معرفی خودرو چانگان یونی تی کراس اور اسپرت جدید چینی

 

معرفی خودرو چانگان یونی تی کراس اور اسپرت جدید چینی

 

رپورتاژ- بازار خودروهای خارجی در کشور ما بسیار داغ است و طرف‌داران خاص خود را دارد. بر همین اساس شرکت‌های بسیار معتبر خودروسازی جهان، چندین نمونه از محصولات خود را روانه بازار داخلی کشور ما می‌کنند. شرکت چانگان جزء بزرگ‌ترین برند‌های خودروسازی کشور چین است که اگر محصولات مشترک آن با خودروسازان دیگر چینی را در نظر نگیریم، از نظر تولید و فروش خودرو جایگاه نخست را در میان شرکت­های مختلف چینی دارد. این شرکت در شانگهای چین، تورین ایتالیا و میشیگان آمریکا دفتر مرکزی دارد.

خودروهای ساخته­شده توسط برند چانگان در کشور ما توسط شرکت سایپا مونتاژ و عرضه می‌شوند. ایدو، CS35، 511 و چانگان یونی تی نمونه‌ای از محصولات عرضه شده توسط خودروسازی چانگان هستند. چانگان یونی تی، یک کراس­ اور است که در نمایشگاه خودروهای شانگهای در معرض دید عموم قرار گرفت. البته این خودرو دو سال دیر‌تر از موعد مقرر معرفی شد. یونی تی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

معرفی خودرو چانگان یونی تی کراس اور اسپرت جدید چینی

 

بررسی نحوه طراحی ویژگی‌های ظاهری چانگان یونی تی

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های خودرو، ویژگی‌های ظاهری آن بوده که خودرو چانگان یونی تی از این نظر بسیار زیبا طراحی شده است. ویژگی‌های این کراس اور از نظر طراحی، تاکنون در خودروهای کمی دیده شده است. نمای جلوی خودرو به نحوی طراحی شده که چراغ‌های اصلی در داخل سپر قرار گرفته‌اند و فقط یک دی لایت بسیار باریک از قسمت انتها سپر دیده می‌شود. همچنین، وجود خطوط قرمز در کنار جلوپنجره بسیار بزرگ، باعث جذابیت بیشتر آن شده است. به همین دلیل چهره کلی خودرو کاملاً مدرن به نظر می‌رسد.

در طراحی جانبی خودرو یک خط شانه عریض و مرتفع وجود دارد که بدون وجود هر نوع خطوط اضافی، چهره خودرو را کشیده‌تر نشان می‌دهد. دستگیره­های درب جلو در قسمت داخلی درب و عقب در ستون خودرو به­صورت محو طراحی شده‌اند و رینگ‌های شاخ گوزنی نیز با ابعاد خودرو تناسب دارند. طراحی قسمت عقب ماشین نیز اسپرت و مدرن است؛ به‌نحوی‌که خطوط شکسته زیادی در آن به‌کاررفته و باعث شده نمای پشتی ماشین حجیم‌تر باشد. در کنار این موارد چراغ‌های بسیار باریک LED و سر اگزوز‌های وارونه نیز بر طراحی منحصر‌به­فرد چانگان یونی تی افزوده است. در یک بررسی کلی می­توان گفت خودرو یونی تی در طراحی ویژگی­های ظاهری بسیار موفق عمل کرده است.

 

طراحی داخلی کابین کراس اور چانگان

در طراحی کابین خودرو چانگان یونی تی از متد‌های کاملاً جدید و مدرنی استفاده شده که خودرو را زیباتر کرده است. در فضای فوقانی داشبورد سیستم مالتی مدیا و صفحه کیلومتر خودرو بر روی یک ‌مانیتور تعبیه شده‌اند. فرمان خودرو به‌صورت D کات ساخته شده و دنده الکترونیکی مابین صندلی‌ها قرار گرفته است.

