بررسی خودروهای وارداتی از هیوندای اکسنت و i10 تا میتسوبیشی میراژ و ام جی ۶ و سئات

 

بررسی خودروهای وارداتی از هیوندای اکسنت و i10 تا میتسوبیشی میراژ و ام جی ۶ و سئات

 

براساس اطلاعات رسیده از منابع دولتی، واردات چند خودروی اقتصادی از برندهای هیوندای، میتسوبیشی، چانگان، ام‌جی و سیتروئن قطعی است.

شاید در ظاهر، گمانه‌زنی برای قیمت ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خودروهای وارداتی، خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد اما، فروش خودرو با تعداد محدود در بورس، نشان از بالارفتن قیمت نهایی برای مصرف‌کننده دارد. بدیهی است، تا زمانی که عرضه کمتر از تقاضا باشد، هزینه‌ی خرید خودرو برای خانواده‌های ایرانی کاهش نخواهد یافت و قیمت در بازار آزاد، بسیار بیشتر از توان اقتصادی مردم خواهد بود.

با فرض بر اینکه وعده‌ها عملی شوند و مدل‌های وارداتی از ترخیص گمرک عبور کنند، هیوندای اکسنت، هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ، چانگان  CS35، ام جی ۳، ام جی ۶، سیتروئن C3 و سئات ایبیزا در زمره مدل خودروهایی هستند که قرار است به کشور وارد شود. در این مطلب، نگاهی کوتاه به خودروهای فوق داشته‌ایم.

مشخصات هیوندای اکسنت ۲۰۲۲ وارداتی

طی سال‌های اخیر فروش بسیار خوب اکسنت در کشورهای غرب آسیا باتوجه به قیمت مناسب و شرایط اقساطی، وجود داشته است. حتی در عربستان، اکسنت پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۰۰ بود.

هیوندای اکسنت از سال ۱۹۹۴ جای‌گزین اکسل شد و در بعضی کشورها، ورنا نام داشت. مدل هاچبک هیوندای i30 که در ایران فروخته می‌شد هم، در واقع مدلی از اکسنت است. از سال ۲۰۱۶ تا امروز، نسل پنجم اکسنت با دو نوع بدنه‌ی سدان و هاچبک تولید می‌شود. این خودرو، باوجود ۶ سال سابقه‌ی فروش جهانی، هرگز به ایران وارد نشد.

 

اکسنت ۲۰۲۲ دارای خط تولید در هند، چین، مکزیک، فیلیپین، ویتنام و الجزایز است. این خودرو، محصولی اقتصادی برای کشورهای کمتر توسعه یافته محسوب می‌شود؛ درحالی‌که نسخه‌ی مجهزتر روی همین پلتفرم، به نام ریو بازار فروش شرق آسیا، امریکا و اروپا دارد. البته اکسنت ۲۰۲۲ با آپشن‌های نسبتا کامل در امریکا و کانادا نیز فروخته می‌شود.

انواع پیشرانه‌های یک لیتر توربو تا ۱/۶ لیتر برای اکسنت ۲۰۲۲ وجود دارد. نسخه‌ی ۱۷ هزار دلاری این خودرو در بازار جهانی، مجهز به موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن‌متر است. اکسنت  با گیربکس CVT یا ۶ سرعته دستی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت، حدود ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

هیوندای اکسنت نمای پشت

از مهم‌ترین امکانات اکسنت می‌توان به نمایشگر لمسی ۵ یا ۷ اینچ، ناوبری ماهواره‌ای، ارتباط تلفنی بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک و رینگ‌های ۱۷ اینچ اشاره کرد. این خودرو در گزارش سال ۲۰۲۱ سایت کاراندردرایو، بهترین خودروی زیر ۱۸ هزار دلار امریکا معرفی شده و بالاتر از کیا ریو، نیسان ورسا، میتسوبیشی میراژ و شورولت اسپارک قرار گرفته است.

باتوجه به قیمت دلار در بازار آزاد، حتی اگر تعرفه‌های واردات و عوارض را صفر در نظر بگیریم، قیمت اکسنت سدان با امکاناتی که ذکر شد، کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان نخواهد بود.

