جک T8 یا کرمان موتور KMC بنزینی و دیزلی؛ مشخصات، امکانات و قیمت در ایران

 

جک T8 یا کرمان موتور KMC بنزینی و دیزلی؛ مشخصات، امکانات و قیمت در ایران

 

محبوبیت جک S۵ در بازار ایران، شرکت واردکننده را به ایجاد تنوع در محصولات برند JAC چین تشویق کرده است. وانت پیکاپ دوکابین جک T۸، با دونوع پیشرانه‌ی بنزینی و دیزلی در ایران عرضه می‌شود.

خودروسازی جک یا به بیان صحیح‌تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند، کمتر از ۱۰ سال سابقه‌ی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و پیش‌تر بر تولید کامیون‌های سایز متوسط تجاری متمرکز بوده است. تنوع سبد محصولات جک، قابل تأمل است و امروزه چهار مدل سواری J۴ ،J۵ ، J۶ و A۶۰، همراه‌با چهار شاسی‌بلند S۲ ،S۳ ،S۵ و S۷ را شامل می‌شود. از سویی دیگر، دو مدل وانت پیکاپ (T6 و T8) و پنج نوع ون مختلف هم در سبد جک وجود دارند که می‌توانند برای بازار ایران جذاب باشند. این خودروساز چینی، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای هم بر محصولات تمام الکتریکی داشته است و درحال‌حاضر یک مدل سواری و یک مدل کراس‌اور برقی تولید می‌کند. در مجموع، تیراژ تولید جک حدود ۶۰۰ هزار دستگاه در سال است و عمده‌ی محصولات آن، در بازار داخلی چین فروخته می‌شوند.

برخلاف بسیاری نقاط جهان، بازار وانت‌ها در ایران رونق چندانی ندارد. کارخانه‌ها و صنایع، کامیون‌های کوچک (کامیونت) را به وانت‌ها ترجیح می‌دهند و فعالان عرصه‌ی کشاورزی هم کاملا وفادار به وانت‌های ارزان‌قیمت ساخت داخل مثل وانت پیکان و زامیاد هستند. با این اوصاف، عدم تقاضا برای وانت‌های ساخت هاوال، فوتون و آمیکو در سال‌های اخیر، امر عجیبی نیست؛ اما کرمان‌موتور تلاش می‌کند تا با تکیه بر سابقه‌ی خوب خود در مونتاژ و خدمات پس از فروش محصولات جک، آغازگر تغییری مثبت و موفق در این روند باشد.

وانت جک قدیمی

خودروسازی جک، از سال ۲۰۱۱ با معرفی مدل رنی (Reni) تولید وانت را آغاز کرد. از سال ۲۰۱۴ با عرضه‌ی T۶، صادرات وانت‌های جک به خارج چین شروع شد و سال ۲۰۱۸ هم T۸ به تولید رسید. البته جدیدترین مدل، فروش گسترده‌ای مشابه T۶ در بازار روسیه و شرق آسیا ندارد؛ هرچند که بزرگ‌تر، قوی‌تر و مجهزتر است.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی جک T8 کرمان موتور

وانت پیکاپ T8 با ابعادی به طول ۵۳۲۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۸۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف استاندارد ۱۸۳۰ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۳۰۹۰ میلی‌متر تولید می‌شود. قسمت بار، یک مربع با اضلاع ۱۵۲۰ میلی‌متر است که از کف تا لبه‌ی درپوش، ۴۷۰ میلی‌متر فاصله دارد. طراحی وانت پیکاپ T۸ به گونه‌ای است که بعد از بارگیری مجاز، فاصله‌ی ۲۲۰ میلی‌متر بین بدنه تا سطح زمین حفظ شود. این خودرو، در مدل‌های مختلف تک یا دو دیفرانسیل، ۱۸۲۵ تا ۱۹۴۰ کیلوگرم وزن خالص دارد. شرکت سازنده، وزن قابل حمل در قسمت بار جک T۸ را ۹۰۰ کیلوگرم عنوان کرده است.