همچنین، جهت کنترل مالتی مدیا یک موس در کنسول میانی قرار گرفته است. در حالت کلی، ویژگی‌های داخلی خودرو یونی تی بر اساس ترند‌های روز دنیا طراحی شده است. اهرم دنده، یک طرح بسیار عجیب دارد که در نوع خود با خودروهای دیگر بسیار متمایز است.

معرفی خودرو چانگان یونی تی کراس اور اسپرت جدید چینی

 

بررسی ویژگی‌های فنی خودرو یونی تی

موتور این خودرو از نوع 4 سیلندر 5.1  لیتری توربو طراحی شده است و در هر دقیقه توان تولید 180 اسب بخار قدرت در 5500 دور را دارد. علاوه بر این، می‌تواند 300 نیوتن متر گشتاور از هر 1500 دور در دقیقه نیز تولید کند. یک گیربکس ۷سرعته و دو کلاچه در خودرو وجود دارد که می‌تواند نیرو تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو برساند و براین‌اساس، خودرو در زمانی حدود ۹ ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. از نظر مصرف سوخت می‌توان این خودرو را کاملاً مقرون‌به‌صرفه دانست؛ چرا‌که در هر 100 کیلومتر به 6.1 لیتر بنزین نیاز دارد. البته یک نمونه دیگر از چانگان یونی تی وجود دارد که از پیشرانه 2 لیتری ساخته شده است و توان تولید 233 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین، از یک گیربکس 8 ساعته برخوردار است که به 6.7 لیتر بنزین برای هر 100 کیلومتر سرعت نیازمند است و در مدت‌زمان 7 ثانیه می­تواند از 0 به 100 کیلومتر برسد. البته نوع موتور یونی تی عرضه­شده در کشور ما هنوز مشخص نیست؛ اما هر دو این نسخه­ها از توان حرکتی کافی و قابل­قبول برخوردارند.

خودرو چانگان یونی تی، یک ماشین شاسی‌بلند است که در طراحی محور جلو آن سیستم تعلیق مک فرسون به‌کاررفته و در ساخت محور عقب نیز سیستم مولتی لینک استفاده شده است. ترمز‌های جلو مورد‌استفاده در این مدل چانگان، به­صورت دیسکی خنک‌شونده و ترمز‌های عقب دیسکی هستند. همچنین، ترمز‌ها دارای قابلیت‌های مختلفی مثل ترمز ABS ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیرو و ترمز BA اضطراری است که باعث افزایش امنیت خودرو می‌شود.

 

آشنایی با امکانات رفاهی خودرو چینی یونی تی

در ساخت خودرو چانگان یونی تی از 6 ایربگ استفاده شده که برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای است. به همین دلیل خودرو از نظر ایمنی در مؤسسه تست تصادفات جهانی پنج‌ستاره ایمنی را دریافت کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که خودرو در تصادفات رانندگی قابل‌اطمینان است. از ویژگی‌های امنیتی دیگر این خودرو برای رانندگان و سرنشینان می‌توان به سیستم کنترل پایدار ESP، سیستم کمک حرکت در سربالایی‌ها HAC، سیستم کنترل کشش TCS و فناوری کنترل سرعت در سراشیبی‌ها HDC اشاره کرد.

درباره نحوه مونتاژ این خودرو در کشور ما اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما چانگان مدل یونی تی در نوع خود بسیار مناسب است. امکانات رفاهی مختلف موجود در این کراس اور چینی شامل کروز کنترل هوشمند، سیستم تهویه بسیار مطبوع و اتوماتیک، ترمز پارک برقی با اتوهلد، دوربین خودرو 360 درجه، سنسور نور و باران، کی لس استارتر، رادار نقطه کور، صندوق عقب مجهز به درب برقی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و گرمکن، سقف پارانومایی، ‌مانیتور 12.3 اینچی، نورپردازی داخلی با قابلیت‌های تغییر رنگ و سنسور TPMS است. البته نمی­توان گفت که تمام این امکانات در نمونه­های عرضه­شده در کشور ما ارائه خواهد شد.