مشخصات هیوندای i10 وارداتی

هاچبک i10 برخلاف اکسنت، در امریکا فروخته نمی‌شود اما برای مردم اروپا موجود است. خطوط تولید این مدل در ترکیه، هند و ویتنام فعالیت می‌کنند. نسل سوم سال ۲۰۱۹ معرفی شده و نسبت به نسل قبلی که در ایران فروش داشت، کمی بزرگ‌تر است.

هیوندای i10 جدید

پیشرانه‌های i10 یک لیتر و ۱/۲ لیتر تنفس طبیعی یا توربوشارژ را شامل می‌شود. ارزان‌ترین مدل، ۶۷ اسب بخار قدرت و قوی‌تری نسخه، دارای ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. در بیشتر کشورهای جهانی، i10 با موتور ۱/۲ لیتر تنفس طبیعی فروخته می‌شود. این مدل، ۸۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با i10 مجهز به گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک، ۱۴ ثانیه زمان می‌برد؛ درحالی‌که میانگین مصرف سوخت، ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر است.

هیوندای i10 جدید

قیمت i10 در کشورهای مختلف باتوجه به پیشرانه و تجهیزات، تفاوت دارد. ظاهرا میانگین هزینه خرید برای مدل اتوماتیک مجهز به پیشرانه‌ی ۸۴ اسب بخار، حدود ۱۰ هزار دلار است. پس برای وارد کننده، ۳۳۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، قیمت ریالی خواهد داشت.

مشخصات میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۲

نسل اول میراژ در سال ۱۹۷۸، یک خودروی اسپرت هاچبک مشابه هوندا سیویک بود. این مدل در ابتدا، نسخه‌ی بدون صندوق لنسر محسوب می‌شد و تا سال ۲۰۱۲، به کلاس خودروهای کوچک شهری تعلق نداشت.

میراژ در سال‌های اخیر، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین خودروی تولیدی میتسوبیشی بود. این مدل نسبت به رقبا، فضای کمتری برای سرنشینان فراهم می‌کند و البته پیشرانه‌ی ضعیف‌تری دارد؛ اما به دلیل مصرف سوخت پایین و سهولت استفاده در شهرهای پرترافیک، همچنان در کشورهای مختلف دنیا مشتری دارد.

میتسوبیشی میراژ

نسل ششم میراژ در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد تا یک مدل جمع‌و‌جور، مشابه دوو ماتیز (شورولت ماتیز) باشد. فیس‌لیفت میراژ در سال ۲۰۱۹، جذابیت ظاهری این خودرو را افزایش داد و نسخه‌ی سدان را به خط مونتاژ اضافه کرد.

روی کاغذ، گیربکس خودکار CVT، مهم‌ترین مورد جالب برای نسخه‌ی پایه از میراژ سدان است. این مدل با پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱۲۰۰‌ سی‌سی، ۷۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت برای میراژ G4 سدان، ۱۳ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت دارد. این خودروی ۹۵۰ کیلوگرمی، میانگین مصرف سوخت ۵ تا ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌دهد.

نمای پشت میتسوبیشی میراژ

میراژ هاچبک در بسیاری از کشورهای دنیا، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد. مدل سدان مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT، به قیمت ۱۷ هزار دلار در امریکا فروخته می‌شود. با این شرایط، فروش میراژ  در ایران با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان، بعید به نظر می‌رسد.

مشخصات چانگان CS35 جدید وارداتی

سایپا به مدتی نسبتا طولانی، چانگان CS35 را در ایران مونتاژ کرد. این خودرو، یکی از کوچک‌ترین کراس‌اورهای چینی بازار ایران محسوب می‌شود و به تعداد بالا فروخته شده است.  هم‌اکنون چانگان CS35 دست دوم مدل ۱۳۹۷ با شرایط ظاهری و فنی مناسب، حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

چانگان CS35

در چین، تولید چانگان CS35 مشابه خودروی مونتاژ سایپا ادامه دارد. این خودرو حتی تغییر چهره‌ی چندانی نداشته و همچنان با دو نوع پیشرانه‌ی ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی فروخته می‌شود. اگر سایپا تصمیم به ازسرگیری واردات CS35 قدیمی بگیرد؛ پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری با قدرت ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر تحویل مصرف‌کننده ایرانی خواهد شد. این مدل با گیربکس ۴ دنده اتوماتیک، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۵ ثانیه دارد و میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند.

