آلمان به ممنوعیت استفاده از موتورهای احتراقی داخلی جواب رد داد

 

آلمان به ممنوعیت استفاده از موتورهای احتراقی داخلی جواب رد داد

 

آلمان به طور صریح به مصوبه کمیسیون اتحادیه اروپا مبنی بر توقف فروش خودروهای بنزین و دیزلی از اواسط دهه جاری میلادی «جواب رد» داده است.

 

موضع رسمی دولت آلمان از طریق وزیر راه این کشور اعلام شده است.

بی ام و M3
 

وزیر راه آلمان در صحبت‌های خود احتمال استفاده از موتورهای احتراقی حتی پس از سال 2035 میلادی را نیز محتمل دانسته است.

 
 

گرچه راه حل دولت آلمان برای استفاده از موتورهای احتراقی در صورتی است که خودروها از سوخت مصنوعی استفاده کنند.

در حال حاضر سوخت مصنوعی و تجدید پذیر یکی از مباحث داغ و به روز صنعت است.

موتور بی ام و S58
 

دولت آلمان اعتقاد دارد که نمی‌توان تنها به خودروهای برقی و هیدروژنی بسنده کرد. زیرا این دست از خودروها نمی‌توانند تمامی نیاز ما را بر طرف سازند.

آئودی در هفته گذشته اعلام کرد که موتور V6 دیزلی این شرکت از همین حالا می‌تواند از سوخت‌های مصنوعی بهره ببرد و میزان تولید گازهای سمی آن نیز در حدود 70 تا 95 درصد کمتر از سوخت‌های فعلی است.

مرسدس SL
 

پیش از این وزیر راه ایتالیا نیز موضع مشابهی را اخذ کرده بود.

او در صحبت‌هایی اعلام کرده بود که نمی‌توان به صورت 100 درصدی به خودروهای برقی بسنده کرد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد استفاده از خودروهای هیبریدی مدرن با مصرف سوخت بسیار پایین و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای راه حل بهتری باشد.

موتور V8 پانامرا
 

ایتالیا به دنبال مصونیت برای سوپرخودروسازهای خود از جمله لامبورگینی و فراری است.

گرچه به نظر می‌رسد که هنوز راه طولانی برای ممنوع شدن موتورهای احتراق داخلی در اتحادیه اروپا در پیش است و طرح فعلی ممنوعیت تا سال 2035 میلادی بیش از حد خوشبینانه به نظر می‌رسد.

باید دید که فن آوری‌های جدید کدام راه را عملی خواهد کرد.

سوخت مصنوعی
 

استفاده از سوخت‌های مصنوعی و نسل جدید باتری‌های حالت جامد می‌تواند آینده صنعت خودروسازی را به طور کامل دگرگون کند.

گرچه فشار دوست دارن محیط زیست و دولت ها به خودروسازان باعث شده تا این صنعت بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد.

با این وجود بسیاری از خودروسازان اعتقاد دارند که راه حل سریعی برای برقی سازی تمامی محصولات خود ندارند و موتورهای احتراق داخلی همچنان پیشران صنعت خودروسازی باقی خواهد ماند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , موتورهای احتراقی داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن
امیر : سلام ریحانه جان همه الکی میگن هفته اول خرداد میاد
رانا تبدیل به تی یو 3 : ایرانخودرویی ها حتما بچه هاشون بده میشن چون اینجوری پول مردم رو میدزدن میدن بچه هاشون میخورن