نحوه دریافت خسارت تصادف از بیمه بدون کروکی

 

نحوه دریافت خسارت تصادف از بیمه بدون کروکی

 

رپورتاژ - آیا می‌دانستید امکان دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی وجود دارد؟ در اغلب تصادف‌ها برای تشخیص دلیل حادثه و پیدا کردن مقصر، داشتن برگه‌ای به نام کروکی که توسط افسر کشیده می‌شود، از لازمه‌های دریافت خسارت است؛ اما شرایطی نیز وجود دارد که شکایت تصادف بدون کروکی نیز امکان پذیر است.

اگر می‌خواهید با نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی و شرایط و مدارک مورد‌نیاز آن آشنا شوید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بیمه شخص ثالث؛ نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی

در برخی مواقع مانند تصادف با ماشین نظامی، موتور، ماشین‌های سنگین، تصادف زنجیره‌ای، نداشتن گواهینامه، تصادف منجر به آسیب یا فوت اشخاص، برخورد با درخت و گاردریل، نامعلوم بودن دلیل تصادف، خسارت‌های مالی بیش از ۲۰ میلیون تومان (در سال ۱۴۰۱) و بعضی موارد دیگر، داشتن برگه کروکی برای دریافت خسارت الزامی است؛ اما درصورتی‌که این شرایط را نداشته باشید، دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی امکان‌پذیر است.

برای دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی، باید هر دو طرف تصادف رضایت داشته باشند. برای تسریع فرایند دریافت خسارت، بهتر است از صحنه تصادف عکس بگیرید و همچنین شماره بیمه راننده مقصر را داشته باشید. برخی از راننده‌های مقصر پس از توافق پشیمان می‌شوند و مقصر بودنشان را انکار می‌کنند. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، بعد از تصادف فورا با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید.

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه است که در زمان تصادف و وقوع حادثه به کمک آن‌ها می‌آید. قیمت بیمه شخص ثالث با توجه‌ به فاکتورهای مختلفی مانند نوع ماشین و سال ساخت آن برآورد می‌شود.

نحوه دریافت خسارت تصادف از بیمه بدون کروکی

شرایط لازم برای گرفتن خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی

شرایط و نحوه دریافت خسارت از بیمه با کروکی و بدون کروکی کمی متفاوت است. برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث بدون کروکی باید در درجه اول خسارت مالی اتفاق افتاده باشد و هر دو طرف گواهینامه معتبر داشته باشند. در صورت بروز هرگونه خسارت جانی و بدنی به کروکی نیاز خواهید داشت. در این مواقع، دریافت خسارت بیمه بدون حضور مقصر امکان‌پذیر نیست و باید هر دو طرف تصادف به شعبه پرداخت خسارت بیمه‌گذار خود مراجعه کنند. پس از مراجعه،‌ ماشین‌های طرفین مورد بررسی قرار می‌گیرد و میزان خسارت برآورد می‌شود. اکنون که با شرایط دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی آشنا شدیم، در بخش بعدی به سراغ مدارک لازم برای دریافت هزینه این خسارت خواهیم رفت.

برای دریافت بیمه شخص ثالث بدون کروکی به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای تشکیل پرونده و دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی، باید مدارک زیر را در اختیار شرکت بیمه بگذاریم:

  • شماره بیمه‌نامه ماشین مقصر
  • اصل و کپی گواهینامه و کارت ملی طرفین تصادف
  • اصل و کپی کارت ماشین شخص زیان‌دیده و مقصر
  • اصل و کپی بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و پیوسته هر دو طرف تصادف

برای دریافت مبلغ خسارت بیمه شخص ثالث بدون نیاز به کروکی باید مدارک ذکر شده را به همراه داشته باشید. نحوه دریافت خسارت از بیمه ایران بدون کروکی،‌ مشابه با سایر بیمه‌ها مانند دانا یا آسیا است. فقط ممکن است در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

در بخش بعدی به گرفتن خسارت بدون کروکی از بیمه بدنه می‌پردازیم. اگرچه این بیمه در گروه بیمه‌های اجبار خودرو قرار نمی‌گیرد؛ اما در زمان وقوع حوادث، کمک بسزایی به دارندگان خودرو می‌کند. پیشنهاد ما این است که از اهمیت این بیمه غافل نشوید و همین حالا برای خرید بیمه بدنه اقدام کنید.

آشنایی با نحوه دریافت خسارت بدون کروکی از بیمه بدنه

پس از آشنایی با شرایط و نحوه دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث بدون کروکی، نوبت به بیمه بدنه می‌رسد. آيا برای گرفتن خسارت بیمه بدنه نیازی به گزارش پلیس است؟ درصورتی‌که مبلغ خسارت کمتر از ۲۰ میلیون تومان (در سال ۱۴۰۱) باشد، دریافت هزینه آن بدون نیاز به کروکی امکان‌پذیر است. البته نکته مهم اینجاست که فقط یک بار تا پایان مدت اعتبار بیمه‌نامه‌تان امکان دریافت خسارت بدون کروکی را خواهید داشت. سقف پرداخت بیمه بدنه بدون کروکی نیز تا سقف مجاز بیمه‌نامه است.

بیمه بدنه و شخص ثالث در حوادث رانندگی بسیار موثر هستند و هزینه‌های تحمیل شده را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. بیش از ۳۰% از حوادث رانندگی با موتورسیکلت‌ها است و متاسفانه حدود ۸۰% از این موتورها فاقد بیمه هستند. اگر شما نیز جزو دارندگان این وسایل نقلیه هستید، با خرید بیمه موتور سیکلت، هزینه‌های سنگین تصادف‌های رانندگی را کاهش دهید.