جک T8 کرمان موتور KMC

طراحی خودرو در نمای رو‌به‌رو، ترکیبی از مدل‌های امریکایی و آسیایی، تحت تاثیر هایلوکس به‌نظر می‌رسد. چراغ‌های اسپرت با گوشه‌های تیز، الهام‌گرفته از تویوتا هایلوکس و جلوپنجره‌ی بزرگ با مواد براق کروم، یادآور وانت‌های امریکایی مثل محصولات GMC است. از دیدگاه نگارنده، تأکید و اصرار طراحان خودروسازی جک به جلوپنجره‌های عریض و طویل، شبیه آنچه در کراس‌اور S۳ دیده‌ایم، به زیبایی خودرو آسیب می‌زند. از نکات مثبت در نمای جلو، می‌توان به نوار LED روشنایی روز و مه‌شکن‌های مثلثی در گوشه‌های سپر اشاره کرد که ضمن استفاده‌ی معقول از مواد سیاه‌رنگ پلاستیکی، حس یک وانت مدرن را به بیننده می‌دهد.

جک T8 کرمان موتور KMC

نمای جانبی و پشت T۸ ساده و معمولی هستند. مشابه وانت‌های ساخت نیسان که هنوز در ایران تردد می‌کنند، چراغ‌های عقب T۸ هم حالت عمودی و رنگ قرمز دارند. معدود نسخه‌های دیده شده از این وانت در ایران، رینگ‌های آلومینیوم ۱۸ اینچ، پوشش پلاستیک سخت در قسمت بار، گیره‌های نگه‌دارنده‌ی طناب در طرفین، رکاب ورود به کابین و تک‌دستگیره‌ برای بازگشایی درپوش عقب دارند که نشان می‌دهند وانت T۸ از امکانات مرسوم در وانت‌های استاندارد برخوردار است.

طراحی داخلی و نمای کابین جک T8 کرمان موتور

برخلاف نمای بیرونی، نمی‌توان فضای کابین T۸ را چندان زیبا و چشم‌نواز دانست. طرح سیلندری برای پنل پشت فرمان، قدیمی به‌نظر می‌رسد و ترکیب ادوات روی داشبورد هم مشابه وانت‌های مدرن دنیا نیست. در تصاویر رسمی، علاوه‌بر صندلی‌ها، چرم مصنوعی برای بخش میانی داشبورد و بخش‌هایی از تودری‌های جلو وجود دارد که حس خوبی به سرنشینان می‌دهد.

JAC T8 وانت جک

طراحی KMC T8 کرمان موتور در کابین، کم‌هیجان است. نمایشگر لمسی ۸ اینچ و ادوات نقره‌ای رنگ تزئینی روی داشبورد، احتمالا تنها موارد جالب توجه برای راننده‌ی این وانت هستند. این خودرو مجهز به استارت دکمه‌ای است اما ترمز دستی اهرمی و غیر برقی دارد که برای مدل‌های امروزی، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

جک تی 8 کرمان موتور JAC T8

فضای داخلی جک T8 از سال ۲۰۲۰ متحول شده است. شرکت چینی با تغییرات گسترده در نمای داشبورد و ادوات الکترونیک کابین، وانت T8 را ارتقا داده اما این مدل جدید، هنوز به ایران وارد نشده است. پیکاپ جک، همراه نمایشگر لمسی بزرگ‌ و پنل پشت فرمان دیجیتال در چین و روسیه فروخته می‌شود.

مشخصات فنی جک T8 کرمان موتور

وانت T۸ با ۲ نوع پیشرانه‌ی بنزینی و دیزل در چین تولید می‌شود. باتوجه‌به سازگاری بعضی خودروهای گازوئیل‌سوز چینی با سوخت ایران مثل وانت فوتون تونلند که توسط ایران‌خودرو مونتاژ شد، عرضه‌ی T۸ دیزلی در کشورمان بعید نیست. علاوه‌بر این، نسخه‌ی دیزلی T۸ نسبت به مدل بنزینی، پیشرانه‌ی ضعیف‌تر، مصرف سوخت کم‌تر و قیمت پایین‌تری دارد. این وانت با پیشرانه‌ی توربوشارژ بنزینی ۲ لیتری، قدرت ۱۷۴ اسب‌بخار در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر از ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.

