پر مصرف ترین لوازم یدکی جک که بهتر از بشناسیم!

 

پر مصرف ترین لوازم یدکی جک که بهتر از بشناسیم!

 

رپورتاژ- یکی از مهم ترین مسائلی که بسیاری از صاحبان خودرو های چینی به ویژه جک با آن مشکل دارند، تامین و تعویض لوازم یدکی جک است. جک یک خودرو چینی بسیار مرغوب و با کیفیت محسوب می شود. امروزه می توان آن را در مدل های اس 4، اس 5، جی 4 و جی 5 در خیابان های کشور مشاهده نمود. این خودرو توسط کمپانی پونتیاک آمریکا طراحی شد و به وسیله کمپانی جک در کشور چین به تولید انبوه رسید.

شاید این موضوع کمی برایتان غیر قابل درک باشد که قطعات یدکی خودرو های چینی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در بسیاری از مواقع افراد فکر می کنند که لوازم یدکی جک که ساخت کشور چین می باشد، از کیفیت پایینی برخوردار هستند. اما کمپانی جک به همراه چندین کمپانی دیگر توانسته در سال های اخیر برترین قطعات یدکی را برای خودرو های چینی به ویژه جک تولید نماید و به بازار عرضه کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع لوازم یدکی جک و نحوه تعویض آن ها بیشتر آشنا شوید.

انواع لوازم یدکی جک

قطعات یدکی خودرو جک به طور کلی به دو دسته مصرفی و جانبی تقسیم می شوند. قطعاتی که در دسته مصرفی ها قرار دارند از طول عمر نسبتا محدودی برخوردار هستند و می بایست در مدت زمان معینی تعویض گردند. قطعاتی همچون لنت ترمز، دیسک و صفحه کلاچ، فیلتر های هوا، بنزین و روغن و .... در خودرو جک باید هر کدام در زمان مشخصی تعویض گردند تا عملکرد این خودرو بهتر شود. جالب است بدانید که اگر قطعات مصرفی را به موقع تعویض نکنید، ممکن است به اجزای دیگر خودرو جک شما آسیب برسد.

به طور کلی می توان گفت که بیش از 94 درصد قطعات یدکی خودرو جک جانبی و ظاهری هستند.  این قطعات از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشند. قطعاتی همچون چراغ خطر های عقب و جلو، مه شکن ها، آینه های بغل، جلو پنجره، سپر و .... خودرو های جک، نسبت به قطعات مصرفی طول عمر زیادی دارند و نیازی نیست هر چند وقت یک بار برای تعویض آن ها اقدام شود. ناگفته نماند که قطعات ظاهری این خودرو از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل می بایست در هنگام رانندگی با خودرو جک، مراقب باشید با مانعی برخورد نکنید. 

علائم خرابی قطعات خودرو جک

خوشبختانه برخی از لوازم یدکی جک دارای سنسور های هشدار دهنده هستند تا در زمان معیوب شدن به راننده اطلاع دهند. کمپانی جک بر روی تمامی قطعات یدکی های خود سنسور هایی نصب نموده است که در زمان تمام شدن طول عمر یا معیوب شدن، سریعا چراغ های پشت صفحه کیلومتر روشن شوند. این امر سبب می گردد تا شما بتوانید به افزایش طول عمر خودرو جک خود کمک کنید و برای مدت زمان طولانی تری بدون خرج های اضافه از آن استفاده نمایید. البته فراموش نکنید که تنها نشانه خرابی قطعات خودرو های جک، روشن شدن چراغ های پشت صفحه کیلومتر نیست.

پر مصرف ترین لوازم یدکی جک که بهتر از بشناسیم!

