به جای زنجیر چرخ از چه وسیله‌ای استفاده کنیم؟

 

به جای زنجیر چرخ از چه وسیله‌ای استفاده کنیم؟

 

رپورتاژ-چه وسیله‌ای را جایگزین زنجیر چرخ کنیم؟ یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید قبل از رانندگی مورد توجه قرار بگیرد، شرایط جوی است. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای سفر به اخبار هواشناسی توجه کنید. زیرا بارندگی به ویژه بارش برف، می‌تواند رانندگی را برای شما دشوار و حتی غیر ممکن کند.

تصور کنید در یک جاده کوهستانی در فصل سرد رانندگی می‌کنید که ناگهان بارش برف شروع می‌شود. دقایقی نگذشته که زمین پوشیده از برف می‌شود. در این حالت برف، تازه بر روی سطح زمین می‌نشیند و رطوبت زیادی دارد که در اثر گرمای زمین ذوب می‌شود. در نتیجه زمین در این حالت به شدت لغزنده خواهد شد.

بنابراین اگر شما زنجیر چرخ مناسبی به همراه خود نداشته باشید، احتمالا پلیس راه از رانندگی و ادامه مسیر توسط شما جلوگیری می‌کند. چرا که شما هر چقدر هم که در رانندگی مهارت داشته باشید، باز هم بدون همراه داشتن زنجیر چرخ به درستی قادر به کنترل خودرو نخواهید بود. در نتیجه احتمال وقوع تصادف و حادثه‌ای جبران ناپذیر افزایش خواهد یافت. سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر زنجیر چرخ به همراه نداشتیم چطور؟ به جای زنجیر چرخ از چه وسیله‌ای استفاده کنیم؟ یا به عبارتی چه وسیله‌ای را جایگزین زنجیر چرخ کنیم؟ برای دریافت پاسخ این سوالات، لطفا کمی صبور باشید و تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

چه وسیله‌ای را جایگزین زنجیر چرخ کنیم؟

قبل از هر چیز بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که رانندگی در شرایط برف و کولاک بسیار دشوار و پر خطر است و همراه نداشتن زنجیر چرخ در این شرایط ریسک بزرگی دارد، لذا بهتر است قبل از شروع فصل سرما و بارندگی با خرید زنجیر چرخ مناسب خودرویتان، آرامش و امنیت را در سفرهای زمستانی برای خود تضمین کنید!

جایگزین مناسب زنجیر چرخ در جاده‌های برفی و کوهستانی

جایگزین مناسب زنجیر چرخ در جاده‌های برفی و کوهستانی

یکی از وسایلی که می‌تواند جایگزین زنجیر چرخ باشد و مانع از وقوع حادثه در جاده‌های لغزنده شود، روکش پلاستیکی است. روکش پلاستیکی با نام‌های دیگری نظیر زنجیر چرخ پارچه‌ای و جوراب لاستیک ماشین نیز شناخته می‌شود. زمانی که شما مهارت کافی برای بستن زنجیر چرخ ندارید یا اصلا فراموش کرده‌اید که زنجیر چرخ فلزی تهیه کنید، می‌توانید از روکش پلاستیکی با خیالی آسوده استفاده نمایید. چرا که این زنجیر چرخ پارچه‌ای به نحوی طراحی و تولید شده است که اصطکاک لازم را افزایش داده و مانع از لغزش شدید لاستیک‌ها بر روی سطح لغزنده جاده می‌شود.

 اما اگر روکش پلاستیکی را هم در اختیار نداشتید چطور؟ باز هم جای نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید به جای انواع زنجیر چرخ یا روکش پلاستیکی، با کمی ابتکار و خلاقیت، زنجیر چرخی مطمئن و کاربردی را طراحی کنید. برای این امر ابتدا لازم است که یک چاقو و کمی طناب با کیفیت در اختیار داشته باشید. باید طناب مورد نظر را به شکل مارپیچی به دور تایر بپیچید. سپس تلاش کنید که گره محکمی ایجاد نمایید. حالا طناب را با چاقو ببرید. این کار را دور تا دور لاستیک تا جایی ادامه دهید که سطوح مختلف تایر با فواصل کم با طناب پیچیده شود. در این روش نیازی نیست که هر چهار تایر را به طناب مجهز کنید. تنها کافی است که دو لاستیک جلوی اتومبیل را با این زنجیر چرخ ابتکاری با استفاده از طناب ایمن کنید.

