پس از سالها انتظار، لوتوس از شاسیبلند خود با نام الترا (Eletre) پردهبرداری کرد. به گفتهٔ لوتوس، این کلمه در برخی زبانهای اروپای شرقی به معنای زنده شدن است. الترا قصد دارد روح خودروهای اسپرت سنتی لوتوس را در قالب یک کراساوور ارائه کند. این شاسیبلند برقی روی پلتفرم «معماری پریمیوم الکتریکی» لوتوس ساخته شده است و با ۵,۱۰۵ میلیمتر طول و فاصلهٔ محوری ۳,۰۱۹ میلیمتری، از رقیبی مثل پورشه کاین بزرگتر است.
فعلاً مشخصات کامل الترا اعلام نشده اما به گفتهٔ لوتوس، این خودرو در نسخههای مختلفی ارائه خواهد شد که همگی قوای محرکهٔ دو موتور دارند و قدرت آنها از ۶۰۰ اسب بخار شروع میشود. این نسخه در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. الترا در دو نسخهٔ دیگر هم ارائه خواهد شد که قویترین آنها حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. لوتوس اما فعلاً وزن شاسیبلند خود را اعلام نکرده است.
ظرفیت باطریهای الترا بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت اعلام شده که برد تخمینی ۶۰۰ کیلومتری را فراهم میکند. همچنین این خودرو از قابلیت شارژ ۸۰۰ ولتی و همینطور اتصال به شارژرهای حداکثر ۳۵۰ کیلوواتی هم برخوردار است که ظرف ۲۰ دقیقه ۴۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه میکند. سیستم تعلیق بادی با تنظیم فعال ارتفاع از زمین، سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و آنتیرول بارهای فعال هم از دیگر ویژگیهای کراساوور لوتوس هستند.
استایل کلی الترا ممکن است در نگاه اول تا حدودی لامبورگینی اوروس را به یاد بیاورد اما در جلوی خودرو عناصر طراحی از مدل امیرا گرفته و برای فرم کراساوور تطبیق داده شدهاند. طبق رویهٔ این روزهای طراحی خودروها، در الترا هم از چراغهای جلوی دوقسمتی استفاده شده که شامل دیلایتهای باریک در لبهٔ کاپوت و چراغهای اصلی پایینتر در قسمت مشکیرنگ دماغه میشود. جلوپنجرهٔ این خودرو هم از نوع فعال است و زمانی که موتورها، باطریها و ترمزها به خنک شدن نیاز داشته باشند، قسمتهای مثلثی پایین آن باز میشوند.
الترا به چهار سنسور لیدار باز شونده مجهز شده که شامل دوتا روی سقف، یکی بالای شیشهٔ جلو و یکی بالای شیشهٔ عقب میشود. همچنین در طرفین خودرو بجای آینههای جانبی از دوربین استفاده شده است. به ادعای لوتوس، این خودرو توانایی رانندگی خودکار کامل را دارد و از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برای بهبود سیستمهای خود نیز برخوردار است.
در داخل خودرو، بجای صفحه آمپر سنتی، مقابل راننده یک نمایشگر باریک تعبیه شده که کمتر از ۳۰ میلیمتر ارتفاع دارد. مشابه همین نمایشگر باریک در مقابل سرنشین هم وجود دارد که اطلاعات مختلفی مثل انتخاب موسیقی را نشان میدهد. در میانهٔ داشبورد هم یک صفحهنمایش بزرگ ۱۵.۱ اینچی جای گرفته که تمام اطلاعات لازم را به نمایش درمیآورد. در این خودرو هدآپ دیسپلی با واقعیت افزوده نیز بهصورت استاندارد ارائه میشود.
لوتوس الترا در کارخانهٔ جدیدی در ووهان چین تولید خواهد شد و تحویل آن به خریداران سال آینده شروع میشود. اولین نمونههای این ماشین راهی بازار چین و اروپا میشوند اما لوتوس هنوز نگفته است که شاسیبلند خود را در ایالاتمتحده هم عرضه خواهد کرد یا نه.