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس از سال ۲۰۱۸ به محصولات شرکت چینی اضافه شده است. این مدل، سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفت شد و طراحی بهتری نسبت به CS35 موجود در ایران پیدا کرد. چانگان CS35 پلاس با موتور ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی و ۱/۴ لیتر توربو تولید می‌شود. مدل ارزان‌تر، ۱۲۸ اسب بخار قدرت و نسخه‌ی قوی‌تر، ۱۶۰ اسب بخار دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با پیشرانه‌ی توربوشارژ و گیربکس ۷ سرعته‌ی اتوماتیک دبل کلاچ، ۹ ثانیه زمان می‌برد.

قیمت  چانگان CS35 پلاس در بازار جهانی، ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار است. با این شرایط حداقل فیمت خودرو برای شرکت واردکننده، ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

مشخصات ام جی ۳ وارداتی مدل ۲۰۲۲

ام‌جی با مالکیت گروه خودروسازی سایک (SAIC) فعالیت می‌کند و امروزه یکی از موفق‌ترین برندهای صادرکننده‌ی چین محسوب می‌شود. طی سال‌های اخیر، مدل‌های مختلف ام‌جی شامل MG3 و MG6 و MG GT و MG GS در ایران فروخته شدند که از میان آنها، MG3 کوچک‌ترین و ارزان‌ترین بود.

ام جی 3

مدل فعلی از ام‌جی ۳، سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اتفاقا در بازار ایران نیز حضور داشت. این خودرو، تغییر چهره‌ (فیس لیفت) در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد؛ اما از نظر فنی مشابه مدل ۲۰۱۱ باقی ماند. ام‌جی ۳ با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس دستی ۵  سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت MG3 حدود ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید می‌شود.

ام جی 3 نمای پشت

قیمت ام‌جی ۳ در چین، ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن، معادل ۹ تا ۱۳ هزار دلار است. مدل اتوماتیک دارای نمایشگر لمسی، ناوبری ماهواره‌ای، روشنایی روز، سیستم کنترل لغزش ESP و توزیع ترمز EBD، سنسور جلو و عقب، دوربین پارک و حفظ خودرو در شیب (HCA) است.

مشخصات ام جی ۶  وارداتی مدل ۲۰۲۲

برخلاف MG3، سدان MG6 دارای نسخه‌ی جدید و نزدیک به استانداردهای روز دنیا است. نسل جدید، سال ۲۰۱۶ معرفی شده و سال ۲۰۲۰، فیس لیفت داشته است. باتوجه به سابقه‌ی مدل قبلی در ایران، واردات MG6 جدید می‌تواند جای خالی یک سدان اسپرت جوان‌پسند در بازار کشور را پر کند.

ام جی 6

مدل ۲۰۲۲ از ام‌جی ۶ پیشرانه‌های متنوعی در بازار جهانی دارد. حتی مدل پلاگین هیبرید این خودرو نیز تولید شده است. احتمالا شرکت واردکننده مشابه قبل، اقدام به فروش نسخه‌ی توربوشارژ MG6 خواهد کرد و پیشرانه‌های ضعیف‌تر را سفارش نخواهد داد. با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر وارد کشور خواهد شد تا همراه گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم کند. میانگین مصرف سوخت MG6 توربو، ۶ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

ام جی 3

آستانه قیمت MG6 توربو در بازار جهانی، ۱۶ هزار دلار است. مدل پلاگین هیبرید با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتن‌متر، میانگین مصرف سوخت ۱/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد و  همراه  آپشن‌های اضافی، به قیمت ۲۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

مشخصات سیتروئن C3 وارداتی مدل ۲۰۲۲

کراس‌اور کوچک سیتروئن C3 یکی از معدود خودروهای مدرن اروپا محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر توسط سایپا مونتاژ شد. نسل جدید این سیتروئن از سال ۲۰۱۶ در اسلواکی تولید می‌شود و فیس لیفت جزئی در سال ۲۰۲۰ داشته است.