با این نحوه بستن، طناب محکم شده و در برابر لغزش در حین رانندگی یا حتی پارگی مقاوم خواهد بود. راه و وسیله دیگری که وجود دارد تا بتوان آن را جایگزین زنجیر چرخ کرد، استفاده از لاستیک‌های یخ شکن یا گل برفی است. در ادامه بیشتر به بررسی این نوع لاستیک که می‌تواند به خوبی جایگزین زنجیر چرخ شود می‌پردازیم.

چه وسیله‌ای را جایگزین زنجیر چرخ کنیم

لاستیک‌های یخ شکن و گل برفی جایگزین زنجیر چرخ

وسیله دیگری که می‌تواند جایگزین زنجیر چرخ باشد، لاستیک‌های یخ شکن و گل برفی هستند. اغلب افراد معتقدند که عملکرد لاستیک‌های یخ شکن و گل برفی در زمستان بسیار بهتر و کاربردی‌تر از زنجیر چرخ می‌باشد. لاستیک‌های یخ شکن یا تایرهای زمستانی، نوعی از لاستیک‌ها هستند که می‌توانند به خوبی جایگزین زنجیر چرخ برای رانندگی در شرایط خاص جوی باشند. لاستیک یخ شکن، تقریبا عملکردی مشابه با زنجیر چرخ دارد. ساختار این تایرها، به گونه‌ای است که آج‌های لاستیک از لغزش تایر بر روی سطح لغزنده جاده جلوگیری می‌کند. بنابراین لاستیک یخ شکن با عملکردی بهتر و راحت‌تر می‌تواند جایگزین زنجیر چرخ برای رانندگی در شرایط برف و کولاک باشد. این لاستیک‌ها برای رانندگی در شرایط عادی طراحی نشده‌اند و با این کار ممکن است عمر لاستیک کاهش یابد.

مدل‌های متنوع لاستیک زمستانی

از لاستیک‌ یخ شکن، همانطور که از نامش پیداست تنها در شرایط هوای برفی و یخ زدگی باید استفاده کرد. یکی از مدل‌های لاستیک یخ شکن نوع میخ دار آن است. لاستیک یخ شکن میخ دار، تایری است که سطح آن از بیرون با میخ‌هایی آهنی و بسیار ریز پوشانده شده است. این میخ‌های تعبیه شده در ساختار لاستیک، موجب افزایش راحتی راننده در حین ترمزگیری می‌شود. در نتیجه خودرو به نحو مطلوبی کنترل می‌شود. لاستیک گل برفی نیز گونه‌ای از لاستیک‌های یخ شکن می‌باشد که به آن لاستیک آج برفی نیز گفته می‌شود.

 تفاوت این لاستیک با تایر قبلی در این است که این لاستیک فاقد میخ‌های کوچک یخ شکن می‌باشد. این تایر نیز از عملکرد مناسبی برای رانندگی در شرایط برفی برخوردار است. لاستیک گل برفی، در مقایسه با لاستیک یخ شکن میخ دار، از قیمت پایین‌تری برخوردار است. لاستیک‌های مخصوص زمستانی، دارای آج‌هایی هستند که اصطکاک بیشتری ایجاد می‌کنند و در نتیجه مانع از لغزش خودرو می‌شوند. بنابراین انتخاب با شماست که چه چیزی را جایگزین زنجیر چرخ کنید!

رعایت نکات ایمنی در جاده‌های لغزنده و برفی

رعایت نکات ایمنی در جاده‌های لغزنده و برفی

تا به این قسمت از مطالب چند وسیله کاربردی را به عنوان جایگزین زنجیر چرخ در شرایط نامساعد آب و هوایی، به شما معرفی کردیم. اما تنها دانستن اینکه به جای زنجیر چرخ از چه وسیله‌ای استفاده کنیم کافی نیست. لازم است رعایت چند نکته ایمنی در هنگام تردد بر روی سطوح لغزنده را به شما یادآوری کنیم. در شرایطی که جاده لغزنده است، باید بسیار صبور باشید و از عجله پرهیز کنید بنابراین آهسته برانید. می‌توانید کاهش 30 درصدی باد لاستیک‌ها را جایگزین زنجیر چرخ و سایر ملزومات زمستانی کنید. بطور کل بهتر است که از تردد در جاده‌های لغزنده و برفی اجتناب کنید.

