روش های فروش ماشین دست دوم با بهترین قیمت

 

روش های فروش ماشین دست دوم با بهترین قیمت

 

رپورتاژ- خرید و فروش خودرو بازار بزرگی را به خود اختصاص داده است. بالا رفتن قیمت خرید خودرو صفر در بازار باعث شده است که خریداران توجه بیشتری به فروش ماشین کارکرده بدهند. شاید شما هم صاحب خودروی دست دومی هستید که قصد فروش آن را دارید.

هر کیلومتری که خودروی صفر طی می‌کند منجر به افت قیمت در آن می‌شود. از طرفی آسیب‌ها و خسارات وارده به خودرو نیز در ارزش آن مؤثر هستند. دلایل زیادی وجود دارند که باعث پیچیده شدن روند فروش خودرو دست دوم می‌شوند. از طرفی هم روش‌های مختلفی برای فروش و معاوضۀ خودرو وجود دارند. شیوه‌هایی که با گسترش اینترنت پدید آمده‌اند.

نکات و روش‌هایی برای فروش خودرو

 اگر قصد فروش خودرو دست دوم خود را دارید باید به نکات مختلفی توجه نمایید. تا پیش از رونمایی از روش‌های فروش آنلاین خودرو ملزم به مراجعه به بنگاه‌ها و نمایشگاه‌های اتومبیل بودیم. اما امروز کافی است که یک آگهی فروش خودرو در سایت‌ها داشته باشید. آنگاه با تماس‌های مکرر از طرف خریداران روبرو خواهید شد.

حتی اگر برای فروش خودروی‌ خود از خانه هم بیرون نزنید باز هم مجبور به جواب دادن به تماس‌های مشتریان خواهید بود. همچنین که مشتریان شما باید خودرو را از نزدیک ببینند و مورد بازرسی قرار دهند. در این دید و بازدیدها باید به چند نکته توجه کنید.

قیمت و اندازه تخفیف را مشخص کنید

فروش خودرو کارکرده

اگر قصد فروش سریع خودرو دارید باید قیمت واقعی خودرو را مشخص کنید. این روند اغلب توسط کارشناسان خودرو مشخص می‌شود. می‌توانید از یک بنگاه‌دار یا معامله‌گر بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. خودروی شما با توجه به نوع، مدل، میزان کارکرد و سلامت بدنه و موتور، قیمت مشخصی خواهد داشت. پس از اینکه قیمت را تعیین کردید، مقداری هم برای تخفیف پای معامله در نظر بگیرید.

نوع ماشین را در نظر بگیرید

برخی از خودروها همیشه شانس بیشتری برای فروش دارند. مثلاً خودروهای سدان خانوادگی در تمام شهرها و بین خانواده‌ها محبوب هستند. صرف نظر از قدیمی بودن و مدل خودرو، اگر خودروی محبوبی دارید باید قیمت بیشتری برای آن در نظر بگیرید. چرا که این خودروها طرفداران بیشتری دارند و احتمالاً به زودی مشتری بهتری برای آن پیدا خواهد شد. اما مثلاً خودروهای اسپورت و کوپه بیشتر در بین اقشار خاص جامعه طرفدار دارند.

همچنین که فروش آن‌ها در بعضی از شرایط جوی محبوبیت دارد. خودروهای کلکسیونی، وانت‌ها و کامیون‌ها نیز به همین صورت هستند. با در نظر داشتن نوع خودرو می‌توان دریافت که چه ارزشی دارد.

از سایت‌ها کمک بگیرید

یکی از بهترین راه‌ها برای فروش فوری خودرو دست دوم، مراجعه به سایت‌های خودرو است. در این سایت‌ها می‌توانید از ماشین حساب تعیین قیمت خودرو استفاده کنید. همچنین تماس با مشاوران و کارشناسان آن‌ها این امکان را می‌دهد تا قیمت دقیق خودرو را دریابید. همچنین اغلب این سایت‌ها دارای محل آگهی رایگان خودرو هستند. بدین ترتیب مشتریان زیادی آگهی شما را مشاهده خواهند کرد.

سایت‌های آگهی آنلاین کمک می‌کنند تا خودروی مورد نظر را در رده‌بندی‌های مختلف با معیارهای گوناگون قرار دهید. سال ساخت، نوع خودرو، رنگ، کیلومتر کارکرد و موارد دیگر از جملۀ این معیارها هستند. خودرو 45 یکی از سایت‌های خرید و فروش خودرو است که خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می‌دهد.

خودرو را تمیز کنید

وضعیت ظاهری خودرو نشان از اهمیت شما به آن می‌دهد. آنچه مشتری در نگاه اول از خودرو می‌بیند تأثیر زیادی روی تصمیم‌گیری او خواهد داشت. اگر می‌خواهید توجه مشتری را جلب کنید خودرو را به یک کارواش برده و آن را حسابی تمیز کنید. صندلی‌ها، داشبورد، کف خودرو، بدنه و موتور آن را شستشو دهید.

مطمئن شوید که خودرو سر و صدای خاصی ندارد. ایرادات جزئی را در ظاهر خودرو برطرف کنید تا حس بهتری به خریدار احتمالی بدهید. همچنین می‌توانید سوابق تعمیرات خودرو را نیز نگه دارید تا به او نشان دهید.