معرفی خودرو چانگان یونی تی کراس اور اسپرت جدید چینی

بازار جهانی چانگان یونی تی

خودرو کراس اوور چانگان چینی، بر اساس مشخصات فنی و آپشن­هایی که دارد و امکانات رفاهی که برای خریداران خود فراهم کرده، قیمت‌گذاری شده است‌. رنج قیمت در بازار‌های جهانی مابین ۱۷ تا ۲۱ هزار دلار است که در کشور ما این قیمت بر اساس ارزش دلار متغیر است؛ چرا‌که در هنگام خرید علاوه بر قیمت اصلی خودرو، هزینه‌های دیگری مثل تعرفه‌های دولتی، هزینه مونتاژ و عواملی ازاین‌قبیل، قیمت کلی خودرو را افزایش خواهد داد. نوع پیشرانه انتخابی و سطح قابلیت‌های این خودرو نیز، در تعیین قیمت آن اهمیت زیادی دارد.

البته به­دلیل ویژگی‌های داخلی بسیار عالی و مشخصات ظاهری مناسب، جذابیت این خودرو برای مشتریان در کشور ما بسیار زیاد است و از مشخصات فنی و امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است. اگر این خودرو با قیمت مناسب در بازار عرضه شود، در این­صورت موفقیت خوبی در بازار خودروهای کشورمان خواهد داشت.

معرفی خودرو چانگان یونی تی کراس اور اسپرت جدید چینی

 

خرید چانگان یونی تی

اگر شما به دنبال خرید خودرو چانگان مدل یونی تی از بازار داخلی کشورمان هستید، ابتدا بهتر است درباره این خودرو اطلاعات کافی کسب کنید و قیمت آن را بررسی کنید. قابلیت‌های به‌کاررفته در این خودرو قابل‌قبول هستند و از این نظر مدل یونی تی در رقابت با سایر خودروهای هم‌سطح، جایگاه بسیار بهتری دارد. این خودرو بیشتر برای قشر جوان تولید شده و طراحی جذاب و جوان­پسند دارد. در‌نتیجه، شرکت سایپا برای سهیم بودن در بازار ماشین‌های شاسی‌بلند ایرانی، در مرحله مونتاژ چانگان یونی تی است. شما می­توانید برای مشاهده جدید‌ترین اخبار خودرو، مشخصات خودرو و قیمت روز خودرو به car.ir مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودرو چانگان یونی تی کراس اور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسعود : سلام بر چکاد عزیز .حالت چطوره خوبی سلامتی .واقعا ممنونم ازت که در یه برهه سخت با راهنمایی ها و حرفای قشنگت راهنمایی مون کردی .امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشی و زندگی پر برکتی داشته باشی .من قدر دان راهنمایی های شما هستم
سورن تک 29 اسفند : منم دقیقا تاریخ تکمیل وجه و تحویلم مثل شماست
مسعود : خیابان 20 متری جی زندگی میکنه نه اینکه خونش 20متر
رانا : کسی اطلاع داره برگ سبز چه قدر زمان میبره بیاد یا نه
نمایندگی : تاتکمیل وجه نکنی اصلاقراردادنمیبندن کل پول روباید یکجا واریزکنی
207 : چندم بودی ؟؟؟؟
بهروز : سلام من امروز فاکتور شدم
فرناز : ببخشید توی کدوم بند قرارداد افت قیمت 6سال گفته شده ؟؟
207پانا31فروردین : من هم 30دی تکمیل کردم هنوز رو فاکتور میچرخه
امیر : آقا ماشینه خوبیه چرا از اگزوزش زدین آخه بغل چیه گذاشتین فرمون هم بزرگ کردین راننده میتونه بجای بالیش استفاده کنه همون فرمون یرو 4 خوب تر بود