در صورتی که ناگزیر به سفر در این شرایط جوی هستید، بهتر است در صورت ایجاد کولاک خودرو را در فضایی امن در کنار جاده متوقف نمایید تا اوضاع دید شما کمی بهتر شود. لازم است با سرعت پایین برانید تا ناگزیر به ترمز کردن‌های ناگهانی و شدید نباشید. زیرا این کار موجب بهم خوردن تعادل خودرو و تصادف خواهد شد. همچنین توصیه می‌کنیم قبل از برنامه‌ریزی برای هر گونه سفر با اتومبیل شخصی، انواع لوازم جانبی خودرو متناسب با شرایط و مسیر را تهیه و همراه خود داشته باشید. در پایان امیدواریم که مطالب ارائه شده مفید باشد و پاسخ مناسبی برای سوال خود که به جای زنجیر چرخ از چه وسیله‌ای استفاده کنیم را دریافت کرده باشید. سفری مطمئن و بی خطر را برایتان آرزومندیم.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , زنجیر چرخ , خودرو , لوازم خودرو , سفر , ایمنی سفر , ایمنی خودرو , زمستان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3کرمان : مگه میشه مدارک رو ارسال کرده باشن ولی شاسی و فاکتور نشته باشه؟؟ شاسی و فاکتور شده، ماشین شما آماده است،منتها مجوز بارگیری ندارن بخاطر مشکلاتی با گمرک دارن، باید صبر کنید. منم 9ابان قراردادمه، مدارکمم رسیده ولی خبری از ماشین نیست
حامد : دقیقا برای منم اومده اگه نگیریم چی میشه شاهین میدن یا سوخت میشه نوبتمون چون گفتن میخوان اونایی ک دور دوم ثبت نام کردن تعیین تکلیف بشن دور سوم شروع کنن
حامد : دقیقا برای منم اومده پیش فروش سهند یا اطلس یعنی اگه اینو نگیریم امتیازمون میسوزه ؟؟ چون این شرایط پیش فروش فقط برای سامانه یکپارچه بود
علی : دوستان عزیز این پیامک واسه برخی رفته خبرش دقیق هستش و دروغ هم نیست ما تو قرار داد هم خوندیم که نوشته بود مبلغ عوارض و ارزش افزوده و بقیه رو باید بدیم و به هر حال امسال اونا تغییر کرده ،حالا واسه بقیه هم خواهد اومد ،وبه نظرم خبر خوبیه چون مبلغ زیادی نیست واز همه مهمتر مشکل محاسبه و اعلام قیمت قطعی حل شده
تارا ۶ سرعته : سلام دوستان من تارا ۶ سرعته نوشتم ۲۶فروردین امسال از کجا بفهمم v1 معمولی هست یا v1p
رضا ب : سلام من واریز کردم و آدرس رو تو سخا تایید کردم ولی از نمایندگی قرارداد نگرفتم، مشکلی پیش نمیاد؟ ضمنا اگه برم هزینه قرارداد میگیره؟ اگه کسی رفته لطفاً بهم بگه
اکبری : عوت نامه سهند اطلس اومده که خدا لعنت سایپا کنه
N : خوش به حالتون . انشاالله با خوشی رانندگی کنید
شاهین : اقا این پیامک امکان ثبت نام با سهند و اطلس چیه اومده اگه اینو واریز نکنیم چی میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دمپایی 151 : تو قرداد نوشته 20روز
زهرا : سلام اقا رضا خسته نباشی یک سوال داشتم داداش امروز هم احتما ل داره پیامک برای4714اونهای که باقی ماندن بیاد
سارا : سلام وقتتون به خیر ،برا امروز کسی هست پیام براش اومده باشه؟ همچنان منتظر پیام😔😔
حسین : 20دی الان فاکتور شدم
تحویل تیر : سلام کسی اطلاع داره در صورت انصراف واریز اولیه چقدر طول میکشه تا پول ما را پس بدن
ساینا دی : کسی هس 27ام تکمیل وجه کرذه باشه و فاکتور شده باشه؟
60019تحویل 29اسفند : 😐😐😐مردیم از انتظار فاکتوری های امروز اعلام حضور کنید
مهدی : شما پیش پرداخت هم کردین یا نه
ایکس 22پرو : ممنون از اقای الوند تمام مدارک امده و تحویل سیستمی 4 تیر ماه هست .ایا اطلاعی از ایکس 22 پرو دارید ک مجوز خروج خورده باشه ؟ یسوال دیگم اینکه در جریان سیل بم ایا ایکس 22 خسارت دیده این صحت داره یا نه؟
ایرج : دوست عزیز: سند و مدارک خودرو از چه طریق خدمت شما ارسال خواهد شد؟( اداره پست) ، و هزینه پست به همبن خاطر هست.