نحوه دریافت خسارت تصادف از بیمه بدون کروکی

 

نحوه دریافت خسارت تصادف از بیمه بدون کروکی

 

رپورتاژ - آیا می‌دانستید امکان دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی وجود دارد؟ در اغلب تصادف‌ها برای تشخیص دلیل حادثه و پیدا کردن مقصر، داشتن برگه‌ای به نام کروکی که توسط افسر کشیده می‌شود، از لازمه‌های دریافت خسارت است؛ اما شرایطی نیز وجود دارد که شکایت تصادف بدون کروکی نیز امکان پذیر است.

اگر می‌خواهید با نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی و شرایط و مدارک مورد‌نیاز آن آشنا شوید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بیمه شخص ثالث؛ نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی

در برخی مواقع مانند تصادف با ماشین نظامی، موتور، ماشین‌های سنگین، تصادف زنجیره‌ای، نداشتن گواهینامه، تصادف منجر به آسیب یا فوت اشخاص، برخورد با درخت و گاردریل، نامعلوم بودن دلیل تصادف، خسارت‌های مالی بیش از ۲۰ میلیون تومان (در سال ۱۴۰۱) و بعضی موارد دیگر، داشتن برگه کروکی برای دریافت خسارت الزامی است؛ اما درصورتی‌که این شرایط را نداشته باشید، دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی امکان‌پذیر است.

برای دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی، باید هر دو طرف تصادف رضایت داشته باشند. برای تسریع فرایند دریافت خسارت، بهتر است از صحنه تصادف عکس بگیرید و همچنین شماره بیمه راننده مقصر را داشته باشید. برخی از راننده‌های مقصر پس از توافق پشیمان می‌شوند و مقصر بودنشان را انکار می‌کنند. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، بعد از تصادف فورا با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید.

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه است که در زمان تصادف و وقوع حادثه به کمک آن‌ها می‌آید. قیمت بیمه شخص ثالث با توجه‌ به فاکتورهای مختلفی مانند نوع ماشین و سال ساخت آن برآورد می‌شود.

نحوه دریافت خسارت تصادف از بیمه بدون کروکی

شرایط لازم برای گرفتن خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی

شرایط و نحوه دریافت خسارت از بیمه با کروکی و بدون کروکی کمی متفاوت است. برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث بدون کروکی باید در درجه اول خسارت مالی اتفاق افتاده باشد و هر دو طرف گواهینامه معتبر داشته باشند. در صورت بروز هرگونه خسارت جانی و بدنی به کروکی نیاز خواهید داشت. در این مواقع، دریافت خسارت بیمه بدون حضور مقصر امکان‌پذیر نیست و باید هر دو طرف تصادف به شعبه پرداخت خسارت بیمه‌گذار خود مراجعه کنند. پس از مراجعه،‌ ماشین‌های طرفین مورد بررسی قرار می‌گیرد و میزان خسارت برآورد می‌شود. اکنون که با شرایط دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی آشنا شدیم، در بخش بعدی به سراغ مدارک لازم برای دریافت هزینه این خسارت خواهیم رفت.

برای دریافت بیمه شخص ثالث بدون کروکی به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای تشکیل پرونده و دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی، باید مدارک زیر را در اختیار شرکت بیمه بگذاریم:

  • شماره بیمه‌نامه ماشین مقصر
  • اصل و کپی گواهینامه و کارت ملی طرفین تصادف
  • اصل و کپی کارت ماشین شخص زیان‌دیده و مقصر
  • اصل و کپی بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و پیوسته هر دو طرف تصادف

برای دریافت مبلغ خسارت بیمه شخص ثالث بدون نیاز به کروکی باید مدارک ذکر شده را به همراه داشته باشید. نحوه دریافت خسارت از بیمه ایران بدون کروکی،‌ مشابه با سایر بیمه‌ها مانند دانا یا آسیا است. فقط ممکن است در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

در بخش بعدی به گرفتن خسارت بدون کروکی از بیمه بدنه می‌پردازیم. اگرچه این بیمه در گروه بیمه‌های اجبار خودرو قرار نمی‌گیرد؛ اما در زمان وقوع حوادث، کمک بسزایی به دارندگان خودرو می‌کند. پیشنهاد ما این است که از اهمیت این بیمه غافل نشوید و همین حالا برای خرید بیمه بدنه اقدام کنید.

