ورشکستگی واحدهای تولید تایر با مقاومت در افزایش قیمت

 

ورشکستگی واحدهای تولید تایر با مقاومت در افزایش قیمت

 
افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر، هزینه های تولید برای فعالان این صنعت را با رشد همراه کرده است. بر همین اساس پیشنهاد افزایش قیمت برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدکننده ارائه شد که سازمان حمایت با آن موافقت نکرد.
 
بار دیگر نایب رئیس انجمن صنعت تایر ایران ضمن تشریح عوامل تاثیرگذار بر افزایش هزینه‌های تولید و به ویژه مشکلات در واردات مواداولیه خارجی مورد نیاز و افزایش چشمگیر هزینه‌های حمل‌ونقل، خواستار تایید افزایش قیمت‌ها توسط سازمان حمایت شد.
 
عبدالله شهریوری دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت تایر درباره این موضوع به خبرنگار «خودروکار» گفت: در حال حاضر دیگر بحث افزایش 15 درصدی قیمت مطرح نیست بلکه پیشنهاد افزایش دو مرحله ای، مرحله اول 20درصد و دوم 10 درصد مطرح است که در مجموع با توجه به افزایش شدید قیمت مواد اولیه افزایشی 30 درصدی مطرح شده است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت تایر دچار مشکل شده زیرا تمام مواد اولیه با افزایش قیمت شدیدی همراه شده، در حالی که افزایش قیمت تایر آخرین بار در آبان ماه سال گذشته انجام شده است.
 
شهریوری در ادامه با تاکید بر موضوع افزایش قیمت تایر بیان کرد:  اگر نگاهی به قیمت مواد اولیه ای که در بورس عرضه می شوند داشته باشیم خواهیم دید، در یک سال اخیر با افزایش قیمت های چند برابری همراه بوده اند. درنتیجه تایر نیز به ناچار مجبور به افزایش قیمت است.
 
وی افزود: از سویی دیگر در سال جاری با افزایش حقوق و دستمزدها و هزینه های سرباره مواجه بودیم که بر قیمت تمام شده موثر است.
 
به گفته دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت تایر، امروز کارخانه ها ناچار به افزایش قیمت هستند در غیر این صورت ممکن است به مرز ورشکستگی برسند. بسیاری از کارخانه های تایر سازی با این افزایش قیمت به نقطه سر به سر خواهند رسید و این حاکی از آن است که در حال حاضر در نقطه زیان قرار دارند.
 
وی اظهار کرد: حال در چنین شرایطی چرا نباید قیمت تایر افزایش قیمت داشته باشد وقتی قیمت مواد اولیه با رشد شدید قیمت ها همراه بوده اند.  بررسی این قیمت ها در بورس به خوبی قابل انجام است، البته فراموش نکنیم مواد اولیه با ارز نیمایی خریداری می شود و همین موضوع باعث شده تا کارخانه ها توانی برای نوسازی ماشین آلات نداشته باشند.
 
