ادغام شبکه فروش و خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و سایپا کلید خورد

 

ادغام شبکه فروش و خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و سایپا کلید خورد

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح این نمایندگی، با بیان این که از طریق اتحاد استراتژیک در صنعت خودرو به تکامل و بلوغ می‌رسیم، گفت: بعد از ده‌ها سال رقابت منفی و هدررفت منابع، اتحاد ایران خودرو و سایپا شرایط را برای توسعه و ارایه خدمات بهتر در تمام حوزه‌های تولید و خدمات پس از فروش فراهم خواهد کرد.

مهدی خطیبی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته و تشکیل کمیته مشترک، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی برای رسیدن به اتحاد استراتژیک تدوین شد که در مرحله اول استفاده از ظرفیت خدمات پس از فروش دو گروه خودروساز به عنوان اقدامی موثر در این زمینه به طور رسمی شروع شد.

وی ادامه داد: در گام بعدی، نمایندگی مرکزی ایران خودرو در باقرشهر آماده ارایه خدمات به محصولات شرکت سایپا خواهد بود و همچنین برای تکمیل زنجیره خدمات پس ازفروش، استفاده از ناوگان امدادی دو خودروساز در شبکه اجرا می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به توسعه موتور سه استوانه توسط این شرکت، گفت: این هم یکی از تفاهم‌نامه‌های اتحاد استراتژیک است و با اقدامات صورت گرفته در چند ماه آینده شاهد تولید این موتور خواهیم بود و شرکت تامین، توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو و سایپا به صورت مشترک تاسیس خواهد شد تا توانمندی‌های قوای محرکه دو شرکت به اشتراک گذاشته شود.

خطیبی با بیان این‌که ایران‌خودرو در کنار رفع نیازهای قوای محرکه دو خودروساز اهداف دیگری از تاسیس پاورترین دارد، گفت: حضور موثر در بازارهای داخلی و تامین نیاز دیگر خودروسازان و از همه مهم‌تر صادرات قوای محرکه به بازارهای خارجی از جمله اهداف ترسیم شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از مشارکت قطعه سازانایران خودرو و سایپا برای تولید قطعات مشترک خبر داد و گفت: شش تفاهم نامه برای تولید قطعات مشترک امضا شده که در مرحله نخست شرکت‌های مهرکام پارس و پلاسکو کار سایپا به تولید قطعات اقدام خواهند کرد و در مراحل بعدی و با توسعه دیگر شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا، محصولات متنوع دیگری تولید خواهد شد.

خطیبی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های لجستیک برای حمل مشترک خودروها گفت: اولین دستاورد این اقدام، ارایه خدمات مناسب فروش در کوتاه ترین زمان ممکن به مشتریان است و با ادغام  لجستیک ایران خودرو و سایپا، شاهد ارایه خدمات بهتر و استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل خواهیم بود.

وی اتحاد دو خودروساز بزرگ کشور در شرایط فعلی را الگوی خوبی برای اقتصاد و صنعت کشور دانست و گفت: ما به چنین برنامه ها و طرح هایی نیاز داریم که با اجرای آن در نهایت مانع هدر رفت منابع و رقابت منفی خواهیم شد.

خطیبی به مزایای اتحاد استراتژیک که در سایه همدلی و هم افزایی به نتیجه رسیده و تاثیر آن در قیمت تمام شده، اشاره کرد و گفت: با توجه به هزینه های سربار و متغیر، میزان تولید، سفارش گذاری و انباشت تقاضا، با اتحاد دو خودروساز شاهد کاهش هزینه ها در تولید خواهیم بود.

در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: اتحاد استراتژیک بین گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو و استفاده از تمام منابع دو طرف با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان است.

وی افزود: خوش‌بختانه در چند ماهه اخیر در حوزه زنجیره تامین و قطعه سازی، شاهد افزایش کیفیت در دو شرکت بوده‌ایم که باعث کاهش مراجعه مردم به تعمیرگاه ها تا 200 درصد شده است و بر این اساس و به منظور کاهش هزینه‌های سربار تعمیرگاه ها، چندین مرکز ارایه خدمات پس از فروش دو شرکت ادغام خواهند شد.

تیموری با بیان این‌که این گونه اتحادها در تمام دنیا و بین خودروسازان مطرح برای استفاده بهینه از منابع یکدیگر مرسوم است، گفت: اتحاد در حوزه خدمات پس از فروش، علاوه بر کاهش هزینه های سربار باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد چراکه دسترسی مردم به تعمیرگاه ها در صورت نیاز افزایش یافته و امکانات دوبرابری برای مشتریان ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص تامین قوای محرکه سایپا از ایران خودرو در راستای اتحاد استراتژیک دو خودروساز هم گفت: برای خودرو شاهین پلاس، قوای محرکه خودروی تارا از ایران خودرو نصب و مراحل کالیبره شدن آن انجام شده است و تست تصادف آن باقی مانده که باید آن را در خارج از کشور انجام دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: با شرکت ایران خودرو در حال تولید خودروی اقتصادی به صورت مشترک هستیم و در خصوص قوای محرکه این محصول هم به صورت مشترک در حال تامین و تولید هستیم تا بتوانیم به صورت مشترک خودرو را عرضه کنیم.

وی با بیان این‌که در گذشته مسیری که طی شده مطلوب نبوده چراکه در سال گذشته 160 هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ ها مانده و تیراژ تولید به حداقل ممکن رسیده بود، گفت: خوش‌بختانه در حال حاضر خودروهای کف پارکینگ دو شرکت به صفر رسیده و تیراژ تولید با شرایط نرمال در حال انجام است و قطعا روند اتحاد دو شرکت و استفاده از منابع دو طرف موجب رضایتمندی مشتریان خواهد شد.