در برخی از مواقع قطعاتی همچون بلبرینگ های چرخ، دیسک و صفحه کلاچ و دیگر قطعات خودرو جک دارای سنسور هشدار دهنده نمی باشند. به همین دلیل در این مواقع راننده باید به کمک حس شنوایی خود تشخیص دهد که خودروی خود نیاز به تعمیر دارد و سریعا برای خرید لوازم یدکی جک اقدام نماید. اگر در حین رانندگی صدایی همچون اصطکاک آهن، سوت بسیار بلند و صدایی همچون چکش در دست انداز ها به گوش شما رسید، می بایست سریعا خودرو را متوقف کنید و آن را با یدک کش به نزدیک ترین تعمیرگاه منتقل نمایید تا از آسیب های جدی تر به اجزای دیگر جلوگیری نمایید.

زمان تعویض قطعات ماشین جک

همان طور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، برخی از قطعات خودرو جک که با نام لوازم یدکی مصرفی شناخته می شوند، باید در زمان مشخصی تعویض گردند. بهترین زمان برای تعویض فیلتر های خودرو جک از جمله فیلتر روغن، فیلتر بنزین، فیلتر هوا و فیلتر کابین هر 6000 کیلومتر است. با تعویض فیلتر های مصرفی خودرو جک، می توانید بهبود عملکرد آن را به بهترین شکل ممکن احساس کنید. لازم به ذکر است برای خرید تمامی فیلتر های این خودرو، به فروشگاه های معتبر لوازم یدکی جک مراجعه کنید.

اما فقط مسئله تعویض فیلتر های خودرو جک نیست. بلکه شما باید قطعاتی دیگر را از جمله لنت ترمز و دیسک و صفحه کلاچ را در زمان مشخصی تعویض نمایید تا بتوانید از خودرو جک خود به بهترین شکل استفاده کنید. زمانی که احساس کردید ترمز خودرو عملکرد خوبی ندارد و ترمز دستی بیش از حد مجاز بالا می آید، می بایست سریعا برای تعویض لنت ترمز این خودرو اقدام نمایید. اگر هم احساس کردید که سرعت و شتاب خودرو کم شده است، باید در کمترین زمان دیسک و صفحه کلاچ خودرو را تعویض کنید تا عملکرد خودرو جک شما بهبود یابد.

نحوه تعویض قطعات مصرفی جک

تعویض لوازم یدکی جک نسبت به خودرو های دیگر کمی دشوار است و می بایست این کار حتما به دست افراد متخصص در این زمینه انجام شود. اما برخی از قطعات مصرفی از جمله فیلتر ها را به جز فیلتر روغن، شما می توانید خود به تنهایی تعویض کنید. به عنوان مثال: اگر می خواهید فیلتر هوای خودرو جک خود را تعویض کنید، کافی است شش عدد پیچ موجود بر روی درب هواکش را باز کنید و فیلتر هوای نو را با کهنه تعویض کنید و درب را ببندید. لازم به ذکر است، برای بهبود کیفیت کار می توانید برای تعویض لوازم یدکی جک به ویژه لوازم مصرفی، به دفترچه راهنما این خودرو مراجعه کنید.

تعویض صافی یا فیلتر بنزین خودرو های جک امری ضروری است که باید در هر 5000 الی 6000 کیلومتر انجام شود. برای تعویض این قطعه ضروری، ابتدا باید از فروشگاه های معتبر لوازم یدکی جک برای خرید فیلتر بنزین اورجینال اقدام نمایید. سپس به زیر خودرو بروید و در پشت تایر عقب سمت راست، پیچ های فیلتر را باز کنید و فیلتر بنزین نو را جایگزین کنید. لازم به ذکر است، دیگر تعویض قطعات مصرفی خودرو جک کار آسوده ای نیست و باید حتما به دست افراد متخصص و با تجربه انجام شود.

پر مصرف ترین لوازم یدکی جک که بهتر از بشناسیم!

