با باطری کهنه و فرسوده ماشینمان چکار کنیم؟

 

ماشین‌های ارزان قیمت در ایران + معرفی شرکت سایاخودرو

 

رپورتاژ- باتری خودرو مانند هر قطعه دیگری از ماشین، روزی خراب میشود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. ممکن است تا مدتی بتوانیم آن را با باتری به باتری کردن یا روشهای دیگر احیا کنیم، ولی زمانی که باتری ماشین کهنه شود، دیگر قابل استفاده نخواهد بود و باید آن را جایگزین کنیم. اما با ضایعات باطری کهنه چه کار کنیم؟ آیا قابل بازیافت هستند و میتوانیم آنها را بفروشیم؟

اگر دوست دارید به جواب این سوال برسید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید. چون میخواهیم روشی عالی برای تبدیل کردن ضایعات باطری ماشین و باتریهای کهنه به شما معرفی کنیم.

 

باطری کهنه یا ضایعات باطری ماشین چیست؟

وظیفه باتری خودرو تأمین انرژی قطعات الکتریکی خودرو است. باتری ماشین برق مورد نیاز برای استارت زدن، لامپ‌های خودرو، استفاده از رادیو، بالا بر شیشه و سایر قسمتهایی که برای کار کردن نیاز به انرژی الکتریکی دارند، تأمین میکند. وقتی باتری خودرو کارایی خود را از دست می‌دهد، دیگر نمیتواند انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کند و به سرعت شارژ خالی میکند. طوری که حتی با باتری به باتری کردن هم نمیتوانیم از آن استفاده کنیم.

در این شرایط به اصطلاح گفته میشود که باتری کهنه شده یا باتری فرسوده شده است. به ضایعاتی که از این باتریهای کهنه و فرسوده بازیافت می‌شود و امکان بازگردانی به چرخه‌ی صنعت را دارد، «ضایعات باتری کهنه» گفته می‌شود. ضایعات باتری کهنه عمدتاً از فلز سرب تشکیل شده است. شرکتهای تولید کننده باتری خودرو، این ضایعات را جمع آوری و با طی مراحل مختلف سرب آنها را بازیافت و وارد چرخه‌ی صنعت می‌کنند. تعمیرگاه‌های خودرو، کارخانجات صنعتی و مراکز درمانی از بزرگترین فروشندگان ضایعات باتری کهنه هستند.

 

4 علامتی که نشان دهنده کهنه شدن باطری ماشین هستند

اما چطور متوجه شویم که باطری خودروی ما کهنه شده و باید به فکر خرید باتری نو باشیم؟ علائم و نشانه‌هایی وجود دارد که نشان میدهد باتری خودروی شما کهنه شده و دیگر قابل استفاده نیست:

·       روشن نشدن ماشین با وجود استارت زدن‌های مکرر؛ این مورد یکی از شایعترین و اصلیترین علائمی است که نشان میدهد باتری ماشین خراب شده است.

·       تغییر شکل ظاهری باتری؛ معمولاً باتریهای که سطح آنها رسوبات بسته یا دچار تغییر شکل غیر عادی شدهاند، طول عمرشان رو به اتمام است و کهنه شدهاند.

·       تمام شدن طول عمر مفید باتری؛ همه باتریهای 2 الی 3 سال عمر مفید دارند. با تمام شدن عمر مفید باتری، بهتر است آن را با باتری نو جایگزین کنید تا سلامت خودروی شما هم حفظ شود. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرمی دارد، عمر مفید باتری خودروی شما کوتاهتر از عمر مفید یک باتری معمولی خواهد بود.

 

·       تغییر رنگ نشانگر باتری؛ در حالت عادی رنگ نشانگر سبز و به معنی سالم بودن باتری است. ولی زمانی که نشانگر به رنگ زرد یا قرمز در بیاید، یعنی احتمالاً باتری در حال فرسودگی است. البته ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد، ولی محتمل‌ترین دلیل، استهلاک باتری است.

با باطری کهنه و فرسوده ماشینمان چکار کنیم؟

 

قیمت باطری کهنه ماشین چگونه تعیین میشود؟

در گذشته باتریهای مستعمل دور انداخته میشدند و چون قابل بازیافت نبودند، در طبیعت رها میشدند و پسماندهای اسیدی آنها وارد زندگی حیوانات و چرخه طبیعت میشد و به آنها آسیب میرساند. اما کم کم سازمانهای زیست محیطی و شرکت‌های تولید کننده باتری خودرو دست به دست هم دادند تا این مواد به چرخه صنعت برگردد و بازیافت شود.

هم اکنون شرکت‌های تولیدکننده باتری خودرو، باطری‌های کهنه و فرسوده را با قیمتی مناسب خریداری میکنند. حدوداً 40% از ساختار باتری کهنه را سرب و فلزات سنگین تشکیل میدهند. به همین دلیل می‌توانید باطری‌های کهنه را به شرکت‌های بازیافت کننده یا خریداران این ضایعات بفروشید. انواع باتریهای فرسوده پس از بازیافت و استفاده بهینه، می‌توانند صرفه اقتصادی داشته باشند. البته توجه داشته باشید که قیمت باطری کهنه متغیر است و عوامل بسیاری از جمله جنس فلز به کار رفته در باتری و وزن آن، در قیمت ضایعات باتری تأثیر می‌گذارد.