تیموری افزود: اتحاد استراتژیک در دو موضوع بسیار تاثیر گذار است، اول هزینه های مشتری در حوزه خدمات پس از فروش کم خواهد شد و دوم این‌که هزینه های خودرو سازی در زنجیره تامین کاهش خواهد یافت و در نتیجه باعث افزایش رضایت مشتری خواهد شد که در کل در قیمت تمام شده محصول و کاهش زیان خودروسازان تاثیر گذار خواهد بود.

گفتنی است، اولین مرکز مشترک ارایه خدمات پس از فروش محصولات سایپا و ایران خودرو در نمایندگی مرکزی شماره 2 سایپا واقع در سه راه آذری ابتدای خیابان قزوین با  16 هزار متر مربع وسعت و 14 هزار متر فضای مسقف آغاز به کار کرد و در فاز اول هزار و 300 مترمربع بخش تعمیرات و 850 متر مربع به انبار قطعات و پذیرش برای محصولات شرکت ایران خودرو تخصیص داده شد که شامل 22 ایستگاه کاری است.

این نمایندگی مشترک به دلیل ایجاد دسترسی بهتر برای مشتریان و به صورت کاملا تفکیک شده و با ورودی‌های مجزا برای محصولات دو شرکت آماده سازی شده است و بر همین اساس در آینده ای نزدیک، دیگر مراکز مشترک دو شرکت سایپا و ایران خودرو افتتاح و آغاز به کار خواهند کرد.

در افتتاح نخستین نمایندگی مشترک ایران خودرو و سایپا، مدیران عامل دو خودروساز، قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، مدیرعامل ایساکو و جمعی از مدیران ارشد ایران خودرو و سایپا حضور داشتند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش ایران‌خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس ۵ : سلام چه تاریخی بودین؟
شیدا : سلام ساناز خانم باید بریم خارج
امیرs5 : باسلام سند و مدارک رسیده دستم هنوز ماشین تحویل ندادن ثبت نام مهر ماه بوده
شیدا : سلام مریم خانم مبارک باشه تقریبا ۲۰ روز بعد
شاهین : اینا چقدر خوبن، تا دو روز دیگه هم تمدید کردن گمونم اینا میخان مشتری های شاهین رو کم کنند
فرامرز مهر : خیر دوست من از کرمان موتور خرید نکن بیچاره می شید پرسنل بی ادب ام وی ام بگیر هم خوش قول هستن هم کارمنداش خوبن
S3 سفید : برای من هم پیامکش یک روز دیرتر اومد
J7تبریز : با سلام بنده ثبت نامی ۲۳مهرماه هستم کارت ماشین-برگ سبز-بیمه نامه و کارت سوخت امده ولی فعلا خبری از خود ماشین نیست در ضمن کل وجه را نیز نقدی پرداخت کرده بدم-زمان ثبت نام نمایندگی به دروغ گفت نقد بخرید زود تر تحویل می دهند تا امروز ۱۰۰ روز تاخیر داره
Mohamad : سلام دوستان من حضوری رفتم دفتر فروش سایپا امور مشتریان گفتند اگر مشکلی پیش نیاد برای خرداد فاکتور میشه ۲۶ اسفند تکمیل وجه کردم cs35 طرح مازاد
مرادبیک : چهارشنبه میاد اسفند بین ۱۳۴ تا۱۳۶ حواستون باش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتومات : سلام کسی می‌دونه 207 سقف فلزها که فاکتور جدید شدن 85 گانه هستن یا نه؟ممنون میشم جواب بدید🙏
207 پانو : من امروز تحویل گرفتم تبدیل 60019 ب 21 پانوراما 17 دی تکمیل تبدیل 19 هم 18 هم فامتور شدم 20تم پلاک 23 امروز تحویل از کرج هستم
F : دوستان تعزیرات از سازمان حمایت خواسته به صورت کارشناسی افزایش قیمت پارس را تعیین تکلیف کند همه زنگ بزنید به سازمان حمایت و تعزیرات وارگانهای دیگه تا فرجی بشه به امید خدا
شیوا : سلام همان شماره شرکت زنگ بزن
علی FX مشکی : نقدی 10 اسفند هستم ولی هنوز شاسی تخصیص نداده. دیر نشده به نظرتون؟!
رضا : سلام دنا پلاس طرح یکپارچه نوبت اول موعد تحویل تابستان 1403 دعوتنامه یا فراخوانی نیومده! قضیه از چه قراره؟ کی باید پول آماده کنیم؟
عرفان : سلام به همگی بنده ایکس 33کراس نقدی در تاریخ دوم اسفند ثبت نام کردم مدارک آمده اما ظاهراً به این زودی ها ماشین تحویل نمیدهند زنگ هم که می‌زنیم جواب درستی نمیدهند
حسن : چنده توی بازار؟
F : سلام دوستان تعزیرات ازسازمان حمایت خواسته افزایش قیمت پارس را به صورت کارشناسی تعیین تکلیف کند همه زنگ بزنید به این ارگانها شاید فرجی شد
محمد 29 اسفند : سلام تکمیل وجه 20 دی، تحویل 29 اسفند، از نمایندگی پیگیر شدم، زنگ زد فروش ایران‌خودرو، طرف گفت که نصف اسفندیا فاکتور شدن مابقی هم ده روزه فاکتورن.