سلامت موتور خودرو خود را با روغن موتور پارانوکس تضمین کنید | پترونام سهند

 

سلامت موتور خودرو خود را با روغن موتور پارانوکس تضمین کنید | پترونام سهند

 

رپورتاژ- موتور، قلب خودرو شماست. برای این که خودرویی بتواند به درستی کار کند باید موتوری سالم داشته باشد؛ بنابراین نگهداری از موتور خودرو و مراقبت از آن بسیار مهم و ضروری است. روغن موتور یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای موتور خودرو است.

استفاده از یک روغن موتور مناسب می‌تواند کارکرد موتور خودرو شما را به طرز چشمگیری افزایش و راندمان آن را بهبود ببخشد. در این مقاله پس از بررسی وظایف و انواع روغن موتور ، به بررسی روغن موتور پارانوکس محصول نانویی شرکت پترونام سهند خواهیم پرداخت.

روغن موتور

روغن موتورها از ترکیب روغن پایه نفتی به علاوه افزودنی‌ها به دست می‌آیند. معمولا کیفیت روغن موتورها براساس افزودنی‌های آن‌ها مشخص می‌شود. این ترکیبات در روغن موتورهای مختلف با هم متفاوت است و همین باعث تمایز در کیفیت و کارایی روغن موتورها است.

وظایف روغن موتور

روغن موتورها وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. کیفیت روغن موتور رابطه مستقیمی با نحوه عملکرد موتور خودرو دارد. بنابراین باید در انتخاب نوع روغن موتور بسیار دقت کنید. برخی از وظایف روغن موتورها عبارت‌اند از:

  • روانکاری و کاهش اصطکاک

می‌توان گفت اصلی‌ترین و شاید مهم‌ترین وظیفه روغن موتور، روانکاری و کاهش اصطکاک است. از آن جایی که موتور خودرو از اجزای متحرکی ساخته شده است، این اجزا در هنگام کار کردن به هم ساییده شده و بین آن‌ها اصطکاک ایجاد می‌شود. استفاده از روغن موتور مناسب باعث می‌شود تا لایه‌ای با ضخامت مناسب بر روی قطعات موتور ایجاد شده و باعث کاهش ساییدگی و اصطکاک بین آن‌ها شود.

  • کاهش مصرف سوخت

استفاده از روغن موتور مناسب خودرو باعث می‌شود تا در لحظه استارت، زمان رسیدن روغن به موتور خودرو، کمتر شده و در نتیجه مصرف سوخت شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

  • پاک کنندگی موتور

در اثر احتراق سوخت، و تجزیه روغن، ترکیبات و ذراتی به وجود می‌آیند که باعث کثیف شدن موتور خودرو می‌شوند. یکی از وظایف روغن موتور مناسب خودرو، این است که باعث تعلیق این ذرات و در نهایت باعث پاک سازی موتور خودرو خواهد شد. در صورتی که از روغن موتور مناسبی استفاده نکنید، این مواد در موتور رسوب کرده و باعث آسیب به آن خواهد شد.

  • جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی

روغن موتور خودرو از جنس فلزی است، از آن جایی که برای کار کردن موتور، سوخت باید با اکسیژن همراه شود، بنابراین موتور ماشین در معرض زنگ زدگی و خوردگی قرار دارد. روغن موتور مناسب خودرو از سطوح قطعات فلزی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی، محافظت می‌کند.

  • انتقال حرارت

موتور خودرو در حین کار کردن و در اثر اصطکاک ایجاد شده بین اجزا، داغ می‌شود. روغن موتور با خارج کردن بخشی از حرارت ایجاد شده به سیستم خنک کننده، در خنک کردن موتور خودرو کمک می‌کند.

روغن موتور پارانوکس

شرکت پترونام سهند و روغن موتور

پیشرفت علم و آگاهی و نیز پیشرفته‌تر شدن موتور ماشین‌ها باعث شد تا متقاضیان و در پی آن‌ها تولید کنندگان روغن موتور به فکر افزایش کیفیت و کارایی روغن موتورها باشند. در این بین برخی از شرکت‌های بزرگ با استفاده از فناوری پیشرفته نانو، اقدام به تولید روغن موتورهایی با کیفیت بسیار بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد کردند. روغن موتور پارانوکس، روغن موتوری است که با استفاده از فناوری‌های نانو تولید و به بازار عرضه می‌شود.

این محصول ایرانی ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی دارد که باعث شده تا در سرتاسر کشور و حتی خاورمیانه شهرت خاصی پیدا کند. همان طور که اشاره شد، روغن موتور انتخابی شما باید کاملا با خودروتان مناسب باشد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. تنوع بالای روغن موتور پارانوکس باعث شده تا تمام افراد با هر نوع خودرو و شرایطی بتوانند از آن استفاده کنند.

