تغییرات مهم در قوانین خودروهای خودران آمریکا

 

تغییرات مهم در قوانین خودروهای خودران آمریکا

 

رگلاتورهای آمریکایی سرانجام تغییرات مربوط به قوانین خودروهای خودران را اعلام کردند. بر این اساس دیگر الزامی به نصب کنترل‌های رانندگی دستی در خودروهای خودران به‌ منظور پاس کردن استانداردهای تصادف وجود ندارد. البته باید به این نکته اشاره داشت که فعلاً هیچ خودروی کاملاً خودرانی در بازار عرضه نشده است. خودروسازان و کمپانی‌های تکنولوژی با موانع زیادی برای توسعه خودروهای خودران فاقد کنترل‌های انسانی مواجه بوده‌اند زیرا استانداردهای ایمنی چند سال پیش‌ بر وجود چنین کنترل‌هایی تأکید داشته‌اند. ماه پیش بود که جنرال موتورز و واحد خودران آن یعنی کروز از NHTSA درخواست صدور مجوز تولید و عرضه خودروهای خودران فاقد کنترل‌های انسانی همچون غربیلک فرمان و پدال ترمز را کردند.

تغییرات مهم در قوانین خودروهای خودران آمریکا

NHTSA می‌گوید تغییراتی در قوانین فعلی ایجاد می‌کند. طبق قوانین فعلی خودروها همیشه دارای صندلی راننده، غربیلک فرمان و ستون فرمان خواهند بود؛ اما این موسسه هم‌اکنون اظهار داشته است برای خودروهایی که فقط به‌صورت خودران طراحی شده‌اند، وجود کنترل‌های رانندگی دستی غیرضروری است. قوانین جدید که اولین بار در مارس ۲۰۲۰ پیشنهاد شدند روی این موضوع که خودروهای خودران باید همان سطح حفاظت سرنشین خودروهای دارای راننده را ارائه کنند تمرکز دارند.

 

یکی از مدیران NHTSA خاطرنشان می‌سازد:

از آنجایی که راننده در خودروهای سنتی جای خود را به ماشین در محصولات خودران می‌دهد، از همان ابتدا باید ایمنی سرنشینان در نظر گرفته شود

بر اساس قوانین NHTSA، کودکان نباید در محلی که به‌صورت سنتی با عنوان موقعیت راننده شناخته می‌شود بنشینند. دلیل این کار نیز عدم طراحی صندلی راننده برای حفاظت از کودکان در زمان تصادفات عنوان شده است. NHTSA می‌گوید قوانین کنونی می‌بایست به‌صورت بی‌وقفه به‌روز شوند تا استانداردهای ایمنی بیشتری را در بر گیرند و خودروسازان شاید هنوز هم نیازمند مجوز این موسسه برای فروش خودروهای مجهز به سیستم‌های خودران باشند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای خودران آمریکا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟
حسین : ضدیخ زیاد پر کردی باید نصف اب نصف ضدیخ بریزی منم‌ضدیخ زیاد ریختم رادیاتورم نابود شد درز هاش باز شد بعد رفتم یه مسی خریدم اینار ضدیخ کم ریختم مشکل حل شد البته اگز از درزهای دور ردایاتورت باشه اگر هم از درش باشه که هیچی یه در بخر
پژوپارس : پس بقیه کی فراخوان میده بخشنامه 4714 انگار بیخیال شده ،
د : خخخخخخخخخخ
استپ : یعنی چی؟ طرح تبدیل استپ اتومات چیه الان؟