تاکسی هوایی عمودپرواز هیوندای، سوپرنال نام دارد

 

تاکسی هوایی عمودپرواز هیوندای، سوپرنال نام دارد

 

هیوندای مدتی است که برای توسعه تاکسی‌های هوایی عمود‌پرواز (eVTOL) خود تلاش می‌کند و حالا در همین راستا شرکتی به نام سوپرنال را صرفا برای توسعه این تاکسی‌های هوایی اختصاص داده است.

سوپرنال نامی است که هیوندای برای تاکسی هوایی عمود‌پرواز خود انتخاب کرده و این لغت در لاتین به معنی آسمانی یا کیفیتی بی‌رقیب است؛ انتظار می‌رود که این هواپیمای برقی در سال ۲۰۲۸ (۱۴۰۷) به بازار عرضه شود. سوپرنال به گفته هیوندای تنها یک هواپیمای برقی نیست؛ چشم‌انداز گروه هیوندای ساخت اکوسیستمی برای حمل و نقل است که به کمک اپلیکیشنی برای هماهنگ و رزرو تاکسی بتوان از آن استفاده کرد.

به گزارش newsatlas، این اکوسیستم می‌تواند شامل اسکوتری برقی، تاکسی هوایی عمود‌پرواز یا خودروی سواری باشد. هیوندای قصد دارد بعد از ساخت تک تک قطعات توسط شرکت‌های تابعه خود، آن‌ها را با نرم‌افزاری هوشمند به هم متصل کند.

اکوسیستم هواوی می‌تواند مانعی بر سر راه پیشرفت خودروهای خودران باشد؛ چراکه در این اکوسیستم مالکیت خودرو دیگر معنایی نخواهد داشت و خودرو‌ها تنها ابزاری برای خدمت‌رسانی محسوب می‌شوند.

eso2

 

دفاتر اداری سوپرنال در قلب ترافیک ایالات متحده، مناطق واشنگتن دی سی و سراسر کالیفرنیا قرار دارند و این شرکت این روزها روی انجام کارهای حقوقی و سیاسی جابجایی هوایی در ایالات متحده تمرکز کرده است. فرایند دریافت گواهینامه برای تاکسی‌ها برقی سوپرنال تازه از سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) آغاز می‌شود؛ این در حالی است که شرکت‌های پیشرفته‌ای مانند Joby Aviation همین حالا هم در حال برنامه‌ریزی برای شروع خدمت‌رسانی هستند.

با اینکه هواپیماهای برقی سوپرنال تا سال ۲۰۲۸ (۱۴۰۷) نمی‌تواند به مشتریانش خدمتی ارائه کند، اما به نظر می‌رسد فناوری‌های کاملاً جدید به کار رفته در محصولات سوپرنال، ارزش این انتظار را داشته باشند.


عامل دیگر ممکن مربوط به زمان بهره‌برداری سیستم‌های پیل سوختی هیدروژنی باشد. پیل سوختی هیدروژنی، نوعی مبدل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی که از بازده بالایی برخوردار است.یکی از عواملی که پروسه تولید انبوه تاکسی‌های هوایی سوپرنال را به تعویق انداخته است، اجرای این خدمت‌رسانی به صورت مستقل از راننده است؛ سوپرنال در نظر دارد تا تاکسی‌های هوایی خود را از همان روز اول به صورت خودکار و بدون نیاز به راننده به بازار عرضه کند.

کره جنوبی و ژاپن برای ساخت اقتصادی بر پایه این مبدل بسیار خوش‌بین هستند و سوپرنال نیز در نظر دارد تا از متخصصان نیروگاه هیدروژنی HTWO برای استفاده از این سیستم‌ها استفاده کند.

سوپرنال قصد دارد تا از اعتبار هیوندای حداکثر استفاده را ببرد. این شرکت برای بهبود همه جنبه‌های زنجیره تأمین و عملیاتش، با بوستون داینامیکس نیز همکاری می‌کند و هدفش تولید عمودپرواز‌هایی با نرخی بی‌سابقه برای صنعت هوافضا است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , تاکسی هوایی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
با درود : آقا مصطفی درسته میفرمایید بعد یک ماه تکمیل وجه ولی منظور یک ماه کاری هست .به جز ایام تعطیلات رسمی . ممکن هست یک هفته ایی یا بیشتر تاخیر در تحویل باشه .
زهرا : من هم شرایط شمارو دارم، شهریور ماه ثبت نام کردم، دی ماه تسویه کامل انجام شده ولی هیچ خبری از شاسی نیست
جهان : طی چند روز پیش رو برات شاسی میزنن
یاشار : خدایی اطلس میگن خوبه ولی نمیدونم ارزش خرید داره یا نه لطفا اگه کسی بتونه یه راهنمایی کنه ماشینه خوبی هس یا نه من خودم کویک Rداشتیم خیلی عالی بود اگه مثل کویک باشه دیگه خیلی خوبه دوستان ایا اطلس ارزش خرید رو داره یا نه و مشتریش خوب هس یا نه لطفا یه کسی راهنمایی کنه ممنون
مصطفی : سلام دوستان یک ماه دقیق بعد از تکمیل وجه تحویل میدن یک روز هم دیر تر نمیدن انقد نگران نباشید
مهرداد۷۵ : دوستان ظاهرا اونهایی که پیش فروش بودن را نسبت به فروش فوری ها دیرتر فاکتور میکنن بخاطر همین تاریخ تحویل بعضی عقب جلو شده فروش فوریها تا ۲۴ فاکتور شدن
رادمهر : پیش فروش ۱۲ درصد فروش فوری ۱۴ درصد
تارا پنج دنده مشکی : سلام دوستان من تحویل 6بهمن هستم ولی هنوز فاکتور نشدم از دوستانی که تجربه دارن به نظر شما کی فاکتور میشم ممنون از لطفتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : تاریخ صدور فاکتور دوباره بروز شد
دنا : سلام دوست عزیز مبارک باشه به سلامتی و دل خوش استفاده کنی
چ : درجواب علی:ایول
محمد : سلام دوستان کسی میدونه کارت سوخت روبایدچطوری تحویل بگیرم
محمد فوق العاده اسفند : پذیرش 11677371فاکتور شدم.
207 : دوستان خواهشا راهنمایی کنید از کجا میشه فهمید آژانس حمل خودرو رو؟ خواهشا اگه کسی میدونه بگه از کجا باید پیدا کنیم؟؟
کوییک : بابت بیمه ریختیم همنو پس میدن
اکبر : هیچی بخدا احد واحد
علی اصغر : سلام . دوستان من هم دارم میام تو راه هستم . خواهش می کنم همه بیان امروز
حمید هایما اس5 : سلام دوست عزیز.تا زمانیکه خودرو فاکتور نشده سود تاخیر محاسبه نمیشه.بنا بر گفته کارشناسان ایران خودرو اس5 فقط شامل افزایش حق بیمه میشه.ضمنا بنده قسمت پرداخت وجوه میزنم نوشته ردیف قرداد بدهی ندارد.