اسناد فرادستی صنعت خودرو فراموش شده است

 

اسناد فرادستی صنعت خودرو فراموش شده است

 

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با اشاره به فراموش شدن اسناد فرادستی صنعت خودرو، گفت: امروز ضرورت احیاء اسناد فرادستی و تدوین یک سند جدید توسط رهبر معظم انقلاب نیز تاکید شده است.

«آرش محبی‌نژاد» امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص گلایه مقام معظم رهبری از پایین بودن کیفیت محصولات تولیدی خودروسازان داخلی در جمع فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، افزود: از حدود ۱۰ سال پیش تاکنون کارشناسان در خصوص اسناد بالادستی صنعت خودرو که مهمترین آن سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ است و باید ملاک عمل و فصل‌الخطاب همه دولت‌ها و مجالس قرار بگیرد، صحبت کرده‌اند.

وی بیان‌ داشت: مهمترین فراز سخنان رهبر معظم انقلاب نیز تدوین برنامه راهبردی صنعتی کشور بود که به عنوان سند بالادستی در صنایع باید ملاک عمل قرار بگیرد.

این مقام صنفی ادامه‌ داد: سند بخشی صنعت خودرو نیز متناسب و منطبق بر این سند راهبردی در حوزه خودرو باید تنظیم شود و این نکته‌ای بود که در همه سال‌های قبل مغفول مانده بود و در دولت‌های و مجالس پیشین صدای بخش خصوصی به گوش مسوولان نرسید.

وی ادامه‌داد: پیامد این موضوع، وضعیت آشفته و نابسامان خودروی کشور است که مردم مهمترین قربانیان آن هستند و بیشترین خسارت‌ها را متحمل شده‌اند و پس از آن، قطعه‌سازان و زنجیره تامین خودروسازان که هم از تحریم‌های بین‌المللی و هم تحریم‌های داخلی آسیب دیده‌اند.

محبی‌نژاد ادامه‌داد: امروز با خودروهایی مواجه‌ایم که از نظر کیفی مورد تایید نیستند، زیرا مدل‌هایشان قدیمی است و فاصله زیادی بین قیمت کارخانه‌ای و بازاری آنها وجود دارد که فقط اختلاف قیمتی را نصیب عده‌ای واسطه و دلال می‌کند.

وی تصریح‌کرد:‌ همه این مسائل بیان‌کننده آن است که کار در صنعت خودرو آن‌قدر خراب و فاجعه آنقدر بزرگ شده که حتی رهبر معظم انقلاب نیز موضع گرفته و عکس‌العمل نشان دادند و ضرورت درخواست ۱۰ سال پیش انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور از مسوولان را بیش از پیش می‌توان احساس کرد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور یادآور شد:‌ در سال‌های گذشته صنعت خودروی کشور به صورت حاکمیتی اداره شده و دولت‌ها مجری قوانین مختلف مجلس در این صنعت بوده‌اند و همچنین  دخالت‌های گاه و بیگاه مجلس را در این صنعت شاهد بودیم، همچنین در برخی موارد قوانین غلط و مخل تولید وضع شد.

وی افزود: همچنین دولت‌های مختلف نیز مقرراتی را علاوه بر قوانین یاد شده وضع کرده و سلیقه‌ای عمل کردند، مشکل اساسی صنعت خودرو از ادبیات «پراید کیلویی چند؟» آغاز شد و در حالی که در سال ۹۰ در اوج کیفیت و تیراژ خودرو بودیم، تنها ۲ سال بعد در سال ۹۲ افول این صنعت را شاهد بودیم.

محبی‌نژاد با اشاره به عملکرد سلیقه‌ای، همچنین کنار گذاشتن همه اسناد رسمی فرادستی این صنعت، تصریح‌کرد: امروز ضرورت احیاء اسناد فرادستی و تدوین یک سند جدید توسط رهبر معظم انقلاب نیز تصریح شده و امیدواریم خطای قانون‌گذاری‌های غلط مجالس، اجرای سلیقه‌ای برنامه‌ها، مدیریت و تصدی‌گری ۱۰۰ درصدی دولت‌ها با وجود سهامداری حداقلی‌شان در خودروسازی را دیگر شاهد نباشیم.

وی تاکید کرد: امروز مجلس باید ضمن هدایت و نظارت راهبردی، به تدوین قوانین درست و حذف قوانین مخل تولید پرداخته و دولت‌ها نیز با اجرای درست قوانین، نظارت راهبردی و هدایت هدفمند داشته باشند و در عوض، اجرای کار را به دست مالکان و صاحبان اصلی این صنعت که همانا مردم و بخش خصوصی هستند بسپارند.

این مقام صنفی ادامه‌داد: ‌باید کار به دست کاردان سپرده شود و با اعتماد به جوانان، اجازه داد آنان این کشتی را هدایت کرده و به سمت اهداف اسناد بالادستی راهبری کنند و تنها در این صورت است که می‌توان آینده خوبی در این صنعت انتظار داشت.

وی تاکید کرد:‌ رهبر معظم انقلاب که همواره در بزنگاه‌ها به مسائل ورود می‌کنند، این بار هم اشاره مهمی به صنعت خودروسازی داشتند و انتظار می‌رود عملکرد همه ارکان سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر به‌گونه‌ای باشد که در نهایت به ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی و رضایت مشتریان بیانجامد.