شرایط لازم برای گرفتن خسارت از بیمه بدنه بدون کروکی 

دریافت خسارت از بیمه بدنه به این صورت است که اگر راننده مقصر یا زیان‌دیده باشد، پرداخت خسارت تا میزان ثبت شده در بیمه‌نامه انجام می‌شود. شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت بیمه بدنه بدون کروکی شرایط مخصوص به خود را دارند. شرط اول این است که حادثه رانندگی باعث خسارت جانی نشده باشد و هر دو طرف گواهینامه معتبر داشته باشند. در درجه دوم نیز هر دو ماشین باید بیمه‌نامه معتبر ارائه دهند و درباره پرداخت خسارت توافق کرده باشند. در بخش بعدی مدارک لازم برای گرفتن خسارت از بیمه بدون کروکی را شرح خواهیم داد.

نحوه دریافت خسارت تصادف از بیمه بدون کروکی

 

مدارک مورد‌نیاز برای گرفتن خسارت بیمه بدنه بدون نیاز به کروکی

سقف پرداخت خسارت بدون کروکی بیمه دانا، ایران، آسیا و سایر شرکت‌های معتبر بیمه در بیمه‌نامه هر شخص درج شده است. برای دریافت خسارت از بیمه بدنه بدون کروکی باید مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشید.

  • گواهینامه معتبر
  • کارت ملی
  • گواهینامه
  • کارت ماشین
  • بیمه‌نامه شخص ثالث و بدنه معتبر

در برخی مواقع نیز سند ماشین برای گرفتن خسارت از بیمه بدنه مورد‌نیاز است؛ پس برای اطمینان این سند را نیز به همراه داشته باشید تا فرایند دریافت خسارت با سرعت بیشتری انجام شود.

فقط با چند کلیک بیمه بدنه و شخص ثالث خودرویتان را از آیتول خریداری کنید

در این مقاله، شرایط و نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی را شرح دادیم، تا کلیه دارندگان خودرو بتوانند در صورت بروز چنین شرایطی از بیمه بدنه و شخص ثالث خودرویشان بدون نیاز به کروکی استفاده کنند. برای استفاده از این بیمه‌ها در درجه اول باید آن‌ها را خریداری کنید. بیمه شخص ثالث از بیمه‌های اجباری است و کلیه وسایل نقلیه ملزم به خرید آن هستند. در صورت شناسایی خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث توسط پلیس، این ماشین‌ها فورا جریمه و به پارکینگ منتقل خواهد شد. در این بخش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را به شما معرفی می‌کنیم تا دیگر نگران تاریخ اتمام بیمه‌های خودرویتان نباشید.

سامانه خودروی من آیتول، یک سامانه جامع است که کلیه خدمات آنلاین خودرو را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه موتور سیکلت، استعلام و پرداخت عوارض خودرو، پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو،‌ رزرو نوبت غیر‌حضوری برای تعویض پلاک و معاینه فنی و بسیاری خدمات دیگر به آدرس itoll.ir مراجعه کنید؛ همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 021-89518010 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خسارت تصادف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
ساینا دوگانه : چرابهمن ماهی هافاکتور نمیشن بنده ۵اردبهشت تکمیل وجه کردم هنوز خبری از فاکتور شدن نیس چرا اینقدر سایپا اذییت میکنه
آریسان2 : نمیدونم چرا حس میکنم اینجا همه پیرمرد هست هیشکس حال فعالیت نداره صفحه ماشینای دیگه مثل 151کلی فعال هستن
آریسان2 : ما که پیر شدیم اما فاکتور نشدیم بیست فروردین انتظار سخته
شاهین اتومات : 6 خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید بریزم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
اسفندماهی : سلام روحسابی ک دعوت نامه پیشنهاد ی ساینا یگانه اومده بود واریزی 141میلیونی باید زیر120تومن تکمیل وجه بشه
امیر : از کدوم سامانه باید برسی کرد وضعیت رو ممنون میشم راهنمایی کنید
S5 23 مهر : سلام ثبت نام اقساط ۲۳مهر سفید امروز شاسی شد اصفهان
محمد : دوستان ماشینهای خوبی توی سامانه گذاشته اگه انصراف از چانگان بدیم میشه از اینا بدن
S3 : خب شما چه تاریخی فاکتور شدین امروز انگاری فاکتور های ۲۱ اسفند رو زنگ زدن بابت تحویل تاریخ فاکتور و رنگ رو میگین بی زحمت ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : دوستان تنها نهادی که الان به فریاد ما میرسه تعزیراته پس از حقتان کوتاه نیایید و گول این افرادی که میگن قیمت تغییر پیدا نمیکنه نخورید از خود ایرانخودرو هستند
رانا 29 اسفند : تبدیل نزدین
فرشید : دوستان اون قسمت هویت سنجی که بعد از تکمیل وجه فعال شده نیازی هست انجام بدیم؟؟
علی : من امروز فاکتور شدم،تاریخ پذیرش: 2بهمن فروش فوق العاده ساینا تک 85گانه
بنده خدا : سلام ایکس 22 پرو دنده دی ماه 402 خروج نمیخوره ؟؟؟؟؟
جومنگ : حتما پارتی داشتی
جومنگ : از نمایندگی زنگ زدن بیا ماشین تو ببر خدا کنه دوستان بزودی تحویل بگیرن 25 تکمیل وچه وثبت سخا فردا تحویل به سلامتی همه
207 : سلام .پیامک تکمیل وجه چند ماه قبل از تاریخ درج شده ارسال میشه ؟
مریم : علی آقا 30 تومن سود میخوره
علی : دوستان عزیز سلام من واریزی 85گانه تک بودم 30دیماه امروز فاکتور شدم