نشانه‌های مهم ایراد در سیستم ترمز BMW

 

نشانه‌های مهم ایراد در سیستم ترمز BMW

 

رپورتاژ - سیستم ترمز خودرو، مهمترین بخش هر خودرویی است که مستقیماً با جان راننده خودرو در ارتباط است. وجود کوچکترین نقص فنی یا ایراد در این سیستم، میتواند خسارتهای مالی و جانی جبرانناپذیری را به وجود بیاورد. بنابراین کنترل دائمی آن و توجه به علائمی که نشان میدهد ترمز خودروی ما احتمالاً دچار ایراد شده، فوق العاده مهم است.

در مورد سیستم ترمز خودروهای لوکس به‌ویژه BMW که جزو پیچیدهترین و در عین حال پیشرفتهترین سیستم ترمزهای جهان است، موضوع کمی متفاوت و البته حساستر میشود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مقاله پیش رو به معرفی سیستم ترمز این خودروی محبوب و علائمی که نشان میدهد سیستم ترمز آن نیاز به بررسی دارد، صحبت کنیم. اگر به خودروهای لوکس علاقه دارید یا خودتان صاحب یک بیامو هستید، پیشنهاد میکنیم ادامهی این مطلب را از دست ندهید.

مواردی که باید درباره سیستم ترمز BMW بدانید

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، سیستم ترمز بیامو، یکی از پیچیدهترین و پیشرفتهترین سیستم ترمز هایی است که برای خودروهای لوکس طراحی شده است. این سیستم از یک دیسک کربن سرامیک خاکستری که با استفاده از پین به پوشش آلومینیومی متصل شده، تشکیل میشود که انواع مختلف سنسورها و سیستمهای امنیتی روی آن کار گذاشته شده است.

در این سیستم لنت ترمز حرف اول را میزند. انواع لنت ترمز بیامو از جنس کربن سرامیکی متخلخل ساخته شدهاند و تقریباً جزو گرانترین قطعات خودرو محسوب میشوند. دیسک کربن سرامیک و لنت ترمز بیامو کاملاً ضربه گیر هستند و سر و صدایی که توسط ترمز ایجاد میشود، بشدت کم میکنند. اگر سیستم ترمز مرطوب شود، کربن سرامیکی پوشش لنت آن را جذب میکند و هیچ تغییری در ضریب اصطکاک آن به وجود نمیآید.

 

نشانههای خرابی در سیست ترمز BMW

سیستم به ظاهر ساده ولی پیچیدهی ترمز بیام و که در بخش قبل معرفی شد، ممکن است گاهی دچار اختلال شود. برای تشخیص این اختلال نشانههایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. این نشانهها شامل موراد زیر هستند:

·       خودرو در زمان گرفتن ترمز به یک سمت کشیده میشود

·       وقتی پدال ترمز را فشار میدهیم، بیشتر از حالت عادی پایین می‌رود

·       وقتی پدال ترمز را فشار میدهیم، خیلی سفت است

·       صداهایی مانند صدای جیغ و یا ضربه از داخل سیستم ترمز خودرو شنیده میشود

·       ترمز خودرو با ایجاد کوچکترین فشار بر روی پدال ترمز عمل میکند

·       چراغترمز در صفحه کیلومتر شمار خودرو روشن میشود

هر کدام از این علائم میتواند نشانهی خرابی یکی از بخشهای مختلف سیستم ترمز BMW باشد. از لنت ترمز و صفحه دیسک گرفته، تا پدال ترمز، روغنترمز، بوستر ترمز یا حتی مسیرهای انتقال روغنترمز به چرخها. شناسایی اینکه کدام بخش دچار مشکل شده، در تخصص نمایندگیهای مجاز تعمیرات خودروهای BMW است.

