دو سال انتظار برای تحویل تویوتا لندکروزر سری 70؛ محبوبیت تمام نشدنی

 

دو سال انتظار برای تحویل تویوتا لندکروزر سری 70؛ محبوبیت تمام نشدنی

 

تویوتا لندکروزر سری 70 یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که روی خط تولید قرار دارد. در طول ۳۸ سال گذشته این خودروی آفرودی بی‌وقفه و با بروزآوری‌های جزئی همواره تولید شده است. در این راستا و با توجه به سختگیرانه‌تر شدن قوانین مربوط به ایمنی در کشور استرالیا، شرکت تویوتا تصمیم گرفته نسخه بروز شده از لندکروزر سری 70 را تا پایان امسال در این کشور رونمایی کند. چنین تصمیمی نشان می‌دهد که کمپانی ژاپنی هنوز قصد ندارد این مدل را از رده خارج کند. اما نکته تامل‌برانگیز اینکه این خودرو کماکان بسیار پر مشتری بوده و لیست سفارش آن برای دو سال آینده پر شده است.

 
تویوتا لندکروزر سری 70
 

آنطور که نشریه استرالیایی درایو گزارش کرده، مقایسه نرخ تولید با تعداد سفارشات حکایت از آن دارد تحویل تعهدات مربوط به لندکروزر سری ۷۰ تا سال ۲۰۲۴ طول خواهد کشید. البته در صورت افزایش شتاب تولید، ممکن است این گمانه‌زنی درست از آب در نیاید. شاید بدانید کمبود تراشه و اختلال در زنجیره تامین تولید تویوتا لندکروزر سری 70 را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.

خودروی پا به سن گذاشته ژاپنی، در نسخه شاسی‌بلند هم در استرالیا به فروش می‌رسد. این نسخه با کد J70 شناخته می شود. نیروبخش این نسخه یک موتور ۴.۵ لیتری توربودیزل ۸ سیلندر است و تریمی لوکس با کد GXL دارد. به غیر از این، یک مدل دیگر با کفی صاف طراحی شده که برای حمل بار و جابجایی اجسام بزرگ می‌تواند کاربرد داشته باشد.

 
 
تویوتا لندکروزر سری 70
 

شاید بپرسید با وجود گزینه‌های بروزتر، چرا استرالیایی‌ها علاقه زیادی به یک خودروی متعلق به دهه ۸۰ میلادی دارند؟

در پاسخ باید گفت لندکروزر سری ۷۰ بسیار جان سخت بوده و در صورت خرابی هم تعمیر آن خیلی آسان و کم دردسرتر است. در کنار این فاکتور قیمت نیز اهمیت دارد. لندکروزر سری ۷۰ با پرداخت تقریبا ۱۰۰ هزار دلار استرالیا قابل خرید است، در حالیکه قیمت سری ۳۰۰ از حدود ۱۵۰ هزار دلار شروع می‌شود.

فروش تمامی لندکروز ها تا سال ۲۰۲۴
 

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تویوتا لندکروزر J70 در طول سال‌های گذشته همواره تکامل یافته و برخلاف مدل‌های اولیه از امکاناتی مثل سیستم تهویه، ترمز ABS و شیشه‌های برقی بهره می‌برد. تمامی نسخه‌های مختلف این خودرو دارای امکانات دیگری چون کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی با سیستم مسیریاب و بلوتوث هستند. تریم لوکس GXL به سیستم مدرن شروع حرکت در سربالایی هم مجهز است.

تویوتا لندکروزر سری 70
 

در تمامی نسخه‌های مختلف، گیربکس ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را بر عهده دارد. نکته جالب اینکه در نسخه دیزلی یک باک ۱۳۰ لیتری نصب شده؛ چنانچه این رقم کافی نباشد، امکان سفارش باک ۱۸۰ لیتری برای مشتریان فراهم شده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا لندکروزر سری 70






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