انواع خودرو کوییک موجود در بازار را بشناسید

 

انواع خودرو کوییک موجود در بازار را بشناسید

 

رپورتاژ -خودرو کوییک یکی از محصولات جدید شرکت تولیدی سایپا است. کمپانی خودروسازی سایپا با تقویت و به روز‌رسانی پلتفرم پراید و تولید سری X ۲۰۰ توانست در سال ۱۳۹۵، خودروی کوییک را تولید و به بازار عرضه نماید. 

این شرکت تولید‌کننده خودرو در داخل کشور، علاوه بر نسخه معمولی کوییک در ادامه روند تولیدات خود، نسخه اتومات و دو مدل دیگر از این نوع خودرو را در خط تولید خود به عرضه رسانده است.

 

آشنایی یا انواع تیپ کوییک

خودرو کوییک در انواع تیپ‌های مختلف پس از خودرو‌هایی مانند تیبا و ساینا، تولید شده است. در ابتدا خط تولید شرکت خودروسازی سایپا موفق شد تا کوییک دنده‌ای و اتومات را به دست مشتریان خود برساند. مدت زمانی بعد توانست کوییک R، کوییک S و کوییک G را هر کدام با مشخصات ظاهری، فنی و کارکردی متفاوت ساخته و روانه بازار خودرو کند.

۱. کوییک معمولی

کوییک معمولی در دو نوع دنده‌ای و اتومات (کوییک پلاس سی تی وی فول آپشن) از ابتدایی‌ترین تولیدات سایپا به عنوان اتومبیل کوییک است که در بازار به فروش می‌رسد. در شکل ظاهری مشابه با تیبا ۲ است که تنها در برخی قسمت‌ها تغییرات کوچکی اعمال شده است اما از لحاظ ساختاری و مشخصات فنی نمی‌توان بین این دو خودرو تفاوت و تمایزی را بیان کرد.

·      مشخصات ظاهری

در این نوع از خودرو کوییک سعی شده با ایجاد تغییر در ظاهر تیبا۲ آن را به سمت فرمی تهاجمی‌تر و اسپرت‌تر برسانند. تمامی طرح‌های سپر جلو، پنجره، چرخ‌ها با فرمی اسپرت‌تر و جوان پسند‌تر استفاده شده است. ایجاد تغییر در قسمت پشتی تیبا یکی دیگر از تفاوت‌های خودرو کوییک با این ماشین است. استفاده از پلاستیک خشک در ساخت داشبورد و قسمت‌های رودری چندان دلنشین و جذاب نیست و تنها به دلیل صرفه اقتصادی آن به کار برده شده است. میزان ظرفیت صندوق عقب آن حدود ۲۲۵ لیتر است که این خودرو را مناسب برای یک زوج جوان یا خانواده کوچک کرده است.

 

·      مشخصات فنی کوییک معمولی

در کوییک دنده‌ای و اتومات که از خانواده معمولی این خودرو به شمار ‌می‌روند از موتور m۱۵ تیبا با پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم ۱۵۰۳ سی سی و قدرت ۸۷ اسب بخار در دور موتور استفاده شده است. در نوع دنده‌ای آن از یک گیربکس ۵ سرعته دستی و در نوع اتومات از یک گیربکس اتومات سی تی وی استفاده شده است. گیربکس در نوع دنده‌ای وظیفه انتقال نیرو به سمت چرخ‌های جلو را دارد و در کوییک اتومات به منظور انتقال قدرت به کار برده می‌شود.

دریچه پیشرانه در کوییک دنده‌ای با استفاده از سیستم قدیمی سیم گاز یا مکانیکی برای ارتباط با دریچه گاز با پدال طراحی شده است، این درحالی است که در نوع اتومات باز و بسته شدن به صورت برقی انجام می‌شود. فرمان کوییک دنده‌ای هیدرولیک بوده و نوع اتومات آن به صورت برقی است.

تجهیزات و امکانات یا آپشن‌های موجود در این دو نوع خودرو کوییک مشابه یکدیگر هستند که شامل: حسگر پارک عقب، تهویه اتومات، روف رک، دستگیره‌های آسان بازشو، مه شکن عقب و جلو، دماسنج، ترمز ABS، دو کیسه هوا در قسمت جلو، آینه‌های جانبی و شیشه بالابر‌های جلو وعقب برقی، گرمکن شیشه عقب، برف پاک کن جلو و عقب، قفل مرکزی، صندلی‌های تاشو عقب، تنظیم‌کننده ۶ حالته دستی صندلی راننده، ریموت کنترل و... می‌شود.

