ربات‌های تحویل خودکار کالا در پنسیلوانیا جزئی از «عابران پیاده» شده اند

 

ربات‌های تحویل خودکار کالا در پنسیلوانیا جزئی از «عابران پیاده» شده اند

 

بر اساس یک قانون جدید ایالتی پنسیلوانیا، پهپادهای تحویل دهنده کالا، حق فعالیت در پیاده روهای شهر را دارند و این قانون همچنین آنها را به عنوان عابران پیاده طبقه بندی می کندپنسیلوانیا جدیدترین ایالتی است که پس از اقدام مشابه توسط چند ایالت دیگر به این ربات ها اجازه مانور در شهر ها را می دهدالبته همه موافق این تغییرات نیستند؛ از جمله انجمن ملی حمل و نقل شهری، که خواستار «بازسازی جامع» خیابان های شهر برای تطابق با فعالیت انواع ربات ها است.

 

طبق قانون جدید، پهپادهای تحویل خودکار مجاز به مانور در پیاده روها، مسیرها و همچنین خیابان ها خواهند بود و اکنون از نظر قانونی «عابر پیاده» در نظر گرفته می شونداین آخرین تغییر در رابطه در حال تکامل بین وسایل نقلیه خودران و انسان استدر پنسیلوانیا، یک سری محدودیت های قانونی برای ربات های تحویل خودکار از جمله حداکثر سرعت 19 کیلومتر در ساعت در منطقه عابر پیاده، 40 کیلومتر در ساعت در جاده و محدودیت بار 250 کیلوگرمی در نظر گرفته شده است.

 

با احتساب پنسیلوانیا، اکنون در دوازده ایالت از جمله ویرجینیا، آیداهو، فلوریدا، ویسکانسین و واشنگتن دی سی، ربات‌های تحویل‌دهنده خصوصی در خیابان‌ها و پیاده‌روها با مردم همسفر می شوند.

 

مزایای ربات‌های تحویل خودکار شامل کاهش نیاز به کامیون‌های سنگین برای حرکت در شهرهای شلوغ و کاهش تعداد رانندگان تحویل‌دهنده مورد نیاز برای تحویل سریع کالاهای سفارش های آنلاین به دست سفارش دهندگان استالبته، این آخرین مورد، خود یکی از دلایلی است که مخالفت هایی علیه ربات های تحویل دهنده ابراز شده استانجمن ملی حمل و نقل شهری نیز طرحی برای شهرسازی خودمختار صادر کرده است که خواستار تفکر بیشتر در مورد افزودن ربات های خودران به خیابان ها استدر این گزارش آمده است: «اتوماسیون بدون بازنگری همه جانبه در نحوه طراحی، تخصیص و اشتراک گذاری خیابان های ما امنیت، پایداری یا سود قابل توجهی را به ارمغان نخواهد آورد». حتی شهر سانفرانسیسکوی دوستدار فناوری نیز فعالیت اکثر ربات ها را در پیاده رو از سال 2017 ممنوع کرده است.

 

robot-as-pedestrian.jpg

 

حرکت امن ربات ها در خیابان ها و پیاده‌روهای شلوغ به فناوری هوش مصنوعی پیشرفته ای نیاز داردآزمایشگاه تامورا در دانشگاه توهوکو در ژاپن فهرستی از عواملی را که ربات های خودمختار باید در هنگام تعامل با عابران پیاده در نظر بگیرند، جمع آوری کرده استیکی اینکه باید از «زامبی های گوشی به دست» یا افرادی که در حال راه رفتن، به جای مسیرشان، به گوشی نگاه می کنند، دوری کننددیگر اینکه از مدلی به نام «مدل نیروی اجتماعی» برای پیش بینی تغییر مسیر انسان ها در پیاده رو استفاده کنند.

 

در سال 2017، مهندسان دانشگاه MIT ربات خودکاری را تولید کردند که از مدلی به نام ناوبری آگاه اجتماعی استفاده می‌کرد تا «قوانین مشابه انسان ها» برای حرکت در پیاده رو را بیاموزد و با پیروی از آنها مسیر خود را پیدا کندبه گفته یکی از محققان این پروژه، حرکت این ربات‌های کوچک در کنار عابران پیاده کار آسانی نخواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تحویل خودکار کالا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند
مریم دوگانه بهمن : سلام نه همون 30 تومن سود حساب کردن
دی دوگانه : مریموممنونم بابت پاسخگویی
مریم دوگانه بهمن : سلام آقا حامد 141500 باید بدین
آقا مهدی : 141/5000/000ریال
رعنا پلاس : والا من 21 آذر تکمیل کردم اما میگن تیر احتمالا . لعت خدا بهشون . میگن ماولتفاوتشم میشه 7 نیم 8 تومن .