 

فروش باطری کهنه ماشین؛ بهترین راهکار برای خلاص شدن از شر باتری فرسوده

عمر مفید همه باتری‌ها اعم از باتری ماشین، باتری موتورسیکلت، باتری UPS یا باتری لیفتراک حدوداً 2 الی 3 سال است. با پایان یافتن این عمر مفید، باتری خودرو دیگر کارایی سابق را نخواهد داشت. آن وقت است که می‌توانیم ضایعات باتری کهنه ماشین خود را با قیمت بالا بفروشیم و برای همیشه از شر آن خلاص شویم!

همانطور که در بخش قیمت باتری کهنه گفتیم، عامل اصلی که باتریهای کهنه را به ضایعاتی قابل بازیافت و قابل فروش تبدیل کرده، سرب و سایر فلزات ارزشمند داخل باتری است. سرب جزو فلزات گران قیمتی است که قابل بازیافت بوده و به چرخه صنعت بر میگردد. قیمت جهانی سرب به عنوان فلزی که در تولید باتری به کار می‌رود، هم زمان با افزایش قیمت دلار بالا میرود. بنابراین قیمت فروش و خرید ضایعات باتری کهنه توسط شرکت‌هایی مانند باطری آنلاین نیز به صورت روزانه تغییر میکند و بهتر است قبل از فروش حتماً استعلام قیمت بگیرید.

با باطری کهنه و فرسوده ماشینمان چکار کنیم؟

چطور ضایعات باطری کهنه را به قیمت بفروشیم؟

اگر تصور میکنید قیمت فروش ضایعات باطری کهنه در همه شرکتهای خریدار این ضایعات یکسان است، باید بگوییم که اشتباه میکنید. این قیمتها نه تنها یکسان نیستند، بلکه به صورت روزانه در حال تغییر هستند. اما دلیل این نوسان قیمت روزانه چیست؟

در پاسخ باید بگوییم «قیمت جهانی سرب» و «قیمت دلار». قیمت سرب هم مانند قیمت طلا به صورت جهانی و براساس دلار اعلام میشود. به همین دلیل هم زمان با تغییر قیمت سرب و نوسان نرخ دلار در کشورمان، قیمت خرید ضایعات هم تغییر میکند. در این مورد تنها کاری که میتوانید انجام دهید، فروش این ضایعات به خریداری است که آن را با بهترین قیمت از شما بخرد.

 

باتری آنلاین؛ بهترین خریدار باطری کهنه و ضایعات باطری ماشین

در این مطلب دانستیم که ضایعات باطری کهنه به دلیل داشتن فلزات سنگینی مانند سرب، جیوه و... در طبیعت قابل تجزیه نیستند، ولی میتوانیم آنها را بفروشیم و علاوه بر تبدیل باتری کهنه به پول، قدمی هم برای حفظ محیط زیست برداریم.

شرکت‌های مختلفی در زمینه خرید ضایعات باطری کهنه فعالیت می‌کنند و هر کدام پیشنهاد قیمت خود را دارند. اگر می‌خواهید باطری کهنه خودروی خود را به بهترین قیمت بفروشید، پیشنهاد ما باتری آنلاین است. باتری آنلاین، بهترین خریدار ضایعات باتری فرسوده و باتری کهنه ماشین، موتور سیکلت، لیفتراک، باتری UPS، باتری اسیدی، باتری اتمی، باتری کتابی و... با بالاترین قیمت است. برای دریافت قیمت روز باطری فرسوده، می‌توانید از طریق نشانی https://batrionline.com با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , باطری کهنه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : خبری نیست که. آپدیت هم نشده همون 30 اردیبهشت آخرین آپدیته
دوگانه اسفندs : من امروز زنگ زدم سایپا منشی شرکت گفت دعوتنامه اسفند بزودی میاد وهیچ افزایش قیمتی نداره لطفا به شایعات توجه نکنید
محمد ساینا تک : سلام موعد تحویل کی بودین؟
pooria : سلام و ارادت بچه ها منم امروز ماشینو تحویل گرفتم تبدیل توربو تحویلی زمستان تبدیل زدم به EFP ماشین تحویلی 2 خرداد از لحاظ سواری خوبه و نرم و واقعا بی صدا اما یکم متریالش ضعیفه ولی بازم قابل قبوله انشالله قسمت همگیتون بشه
207 اتو ت30دی تکمیل 5 دی مشگی : داداش واقعا فاکتور شدی ؟؟؟؟
علی : سلام به همه‌ی دوستان پیامک تحویل حضوری برام اومده اگه قبول نکنم بنظرتون کی ماشین میرسه دستم ساکن تهران ساینا 85گانه جواب بدید ممنون میشم
jalil : سلام دوست عزیز مال من بانک صادرات بود هشت روز طول کشید بعد پیامک اومد از حسابم کارمز کم کرد
رضایی : دوستان من تابستان 1403 پژو برام در امده امید داشته باشم تحویل بدن
بهنام : دوستان زمانی که می‌زنه در برنامه تحویل قرار دارید چقدر طول می‌کشه ماشین برسه
پارس : 02/22 ثبتنام انجام دادم ولی فاکتور نشده