این در حالی است که در کوییک اتومات، سیستم استارت دکمه‌ای، امکان ورود بدون کلید، دوربین عقب، حسگر فشار باد تایر و هم چنین نمایشگر مالتی مدیا به کار برده شده است.

 

انواع خودرو کوییک موجود در بازار را بشناسید

۲. کوییک R

یکی از‌ایده‌های خلاقانه شرکت سایپا، ایجاد تغییر رنگ در برخی قسمت‌های کوییک معمولی دنده‌ای بوده است که موجب شده تا خودرو کوییک R تولید شود. در این طراحی، سقف با قاب آینه‌های بغل و قسمت‌های داخلی مه شکن‌های جلو و زیر سپر‌ها معمولاً با استفاده از رنگ قرمز تولید می‌شوند.

کوییک R تمامی مشخصات ظاهری و فنی کوییک معمولی دنده‌ای را دارد. تنها در برخی از قسمت‌های داخلی خودرو مانند اطراف سیستم مالتی مدیا، دریچه‌های تهویه هوا و قسمت‌های بازویی درب‌ها با رنگ قرمز در آمیخته است که حالتی اسپرت‌تر را برای کابین ایجاد نموده است.

۳. کوییک S

در سال ۱۳۹۹ کمپانی تولید‌کننده خودرو سایپا، کوییک S فیس لیفت خود را رونمایی کرد. در این ماشین با استفاده از نوار مشکی رنگ در طراحی سپر جلو، جلو پنجره و اطراف چراغ‌ها تا پایین سپر تغییراتی را در خودرو کوییک‌های قبلی ایجاد کرده است. این طراحی یادآور خط اشک‌های یوزپلنگ ایرانی است. این اتومبیل نیز مانند کوییک R با ایجاد تغییراتی در شکل ظاهری با حفظ مشخصات فنی کوییک دنده‌ای تولید شده است.

انواع خودرو کوییک موجود در بازار را بشناسید

 

۴. کوییک G

یکی دیگر از تیپ‌های خودرو کوییک، نوع G است که همراه با تیپ S آن در سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه شده است. با توجه به امکانات و تجهیزات به کار رفته در کوییک G موجب شده تا به نسخه کوییک فول آپشن تبدیل شود. ایجاد تغییرات ظاهری در طراحی داشبورد و استفاده از امکانات بهتر و بیشتر باعث شده تا این نوع ماشین کوییک از سایرین متمایز شود.

تجهیزات و آپشن‌های استفاده شده در این نوع خودرو کوییک، تا حدودی با کوییک اتومات برابری می‌کند. داشبورد جدید، استفاده از کنسول در وسط خودرو و به کار بردن صفحه کیلومتری منجر به ایجاد طراحی و ظاهری جذاب شده است که موجب شده این نوع از ماشین نسبت به سایرین برتری داشته باشد.

برخی از آپشن‌های استفاده شده در کوییک G عبارتند از:

·       دوربین دنده عقب و حسگر پارک عقب

·       سیستم مالتی مدیا ۷ اینچی

·       تهویه نیمه اتومات

·       استفاده از سنسور فشار باد لاستیک

·       دیلایت، اتولایت، GPS

·       آینه‌های جانبی برقی

·       دو عدد کیسه هوا یا ایربگ

·       قراردادن پورت USB با هدف استفاده برای شارژ تلفن همراه

کلام پایانی

شرکت خودروسازی سایپا در ادامه روند تولید محصولات خود، موفق شد تا خودرو کوییک را مطابق با استاندارد‌های لازم ساخته و به بازار عرضه نماید. این خودرو با ایجاد تغییر در پلتفرم پراید تولید شده است. انواع تیپ‌های مختلف دنده‌ای، اتومات، R، S و G از خودر کوییک در بازار موجود است. هر یک با توجه به مشخصات ظاهری و فنی در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. خودرو کوییک دنده‌ای و R با توجه به مشخصات فنی و تنها تفاوت در ظاهر در یک دسته و خودرو کوییک اتومات، S و G نیز با همین تعریف دسته‌بندی می‌شوند. چنانچه شما هم قصد خرید خوردو جدید دارید، می توانید با مراجعه به سایت car.ir ضمن بررسی مشخصات فنی، قیمت خودرو و مقایسه با دیگر مراکز، یک خرید به صرفه و مطمئن داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودرو کوییک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کوییک
0