آشنایی با نحوه دریافت خسارت بدون کروکی از بیمه بدنه

پس از آشنایی با شرایط و نحوه دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی، نوبت به بیمه بدنه می‌رسد. آيا برای گرفتن خسارت بیمه بدنه نیازی به گزارش پلیس است؟ درصورتی‌که مبلغ خسارت کمتر از ۲۰ میلیون تومان (در سال ۱۴۰۱) باشد، دریافت هزینه آن بدون نیاز به کروکی امکان‌پذیر است. البته نکته مهم اینجاست که فقط یک بار تا پایان مدت اعتبار بیمه‌نامه‌تان امکان دریافت خسارت بدون کروکی را خواهید داشت. سقف پرداخت بیمه بدنه بدون کروکی نیز تا سقف مجاز بیمه‌نامه است.

بیمه بدنه و شخص ثالث در حوادث رانندگی بسیار موثر هستند و هزینه‌های تحمیل شده را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. بیش از ۳۰% از حوادث رانندگی با موتورسیکلت‌ها است و متاسفانه حدود ۸۰% از این موتورها فاقد بیمه هستند. اگر شما نیز جزو دارندگان این وسایل نقلیه هستید، با خرید بیمه موتور سیکلت، هزینه‌های سنگین تصادف‌های رانندگی را کاهش دهید.

شرایط لازم برای گرفتن خسارت از بیمه بدنه بدون کروکی 

دریافت خسارت از بیمه بدنه به این صورت است که اگر راننده مقصر یا زیان‌دیده باشد، پرداخت خسارت تا میزان ثبت شده در بیمه‌نامه انجام می‌شود. شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت بیمه بدنه بدون کروکی شرایط مخصوص به خود را دارند. شرط اول این است که حادثه رانندگی باعث خسارت جانی نشده باشد و هر دو طرف گواهینامه معتبر داشته باشند. در درجه دوم نیز هر دو ماشین باید بیمه‌نامه معتبر ارائه دهند و درباره پرداخت خسارت توافق کرده باشند. در بخش بعدی مدارک لازم برای گرفتن خسارت از بیمه بدون کروکی را شرح خواهیم داد.

نحوه دریافت خسارت تصادف از بیمه بدون کروکی

 

مدارک مورد‌نیاز برای گرفتن خسارت بیمه بدنه بدون نیاز به کروکی

سقف پرداخت خسارت بدون کروکی بیمه دانا، ایران، آسیا و سایر شرکت‌های معتبر بیمه در بیمه‌نامه هر شخص درج شده است. برای دریافت خسارت از بیمه بدنه بدون کروکی باید مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشید.

  • گواهینامه معتبر
  • کارت ملی
  • گواهینامه
  • کارت ماشین
  • بیمه‌نامه شخص ثالث و بدنه معتبر

در برخی مواقع نیز سند ماشین برای گرفتن خسارت از بیمه بدنه مورد‌نیاز است؛ پس برای اطمینان این سند را نیز به همراه داشته باشید تا فرایند دریافت خسارت با سرعت بیشتری انجام شود.

فقط با چند کلیک بیمه بدنه و شخص ثالث خودرویتان را از آیتول خریداری کنید

در این مقاله، شرایط و نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی را شرح دادیم، تا کلیه دارندگان خودرو بتوانند در صورت بروز چنین شرایطی از بیمه بدنه و شخص ثالث خودرویشان بدون نیاز به کروکی استفاده کنند. برای استفاده از این بیمه‌ها در درجه اول باید آن‌ها را خریداری کنید. بیمه شخص ثالث از بیمه‌های اجباری است و کلیه وسایل نقلیه ملزم به خرید آن هستند. در صورت شناسایی خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث توسط پلیس، این ماشین‌ها فورا جریمه و به پارکینگ منتقل خواهد شد. در این بخش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را به شما معرفی می‌کنیم تا دیگر نگران تاریخ اتمام بیمه‌های خودرویتان نباشید.