 

علائم خرابی لنت ترمزبیام و

در بخش معرفی سیستم ترمز BMW گفتیم که در این سیستم، لنت ترمز حرف اول را میزند و نقش مهمی دارد. پس مطمئناً وقتی لنت ترمز دچار ایراد شود، باید تغییری در وضعیت ترمزگیری خودرو ایجاد شود که ما متوجه آن شویم. این تغییرات معمولاً با علائم زیر خود را نشان میدهند:

·       لنت و دیسک خودرو صدای صوت و یا خِرخِر بدهند

·       قدرت ترمز گیری خودرو نسبت قبل کمتر شود

·       چراغ مربوط به لنت ترمز در پشت آمپر خودرو روشن شود

·       چراغترمز دستی خودرو در صفحه کیلومتر شمار روشن شود

·       در هنگام ترمز گرفتن صدای ضربه زدن از سیستم ترمز شنیده شود

هر کدام از این علائم میتواند نشان دهنده معیوب شدن لنت ترمز بیامو، و ایراد پیدا کردن سیستم ترمز خودرو باشد. در چنین مواقعی باید در اولین فرصت خودرو را به نمایندگی معتبر ببریم تا در صورت نیاز لنت آن را تعویض کند. همچنین میتوانیم انواع لنت ترمز اصل بیامو را از فروشگاههای آنلاین معتبری مانند رادیس کار تهیه کنیم.

نشانه‌های مهم ایراد در سیستم ترمز BMW

 

معرفی بهترین برندهای لنت ترمز بی‌امو

اولین و مهمترین راهکار برای حفظ سلامتی سیستم ترمز خودرو، استفاده از لنت ترمز اصل و باکیفیت است. لنت ترمز اصلی بی‌امو به سفارش شرکت خودروسازی BMV تولید می‌شود، ولی بهدلیل تحریمهای اقتصادی ورود آن به ایران به سختی انجام میشود. به همین دلیل ممکن است گاهی مجبور شویم از لوازم یدکی سایر برندهای معتبر برای بیام و استفاده کنیم.

برندهایی که در ادامه معرفی میکنیم در زمینه تولید لنت و قطعات بیام و فعالیت میکنند. این شرکتها محصولاتی فوق العاده باکیفیت و مورد تایید شرکت BMW را به مشتریان ارائه میکنند:

 

1.    لنت ترمز لئون

لئون یکی از برندهای معتبر و با کیفیتی است که در زمینه تولید لنت ترمز و لوازم یدکی BMW در کشور چین فعالیت میکند. محصولات این برند از مواد اولیهی با کیفیت و درجه یک تولید میشوند. مهمترین ویژگی لنت ترمزهای لئون، ترمز نرم و آرام است که کمترین آسیب ممکن را به دیسک ترمز وارد کرده و باعث حفظ سلامت سیستم ترمز خودرو میشود.

2.    لنت ان‌اچ‌سی

برند بعدی، ان‌اچ‌سی است. این برند یکی از پرطرفدارترین برندهای تولید کننده لنت ترمز سرامیکی BMW است. محصولات NHC از بهترین متریال ساخته میشوند. در مورد لنت ترمزهای NHC، میتوانیم به عملکرد عالی، ترمزگیری فوق‌العاده نرم آنها در شرایط آب و هوایی مختلف، عدم ایجاد سر و صدا و همچنین گرد و غبار در زمان ترمز اشاره کرد.

3.    لنت ترمز تایومی

تایومی جزو شرکتهایی است که محصولات آن از نظر کیفیت و دقت در تولید، میتوانند بهعنوان اولین و بهترین جایگزین برای قطعات و لوازم یدکی BMW مورد استفاده قرار گیرند؛ از جمله لنت ترمزهای تایومی. لنت ترمز سرامیکی تایومی، قدرت ترمزگیری بسیار بالایی دارد و عملکرد عالی آن باعث شده در خودروهایی مانند تویوتا و تویوتا لندکروز هم مورد استفاده قرار گیرد. 

نشانه‌های مهم ایراد در سیستم ترمز BMW

 

معرفی بهترین فروشگاه آنلاین خرید لنت ترمز BMW

یکی از مهم‌ترین موضوعات در سلامت سیستم ترمزبیام و، خرید لنت ترمز با کیفیت و اصلی است. تنوع برندها و قیمت‌های این قطعه زیاد است و این موضوع ممکن است شما را سردرگم کند و نتوانید انتخاب خوبی داشته باشید، به همین دلیل پیشنهاد میکنیم برای راحتی کار و اطمینان خاطر از خرید قطعه اورجینال، به فروشگاه آنلاین لوازم یدکی رادیس کار مراجعه کنید.

