دولت می‌تواند خودروی سواری وارد کند

 

دولت می‌تواند خودروی سواری وارد کند

 
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره موضوع واردات خودرو در قانون بودجه ۱۴۰۱ از مجوز صریح و قانونی مجلس به دولت برای واردات هرنوع خودرو در سال جاری خبر داد.
 
سید نظام‌الدین موسوی در پاسخ به سؤالی درباره برخی اظهارنظرها و شایعات که درباره حذف بند مربوط به واردات خودرو در قانون بودجه ۱۴۰۱ مطرح می‌شود، گفت: یکی از موضوعاتی که مجلس یازدهم در ۱.۵ سال گذشته دنبال کرده بحث واردات خودرو بوده و تاکنون در این زمینه مصوبات پی در پی داشته که البته با ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شده بود، اما آخرین اقدام مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ است که در نهایت به صورت کلی واردات خودرو به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسیده است و این موضوع جای هیچ خدشه‌ای ندارد.
 
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در ادامه توضیح داد: در مصوبه نهایی مجلس که پیش از سال جدید برای شورای نگهبان ارسال شده بود، در ذیل بند «ک» تبصره ۷ برای واردات خودروی سواری تعداد ۷۰ هزار خودرو ذکر شده بود که در پی ایرادات مجمع تشخیص و با مجوزی که مجلس داده بود، این عبارت حذف شده است، اما در ابتدای این بند صراحتا عبارت «صدور مجوز واردات خودرو» آمده که به معنی واردات هرنوع خودرو از جمله خودروی سواری است.
 
موسوی با رد برخی شایعاتی مبنی بر اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ واردات خودروی سواری حذف شده است، اضافه کرد: در این بند تصریح شده که دولت اجازه واردات خودرو با رعایت سیاست‌های کلی نظام و شرایط سه‌گانه‌ای که در این همین بند آمده دارد، از جمله اینکه «ضوابط واردات خودرو و روش تأمین ارز توسط دولت تعیین می‌شود»، «عدم آسیب به تولید داخلی و بازار ارز با تشخیص دولت» و اینکه «شرایط رقابتی رعایت شود» بنابراین با رعایت این اصول دولت اجازه واردات هرنوع خودرویی دارد و امیدواریم با سیاست‌گذاری دقیق شاهد استفاده از این مصوبه مهم مجلس باشیم.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی سواری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد : با سلام کسی از عزیزا هست اینجا که ماه 6 پارسال س5 ثبت نام کرده باشه من ماه 10/10 هم تسویه کامل کردم هن.ز هم شاسی نخورده هر چی زنگ می زنم میگن ماه دیگه ماه دیگه؟
یوسف : آخرین درخواستی که داده بودم برای تحویلی گفتن تیرماه فاکتور میشه دیگه ناامید شده بودم هرروزم میز خدمت و چک کردم ولی اتفاق خاصی نمیفتاد روز جمعه مثل همیشه میز خدمت و چک کردم نوشته بود فاکتور شده
یوسف : سلام امیدوارم هرچه زودتر فاکتور بشه منم بعداز چهار ماه از موعد تحویل فاکتور شد هفت ماه هم بود تکمیل وجه کردم شماهم همینقد حساب کن ایشالله تا اونموقع فاکتور میشه
تارا اتومات : ممنون دوست عزیز من مهر ماه تکمیل وجه کردم فروش فوری بود موعد تحویل هم دی ماه بود مدل ماشین هم v2 بود هرکسی تکمیل وجه کرده باید چهار الی پنج ماه از تکمیل وجه بگذره تا ماشین براش فاکتور بشه برا منم دقیقن همین شد
سوت دلان : مالیات واین چیزا شعره. خبری نیس. بفروشین حالشو ببرین
تارا پلاس ۳۱ اردیبهشت : خبر موثق دارین ؟ بعد تحویلی های چه ماهی رو فاکتور میکنن؟؟
اسفند ساینا دوگانه : سلام منم هفته اخر اسفند هستم نه نیومده هنوز.
س : حواله فروشی در اصل قانونی نیست و باید پس از تحویل خودرو به نام شما پلاک بشه و بعد به نام خریداری کنید که حواله رو خریده، پس شما باید مالیات عایدی فروش خودرو بدید.
فرهاد : هیراد جان شما احیانا جزء عدم تخصیص ها نبودید!!!
کیان : ایشااله دیگه آینده یا قسمت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی اسفند : اقا مبارک دوستان اسفندی بلاخره دعوتنامه دوگانتون اومد
محمد : منم 17 اسفند پذیرش شدم هنوز فاکتور نشده
پژو پارس : نوشته های شما دراختیار مسئولین امنیتی قرارخواهد گرفت.پس باید پاسخگو باشین.
اف ایکس مشکی : خرید لیزینگ 23 اسفند هنوز نه شاسی خورده نه فاکتور فروردین 25 تایید لیزینگ یک ساله
207 تحویل اسفند : سلام ، کدوم بیمه؟
ارتقا یافته تحویل 31 خرداد : سلام شرایط ویژه تبدیل برای ارتقا یافته که اومده چی هست؟
207 پانو : بازم کسی فاکتور نشد تبدیلی 21 امروز؟؟؟؟اینا مارو کردن با یه ماشین گو یه قرن پیش
پانا : 16فاکتور شد
روشنک : سلام بچه ها از سایپا به من زنگ زدن گفتند امروز فاکتور میشم
دنا اپشنال اسفند 402-همدان : سلام دوستان، دنا اپشنال مشکی (فروش فوری) تحویل اسفند: پرداخت کل وجه 02/09/30- 03/02/14 فاکتور شد. الان روی مرحله پلاک میچرخه