دولت مجددا تاکید کرد: برگ سبز خودرو همان سند رسمی است

 

دولت مجددا تاکید کرد: برگ سبز خودرشو همان سند رسمی است

 

در مصوبه جدید دولت بار دیگر بر این نکته تاکید شده است که برگ سبز خودرو همان سند رسمی است.

 

این مصوبه که به تازگی به تصویب رسیده است تلاش دیگری است از سوی دولت تا بر کشمکش‌های میان پلیس و دفاتر اسناد رسمی پایان دهد.

هرچند احتمال داده می‌شود دفاتر اسناد رسمی مجددا به روش دیگری با تاکید بر ثبت اسناد رسمی خودرو در این دفاتر با تصمیم قانونی گرفته شده به نفع مردم مخالفت کنند.

 
 

به موجب مصوبه جدید تصویب شده، متعاملین وسیله‌نقلیه موتوری یا نمایندگان قانونی آنان مکلفند برای نقل‌و‌انتقال وسایل‌نقلیه خود به مراکز تعیین‌شده توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مراجعه و درخواست خود را در سامانه شماره‌گذاری ثبت کنند و پلیس راهور هم پس از بررسی اصالت وسیله‌نقلیه، هویت متعاملین و اقامتگاه خریدار، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق شامل هرگونه مالیات یا عوارض تعیین‌شده وسیله‌نقلیه موتوری موضوع معامله، اقدام به اختصاص پلاک به ‌نام آخرین مالک، نصب بر روی وسیله‌نقلیه و صدور سند مالکیت رسمی و کارت شناسایی وسیله‌نقلیه می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر این مصوبه اعلام کرد: «همانطور که می‌دانید و قبلا هم بارها اعلام شده بود، برگ سبز خودرو که صادر شده از سوی پلیس است همان سند رسمی وسایل‌نقلیه است. خوشبختانه دولت نیز در مصوبه اخیر خود بر این موضوع تاکید کرد.»

وی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که سند صادره از سوی پلیس کافی‌است، گفت: «طبیعی است که دیگر نیازی نیست برای یک وسیله که منقول هم هست دوتا سند بگیریم. هدف ما کاهش هزینه‌های مردم است و از این رو اعلام می‌کنم که برگ سبز برای فروش خودرو کافی است و در واقع سند رسمی خودرو محسوب می‌شود که برابر قانون از سوی پلیس صادر می‌شود.»

جهانی در انتها از مردم خواست که به حرف دلال‌ها گوش نکرده و به پلیس اعتماد کنند.

با توجه به گفته‌های وی دفاتر اسناد رسمی مسئول سند زدن اموال غیرمنقول بوده و از آنجا که خودرو اموال منقول است برای سند زدن آن نیاز به مراجعه به این دفاتر نیست چراکه کسی فرش، یخچال و فریزر را نیز در دفاتر اسناد رسمی سند نمی‌زند.

جهانی در پایان در مورد اضافه شدن عبارت رسمی به سندهای صادر شده از سوی پلیس نیز گفت: «این عبارت چندماهی است که به سندهای صادر شده از سوی پلیس اضافه شده، البته سندهای قبلی نیز همین اعتبار را دارند و تنها عبارت رسمی به سندهای جدید اضافه شده است.»

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رگ سبز خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا T8 : سلام امکان خرید اینترنتی هم داره که اتفاقا راحت تر و بهتره فقط مبلغش باید آماده تو کارتتون باشه و رمز دوم فعال چون 2 ساعت بیشتر مهلت ندارید از زمان ثبت نام که مبلغ رو بپردازید
علی زمان آبادی : من که اطلس رو گرفتم. نقد رو بچسبید بسه دیگه انتظار! تهش گرفتیم می فروشم شاهین از بازار آزاد می خرم. مگه میشه اطلس ۴۰۶ تومن باشه بعدش شاهین رو بیان ۴۲۰ تومن بدن
امید : دوستان کسی میدونه بقیه ایکس ۵ هارو که قبل عید فاکتور شدن و پلاک شدنو کی تحویل میدن ؟ هفته قبل خیلیاشونو تحویل دادن واسه ما مونده !!!!
من : وضعیت من از اسفند ارسال به خودرو ساز هست قبل از عید که تماس میگرفتم میگفتن منتظر پیامک باش الان که تماس گرفتم ... گفت حذف شدی چون پلاک فعال زیر ۵ سال دا ری ... در صورتیکه من پلاک مربوط به ۱۳ سال پیش ... استعلام راهور .. میگه پلاک من از سال ۱۳۹۰ هست ... حالا من چیکار باید بکنم ؟؟؟؟ !!!
J4 : شما ماشین میخرین که استفاده کنین یا ماشین میخرین که سود کنین؟ برای کسی که میخواد استفاده کنه این که قیمت کارخونه و بازار نزدیک باشه بهتره. اگر قیمت کارخونه و بازار محصولات ایران خودرو هم به هم نزدیک بشه دوستانی که به نیت سود کردن ماشین میخرن از بازار خودرو میان بیرون و مصرف کننده واقعی پول به حباب قیمت نمیده
من : من تماس گرفتم سایپا گفت حذف شدی چون پلاک فعال زیر ۵ سال داری در صورتیکه پلاک من مربوط به ۱۳ سال پیش ؟؟!! استعلام پلیس راهور هم میگه مربوط به سال ۱۳۹۰ حالا تکلیف من چی هست ؟؟؟
تارا وی وان پلاس : اقا سعید از v1 پلاس خبر ندارید؟؟
ناشناس : ن فقط با کارتی میتونی بریزی که کارت به نام خودت باشه
ف : خب چه کاریه،۱۰۰ببرن رو قیمت کارخانه.ازاونطرف رو اطلس میشه۱۸۰سودکرد اون ۱۰۰تومنم که انتظارع افزایششو داری رو هم بزار میشه ۲۸۰که با ۴۰۰اطلس میتونی بازار ازاذ بخری
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایه : من اول صبح ساعت 8 واریز کردم هنوز فاکتور نشدم شما چ موقع واریز کردی
لینگ چان : جومنگ‌بیاچین
لینگ چان : دنبال ماشین ایران نباش بیاچین
سارا محمدی : من رفتم شکایتمم ثبت کردم چقدر طول می‌کشه جواب بدن
سعید : لطفا جواب بدین کسی که پول سورن قسطی پرداخت کرده دقیقا چقد پرداخت کرد همین مبلغی که توبخشنامه زده یا بیشتر میشه
ساینا دوگانه اسفند : سلام دوستان من زنگ زدم سایپا کاشان گفت دعوت نامه دوگانه اسفند خرداد میاد ماشین هست تولید میشه همشون رنگ سفید هست
محمدمهدی : میگم سایپا خوب دست پرهامو رو کرد الکی میومد و وعده الکی ودروغ میداد ومی رفت. باورکنید پرهام هم هیچی نمیدونه. مارویه مدت سرکارگذاشت ورفت.
دعوتنامه موعود تیر ماه : سلام دعوتنامه تیر ماه چی شد کی اعلامشون میکنید پیامک میاد برامون که واریز کنیم
رانا پلاس : سلام همه اونایی که تحویل گرفتن ارتقا یافته هست؟
مسعود : احتمالا اواخر تیر تحویل بگیری