کلیه کالاها و قطعات یدکی بنز، بیامو، پورشه و هیوندا را میتوانید در این فروشگاه با ضمانت قیمت و اصل بودن کالا تهیه کنید. فقط کافیست به نشانی www.radiscar.com مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سیستم ترمز BMW






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : شما نگران سود مردم نباش، اینجا همه مصرف کنندن
j7 مشکی : اینکه پرسیدن نداره همینجوری برات یک شماره شاسی زدن دیگه اگر بدنه و موتور و متعلقات داشت که بیمه شده بود بجای اینجا پرسیدن برو نمایندگی که ماشینو به هممون انداخته داد و فریاد کن شاید کاری از پیش ببری
s3 black : اگر شاسی اختصاص بدن ولی بیمه نشه یعنی موتور نداشتن بزارن رو ماشینت فقط همینجوری شاسی شده که دلت خوش باشه و خودشونم طبق قراردادشون جریمه نخواهند پرداخت کنند خلاصه باید بری سر و صدا کنی یک موتور ببندن روی شاسی ماشینت وگرنه تحویلت موکول میشه به اسفند امسال
s3 سفید : دیروز عصر رفتم نمایندگی برای اعتراض که چرا خودرو پلاک شده رو نگه داشتند گفت فعلا توی خرداد ماه برنامه ارسال خودرو برای j4,j7,s5 هست داریم تماس میگیریم به مشتری ها بترتیب حمل بیان ببرن گفتم آخه مشکل با s3 چیه که نمیفرستن ؟ نمیدونم بشوخی گفت یا جدی باخنده گفت شاید باندازه کافی رشد قیمت نداشته !!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی بغیر اینکه دستمون انداختن رسما میگن باید بازار رو با عدم تحویل داغ نگه داریم خیلی نامرد هستند.
S3 : من ثبت نام ارگانی هستم از مهرماه تا الان هنوز تحویل نگرفتم، آخر مهرماه تکمیل وجه کردم
j7 : احتمالا از ماشین فقط شاسیش موجود بوده ،هنوز بدنه ای برای پلاک نداره
j7 : سلام تا زمانی که به شما شاسی تعلق نگیره تکمیل وجهتون سبز نمیشه
علی : داداش توصیه می کنم یه عکس از فاکتور شدنت بفرست برای پیج هایی مثل havale.yab تا بقیه هم بفهمن که شاهین اتوماتیک شروع کرده فاکتور شدن و یه ذره امیدوار بشن.
محسن : . .... سلام ✋✋✋ . . ... .دوست عزیز ، ما که ثبت نامی زمستان ۱۴۰۱ برای سورن دوگانه با تکمیل وجه ۹ بهمن ۱۴۰۲ با مبلغ ۳۷۶ میلیون تومان و موعد تحویل اسفند ماه هستیم هنوز هیچ خبری نیست ، نه پیامکی اومده و نه تبدیل ... . . . ... دوگانه سوز ها رو تا آخرای آذر ماه فاکتور کردن . . ... برای ما هم احتمالاً در تبر ماه تحویل دهند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا من : دوستان دی ماه 27واریز کردم همین الان ساعت 8.51دیدم فاکتور شده.استان گلستان
سورن دوگانه تبدیل به 207 کد 21 : سلام دوستان 207 تبدیلی کد 21 امروز پلاک شد
بابک : مبارک باشه آقای شیرزادی تحویل حضوری زده بودی
مهدی دی : دوستان تکمیل وجه26فروردین همی الان فاکتور شدم.قسمت همه دی ماهی
احمد : در پاسخ به پژو ببخشید 22 فاکتور شدید ؟ نقدی پرداخت کردید ؟ اگر فاکتور بشیم برامون پیامک میاد ؟
علی : کسانی که با111 تماس مییرید از قیمت بگید مثا اینکه افزایش قیمت یادتون رفته
رضا کارگر ایران‌خودرو مشهد : دوستان من خودم. تو کار خونه بودم دیدم که ماشین هارا نگه داشتن برا بعد عید گرون کنن ناراحتم واقعا
آپشنال مشکی اتومات : سلام به همه دوستان عزیز تاریخ تحویل 21فروردین هنوز فاکتور نشدم بیش از چهار ماه از واریز وجه گذشته هنوز منتظر هستم هر چه زمان میگذره مثل اینکه گذشت زمان سخت‌تر میشه الان فکر میکنم که سالهاست منتظر هستم به امید تحویل خودرو همه دوستان عزیز
6دنده : سلام دوستان فک کنم 6,دنده رفت تو تاخیر در حال حاظر هرروز فقط اپشنال اتومات فاکتور مکنن