محبی‌نژاد خاطرنشان‌کرد: بلافاصله پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کمیته تدوین سند راهبردی صنعت خودرو و ارتقای کیفیت قطعات و خودرو در این انجمن شکل گرفت که در همکاری با سایر کمیته‌ها در دولت، خودروسازان و کمیسیون صنایع و معادن مجلس در راستای این هدف گام برخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، صبح یکشنبه هفته جاری (دهم بهمن‌ماه) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی لزوم ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند.

رهبر انقلاب خاطرنشان‌کردند: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مساله بدی است، زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : تو پیج حواله یاب دیدم چندتا امروز که موعد تحویلشون ۱۸ ام بوده فاکتور شدن
خریدار : ربطی نداره دوست عزیز لطفا حرفای بچگانه نزنید
محمد : سلام بنظرتون چرا از یازدهم تا حالا پلاک نشده ماشین؟اخه گفتن بعد از صدور فاکتور پنج روزه تحویل میشه
حاج شاهین اتومات : سلام به همگی.امروز بالاخره ماشین من هم فاکتور شدم.شاهین اتومات 90 روزه بودم که پرداختم 20 دی ماه و پذیرشم 21 دی ماه بود.16 فروردین هم اون 7 تومن رو پرداخته کرده بودم.سخا رو نمیدونم چندم بود.انشاا... برای همه دوستان فاکتور و تحویل بشه.موفق باشید. شماره پذیرش 116035XX
فرهاد : دوستان عزیز در حال حاضر همه شرکت ها چه داخلی و چه وارداتی دارن خودروهایشان رو دپو میکنن چون میدونن قیمت دلار اینی نیست که الان می بینیم از طرف دیگه هم دولت اجازه افزایش خودرو رو نداده و تا بعد انتخابات هم نمیده خلاصه تا زمان تعیین تکلیف قیمت دلار و تعیین قیمت جدید خودرو منتظر پیامک نباشید ولی بالاخره پیامک میاد. شاهد دیگه ش این که تمام شرکت ها برنامه های فروش جدیدشون یا اغلب با قیمت غیرقطعیه یا حداکثر اقساطی. الان هم یه چرخی تو سایت های فروش خودرو تهران بزنید در کمال تعجب می بینید که بعضی شرکت ها و نمایشگاه ها خودروهاشون رو فقط قسطی میفروشن
تارا،v4اتو : سلام فکر نکنم به این زودی ها فاکتور کنن
تارا،v4اتو : مبارک تون باشه با آرزوی سلامتی
Karimi : تا چندم فرصت واریز وجه داشتین؟
J7 بانک : بنظر من هرکس زیاد پیگیر هست و به شرکت زنگ میزنه مال اونو عمدا عقب میندازن ما چندتا همکار بودیم حتی دیرتر از ما وجه واریز کردن حتی یکبارم به شرکت زنگ نزدن یکهفته س تحویل گرفتن مال ما ۲۸ اسفند شاسی شذه دوهغته قبل پلاک هنوز هیچ خبری نیس هرروز هم پیگیری کردم ولی انگار نه انگار
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ماهان : کدوم نمایندگی و کدوم شهری؟تاریخ سیستمی کی هست؟
ماهان : ی خبری شنیدم گفتم به اشتراک بزارم.افزایش قطعی خودرو صد در صد حتمی هست منتهی تمام خودرو سازها تا بعد انتخابات مجوز ندارن حالا چی پیش میاد 1-خودروهایی که با قیمت قطعی ثبت نام کردنو قطره ای تحویل میدن که خودش باعث رانت و گرونی میشه 2-بعد از گرون شدن خودرو تو بازار براحتی افزایش قیمت خودشونو تحمیل میکنن البته برای ثبت نامهای جدید.اینجوری به راحتی به هدف خودشون میرسن تازه ی منتی هم سر دولت و مردم میزارن
بی نشان : سلام خدمت دوستان تاریخ قرارداد 27/10 تایید لیزینگ 12/9، همه مدارک و گزینه ها توی اسفند سبز و تحویل شده ، غیراز خود ماشین آریزو 5 ، بی شرفها همه نمایندگی ها ثبت نامی خودشونو گرفتن ، فقط مال مشتریها مونده
محمد : واسه منم دلیلش چیه
مرضیه : ماشین ما هم x55هست،امروز پیام تخلف سرعت غیر مجاز برامون اومد فک کنم بارگیری شدن،تاریخ تایید لیزینگ ما 14 اسفند،دو قسط پرداخت کردیم،از فروردین هم بیمه فعاله
مرضیه : سلام،ماشین ما x55 هست،تایید لیزینگ 14 اسفند،امروز پیام جریمه اومد برامون،فک کنم بارگیری شدن
دوگانه 29اسفند : جناب برای نصف دوگانه اسفندی ها هنوز دعوتنامه نرفته نصفش هم که دعوتنامه اومده و تکمیل وجه کردن هنوز خبری از ماشین نیست و بعد اینا نوبت سهم بهاره که به اوناهم دعوتنامه ندادن بعدشم شتابستان حداقل شش ماه انتظار برای دعوتنامه حساب کن
Saa : ما که تحویل 20 فروردین هستیم حالا حالا امید نداریم ماشین بدن
تبدیلی پارس TU5 : سلامتی ایران خودرو و مدیران و سهامداران محترم خدا برکت بدهد دل ما را شاد کردید خدا دلتان را شاد کند
دوگانه 29اسفند : درجواب سورن تک بنزینی29 اسفند جناب ببخشید کدام سایت گذاشته بودند؟