ویژگی‌های روغن موتور پارانوکس

روغن موتورهای پارانوکس ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که موجب تمایز آن‌ها از سایر روغن موتورها شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن موتور پارانوکس این است که با ایجاد یک لایه محافظتی در اطراف موتور خودرو، باعث محافظت خودرو از آسیب‌های احتمالی می‌شود. برخی از ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد روغن موتور پارانوکس عبارت‌اند از:

  • افزایش طول عمر موتور خودرو
  • کاهش مصرف سوخت خودرو تا 20%
  • استارت آسان در هوای سرد
  • کاهش دمای موتور خودرو
  • افزایش شتاب خودرو
  • بهبود عملکرد موتور خودرو
  • جلوگیری از زنگ زدگی شیمیایی
  • آب بندی فواصل میان اجزای موتور
  • روانکاری قطعات موتور موتور
  • کاهش اصطکاک بین اجزا موتور
  • به حداقل رساندن صداهای ناهنجار حین کار کردن موتور خودرو
  • و بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر

مواردی که گفته شد تنها بخشی از مزایای روغن موتور پارانوکس بود. تنها با یک بار استفاده از روغن موتور پارانوکس، تغییرات کلی عملکرد موتور خودرو خود را متوجه خواهید شد و دیگر دغدغه‌ای در انتخاب روغن موتور نخواهید داشت.

شرکت پترونام سهند

کاسترول، پترونام سهند، موبیل1 و شل

شرکت پترونام سهند یکی از شرکت‌های برتر جهانی است که اقدام به تولید روغن موتورهایی با ادتیوهای نانو کرده است. درحال حاضر شرکت‌هایی مانند کاسترول، شل، پترونام سهند و موبیل1 از این دانش بهره گرفته‌اند. پترونام سهند با به کارگیری دانش و فناوری و تجربه اساتید دانشگاهی و متخصصان ماهر خود توانسته بهترین روغن موتورها را با بالاترین کیفیت تولید و در نتیجه رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

منبع: https://petronam.co/

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , روغن موتور پارانوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
DA : ▫تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز ▫اعلام دعوتنامه پیشنهادی ساینا.اس دوگانه سوز 🔻مشتریان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه ۱۴۰۲ بود، همین خودرو، مطابق قرارداد و مهلت زمانی ۱۵ روزه برای تکمیل وجه با قیمت ۲۸۷ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد. 🔗 saipanews.com/news/id/23602 🆔 @saipanews_com
عادل : برا خودمم تاحالا چند بار تاریخ آماده برای صدور فاکتور تغییر کرده آخرین تاریخش هم برای پنج اردیبهشت هست با پشتیبانی که تماس گرفتم گفتن به خاطر همین موارد هست هرچند ایران خودرو هیچ کدوم از حرفهاشون راست نیست احتمالن اینم دروغ گفتن😑😑
mhd S3 : روال ثبت شکایت تعزیرات چطوری هستش؟.من ماشین رو بگیرم دادگستری شکایت می کنم برای تاخیر بدبختی ما شهرستانی ها که فقط یه نمایندگی داریم اینه که نمایندگی با هامون سر لج افتاده پیگیری می کنی تازه شاکی هم هستن ولی تهران و بقیه شهرا بزرگ چنتا نمایندگی دارن
mhd S3 : دو نفر فکر کنم تحویل گرفتن تو تاریخچه همین گفتگو ها چک کنی میبینی
T8 : بله ، برا تحویل هم باید با نمایندگی در تماس باش تا بارگیری کنن بیاد برسه زمان میبره
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد اتومات : امروز دقیقا 90 روزه واسه کوییک اتومات تکمیل وجه کردم. هیچی معلوم نیست.
محسن 207دنده اسفند : ن عزیز 8تومان
م : سلام امروز رفتم. نمایندگی شهرمون گفت. که معلوم نیست شاید ده روز دیگه شاید یه ماه دیگه یعنی واقعا نمیدونن. کی میاد یا نمیخوان. بگن
207 پانو : شما هنوز فاکتور نشدی ؟ چندمی ؟
207 : بعد تحویل خودرو میتونی همون نمایندگی نقد یا اقساط انجام بدید
یوسف : سلام سایناجی ایکس زمستان1403هستم کی پیامک میادقبلاپیام امده براساینا85گانه واریزنکردم ممنون میشم اگه جواب بدیدزنگ زدم میگن50 و50هست
اسفند دوگانه : سلام برا من الان از نمایندگی زنگ زدن گفتند دعوت نامه ساینا تک برات اومده پیشنهادیه اگه میخوای بیا تکمیل وجه کن ،چی میگن بعد دوسال
رانا : تشکر
29 اسفند : سلام دوست عزیز اگر کارت طلایی انتخاب نکنید حدود 9 ملیون باید واریز بکنی اگر کارت طلایی انتخاب بکنی حداقل 12 15 باید واریز بکنی
207 پانو : 8تو خورده ای نزدیک ب 9 تومن