مدل دیزلی، با پیشرانه‌ی توربوشارژ  ۱/۹ لیتری، ۱۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. باتوجه‌به وزن و شرایط آیرودینامیک وانت T۸، می‌توان پیش‌بینی کرد که مدل توربوشارژ بنزینی در زمان ۱۲ تا ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و نسخه‌ی دیزلی، حدود ۱۶ ثانیه پس از شروع حرکت چنین سرعتی داشته باشد.

در  دی‌ماه ۱۳۹۹ کرمان موتور اقدام به پیش‌فروش جک T۸ با پیشرانه توربوشارژ بنزینی، سیستم دو دیفرانسیل و جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی جک T8 کرمان موتور

از نکات جالب توجه در فهرست امکانات جک T۸ که در منابع چینی دیده می‌شود، فقدان جعبه‌دنده‌ی خودکار است. این احتمال وجود دارد که وانت جک در آینده با جعبه‌دنده خودکار وارد ایران شود؛ اما نسخه‌های اصلی این خودرو، مجهز به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی است.

جک T۸ با ۲ نوع سیستم تک یا دو دیفرانسیل تولید می‌شود. همراه‌با تایرهایی به پهنای ۲۶۵ میلی‌متر و فاق ۶۰ درصد، نسخه‌ی دو دیفرانسیل می‌تواند قابلیت‌های خوبی در مسیرهای سخت خارج جاده داشته باشد. طراحی بدنه و فاصله‌ی چرخ‌ها تا لبه‌ی سپرها، به‌شکلی است که شیب جاده با ۳۰ درجه در جلو و ۲۲ درجه در عقب، به‌راحتی طی می‌شود. علاوه‌بر این، نسخه‌های دو دیفرانسیل جک T۸ با قفل برقی برای دیفرانسیل عقب، قابل خرید هستند که مزیت مهمی برای حرکت در مسیرهای لغزنده و ناهموار خواهد بود.

جک تی 8 کرمان موتور JAC T8

نسخه‌های آپشنال از جک T۸، علاوه‌بر ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم تقسیم نیروی ترمز (EBD)، مجهز به فناوری مدیریت تعادل (ESC) نیز هستند که نقش مهمی در جلوگیری از واژگونی یا انحراف خودرو هنگام ترمزگیری در مسیرهای لغزنده دارد. هشدار خروج از خط (Lane Departure Warning)، حسگر فشار باد تارها، ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو، حسگر هشدار برخورد در جلو و عقب، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه همراه‌با دوربین ضبط فیلم پشت آینه میانی، دیگر آپشن‌های جک T۸ هستند.

فهرست امکانات وانت جک T8 در وب سایت رسمی کرمان  موتور به این شرح است:

  • صندلی کمک راننده با تنظیم دستی در ۴ جهت
  • شیشه بالابر برقی Power Window
  • گرمکن شیشه عقب
  • تهویه مطبوع دستی
  • محافظ قسمت بار
  • رکاب جانبی
  • چراغ روشنایی در روز
  • تریم داخلی مشکی
  • سیستم پخش MP5 با ورودی USB
  • دارای ۶ بلندگو
  • Bluetooth
  • عایق درب موتور
  • جک بادی نگهدارنده درب موتور
  • کروز کنترل
  • سیستم ورود بدون کلید
  • استارت دکمه ای
  • اتولایت
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
  • چراغ های جلو زنون
  • چراغ های عقب LED
  • مه شکن جلو و عقب
  • آینه های جانبی با تنظیم برقی و دارای گرمکن
  • فرمان هیدرولیکی با پوشش چرمی
  • قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت
  • کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان
  • تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر
  • کامپیوتر سفری
  • صندلی چرمی
  • صندلی راننده با تنظیم دستی در ۶ جهت
  • سیستم ترمر ضد قفل ABS
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • سیستم کمکی ترمز اظطراری BOS
  • سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
  • سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
  • سیستم کنترل کشش TCS
  • سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC
  • سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • قفل مرکزی و قفل خودکار
  • سیستم ضد سرقت
  • قفل ایمنی کودک
  • سنسور پارک عقب
  • دوربین دنده عقب

قیمت جک T8 کرمان موتور در ایران

نسخه‌های مختلف جک T۸ در بازار چین، ۹۰ هزار تا ۱۴۰ هزار یوآن قیمت دارند که معادل ۱۳ هزار تا ۲۰ هزار دلار است. مدل دو دیفرانسیل بنزینی و دنده دستی KMC T8 هم‌اکنون با قیمتی حدود ۸۰۰ میلیون تومان در ایران فروخته می‌شود.