سامانه خودروی من آیتول، یک سامانه جامع است که کلیه خدمات آنلاین خودرو را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه موتور سیکلت، استعلام و پرداخت عوارض خودرو، پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو،‌ رزرو نوبت غیر‌حضوری برای تعویض پلاک و معاینه فنی و بسیاری خدمات دیگر به آدرس itoll.ir مراجعه کنید؛ همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 021-89518010 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خسارت تصادف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چانگان cs55🤠 : خیر فقط اونایی که اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کردند می توانند خودرو انتخاب کنند
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : سلام امروز کیا فاکتور شدن؟
مجید : سلام منم پلاک فعال ندارم واسم عدم تخصیص زده ایا کسی هست اطلاعی از این موضوع داشته باشه ممنون میشم❤️
S5ccc : اونهایی که کامنت میزارید.زیر پست من. گفتم که خیلی بی وجود هستید. چون نمی تونید حقتون رو بگیرید.فقط لات مجازی هستید متاسفم شما حتی وجود نکردیت.چیزی که خودتون گفته بودین رو انجام بدید.موندم چجور روتون میشه دوباره میاین تواین گروه.حداقل اسمتونو عوض کنید که کسی ندونه شما بودین که دیروز بلوف میزدید. ضمنا اونهایی که شهرستان بودن حد اقل میتونستن جلو نمایندگی جمع بشوند متاسفم شما طاقت شنیدن حرف حساب هم ندارید. چجوری صحبت از حق و حقوق میکنید. فکر کنم یه مشت بچه هستید که باباتون براتون ماشین خریده.
s3 مهرماه : از کجا خبر داشتن آخه که اینهمه نیرو آورده بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
s3 اصفهان : سلام دوستان. بنده اسفند پارسال قرار بود S3 اتومات تحویلم بشه که هنوز شاسی هم نشده بواسطه آشنای فامیلهای خانمم پبگیری کردیم از یکی از سرتکنسین های کرمان موتور که خبر دادند اصلا خط تولید S3 فعال نیست و مونتاژ کارها در سالن J4 و T8 مشغولند. در ضمن اون تعدادی هم که تولید شده مدتیه حمل نشده . در نهایت گفته بود اگر خیلی خوشبین باشیم امسال بغیر از J4,T8 هرخودرو شاسی بشه دست کم سه ماه بعد بدست صاحبش برسد.حالا پیش بینی برای شاسی ما گفته بود نیمه دوم خرداد چون فعلا نه موتور دارن نه بقیه وسایل برای مونتاژ فقط لاستیک و بدنه موجوده یعنی دست کم نیمه شهریور ماشین میاد دستمون.
If7 : سلام سورن دوگانه ثبت نام کردم در سامانه یک پارچه وموعد تحویل هم زده بهار ۱۴۰۳ دو بار هم پیامک تبدیل امده تبدیل نزدم کسی میدونه کی پیامک واریز میاد
ابراهیم آسوده : دوستان برای من هنوز زده ارسال به خودرو ساز.باید هنوز منتظر بمونم؟
سید : آقا مسعود تفاوت کوییک واطلس 1 عقب و جلو خودرو و چراغ ها کاملا متفاوته 2داشبورت و صفحه کیلومتر 3داشتن ساندروف که خودش40/50میلیون تفاوت قیمت تو شاهین مشاهده کنید اما شما بگو 207 موتور تیو3 چه مزیتی نسبت به اطلس دارع خود 206 تیپ دو باقیمت 610میلیون مدل402 قطعا بعنوان یک خریدار بازار آزاد حاصرم 610بدم اطلس 403تا 206موتور تیو3
محمد ش : سلام جک J7 موعد تحویل اسفند ۱۴۰۲ امروز تازه فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : سلام مبارک باشه 900 تومن میده باز خودت زنگ بزن شرکت
محسن : آقا صابر بازم عذر مخوام من منظورم فاکتور نید دعوتنامه که تقریبا یک خورده زودتر میاد
بنزینی تحویل 29اسفند : امروز دوبارە بە تاریخ 16/2 بروز شد تواین ماە 4بار بروز شدە تکمیل وجە اول بەمن هستم هنوز فاکتورنشدم
عباس : سلام دوستان واسم پیامک تحویل حضوری اومده برم کاشان سایپا بابتش چقد میده از مشهد تا کاشان لطفا اگه میدونید خبر بدید
فغانی : آقا پرهام کی میاد
مصطفی : دوستان کسی هست امروز فاکتور شده باشه اگه هست لطفا بگه که تاریخ تحویلش کی بود.ممنونم
سعید : نکشی مارو
حسین : از کجا میدونی فرداتحویل میدن
دی بویین زهرا : سلام درسته فقط حضوری
پژمان : دوستان فروش فوری آخرین تاریخ فاکتور رو اعلام کنیم ممنون عشقا. پذیرش 12 بهمن