سلام من مشتری فروش فوق العاده اردیبهشت1401 که قراره مدل 1400 بدن هستم. متاسفانه با اینکه از 16 خرداد ماشین پلاک شده . هیچ خبری از تحویل این ماشین آفتاب خورده نیست
15:49  1401/04/04
پاسخ دادن
کاربر: Reza
2

خداییش پیکان وانت مال خودمونه دیگه!
00:09  1394/08/30

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : اگه کسی اطلاع داره کی پیش فروش میذارن لطفا بنویسه.
کیان : همانطور که گفته شد تیپ S سهند نمونه کم آپشن و تیپ G سهند نسخه فول آپشن از این سدان است. در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست.
چانگان cs55🤠 : تماس بگیرید با سایپا اگر کد ملی رو گرفت و بهتون گفت تو لیست هستید و منتظر پیامک باشین یعنی منتخب هستید .
کیان : اولا ۶ ماه نه بیشتر حتی یه سال که افزایش قیمت میخوره دوستان سهند اس همون سایناس با چراغ متفاوت اون سهند جی هست که عین اطلس سانروف و مولتی مدیا و دوربین دنده عقب و چیزای دیگه داره
mhd S3 : سلام از دوستان کسی تا حالا شکایتش در دادگستری به نتیجه رسیده و تونسته خسارت رو از زمان دیر کرد تا زمان تحویل بگیره؟ کسی تا حالا از کرمان موتور بدون شکایت دیرکرد گرفته؟
کیان : سهند اس همون ساینا س هواستون باشه فقط چراغش فرق میکنه وسلام اون سهند جی هست که عین اطلس فول آپشنه اشتباه نگیرین سهند اس رو با سهند جی
افشین جی۷ : آقا توروخدا با این همه بلا و مصیبت و بدبختی جی۷ ها رو که تحویل گرفتین کمتر از ۲ تومن آگهی نکنید. موقع ثبت نام یک میلیارد و ۲۸۰ میدادیم طلا الان ۳ تومن شده بود
مسئول محترم : مدیر محترم واقعا" جای تاسف داره این پیام بی ادبانه رو اجازه نشر دادید .
حمید : سلام شرکت سایپا مجبور بود ساینا s دوگانه رو بده چرا چون طرف یکسال بیشتر گول ریخته حساب برگ قرارداد داره میتونه شکایت کنه تو چی پول ریختی حساب برگ قرارداد داری نداری چرا مردم منصرف میکنی بزار کار درست انجام بدن پشیمون میشین
S3کرمان : اخ من واقعا خسته شدم از انتظاار،، شش ماهه بی انصافا جواب درستی به آدم نمیدن، خسته شدم بس پول اسنپ دادم،،😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید : سلام دوست عزیز یعنی اگر پیش فروش باشه چند روز قبل از تاریخ تحویل پیامک تکمیل وجه میاد ؟
207 اسفندتبدیلی ب 21 : یازده دی هم پلاک نشده😌
حسین : 16دی فاکتور شدم الان
عزت اله : چراغ فاکتور روشن شده یعنی چی؟ چطور بفهمیم فاکتور شده ؟ پیامکی برامون میاد یا باید به نمایندگی مراجعه کنیم ؟
حسین : اگر سر تاریخ تحویل ندهند روزی 456هزارتومن بهشون جریمه دیر کردن میدهند
مهدی تبریز : دوگانه دی
حسین : تازه واریزی دی ماه رو دارن تحویل میدهند
اتومات : تا ساعت 4فاکتور میشی نشد فردا صبح
مهدی دی : سلام وقتی فاکتور شدید از وضعیت خودرو نشون میده که چراغ فاکتور روشن شده
207پانا29اسفند : 13دی چرا پلاک نمیشه!؟؟؟؟؟؟