در فروش خودرو صبور باشید

نکات زیادی برای فروش سریع خودرو با بهترین قیمت وجود دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که در این روند صبوری به خرج دهید. اولین مشتری همیشه بهترین نیست. اما خیلی هم وسواس به خرج ندهید. این را بدانید که گاهی اوقات باید انعطاف بیشتری نشان دهید. برخی نکات دیگر عبارتند از:

  • فروش ماشین دست دوم خود را به کارشناسان و افراد معتمد بسپارید.
  • اگر مشتری قصد رانندگی با خودرو را دارد حتماً از داشتن گواهینامۀ وی مطمئن شوید.
  • هنگام تست خودرو توسط مشتری، در کنار او باشید و به سؤالاتش پاسخ دهید.
  • هنگام چانه زدن توسط مشتری، قیمت را از حداقلی که در نظر گرفته‌اید پایین‌تر نبرید.
  • تا وقتی که پول خودرو به صورت کامل پرداخت نشده، ماشین را به نام خریدار انتقال ندهید.
  • نواقص فنی خودرو را صادقانه به مشتری بگویید.
  • کارهای اداری را به صورت دقیق انجام دهید.

اگر فکر می‌کنید نکات فوق حوصلۀ زیادی می‌خواهد، بهتر است فروش ماشین خود را به خودرو45 بسپارید. این پلتفرم با بهره‌مندی از کارشناسان مجرب متعدد، خدمات بسیاری از تعیین قیمت، فروش و انجام امور حقوقی خودرو ایجاد کرده است.

https://khodro45.com

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ماشین دست دوم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس ۵ مشکی : ثبت نام چه ماهی را تحویل میدن ؟
S5 ثبت ۲۹ شهریور : از ۲۹ شهریور ثبت نام کردم، دهم دی تکمیل وجه کردم، تحویل بهمن بوده، تا امروز هیچ خبری نیست، هر هفته وعده الکی برای هفته آینده، تا الان هر چی هم تحویل دادن برای ارگان دولتی و شرکتی خاص بوده، مردم عادی هییییییچچچچچچچچچ، الانم کاشف به عمل اومده s5 ندارن، ته مانده دارن که به ما نمیرسه و میمونه برای همون اورگان ها و شرکت ها. ما هم بلا تکلیف!!!! تو همین نظرات کسانی که گفتن تحویل گرفتن یا چند مرحلشون جلو رفته، وسط کامنتشون اشاره به مقایسه شرایط خودشون با همکاراشون کردن که مثلا همکار من گرفته، من نگرفتم و... . پس مردم عادی هیچچچچچچ
تارا پلاس اردیبهشت : والا ما که پیش فروش هستیم خبری نیست. حتی از فاکتور فروردین ها هم خبری نیست
محمد : دوستان دلخوش تفاوت قیمت نباشید.همین حالا هم قیمت امده زیر 2.3 . اگه شروع به دادن کنند حول و حوش 2 قرار میگیره. سایپا نمیاد مفت بده هر کس دو برابر سود کنه. اگه پول دیر تر بگیرن ولی کمتر حیران کنند بهتره. برخی از پیش از عید پول دادند
علی : چرا وضعیت تکمیل وجه زرده هنوز کسی اطلاع نداره چون ثبت‌نام 5دوازده بوده
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : امروز روز جهانی کفتار هست این روز رو به مدیران کفتار صفت کرمان موتور تبریک میگم جارکشای عوضی
J4 : چه مدت طول کشید تا تحویل شد؟؟؟
محسن : امیدمون فقط به کاراز. کاراز امضا کنید ۶۰۰ نفر تاحالا امضا کردن
خمیازه : شما همون تارا دستی تبدیل به v1p هستید با نام کاربری جدید؟؟؟
محمد s5 : یه کلیپ دیدم فکر کنم واسه تازیگیا هست دنیا ماشین زیر سایبون پارکینگ کرمان موتور خوابیده چه دردی هست ک تحویل نمیدن خدا میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سید حسین ز : قضیه برگشت پول چیه. واسه ما که نیومده
پارس : دوستان قطعات جدید خودرو از چین وارد خواهد شد خودروهای تولیدی بهار به بعد با کیفیت تر خواهد بود
پارس سفارشی زمستان : لطفا اگه زمستانی ها قصد شکایت دارن اطلاع رسانی کنن تا هم تعدادمون زیاد باشه وهم هزینه شکایت ووکیل بین نفرات تقسیم بشه .خواهش.زمستانی ها باهم هماهنگ بشن تا این بی قانونی رو شکست بدیم
محمدتقی : با سلام خدمت همه دوستان آقا من میخوام ماشین بگیرم بین سمند ال ایکس ساده با لیفان 620 موندم بنظر شما کدومو انتخاب کنم ممنون میشم جواب بدین
اس 7 تحویلی31خرداد : منم تحویلی 31 خردادماه ولی خبری از فاکتور نیس اما 26 فروردین واریزیم بود
پارس : من 18 پرداخت کردم چک هم تحویل دادم واریز تیک زده واسه بعد پنج روزه هی در حال انجامه کسی هست اینجوری باشه
دنا اتو 30آذر مهدی : سلام کسی خبر داره وجه دیر کرد و و مدت دیگه میزنن ممنون میشم کمک کنین یا چجوری پیگیری کنم ؟
علی : دوستان ما برا ساینا دوگانه ثبت نام کردم طرح فرسوده ،موعد تحویل هم تابستان 1402 بود ولی نه پیامکی و نه ارسال وجهی برامون نیومد ،کسی نمیدونه چیزی در این موضوع
علی : کسی از طرح فرسوده خبر نداره
حسین خالدی : سلام تیگو 7 پریمیوم 80 م رشوه دادم که 45 روزه بم بدن حالا شده 5 ماه کسی هست بدونه کی مجوز خروج میخوره