سیتروئن C3

سیتروئن C3 با پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱/۲ لیتر توربوشارژ، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت C3 مدل ۲۰۲۲، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و نهایت سرعت به ۱۹۰ کیلومتر برساعت است.

سیتروئن C3

باتوجه به تحریم‌های بین‌المللی، مونتاژ C3 جدید در ایران بعید به نظر می‌رسد. آستانه قیمت این خودرو با گیربکس اتوماتیک و موتور ۱/۲ لیتر توربوشارژ در اروپا، ۱۲ هزار دلار است. هم‌اکنون نسخه‌های دست دوم C3 در بازار ایران، ۸۰۰ میلیون تومان هزینه حرید دارد.

مشخصات سئات ایبیزا وارداتی مدل ۲۰۲۲

برند اسپانیایی سئات (SEAT) با سرمایه‌گذاری مشترک فیات ایتالیا در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد. این مجموعه‌ی خودروسازی هم‌اکنون زیرمجموعه فولکس واگن است و انواع مدل‌های بنزینی و برقی با ابعاد مختلف را تولید می‌کند.

سئات ایبیزا

سئات ایبیزا (Ibiza) یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تولید اسپانیا از ۱۹۸۴ تا کنون است. از سال ۲۰۱۷، نسل پنجم این خودرو در اسپانیا و الجزایر تولید می‌شود. پیشرانه‌های ایبیزا ۲۰۲۲، یک لیتر تنفس طبیعی، یک لیتر توربوشارژ و ۱/۵ لیتر توربوشارژ هستند. پرفروش‌ترین مدل ایبیزا مجهز به موتور توربوشارژ ۹۹۹ سی‌سی سه سیلندر با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این هاچبک، ۱۰ ثانیه به میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده. نهایت سرعت در نسخه‌ی مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته، ۲۰۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

سئات ایبیزا

روی کاغذ، سئات ایبیزا هماهنگ با شرایط مورد پسند دولت ایران به نظر نمی‌رسد. آستانه قیمت مدل دنده اتوماتیک ۱۱۰ اسب بخار در اروپا ۲۰ هزار دلار است. مدل‌های ضعیف‌تر با حداقل امکانات هم، بیش از ۱۵ هزار دلار قیمت دارند. این شرایط، واردات سئات ایبیزا با قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را غیرممکن جلوه می‌دهد

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای اکسنت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن
امیر : سلام ریحانه جان همه الکی میگن هفته اول خرداد میاد
ایکس 22 دی ماه : سلام کسی امروز مجوز خروج خورده از ایکس 22 پرو لطفا اطلاع رسانی کنید
رانا تبدیل به تی یو 3 : ایرانخودرویی ها حتما بچه هاشون بده میشن چون اینجوری پول مردم رو میدزدن میدن بچه هاشون میخورن
مهران : تحویل آریزو 5 اسپرت. واریز نقدی بهمن. موقع تحویل ماشین تا زیر درب ها پر گل و خاک. از عقب ماشین را زده بودند تو جدولی چیزی. دیفیوزر خش و تو رفتگی داشت. نمایندگی که با کمال پررویی اول میگه امضا کن که همه چیز سالمه بعد ماشین را میتونی ببینی. البته برای احمق فرض کردن من هم یک دسته گل و یک جعبه شکلات دادند. بهش میگم تو حق نداری اول امضا کنی بعد ماشین را نشون من بدی. میگه رواله. ای ......دم توی روالتون. بعد که تشونش میرم میگه ما بدتر از اینها را تحویل دادیم ماشین را ببر تا بعد خسارت بدهند اگر کارشناس تایید کرد. یک لکه رنگ هم روی ستون ماشین داشت که میگه فضله.... تماس گرفتم مدیران خودرو. میگه شاسی را بر گردانید 3 الی 4 ماه طول میکشه... دلار که سهم همه ما بوده را دادن به اینها و..... صدر رحمت به ایران خودرو. حداقل به شعور آدم توهین نمیکنه. اول میگه برو ماشین را چک کن بعد تحویل میده..