آمیکو آسنا با قیمت ۹۲۰ میلیون تومان، مهم‌ترین رقیب جک T۸ کرمان موتور است. آسنا موتور ۲/۴ لیتر تنفس طبیعی و سیستم دو دیفرانسیل دارد. این خودرو همراه گیربکس اتوماتیک به قیمت یک میلیارو و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

محصول تازه‌وارد مکس موتور با نام کلوت (دایون V5) همراه موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر پیش‌فروش می‌شود. این وانت که در زمانی حدود ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد، ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جک T8 یا کرمان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
DA : ▫تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز ▫اعلام دعوتنامه پیشنهادی ساینا.اس دوگانه سوز 🔻مشتریان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه ۱۴۰۲ بود، همین خودرو، مطابق قرارداد و مهلت زمانی ۱۵ روزه برای تکمیل وجه با قیمت ۲۸۷ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد. 🔗 saipanews.com/news/id/23602 🆔 @saipanews_com
عادل : برا خودمم تاحالا چند بار تاریخ آماده برای صدور فاکتور تغییر کرده آخرین تاریخش هم برای پنج اردیبهشت هست با پشتیبانی که تماس گرفتم گفتن به خاطر همین موارد هست هرچند ایران خودرو هیچ کدوم از حرفهاشون راست نیست احتمالن اینم دروغ گفتن😑😑
mhd S3 : روال ثبت شکایت تعزیرات چطوری هستش؟.من ماشین رو بگیرم دادگستری شکایت می کنم برای تاخیر بدبختی ما شهرستانی ها که فقط یه نمایندگی داریم اینه که نمایندگی با هامون سر لج افتاده پیگیری می کنی تازه شاکی هم هستن ولی تهران و بقیه شهرا بزرگ چنتا نمایندگی دارن
mhd S3 : دو نفر فکر کنم تحویل گرفتن تو تاریخچه همین گفتگو ها چک کنی میبینی
T8 : بله ، برا تحویل هم باید با نمایندگی در تماس باش تا بارگیری کنن بیاد برسه زمان میبره
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا دوگانه اسفند : لطفا مبلغ پرداختی در دو مرحله را بفرمایید
رانا : کجا شکایت زدین؟؟
ابوالفضل دوگانه دی ماه : سلام بنده هم 21م اینترنتی تکمیل وجه کردم دیروز فاکتور شدم امروز پیامک تحویل حضوری اومده
حسین : تکمیل وجه 7 بهمن هنوز فاکتور نشده است.
علی دی ماه : امشب یا فردا میرسه
علی : دوستانی که اعلام میکنید واریز کردیم یعنی پیامک اومده آخه من 4714 هستم پیامک برام نیومده کسی اطلاع داره باید چکارکنم راهنمایی کنید لطفا
1 : فنی حرف شما درسته ولی بازاری 207 رو بهتر و زودتر میخرن من تبدیل زدم که بفروشم و دستم برای انتخاب خرید رانا یا پژو پارس باز باشه ولی وقتی رانا بگیری فروشش سخته
محسن : بر پدر و مادر شورای رقابت وبانیانش لعنت خود فروشها فکر کنم با گرفتن یک خودرو زیر میزی از ایران خودرو ،وژدان انصاف و شرف خودشونوفروختن،تف به وژدانه نداشدتان
پارس : سور پرایز طلائی ایران خودرو!!!!!!!سه روز تکمیل وجه را تمدید کرد!! فهیمه چقدر مابدبختیم ،همون موقعی که 160میلیون رافشار دادی سورپرایز شدیم،بس دیگه.نقی تو باهمه اینجوری،ولی عظیمی باتو اونجور،
امیرعلی : سلام ببخشید برای شما کی اومد پیامک تکمیل وجه