 

سخن آخر

جهت خرید قطعات اصلی و با کیفیت برلیانس میتوانید به فروشگاه تخصصی حقی پارت مراجعه نمایید، شما میتوانید تمامی قطعات مورد نیاز خودرو برلیانس خود را با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی عالی تهیه کنید، نیازی نیست تمامی فروشگاه های لوازم یدکی برلیانس شهر را بگردید. کافی است به وب سایت معتبر haghipart.ir مراجعه کنید و قطعات مورد نیاز خود را از طریق این وب سایت سفارش دهید و آن ها را درب منزل تحویل بگیرید. لازم به ذکر است، در مورد اصالت کالاهای وب سایت حقی پارت نیازی نیست نگران باشید چرا که تمامی اجناس این فروشگاه، دارای برچسب و نشانه های اصالت هستند.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لوازم یدکی جک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک : اونایی گه پیش فروش شاهین اتوماتیک مهرماه 402 290 میلیون واریز وجه کردن چرا دعوتنامه ارسال نمیشه تکمیل وجه کنیم پذیرش 24 مهر 402 قرارداد دارم باشرکت سایپا
علی : سلام وقت بخیر من برج ۲ ۱۴۱‌تومن برج ۱۲هم۱۲۷م ریختم برج۲تحویل گرفتم ساینادوگانه امروز از سایپا۹۳ پیامک واریز دیر کرد امده که برم بانک صادرات چقدر میریزن
ابی : من ۲۳ دی تکمیل وجه کردم شاهین اتوماتیک رو (طرح تحویل فوری ) دوباره ۱۶ فروردین ۷۵۰۰ پول گرفتن ،هنوز بعد۴ ماه تحویل ندادن ماشین رو ، هنوز برام پلاک ثبت نشده به هر جا هم زنگ میزنم میگه صبر... تازه شاکی هم میشن از پیگیری میگن خوب دیر بدیم سود تاخیر میگیری!
جی سون هشتم آبان : امروز ماشین و تحویل گرفتم ثبت نام نقدی هشتم آبان تاریخ فاکتور 21 اسفند ارسال مدارک (کارت سوخت و کارت ماشین و سند سبز ظرف سه هفته گذشته) امروز دریافت شد. اداره تحویل تهران
تارا دستی مشکی V1 : منم تحویلی 2 بهمن هستم هنوز خبری نیست نه تاریختحویل مدارکم تغییر کرده(هنوز 1 /2 هست) نه فاکتور شده البته تا این لحظه خدا داند
امیر : نه عزیزم ساناز خانم شما را فراموش نکردن سلسله مراتب کار ها داره انجام میشه ایشاالله همین روز ها پیام میاد ولی اونروز پیام اومد خیلی خوشحال کننده است
سلام اگر نداری جاش شاهین بهمون بده : سلام خب نداری بجاش بهمون شاهین بده
علی : داداش چند فروختی شاهین رو؟
یوسف : واسه من هیچی اضافه نشده، فقط نوشته ارسال به خودروساز. و این متن جدید رو که بقیه دوستان میفرمایند برای من نوشته نشده. من هم ثبت نامی بهمن ۴۰۲ چانگان cs55 هستم، وضعیت ارسال به خودروساز و منتظر پیامک
علی : از پلیس من متونی استعلام کنی برای پلاک
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : نمیدونم چرا مارو فاکتور نمیکنن ؟؟ کسی از 25 آذر فاکتور شده رنگ مشکی سقف فلز؟؟
سعید : ما هم این گول رو خوردیم.بازار ازاد میخریدیم بهتر بود
پارس : سلام کسی هست امروز پیامک براش اومده باشه بخشنامه 4714
محمدرضا : نه هنوز منم فاکتور نشدم
ساینا دوگانه دی : سلام.29 تکمیل وجه ،امروز فاکتور.چرا رنگ رو زده سفید شیری ؟؟؟نمیشه تغییر داد؟؟
علی : سلام جی ایکس ار ال زنگ زدم میگه تا 17بهمن فاکتور شده تااالان
رضا سورن دوگانه : نحوه دریافت سود تاخیر چگونه است
کارن : چرا مجوز خروج صادر نمیشه به کجا باید شکایت کنیم ؟
ایکس 33 اتومات اسماعیل : سلام باید تمام مراحل سبز بشود تا مدارک بیا در خونه
فروش فوری 90 روزه : سلام .از کجا بفهمیم که پلاک شدیم ؟