آن طور که پیداست در صورتی که سازمان حمایت با افزایش قیمت تایر موافقت نکند بسیاری از واحدها با مشکل تامین نقدینگی مواجه و همین موضوع می تواند آنها را به مرز تعطیلی بکشاند.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تولید تایر , قیمت تایر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسام : اقا هادی برا شما اینجوری جواب دادن من زنگ زدم امروز گفتن ماشین هست بهتون میدیم فقط باید منتظر باشین لطفا انرژی منفی به دوستان ندین
امیر : داداش خبری شد همینجا یه اطلاع بده،خیلی ممنون
م.م.م.م : در ضمن اینم بگم اون اقای رجایی که امروز شما دیدید و کد ملی بهشون دادید هیچ سمتی نداره و هیچ اطلاعاتی نداره شما باید میرفتی پیش اقای موسوی که انگار امروز سرشون شلوغ بوده و دسترس نبوده . اگه بهتون گفتن شما لیست انتظاری صحیح نیست و اقای رجایی اطلاعات درست ندارن شما باید بری پیش ضیغمی یا موسوی .
آریسان : کسی اینجا نیست بگه مثلا مال ما ۱۹ فروردین بوده فاکتور شده یا ۱۸ اسفند ی؟
محمد : دوست عزیز شما که تهرانی ما حاضریه کرایه زبانتون هم بدیم. این که نمیگیم به نظرم کم لطفی هست. شما اول بروید بعد ما را چند شبانه روز توی راه بکشید تهران. ک
Iman : سلام .من موعد تحویلم اسفند بود ۸ بهمن هم تکمیل وجه کردم ولی هنوز تو مرحله آماده صدور فاکتور هست که تاریخش هرچند وقت یه بار تغییر می‌کنه کلا میدونم فعلا ها تحویل نمیشه خیلی زود بخوان بدن تا تیر ماه میدن که بازم بعید می‌دونم
محمد : خدا رو شکر مشکل شما حل شد!!!!!
j4 مشکی : چون مدلش 1402 هست یعنی آماده هست دیگه باید دید کی بارگیری میشه
مسلم S3 : حداکثر همون ۶۰ روز کاری، جی۴ تأخیری نداره مگر استثناء پیش بیاد یک هفته ده روز
حسام : چرت و پرت خودت میگی هر کی نیومده خوب کرده مشکل داشته نیومده تو چرا جوش میکنی رفتی برا کار خودت رفتی چرا اینجا توهین میکنی شخصیتتو نشون نده جواب هم هر چی بوده بیخود میکنی اگه اعلام کنی ب بقیه عجب
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین موتورجدیدتحویل20خرداد : امروز همینجوری الکی تاریخ آماده سازی برا فاکتور بروز شد. عجیب بود
ایکس 33 اتومات : سلام ببخشید تخصیص تا فاکتور چقدر چقدر زمان میبره لطفا جواب دهید
منطق : اگه ی کاری نکردید تولید پژو پارس متوقف بشه بجاش تبدیل اجباری بذارند،حالا ببینید کی گفتم،هی بگید قیمت قیمت
توجه توجه توجه توجه : امروز خانم‌پریسا پویایی یکی از سهامداران خدا نشناس ایران خودروطی نامه ای که به شورای رقابت مینویسه همه ما ینی خریداران پارس را دلال خطاب کردند و خودشان را خیر خواه رهبری دانسته اند وما را کسانی که میخواهیم به اقتصاد مملکت ضربه بزنیم خطاب کردند وجالب این که در اخر نامه نوشته که ما باگران کردن خودرو میخواهیم پول حرامی که بواسطه دلالی برسر سفره مردم میرود جلوگیری کنیم‌واقعا که نظر شما چیه؟
آریزو5 : سلام بله من 90روزکاری ردشده ‌کسی جوابگونیست شرکت تلفناش نمیگیره نمایندگی میگه 10روزبه 10روزصبرکن
حقیقت : یک روز مشخص کنیم و یک تجمع مصلحت آمیز جلوی دفتر رئیس جمهور محترم انجام بدهیم ولی تعداد بالا به حرف چند تا مریض گوش ندهید که می گویند نیاز به تجمع نیست و اعلام می کنند که ما نمی آیم و بقیه رو هم از تجمع منصرف می کنند اون بنده خدا که می گفت من چند تا کارگر می آورم واسه تجمع چرا یک عده‌ای مسخرش کردنند ولی بخدا ما باید یکبار واسه ای آخرین بار تجمع رو انجام بدهیم این حق ماست و در مملکت ما حق گرفتنی شده نه دادنی برای یک روز برنامه ریزی کنیم تا ثابت کنیم که ما دنبال حقمان هستیم
حقیقت : یک روز مشخص کنیم و یک تجمع مصلحت آمیز جلوی دفتر رئیس جمهور محترم انجام بدهیم ولی تعداد بالا به حرف چند تا مریض گوش ندهید که می گویند نیاز به تجمع نیست و اعلام می کنند که ما نمی آیم و بقیه رو هم از تجمع منصرف می کنند اون بنده خدا که می گفت من چند تا کارگر می آورم واسه تجمع چرا یک عده‌ای مسخرش کردنند ولی بخدا ما باید یکبار واسه ای آخرین بار تجمع رو انجام بدهیم این حق ماست و در مملکت ما حق گرفتنی شده نه دادنی برای یک روز برنامه ریزی کنیم تا ثابت کنیم که ما دنبال حقمان هستیم
پیش فروش ابان : فاکتور 6فروردین 11526136 پیش فروش ابان نمیدونم کی پلاک میشم
مهدی دی : 096550 اونایی که جواب میدن معلوم نیست چند چند هستن با خودشون کلا پرت هستن من بیست ویکم زنگ زدم گفتم چرا برا دی ماهی 166میلیون اومده میگه به خاطر سال جدید و مالیات وارزش افزوده گفتم مالیات وارزش افزوده 3_4میلیون بیشتر نیست به من میگه اشتباه میکنی!
207اتومات سقف فلز موعدسی دی : باسلام ادرس دقیق پیج بیزحمت میذارین