل میتونستن جلو نمایندگی جمع بشوند متاسفم شما طاقت شنیدن حرف حساب هم ندارید. چجوری صحبت از حق و حقوق میکنید. فکر کنم یه مشت بچه هستید که باباتون براتون ماشین خریده.
s3 مهرماه : از کجا خبر داشتن آخه که اینهمه نیرو آورده بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
s3 اصفهان : سلام دوستان. بنده اسفند پارسال قرار بود S3 اتومات تحویلم بشه که هنوز شاسی هم نشده بواسطه آشنای فامیلهای خانمم پبگیری کردیم از یکی از سرتکنسین های کرمان موتور که خبر دادند اصلا خط تولید S3 فعال نیست و مونتاژ کارها در سالن J4 و T8 مشغولند. در ضمن اون تعدادی هم که تولید شده مدتیه حمل نشده . در نهایت گفته بود اگر خیلی خوشبین باشیم امسال بغیر از J4,T8 هرخودرو شاسی بشه دست کم سه ماه بعد بدست صاحبش برسد.حالا پیش بینی برای شاسی ما گفته بود نیمه دوم خرداد چون فعلا نه موتور دارن نه بقیه وسایل برای مونتاژ فقط لاستیک و بدنه موجوده یعنی دست کم نیمه شهریور ماشین میاد دستمون.
If7 : سلام سورن دوگانه ثبت نام کردم در سامانه یک پارچه وموعد تحویل هم زده بهار ۱۴۰۳ دو بار هم پیامک تبدیل امده تبدیل نزدم کسی میدونه کی پیامک واریز میاد
ابراهیم آسوده : دوستان برای من هنوز زده ارسال به خودرو ساز.باید هنوز منتظر بمونم؟
سید : آقا مسعود تفاوت کوییک واطلس 1 عقب و جلو خودرو و چراغ ها کاملا متفاوته 2داشبورت و صفحه کیلومتر 3داشتن ساندروف که خودش40/50میلیون تفاوت قیمت تو شاهین مشاهده کنید اما شما بگو 207 موتور تیو3 چه مزیتی نسبت به اطلس دارع خود 206 تیپ دو باقیمت 610میلیون مدل402 قطعا بعنوان یک خریدار بازار آزاد حاصرم 610بدم اطلس 403تا 206موتور تیو3
محمد ش : سلام جک J7 موعد تحویل اسفند ۱۴۰۲ امروز تازه فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید : سلام دوست عزیز شما دقیقا تحویل کی بودین ؟
دی دوگانه : سلام ،،دوستان من 28 تکمیل وجه کردم ،نمیدونم چطور متوجه بشم که فاکتور شدم یا نه لطفا راهنمایی کنید
محمد : سلام آقای پرهام درست گفتی اما برعکس دعوتنامه آمد من قبول نمیکنم اگر 85گانه می خواستم 6ماه پیش قبول مکردم که
مهدیا : تورو خدا مردم آزار ندین با این گرونی و با این بدبختی اگه چیزی میدونیدبگید اخبار غلط به مردم نگید.ولی به خدا من زنگ زدم صبح نمایندگی گفت اوایل خرداد پیامک تکمیل وجه میاد واسه اسفند ماهی ها آخر خرداد هم تحویل ماشینتون هست.قسمش دادم این و گفت.
علی اسفند : چی شد آقا پرهام نیامد حالا چی شده باز
دوگانه اسفند سحر : امروز هم منتظر دعوت نامه بودم و نیومد چکار دارید به پرهام بد و بیراه میگید اون بنده خدا که نیتش خیر هست باز هم منتظر می مونم هر چی خیر هست ولی کاش توی این گروه نبودم کلا دارم این گروه رو چک میکنم ببینم دعوت نامه کی میاد واقعا سردرد گرفتم داغونم
محسن : آقا صابر تو میز خدمت تحویل زده 4 شهریور یعنی همون ماه هم دعوتنامه تکمیل وجه میاد نمیشه که والان هم که فرقش با بازار آزاد 260تومن هست یعنی بازم افزایش قیمت داره
ب ابوالفضل : اقا مبارکه چرخش بچرخه واریزی کی بودین
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : امروزتوکاستومرزده پلاک نصب شده روی صدورسندمیچرخه
مهدیا : سلام امروز زنگ زدم نمایندگی سایپا گفت اوایل خرداد پیامک تکمیل وجه میاد آخر خرداد ماشین میدن من خودم تحویل اسفند هستم .به امید روزی که همه اونایی که چشم انتظار هستن ماشین هاشون بیاد .